חפש מאמרים:
שלום אורח
25.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

הזמן מרפא לכל – גם לסרטן?

מאת: ליה אונליסרטן16/03/20091547 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

מחקר מראה כי ישנם גידולים שפשוט נעלמים... ללא טיפול רפואי...

מאת ליה אונלי, דיאטנית קלינית MS.c RD

בואו נניח שגידולים סרטניים יכולים להעלם. מעצמם. ללא טיפול. נפלא, לא? אבל איך אפשר לבדוק דבר כזה? על פי הפרדיגמה הקיימת, מרגע שאובחנה מחלת סרטן, מתחילים מיד בטיפול אינטנסיבי, כך שקשה לבדוק מה היה קורה למחלה (או לחולה) ללא טיפול. חוץ מזה, קשה להאמין שמישהו יהיה מוכן לאשר או להשתתף במחקר שדורש מחולי סרטן להיות חלק מקבוצת הביקורת, דהיינו – להמשיך בשגרת חייהם ללא הטיפול המומלץ.

אך מחקר שהתפרסם לאחרונה בכתב העת Archives of Internal Medicine הצליח לחקור אפשרות זו, תוך התייחסות גאונית לכל המכשולים שבדרך [1]. והממצאים - מדהימים. נראה כי תופעת הרגרסיה הספונטנית של סוגי סרטן מסוימים היא שכיחה הרבה יותר ממה שחושבים, והיא יכולה אולי להוביל את הממסד הרפואי לשנות את הגישה שלו לטיפול בסרטן.

המחקר השווה בין נתונים שנאספו בנורבגיה באשר לגידולי סרטן שד בשתי קבוצות נשים בגילאי 50-64. שתי הקבוצות כללו יותר מ-100,000 נשים בעלות גורמי סיכון דומים לסרטן שד. קבוצה אחת (קבוצת המחקר) כללה נשים שעברו בדיקת ממוגרפיה מידי שנתיים במשך שש שנים כלומר, שלוש בדיקות סך הכל. קבוצה זו כללה 119,472 נשים. הקבוצה השנייה (קבוצת הביקורת) עברה במשך שש שנים סריקת ממוגרפיה אחת בלבד. קבוצה זו כללה 109,784 נשים.

בהנחה שבדיקת הממוגרפיה אינה גורמת בעצמה למחלה, היינו מצפים למצוא שיעור דומה של סרטן שד בשתי הקבוצות. אולם, בקרב הנשים שעברו שלוש סריקות ממוגרפיה, שיעור המחלה היה גבוה ב-22% לעומת הקבוצה שנבדקה רק פעם אחת.

מה זה אומר? תרגיל קצר בחשבון יעזור לנו להבין את התוצאות טוב יותר. בואו נניח שבקבוצת המחקר, שעברה שלוש בדיקות בסך הכל במשך שש שנים, נמצאו 636 נשים חולות בבדיקה הראשונה. לאחר שנתיים – בבדיקה השניה – נמצאו עוד 650 נשים חולות, ובבדיקה השלישית והאחרונה (בתום שש השנים) נמצאו עוד 623 נשים הנושאות את המחלה. מה קיבלנו? בסך הכל 1,909 נשים הנושאות את המחלה (חברו את המספרים). עכשיו בואו נניח שאנחנו מבצעים רק בדיקה אחת בלבד בסוף תקופת המחקר. כמה נשים חולות אנחנו אמורים למצוא בבדיקה זו? תשובה: 1,909, את אותן 1,909 נשים שמצאנו בשלוש הבדיקות.

אבל! המחקר הראה כי בבדיקה היחידה שביצעו בקבוצת הביקורת, בתום שש שנים, נמצאו רק 1,564 נשים חולות. לא 1,909. רק 1,564! כיצד זה יתכן? על פי החוקרים – 354 נשים פשוט החלימו במהלך אותן שש שנים! באותן נשים סרטן השד פשוט נעלם. ללא טיפול! שימן לב, הסרטן נעלם ב-354 נשים, ולא באחת, או שתיים, אלא ב-354 מהחולות! מספר עצום!

בשלב זה מדובר במחקר חלוצי, כך שאך צפוי שהממסד הרפואי והמחקרי, הפועלים על פי הפרידמה המקובלת כיום, ימהר להצביע על ליקויים אפשריים. יהיו כאלה שיקומו ויטענו כי ייתכן ובקבוצה שנבדקה מספר פעמים היו מקרים של תוצאה חיובית שגויה – כלומר אבחנו סרטן בזמן שהמחלה לא קיימת. אפשרות נוספת שתועלה היא שאולי רגישות הבדיקה השתנתה לאורך השנים, ואחרים יטענו שבדיקות הממוגרפיה החוזרות בקבוצת המחקר הן שהעלו את שיעור המחלה. יש לציין כי מחברי המאמר בדקו נקודות אלו ופסלו אותן. מה גם, שמזה שנים ידוע על מקרים בהם גידולים סרטניים מסויימים פשוט נעלמו, ללא טיפול רפואי. אנשים שסבלו ממלנומה (סוג סרטן עור), ילדים שסבלו מסרטן כליות, או נשים שחלו בסרטן שד, אפילו פולשני, גילו יום אחד שהמחלה פשוט התפוגגה [2-5]. אך הממסד הרפואי נוטה להתייחס למקרים אלה כאל נסים רפואיים. גדולתו של מחקר זה גלומה בהוכחה הסטטיסטית שהוא מספק לשכיחות הגבוהה של "נסים" אלה.

האם ייתכן ש"סיפור הנס" הוא בעצם תהליך טבעי של מנגנון ההגנה המופלא של הגוף הלא הוא – המערכת החיסונית?

מה בין המערכת החיסונית ומחלת הסרטן

אנו כבר יודעים מזה עשרות שנים על הקשר ההדוק בין פעילות המערכת החיסונית לבין הופעתן או התפתחותן של מחלות שונות. מחקרים רבים מצביעים על כך כי תקופות של עומס, עייפות, חילופי עונות, מחלה אחרת, בהן המערכת החיסונית אינה במיטבה, עלולות לגרום לתחלואים שונים כמו גידולים סרטניים [6,7].

מה הקשר בין מערכת חיסונית "חלשה" להופעה של גידולים סרטניים? דנ"א זר מוירוסים חבויים.

בואו נחזור לדוגמה של סרטן השד. המדענים החוקרים כיום את המחלה מאמינים כי סרטן שד נגרם כתוצאה ממוטציה גנטית, כלומר "פציעה" של גן מסוים כמו ה- BRCA1. אולם, מחקרים רבים מראים שבעצם רק כ- 5% מהחולות נושאות תאים סרטניים עם "גן פצוע" כזה. אז מה עם יתר 95% מהחולות? רגע לפני שאנחנו נלחצים תנו לי לספר לכם שעל פי תגלית מדעית של ד"ר חנן פולנסקי, שהתפרסמה כבר בשנת 2003, העובדה שרק 5% מהחולות נושאות גן "פצוע" היא למעשה בשורה נהדרת לכל השאר, ואף לחלק מאותן 5%.

דנ"א זר שמקורו בוירוסים חבויים נמצא בתאים אלה במצב לטנטי (חבוי), אך פעיל. פעילות זו עלולה לגרום לתאים בחולות הללו "להשתגע" ולשכפל את עצמם בצורה לא מבוקרת. למעשה הדנ"א הזר של הוירוסים החבויים הוא טפיל גנטי שניזון ממשאבים שהוא "גונב" מהפונדקאי. המחסור במשאבים שיוצר הדנ"א הזר בתא הפונדקאי משבש את פעילות הגנים האנושיים בתא, ביניהם הגן BRCA1, וכתוצאה מכך - משבש את פעילות התא. הדנ"א הזר מהוירוסים החבויים אינו "פוצע" את הגנים האנושיים, הוא פשוט מרעיב אותם וכך פוגע בפעילותם.

אגב, גן BRCA1 רעב וסרטן שד הם רק דוגמא אחת כזו. כאשר הדנ"א הזר מרעיב את הגןHSL הפונדקאי יעלה במשקל, גם אם לא יעלה את הצריכה הקלורית. הרעבה של הגןCD18תוביל להסתיידות עורקים, התקפי לב, ושבץ מוחי, וגן TF רעב עלול להתבטא במחלות אוטואימוניות כמו סוכרת נעורים, דלקת פרקים(Arthritis)ומחלת קרוהן(Crohn's Disease) . לכן ד"ר פולנסקי בחר לקרוא לתגלית זו בשם תיאורית הגן "המורעב".

ככל שריכוז הדנ"א הזר מהוירוסים החבויים בתא הפונדקאי גבוה יותר, מידת ההשפעה שלו על הגנים האנושיים רבה יותר. ככל שריכוז הדנ"א הזר בתאים גבוה יותר עולה מספר המחלות ו/או דרגת חומרתן.

במקרים בהם המערכת החיסונית מצליחה להתאושש באופן טיבעי ולחזור לתפקוד תקין, היא תוריד את ריכוז הדנ"א הזר בתאי הפונדקאי, ובכך תאפשר לתאים לחזור לתפקוד נורמלי, ללא צורך בטיפול רפואי.

זוכרים את תוצאות המחקר הגאוני? כיצד נעלמו הגידולים הסרטניים מעצמם, ללא טיפול? המערכת החיסונית התאוששה, ריכוז הדנ"א הזר בגוף ירד, והתאים הסרטניים התפוגגו. זהו סיפור הנס.

סיכול ממוקד של דנ"א זר מוירוסים חבויים

האם אפשר לעזור למערכת החיסונית להפחית את ריכוז הדנ"א הזר בתאי הפונדקאי? כן. כיצד? על ידי טיפול תרופתי. שאלו את הרופא שלכם. כמו כן, על ידי הוספת תוסף תזונה נוגד דנ"א זר לתפריט היומי. הן הטיפול התרופתי והן תוסף התזונה יכולים להוריד את ריכוז הדנ"א הזר של הוירוסים החבויים בתאים, ובכך לעזור למערכת החיסונית לרפא את תאי הסרטן שהופיעו בגוף.

מילות סיכום (וקרדיט)

קשה שלא להתרשם מהדרך האינטיליגנטית והפשוטה בה בחרו החוקרים הנורבגים לבחון את את תופעת העלמות הגידולים הסרטניים. תוצאות המחקר אינן מהוות המלצה לביצוע או אי ביצוע בדיקת ממוגרפיה או התחלת טיפול רפואי. אך הן בהחלט יכולות לסייע לנו להבין טוב יותר את התהליך הטבעי של מחלת הסרטן, ובזכות זה – אולי גם להחליט על הטיפול (או אי טיפול) המתאים ביותר למקרה הנתון. תארו לעצמכם שאנשים שאובחנו כחולי סרטן יצטרכו להגיע רק לבדיקות מעקב. ללא צורך בטיפול רפואי. עד שהמערכת החיסונית תחזור לאיתנה והסרטן ייעלם... הפחתת ריכוז הדנ"א הזר של הוירוסים החבויים ב"תאים החולים" יכולה להעלות את שיעור "הניסים הרפואיים" האלה, ולזרזם... ויפה שעה אחת קודם.

References:

[1] Zahl PH, et al .Arch Intern Med. The Natural History of Invasive Breast Cancers Detected by Screening Mammography. 4;168(21):2311-2316.

[2] Menzies SW, McCarthy WH. Arch Surg Complete regression of primary coetaneous malignant melanoma.1997 May;132(5):553-6.

[3] Caiulo VA et al. J Pediatr Hematol Oncol. Nephrogenic rests: their frequency and their fate.2007 Jun;29(6):361-3.

[4] Dussan C et al. Gynecol Obstet Invest. Spontaneous regression of a breast carcinoma: a case report. 2008;65(3):206-11.

[5]. Stoll BA. Biotherapy. Spontaneous regression of cancer: New insights.

1992;4(1):23-30

[6] Aubert A. Recent Pat Inflamm Allergy Drug Discov. Psychosocial stress, emotions and cytokine-related disorders. 2008;2(2):139-48.

[7] Pandi-Perumal SR et al. Prog Neurobiol. Physiological effects of melatonin: role of melatonin receptors and signal transduction pathways.2008 Jul;85(3):335-53. Epub 2008 Apr 16.

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

פולי דנ"א

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת ליה אונלי

מאת: ליה אונליתוספי מזון13/04/091676 צפיות
וירוסים חבויים הם למעשה טפילים גנטים הניזונים ממשאבים שהם "גונבים" מהתאים בהם הם נמצאים. המחסור שיוצרים הוירוסים החבויים בתאי הפונדקאי משבש את פעילות הגנים בתא וכתוצאה מכך - משבש את פעילות התא. הוירוסים החבויים אינם "שוברים" את הגנים האנושיים בתא הפונדקאי, הם פשוט מרעיבים אותם וכך פוגעים בפעילותם התקינה. כמובן, ככל שריכוז הוירוסים החבויים בתא הפונדקאי גבוה יותר, מידת השפעתם רבה יותר והנזק גדול יותר.

מאת: ליה אונליתוספי מזון13/04/091163 צפיות
על פי תיאורית "הגן הרעב" וירוסים חבויים הם למעשה טפילים גנטים הניזונים ממשאבים שהם "גונבים" מהתאים בהם הם נמצאים. המחסור שיוצרים הוירוסים החבויים בתאי הפונדקאי משבש את פעילות הגנים בתא וכתוצאה מכך - משבש את פעילות התא. ככל שריכוז הוירוסים החבויים בתא הפונדקאי גבוה יותר, מידת השפעתם רבה יותר והנזק גדול יותר.

מאת: ליה אונליסרטן07/04/092018 צפיות
אנשים החולים במחלות כרוניות מעלים את הסיכון של בני זוגם לחלות באותן מחלות

מאת: ליה אונליתוספי מזון16/03/091164 צפיות
מהו דנ"א זר של וירוסים חבויים ולמה זה עוד יותר מדאיג בחורף

מאת: ליה אונלידיאטה ותזונה16/03/091291 צפיות
מחקרים הוכיחו כי וירוסים חבויים גורמים לעליה במשקל ובאחוזי שומן גם בבעלי משקל תקין

מאת: ליה אונליתוספי מזון16/03/091341 צפיות
מה זה דנ"א זר, מי הם הוירוסים החבויים ולמה זה עלול להיות עוד יותר מסוכן בתקופת ההריון.

מאמרים נוספים בנושא סרטן

מאת: amirdadon90סרטן21/03/171816 צפיות
אין ספק שאחת מהמחלות המטרידות ביותר בעידן שבו אנחנו חיים זו מחלת הסרטן על כל גווניה השונים.

מאת: ravivorסרטן25/02/153391 צפיות
צריכים לעבור בדיקת קולונוסקופיה? רגע לפני כדאי לדעת שיש שני סוגים עיקריים של בדיקות - הרגילות והווירטואליות. על ההבדלים בין הסוגים במאמר שלפניכם.

מאת: רונית מיכאליסרטן12/11/142418 צפיות
האפשרות לקבל מרשם קנאביס רפואי והסגולות הטובות הרבות של החומר מעוררות עניין בקרב מטופלים רבים. אם הנכם סובלים ממחלה קשה הכרוכה בכאבים חזקים, אבדן תיאבון ושאר תסמינים התואמים את סגולות הריפוי של הקנאביס כדאי לפנות לרופא המטפל לבירור זכאות למרשם קנאביס רפואי ושימו בו למטרה הקלה בכאב ותסמיני המחלה. כאן תוכלו למצוא מידע שימושי אודות קנאביס רפואי.

מאת: ניר נתנזוןסרטן28/09/142946 צפיות
סרטן העור הוא תופעה נפוצה ההולכת ומתפשטת ברחבי העולם. החור באוזון במקביל לעלייה בזמן הנופש והחופש שנובע מעלייה באיכות החיים, מובילים יותר ויותר אנשים להיחשף לשמש בצורה יותר ויותר רחבה.

מאת: Shiraסרטן17/06/145022 צפיות
מחלות עור הן חלק מענף הדרמטולוגיה ברפואה שמתעסק במחלות עור שונות. העור הוא החלק הגדול ביותר בגוף, והוא מהווה את המעטפת החיצונית לשמירה על הגוף כולו. העור בנוי משלוש שכבות שונות. הראשונה מכונה אפידרמיס, האמצעית מכונה דרמיס והשכבה התחתונה מכונה היפודרמיס. מחלות העור הנפוצות ביותר הן אלה שפוגעות בשכבה העליונה. בשכבה זו יש את הכמות הגדולה ביותר של פתולוגיות, מכיוון ששכבה זו חשופה לעולם החיצוני, שממנו מגיעות רוב הסיבות למחלות העור השונות.

מאת: יוסי קרמר סרטן15/02/148952 צפיות
לוקמיה. מהי הסיבה ללוקמיה? לוקמיה היא תופעה פיזיולוגית שמטרתה השמדה עצמית פנימית לשם מימוש הרצון למות. לוקמיה מחולקת לשתי תופעות פיזיולוגיות, אחת שנפוצה בקרב הילדים הנקראת לימפוציטית ואחת שנפוצה אצל מבוגרים הנקראת מיאלואידית. המשך במאמר...

מאת: eli levyסרטן21/11/138771 צפיות
מבין הסימנים השכיחים לסרטן הפרוסטטה בולטים ליקויים במערכת השתן. ליקויים אלו מורגשים ע"י המטופל ולכן קל להבחין בהם. יחד עם זאת, שכיחות סרטן הפרוסטטה הולך ועולה עם גיל המטופל, כאשר בד בבד, ללא קשר לקיומו של סרטן זה, שכיחים גם ליקווים בתפקוד המיני ובמערכת השתן.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica