חפש מאמרים:
שלום אורח
16.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

צמחי מרפא לקראת הלידה

מאת: ניר חוכיימהבריאות נשים05/06/20101173 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

אין צורך להכביר במילים על כמה משמעותית, אדירה ועצומה היא חווית לידה לאישה. כל מי שעומדת לעבור את החוויה או עברה אותה מתכוננת פיזית נפשית ורוחנית לרגעים הללו. הנה כמה טיפים לגבי צמחי מרפא, צמחים ושמנים אתריים שיכולים להעצים את החוויה, להקל במקרי כאב, לזרז ריפוי ולהנעים בכלל.

ניר חוכיימה מעסה רפואי בתל מונד במאמר מורחב על צמחי מרפא ללידה .

ערכו של עיסוי עם שמנים ארומאטיים בזמן הלידה, היה ידוע עוד בימי קדם. כחלק מן המגמה כיום להפוך את הלידה לטבעית ככל האפשר, נשים מגלות שוב דרכים להיעזר בשמנים אתריים באירוע חשוב זה בחייהן.

ניקולאס קלפפר כתב במדריך למיילדות כי כאשר צירי הלידה קשים יש למשוח על הבטן ובצדי הגוף שמן שקדים מתוקים, שמן חבצלות ויין מתוק. שמן שקדים הוא עדיין השמן הבסיס המקובל ביותר לעיסוי. (קלפפר, אגב, עסק בחקר רפואי של צמחים, ספריו הרבים מקובלים עד היום כמקור למידע על רפואה בצמחים. הוא תרגם מלטינית לאנגלית את כל המונחים הרפואיים ועורר עליו את חמתו של הממסד הרפואי).

בשמן חבצלות אין משתמשים בארומתרפיה, אך יש שמנים אחרים היכולים לסייע מאוד בשעת הלידה, שכן הם מחזקים ומעמיקים את ההתכווצות ובמקביל משככים את הכאבים, השמנים היעלים למטרה זו הם יסמין ולבנדר.

ניתן לבצע עיסוי עם כל אחד מהם בעדינות את הבטן או את הגב התחתון, מתחילת הצירים וגם כמה ימים לפני מועד הלידה המשוער, כהכנה.

חלק מן המיילדות בשיטה טבעית יוכלו לעשות זאת בעצמן, אולם מוטב שיהיה במקום אדם נוסף שיבצע את העיסוי. סביר להניח שבן הזוג ירצה לעשות זאת כדי לעזור לרעייתו.

ניתן להתחיל בעיסוי בשבוע שלפני הלידה הצפויה, אך לא הרבה קודם, בשל הסיכון לגרימת צירים והקדמת לידה. חובה להקפיד על כך עוד יותר אם האישה ילדה לפני המועד הצפוי בהריונות קודמים, ניתן לעשות אמבטיות חמות עד 6 טיפות של שמן יסמין או אזוביון, (לבנדר) בשבוע האחרון של ההריון ובמידת האפשר עם תחילת הצירים. הדבר יעזור לאשה להירגע ויכין את שרירי הרחם לעבודה הקשה המצפה להם.

לשמני האזוביון והיסמין יתרונות שונים, אם כי הם בעלי תכונות דומות. שניהם משככי כאבים. היסמין מעט יעיל יותר בהתכווצויות ובקיצור משך הצירים, ניחוחו הנקי והרענן של האזוביון (שמן מחטא רב עוצמה וקוטל חיידקים) עשוי להיות נעים יותר (שמן מרגיע ומשרה שלווה). ניתן להשתמש בו במספר דרכים נוספות מלבד עיסוי: כמה טיפות מהולות במים קרים הן תמיסה מרעננת מאוד שניתן לנגב בה את פניה של האם וגם את גופה, אם חם לה מאוד.
מספר טיפות שיטופטפו על הנורה בחדר או במתקן מיוחד לפיזור השמן האתרי למשל: מבער, ירעננו את האוויר בחדר לידה, האזוביון הוא מחטא רב עוצמה.

שמן האזוביון ידוע כשמן מרגיע מאוד בנשימה (מרגיע עצבנות ומתח המלווים דופק מואץ) ועל כן יכול לתרום רבות לשלוותה של היולדת.

בשמן היסמין יש להשתמש מיד לאחר הלידה כדי לסייע בפליטת השיליה במהירות ובאופן נקי.
שמן זה יחזק את שרירי הרחם ויסייע בחזרתם המהירה שלפני ההריון (אזהרה: רק אחרי הריון!).
יסמין הוא גם אנטי-דיכאוני ולכן יעזור לאישה הסובלת מדיכאון אחרי לידה.

הערה: כל הכתוב הוא מידע בלבד ואין לראות בו הוראות לטיפול עצמי, אבחון ו/או המלצה לטיפול זה או אחר(היות וכל מקרה נבחן לגופו). כל ייעוץ וטיפול חייב להינתן בידי ארומתרפיסט בכיר ותחת פיקוחו.

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

ניר חוכיימה עיסוי רפואי וטיפול בכאב

שיקום  אורטפדי,עיסוי רפואי,עיסוי רקמות עמוק

https://www.nir-massage.com

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת ניר חוכיימה

מאת: ניר חוכיימהרפואה משלימה01/06/213854 צפיות
עיסוי אבנים חמות נחשב לאחד העיסויים הפופולאריים והמשובחים ביותר רק המחשבה על אבנים חמות על הגוף עושה חשק אדיר לקבל עיסוי מפנק ומשחרר דרך נפלאה לשחרר את השרירים התפוסים,לפרוק את המתח,לשפר את זרימת הדם,הרחבת טווח התנועה של השרירים ואם קיבלתם עיסוי שובר מתנה כמתנת יום הולדת אז בכלל ההנאה כפולה.

מאת: ניר חוכיימהרפואה משלימה11/12/201530 צפיות
פרחי יסמין הנקטפים משחררים שמן אתרי במשך מספר ימים לאחר שנקטפו ולכן משאירים אותם על בדים הספוגים בשמן זית עד לספיגת ל הבושם.לאחר מכן מרחיקים את שמן הזית בעזרת כוהל בצורה שמותיר רק את ניחוח היסמין .

מאת: ניר חוכיימהרפואה משלימה29/08/201444 צפיות
טיפול בדלקת פרקים אם המטופל מגיע בתחילת הופעת הכאבים ייתכן ריפוי מלא אבל אם יגיע בשלבים מאוחרים כאשר הוא סובל תקפה ארוכה לא בטוח שאפשר לבטל את כל הנזק שנגרם. ישנה חשיבות גדולה להגעה בתחילת הדלקת או לא

מאת: ניר חוכיימההריון ולידה12/08/204648 צפיות
תקופת ההיריון היא תקופה נהדרת ,עוצמתית ומשמחת עבור כל אישה,יחד עם זאת תקופת ההיריון מלווה בצורך לטפל בגוף ולסייע בהורדת כאבים ולחץ מגב תחתון וריפוי בצקות שמקשות על ההליכה .

מאת: ניר חוכיימהרפואה משלימה30/07/201333 צפיות
עיסוי רפואי מתמקד בבעיות כרוניות,בעיות אורטפדיות,כאבים הפוגעים בתפקוד השוטף והינו עיסוי שיקומי לאיברי הגוף. עיסוי רפואי אינו עיסוי עדין,להיפך הוא הנכון הוא עיסוי אינטיסיבי,עמוק וחודרני שמטרתו שיפור בתפקוד בעיות שחלקם נובעות מהזנחה.

מאת: ניר חוכיימהבריאות ורפואה כללי27/10/111666 צפיות
רפלקסולוגיה תומכת בכל מערכות הגוף, ולכן משפרת את העיכול, הרבייה, הנשימה ,הלימפה, המערכת החיסונית ומערכת האנדוקרינית.היא עוזרת לגוף לתפקד ברמה אופטימאלית, ומסייעת במניעת מחלות.

מאת: ניר חוכיימהרפואה משלימה27/10/111914 צפיות
אילו מקרים חל איסור לעשות מסאז? מה חשיבותו של מסאז?באיזה שמנים משתמשים במסאז?איזה שמן מתאים לאיזה סגנון מסאז ?איזה ויטמינים יש בשמנים ? איזה מטרה הוא בא לשרת? איך בוחרים מטפל/מעסה?מה צריך לשאול את המטפל/מעסה בשיחה הראשונה ?מתי מומלץ לקבל מסאז? באיזו תדירות ?נדון בשאלה החשובה למטופל/ת מה כדאי לבחור מטפלת או מטפל? נדון בשמירה על צניעות המטופל מסאז ?ועל האתיקה המקצועית של המטפל, ועוד. לפניכם מדריך למסאז רפואי

מאמרים נוספים בנושא בריאות נשים

מאת: shlomy בריאות נשים13/03/191716 צפיות
יובש נרתיקי הינו מצב בו אין רטיבות בנרתיק, ומדובר במצב שכיח מאוד אצל נשים בגיל המעבר, אך ניתן לראות זאת גם פעמים רבות אצל נשים בגילאים צעירים.

מאת: shlomy בריאות נשים24/02/192101 צפיות
המושג היסטרוסקופיה אבחנתית אולי נשמע לכם כמו שם מפוצץ וקצת מלחיץ, אך בפועל זה ממש לא ככה. היסטרוסקופיה אבחנתית הינה בדיקה אשר מבוצעת בנשים לצורך איתור בעיות בתוך חלל הרחם. מדובר בבדיקה פשוטה יחסית אשר מבוצעת במקרים רבים של בעיות בחלל הרחם, או חשש לבעיות כאלו ואחרות.

מאת: אוריבריאות נשים04/11/161764 צפיות
בין אם זהו ההיריון הראשון שלך או שכבר הבאת ילדים לעולם, חשוב שתדעי על כלי פשוט ויעיל שנמצא ברשת האינטרנט. מדובר במחשבון שמאפשר לך לדעת מייד מהו גיל ההיריון שלך,...

מאת: אוריבריאות נשים02/11/161648 צפיות
עד לפני מספר שנים, מידע מקצועי על הריון ולידה ניתן היה להשיג רק מרופאי הנשים. כמו כן, כל אישה השיגה מידע מחברות ובנות משפחה, שאמנם לא היה תמיד בחזית הקדמה הרפואית אך בכל זאת הועיל. ואולם, כיום ישנה עוד דרך חשובה לאיתור המידע הרלוונטי דרך אתרי בריאות שונים שפועלים ברשת האינטרנט.

מאת: אוריבריאות נשים14/09/161900 צפיות
במאמר זה אסביר על כל שבועות ההריון בכלליות. נשים אשר נכנסות להריון, נתונות למעקבים בכל שלבי ההריון אצל רופא הנשים שלהן. מה צריך לבדוק? מנתי ניגשים לרופא? אילו דברים יכולים לצוץ בדרך? כל זה ועוד במאמר הבא על הריון, לידה, ביוץ ועוד'.

מאת: אבי דוידיבריאות נשים10/01/161880 צפיות
האם כדאי לבצע הפלה בבית חולים פרטי או בבית חולים ציבורי.

מאת: מור קליניקבריאות נשים27/04/152737 צפיות
פצעים וכתמים בישבן נשים רבות סובלות מפצעים וכתמים בישבן, אך אינן מטפלות בבעיה היות ומוצאת עצמן מתביישות לפנות לרופא בנוגע אליה. ואכן חשיפת האיברים הפרטיים בפני אנשים לא מוכרים היא מביכה ביותר ובפני אנשים מוכרים היא מביכה אף עוד יותר, במיוחד כסובלים מפצעים וכתמים בישבן. אולם יחד עם זאת, חשוב לטפל בפצעים וכתמים המופיעים באזור זה היות ולא פעם, התופעה אינה נוטה לחלוף מעצמה ואף מתגברת בתזמונים מסוימים ופחות נעימים.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica