חפש מאמרים:
שלום אורח
16.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

בבריאות ובחולי – בני הזוג עלולים "להדביק" אחד את השני בסרטן ומחלות אחרות

מאת: ליה אונליסרטן07/04/20092011 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

תאמינו או לא אך יש ראיות מוצקות לכך שנישואין אכן יכולים להועיל לבריאות. מחקרים רבים מראים כי קיים קשר בין מסגרת נישואים כשרה ומוצלחת לבין שיעורי תמותה נמוכים יותר ובריאות פיזית ומנטלית טובה יותר, בעיקר בקרב קשישים המתמודדים עם מחלות כרוניות.

אך כדאי לבחור היטב את זה שתעמדו עמו מתחת לחופה שכן מסתבר שלא הכל ורוד.

על הבועה הרומנטית מאיימים ממצאי מחקרים המראים כי זוגות נשואים לא רק חולקים את אותם מקלחת וחשבון בנק (לטוב ולרע), אלא שלימים הם אף עלולים להדביק אחד את השני במחלות כגון סרטן, מחלת לב, דלקת פרקים, ועוד.

אנשים החולים במחלות כרוניות מעלים את הסיכון של בני זוגם לחלות באותן מחלות

מחקרים [1,2,3] אפידמיולוגיים רבים מראים כי קיימת התאמה בין מחלות כרוניות של זוגות נשואים, כלומר חולה במחלה כרונית מעלה את הסיכון של בן הזוג לחלות באותה מחלה. מחקר [4] שבדק את הקשר בין תנאי המחיה של זוגות נשואים לבין מחלות כרוניות בקרב 66,130 זוגות מצא כי קיים קשר מובהק בין מספר מחלות (שחפת, ברונכיטיס כרונית, אסטמה, אולצרטיב קוליטיס, אבני מרה, יתר לחץ דם, מחלות לב כליליות, ושבץ) של אחד מבני הזוג לבין עליה בסיכון של בן הזוג השני לחלות באותה מחלה.

מחקרים [5,6] אחרים מצאו כי אנשים החולים במחלת לב וסינדרום מטבולי (הכולל מחלות כגון: סוכרת, יתר לחץ דם, דיסליפידמיה ) מעלים את הסיכון של בני זוגם לחלות באותה מחלה. נבדקים שבני זוגם סבלו מסינדרום מטבולי מעלים פי 1.3 את הסיכוי שלבני זוגם לחלות גם כן, לעומת אנשים שבני זוגם אינם סובלים ממחלה זו.

אך ההתאמה הגדולה ביותר בתחלואה של זוגות נשואים נמצאה למחלות סרטן עור, קולון, קיבה, ריאות, לבלב, כיס מרה או מחלות סרטן אחרות הקשורות לעישון או לזיהום עם וירוס הפפילומה.

מחקר [7] שנערך בבית החולים אסף הרופא בישראל בדק בקרב 195 זוגות נשואים שטופלו בבית החולים. נמצאו שבעה אזורים בגוף בהם הופיעו גידולים סרטניים בשכיחות גבוהה פי שתיים או יותר בקרב הזוגות הנשואים לעומת יתר האוכלוסיה הכללית - בעיקר סרטן קולון, פרוסטטה ושד. שילוב של סרטן פרוסטטה וסרטן שד נמצא בשכיחות גבוהה פי 3.3! מהאוכלוסיה הכללית.

מחקר [8] נוסף בתחום בדק בקרב 553 זוגות (היינו 1106 אנשים סה"כ) קשישים האם מחלה כרונית (מחלת לב, שבץ, יתר לחץ דם, סוכרת, דקלת פרקים, סרטן) של אחד מבני הזוג מהווה גורם סיכון לבן הזוג השני לחלות באותה מחלה.

המחקר מצא כי גבר או אישה בעלי היסטוריה רפואית של יתר לחץ דם, סוכרת, דלקת פרקים וסרטן מעלים את הסיכון של בן הזוג לחלות באותן מחלות.

אישה הסובלת מיתר לחץ דם או מסוכרת מעלה את הסיכון של בעלה ללקות במחלות אלו בכ-75%, בעוד שגבר הסובל מיתר לחץ דם מעלה את הסיכון של אשתו לפתח את המחלה "רק" ב-63%. אדם הסובל מדלקת פרקים מעלה את הסיכון של בן זוגו לחלות במחלה ב- 200%. אך נמצא כי למחלת הסרטן יש את ההשפעה הגדולה ביותר שכן אדם החולה במחלת סרטן מעלה את הסיכון של בן הזוג שלו לחלות ב- 300%!

החוקרים הסיקו כי דפוס ההופעה של מחלות סרטן בקרב זוגות נשואים שונה מזו שבאוכלוסיה הכללית. החוקרים מציינים כי מודעות יכולה להסביר רק חלק מהשכיחות הגבוהה יותר של המחלות. לדבריהם מצטיירת לפנינו למעשה מעין "תבנית ויראלית" בה בני הזוג, החולקים בין היתר גם גורמי סיכון משותפים, פשוט "מדביקים" אחד את השני במחלה.

מאחר והממצאים מראים כי פרט לגורמי סיכון אינדיבידואליים (תורשה, אורח חיים), גם לבני זוג יש השפעה רבה על הבריאות (או התחלואה) שלנו, החוקרים אפילו ממליצים לשקול תכניות קידום בריאות, איתור ומניעה כדי למנוע "הדבקות" של בני זוגם של חולים במחלות כרוניות ואף מחלות קשות כמו סרטן.

אך כיצד אנשים יכולים "להדביק" אחד את השני בסרטן? לשם כך בואו נבין תחילה כיצד מתפתחת מחלת הסרטן.

התגלית המדעית של הוירוסים החבויים

בואו ניקח את סרטן השד כדוגמה. המדענים החוקרים כיום את המחלה מאמינים כי סרטן שד נגרם כתוצאה ממוטציה גנטית, כלומר "פציעה" של גן מסוים כמו ה- BRCA1. אולם, מחקרים רבים מראים שבעצם רק כ- 5% מהחולות נושאות תאים סרטניים עם "גן פצוע" כזה. אז כיצד ניתן להסביר את הופעת המחלה ביתר 95% מהחולות? על פי התגלית המדעית של ד"ר חנן פולנסקי, שהתפרסמה כבר בשנת 2003, דנ"א זר של וירוסים חבויים הוא האחראי להתפתחות המחלה. דנ"א זר של וירוסים חבויים נמצא בתאים אלה במצב לטנטי (חבוי), אך פעיל והוא שגורם לתאים בחולות הללו לשכפל את עצמם בצורה לא מבוקרת. למעשה הדנ"א הזר של הוירוסים החבויים הוא טפיל גנטי הניזון ממשאבים שהוא "גונב" מהפונדקאי. המחסור במשאבים שיוצר הדנ"א הזר בתא הפונדקאי משבש את פעילות הגנים האנושיים בתא, ביניהם הגן BRCA1, וכתוצאה מכך - משבש את פעילות התא. הדנ"א הזר של הוירוסים החבויים אינו "פוצע" את הגנים האנושיים, הוא פשוט מרעיב אותם וכך פוגע בפעילותם. לכן קרא ד"ר פולנסקי לתגלית זו בשם תיאורית "הגן הרעב".

וגן BRCA1 רעב וסרטן שד הם רק דוגמא אחת כזו. הרעבה של הגןCD18על ידי וירוסים חבויים עלולה להוביל להסתיידות עורקים, התקפי לב, ושבץ מוחי, וגן TF רעב עלול להתבטא במחלות אוטואימוניות כמו סוכרת נעורים ודלקת פרקים.

ככל שריכוז הדנ"א הזר של הוירוסים החבויים בתא הפונדקאי גבוה יותר, מידת ההשפעה שלו רבה יותר. ככל שריכוז הדנ"א הזר בתאים גבוה יותר עולה מספר המחלות ו/או דרגת חומרתן.

מכאן שכדי למנוע את התפתחות המחלה או החמרתה יש להפחית את ריכוז הוירוסים החבויים בתאי הפונדקאי.

כיצד ניתן להוריד את ריכוז הוירוסים החבויים בגוף?

בעזרת תרופות או תוספי תזונה. בכל הנוגע לטיפול התרופתי שאלו את רופא המשפחה. באשר לתוסף התזונה – פשוט הוסיפו לתפריט גֶּן-עדן - תוסף תזונה הפועל נגד הוירוסים החבויים.

גֶּן-עדן כולל מרכיבים טבעיים המפחיתים באופן ישיר וספציפי את ריכוז הדנ"א של הוירוסים החבויים בתאים, וכך מקטינים את הסיכון להתפתחות מחלות.

איך נדע שהתוסף באמת עובד? על סמך בדיקה פשוטה. כדי לברר את ריכוז הוירוסים החבויים בגוף פנו אל רופא המשפחה ובקשו הפניה לבדיקת דם אחת פשוטה - בדיקה המודדת את ריכוז נוגדני ה-IgG לשני וירוסים החבויים כמעט בכולנו: CMV ו- EBV. חשוב לציין כי הבדיקה צריכה להיות בדיקה כמותית, לא איכותית!. על סמך תוצאות בדיקה זו, ניתן לזהות את מידת הצורך ולהתאים את המינון האישי הדרוש ואף להמשיך ולעקוב אחר יעילות הטיפול. חברת פולי-דנ"א, המשווקת את גֶּן-עדן בישראל, מציעה שירות פיענוח של תוצאות בדיקת הדם ללא תשלום.

אז אם אתם (עדיין) מאלה שרוצים להזדקן יחד - הקדימו תרופה למכה.

References:


enderson BE et al. Evaluation of Cancer Risk Factors in a Retirement Community. CANCER RESEARCH 1974; 34, 1045-1048.

Hemminki K et al. Cancer risks to spouses and offspring in the Family-Cancer Database. Genet Epidemiol. 2001 Feb;20(2):247-57.

Hemminki K, Jiang Y. Cancer risks among long-standing spouses. Br J Cancer. 2002 5;86(11):1737-40Jurj AL et al.

Spousal correlations for lifestyle factors and selected diseases in Chinese couples. Ann Epidemiol. 2006;16(4):285-91. Epub 2005 Oct 27.

Kim HC et al. Spousal concordance of metabolic syndrome in 3141 Korean couples: a nationwide survey. Ann Epidemiol. 2006;16(4):292-8. Epub 2005

Macken LC et al. Concordance of risk factors in female spouses of male patients with coronary heart disease. J Cardiopulm Rehabil. 2000;20(6):361-8.

Walach N et al. Cancer among spouses: review of 195 couples. Cancer. 1998 1;82(1):180-5

Stimpson JP, Peek MK. Concordance of chronic conditions in older Mexican American couples. Prev Chronic Dis. 2005;2(3):A07. Epub 2005

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

פולי דנ"א

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת ליה אונלי

מאת: ליה אונליתוספי מזון13/04/091673 צפיות
וירוסים חבויים הם למעשה טפילים גנטים הניזונים ממשאבים שהם "גונבים" מהתאים בהם הם נמצאים. המחסור שיוצרים הוירוסים החבויים בתאי הפונדקאי משבש את פעילות הגנים בתא וכתוצאה מכך - משבש את פעילות התא. הוירוסים החבויים אינם "שוברים" את הגנים האנושיים בתא הפונדקאי, הם פשוט מרעיבים אותם וכך פוגעים בפעילותם התקינה. כמובן, ככל שריכוז הוירוסים החבויים בתא הפונדקאי גבוה יותר, מידת השפעתם רבה יותר והנזק גדול יותר.

מאת: ליה אונליתוספי מזון13/04/091159 צפיות
על פי תיאורית "הגן הרעב" וירוסים חבויים הם למעשה טפילים גנטים הניזונים ממשאבים שהם "גונבים" מהתאים בהם הם נמצאים. המחסור שיוצרים הוירוסים החבויים בתאי הפונדקאי משבש את פעילות הגנים בתא וכתוצאה מכך - משבש את פעילות התא. ככל שריכוז הוירוסים החבויים בתא הפונדקאי גבוה יותר, מידת השפעתם רבה יותר והנזק גדול יותר.

מאת: ליה אונליתוספי מזון16/03/091162 צפיות
מהו דנ"א זר של וירוסים חבויים ולמה זה עוד יותר מדאיג בחורף

מאת: ליה אונלידיאטה ותזונה16/03/091287 צפיות
מחקרים הוכיחו כי וירוסים חבויים גורמים לעליה במשקל ובאחוזי שומן גם בבעלי משקל תקין

מאת: ליה אונליסרטן16/03/091545 צפיות
מחקר מראה כי ישנם גידולים שפשוט נעלמים, ללא צורך בטיפול רפואי.

מאת: ליה אונליתוספי מזון16/03/091337 צפיות
מה זה דנ"א זר, מי הם הוירוסים החבויים ולמה זה עלול להיות עוד יותר מסוכן בתקופת ההריון.

מאמרים נוספים בנושא סרטן

מאת: amirdadon90סרטן21/03/171808 צפיות
אין ספק שאחת מהמחלות המטרידות ביותר בעידן שבו אנחנו חיים זו מחלת הסרטן על כל גווניה השונים.

מאת: ravivorסרטן25/02/153385 צפיות
צריכים לעבור בדיקת קולונוסקופיה? רגע לפני כדאי לדעת שיש שני סוגים עיקריים של בדיקות - הרגילות והווירטואליות. על ההבדלים בין הסוגים במאמר שלפניכם.

מאת: רונית מיכאליסרטן12/11/142411 צפיות
האפשרות לקבל מרשם קנאביס רפואי והסגולות הטובות הרבות של החומר מעוררות עניין בקרב מטופלים רבים. אם הנכם סובלים ממחלה קשה הכרוכה בכאבים חזקים, אבדן תיאבון ושאר תסמינים התואמים את סגולות הריפוי של הקנאביס כדאי לפנות לרופא המטפל לבירור זכאות למרשם קנאביס רפואי ושימו בו למטרה הקלה בכאב ותסמיני המחלה. כאן תוכלו למצוא מידע שימושי אודות קנאביס רפואי.

מאת: ניר נתנזוןסרטן28/09/142938 צפיות
סרטן העור הוא תופעה נפוצה ההולכת ומתפשטת ברחבי העולם. החור באוזון במקביל לעלייה בזמן הנופש והחופש שנובע מעלייה באיכות החיים, מובילים יותר ויותר אנשים להיחשף לשמש בצורה יותר ויותר רחבה.

מאת: Shiraסרטן17/06/145014 צפיות
מחלות עור הן חלק מענף הדרמטולוגיה ברפואה שמתעסק במחלות עור שונות. העור הוא החלק הגדול ביותר בגוף, והוא מהווה את המעטפת החיצונית לשמירה על הגוף כולו. העור בנוי משלוש שכבות שונות. הראשונה מכונה אפידרמיס, האמצעית מכונה דרמיס והשכבה התחתונה מכונה היפודרמיס. מחלות העור הנפוצות ביותר הן אלה שפוגעות בשכבה העליונה. בשכבה זו יש את הכמות הגדולה ביותר של פתולוגיות, מכיוון ששכבה זו חשופה לעולם החיצוני, שממנו מגיעות רוב הסיבות למחלות העור השונות.

מאת: יוסי קרמר סרטן15/02/148944 צפיות
לוקמיה. מהי הסיבה ללוקמיה? לוקמיה היא תופעה פיזיולוגית שמטרתה השמדה עצמית פנימית לשם מימוש הרצון למות. לוקמיה מחולקת לשתי תופעות פיזיולוגיות, אחת שנפוצה בקרב הילדים הנקראת לימפוציטית ואחת שנפוצה אצל מבוגרים הנקראת מיאלואידית. המשך במאמר...

מאת: eli levyסרטן21/11/138764 צפיות
מבין הסימנים השכיחים לסרטן הפרוסטטה בולטים ליקויים במערכת השתן. ליקויים אלו מורגשים ע"י המטופל ולכן קל להבחין בהם. יחד עם זאת, שכיחות סרטן הפרוסטטה הולך ועולה עם גיל המטופל, כאשר בד בבד, ללא קשר לקיומו של סרטן זה, שכיחים גם ליקווים בתפקוד המיני ובמערכת השתן.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica