חפש מאמרים:
שלום אורח
29.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

דיאטה ללא דיאטה- אותה הגברת בשינוי אדרת

מאת: איילת קלטרדיאטה ותזונה27/05/20101168 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

מכירים את משל השועל והכרם של איסופוס?

הכרם הזה מוכר לכולנו, קוראים לו כרם הדיאטה – הוא הפיתוי האולטימטיבי, הרצון שלנו להנאה מיידית וצרופה. יום יום, בהתעסקות שלנו בדיאטה וברצון לרזות, אנחנו שואפים להכנס אל הכרם. עד מתי נסתובב ונחפש?

(http://www.mkm-haifa.co.il/schools/yavnieli/mashal/orev/anvim/anvim.htm)

לאחר שנשברנו מכל הדיאטות המעיקות של ספירת קלוריות, הורדת שומנים, דיאטת פחמימות וכל שאר ירקות, אנחנו מחפשים את הדרך הקלה: דיאטה ללא דיאטה – וזה אכן סלוגן מוצלח והוא נשמע מפתה. אבל, האם דיאטה ללא דיאטה באמת עובדת? האם היא שונה מכל דיאטה אחרת? ממש לא!

דיאטה ללא דיאטה זו בסך הכל אותה דיאטה, רק שהיא מוסווית בהבטחה זדונית של המשווקים.

המרדף האינסופי אחר הרזון וההתעסקות הבלתי פוסקת בדיאטה, מובילים אותנו לחפש את הפתרונות הקלים, אז למה כולם נכשלים? מחקרים הראו שלרב החברות שמפרסמות פתרונות של דיאטה, ולרב גם דיאטה ללא דיאטה, יש מוצרים כושלים. אם דיאטה היתה דבר כל כך מוצלח, אזי לא היינו צריכים להתמודד עם תופעת ההשמנה הרווחת וגוברת בכל העולם. 95% מהאנשים שמנסים דיאטה ללא דיאטה, או דיאטה בכלל, מסיימים אותה כמעט באותו משקל או אפילו עולים במשקל שנה אחר-כך.

שמתם לב מתי מפרסמים דיאטות? מייד אחרי החגים, שבהם כולם חוטאים בארוחות דשנות, ורב הדיאטות נשברות בהם. האם הפרסומים מוכרים לכם?

"דיאטה חדשנית, מאות אנשים הצליחו לרדת במשקל"

"רק עכשיו – דיאטה ללא דיאטה – נסי עכשיו ותוך שבוע תרגישי בהבדל!"

"את יכולה לרדת 3 מידות במכנסיים תוך שבועיים וחצי – דיאטה ללא דיאטה – נסי ולא תתאכזבי"

"נמאס לך לנסות? דיאטה ללא דיאטה עם המרכיבים החדשים שמבטיחים לך לרזות בלי לשים לב!"

אז איך בכל זאת אפשר לעשות את השינוי? איזה פתרונות יש שהם לא דיאטה מתוכננת או דיאטה ללא דיאטה, כי כבר ניסינו הכל?

קודם כל צריך להפסיק לחשוב על דיאטות. אנחנו נעים כמו "יו-יו" בין עודף משקל, לירידה במשקל ולא מצליחים לצאת מהמעגל הזה. באם נבין ונלמד להתנהל בעולם הפתוח מבלי הצורך לספור קלוריות, באם נשחרר עצמנו מהמועקה של "איך אני נראה" ו"כמה אני שוקל" זוהי כבר התחלה.

צריך לרצות לצאת מהכרם ולהסתובב חופשי בעולם שאין בו דיאטות ומרדף אינסופי אחר הרזון. ואין כמו כח הרצון. תשאלו את השועל.

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

איילת קלטר

מנהלת מרכז לטיפול ולימוד שפת האכילה

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת איילת קלטר

מאת: איילת קלטרהשמנת יתר09/01/107472 צפיות
הספר "כמה שוקל האושר" עוסק באשליית הרזון שהעולם המערבי אובססיבי לגביו עד שלא נותר לו אלא לעסוק בדיאטות עד כדי הרעבה עצמית. הספר מביא את סיפורן של מטופלות שגילו במסע אישי את האשלייה האדירה שעומדת מאחורי התעשייה הכלכלית והשתלטנית הזו שנקראת תעשיית הדיאטות.

מאת: איילת קלטרדיאטה ותזונה12/12/09995 צפיות
רזון. מילת קסם, הטומנת בחובה אושר, הצלחה, כוח, מיניות, אהבה ויופי. מילה אחת - עולם שלם של אשליות, רמייה, שקרים וכסף. הרבה כסף. תעשיית הדיאטות סוחפת את כולנו, ואנחנו ממשיכים להשמין. קטע מתוך הספר "כמה שוקל האושר" - על אוכל, גוף ונפש, מאת איילת קלטר, בהוצאת ידיעות אחרונות.

מאמרים נוספים בנושא דיאטה ותזונה

מאת: יעקב קובי עזראדיאטה ותזונה06/03/201560 צפיות
קובי עזרא ויטמין D כנגד זיהומים - ויטמינים. לאחר התפרצויות שפעת H1N1 בשנת 2009, המליצו בחום על כל עובדי הבריאות והחולים להיבדק ולטפל במחסור בוויטמין D כדי למנוע החמרה של דלקות בדרכי הנשימה. ויטמין D מפחית גם את ייצור הציטוקינים הפרו-דלקתיים, מה שעלול להפחית את הסיכון לסערת ציטוקין בזיהום H1N1.48

מאת: מאיה אהרונוביץדיאטה ותזונה27/10/191998 צפיות
טיפים מסדנת תזונה- כיצד להקפיד על תזונה בריאה בשעות העבודה

מאת: אסף סגלדיאטה ותזונה08/08/181697 צפיות
שורש מאקה הוא שורש מופלא הגדל בהרי האנדים. הוא מכיל את כל אבות המזון ומוגדר כמזון על. מחקרים מראים על סגולות רבות שיש לשורש בתחומים שונים. כיצד מאקה יכול לעזור לכם ולמה כדאי לכם לצרוך אותו.

מאת: דודישדיאטה ותזונה16/03/181281 צפיות
כיום כולנו יודעים שעודף משקל הוא לא בריא. אורח החיים העכשווי הביא לנו את שומן הטראנס, העבודות הסטאטיות וחוסר התזוזה שלנו לאורך היום

מאת: אסף סגלדיאטה ותזונה22/01/189718 צפיות
מגנזיום הוא מינרל חשוב לתפקוד תקין של גוף האדם, מבדקים בישראל מצאו שהישראלים סובלים מחוסר חמור במגנזיום בערבות הרגלי השתייה בישראל. כיצד מגנזיום משפיע על הגוף והאם כדאי לי לצרוך אותו?

מאת: אסף סגלדיאטה ותזונה22/01/181498 צפיות
תבלין הכורכום הפופולרי משמש את התרבות ההודית כבר אלפי שנים בטיפול בבעיות בריאותיות שונות. מחקרים אחרונים על תבלין הכורכום השאירו את המומחים פעורי פה לנוכח היכולות האנטי דלקתיות שבחומר הפעיל בתבלין הכורכום - הכורכומין. כיצד הכורכומיו עובד וכיצד הוא יכול לסייע לטיפול בבעיות רפואיות שונות.

מאת: אסף סגלדיאטה ותזונה15/01/181569 צפיות
גרסיניה קמבוג'יה הוא להיט הרזיה שכבש את העולם בעקבות תכניתו של ד"ר אוז מתכנית הבריאות האמריקאית. כיצד גרסיניה קמבוג'יה יכול לסייע לכם לרדת במשקל?

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica