חפש מאמרים:
שלום אורח
27.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

מעט על תוספי תזונה ומה שביניהם...

שלום לכל הקוראים היקרים!

החל מהיום אני מתחיל בסדרה של מאמרים אשר נוגעים לנושא הכל כך מדובר ומתוקשר של תוספי תזונה. אני לא הולך בהכרח לחדש פה את אמריקה עם המידע שאני הולך לתת, אבל אני כן הולך לרכז כאן הרבה מאוד מידע שעלול לעניין את כל מי שמתעניין בתחום ולתת עוד ועוד טיפים לשמירה על תזונה נכונה ואורח חיים בריא.

אז בואו נתחיל מהבסיס של הבסיס!

תוספי תזונה – מה זה? בגדול אנחנו מדברים על ויטמינים, מינרלים, חומצות שומן, חומצות אמינו, חלבונים וצמחי מרפא שאינם תרופות ואינם מזון. את תוספי התזונה אנחנו נוטלים דרך הפה בטבליות, קפסולות, אבקות ומשקאות שונים.

שימו לב! התוספים חייבים להיות רשומים ע"י משרד הבריאות כתוסף תזונה!

אז מה זה ויטמינים? מה זה מינרלים? ולמה בכלל אנחנו צריכים אותם?

בוא נתחיל מויטמינים. המילה ויטמין לקוחה מהמילה הלטינית "ויטה" שמשמעותה חיים. גופנו זקוק לויטמינים בכמויות קטנות יחסית אך הוא חייב אותם בשביל שנוכל לחיות. את רוב הויטמינים אנחנו מקבלים ישירות מהמזון אותו אנחנו אוכלים וחלק קטן מהויטמינים הגוף שלנו מייצר בעצמו.

לגבי מינרלים - כמו לויטמינים גם למינרלים יש חשיבות עליונה ובלעדיהם גופנו לא יוכל לתפקד! כלל המינרלים בגוף מהווים סה"כ כ-4% ממשקל גופנו אך מחסור או עודף באחד מהם עלולים להביא לשיבושים בפעילות הגוף. מינרלים הם למעשה חומרים גיאולוגיים שמצויים בקליפת האדמה ומגיעים אלינו באמצעות המזון שאנחנו אוכלים. כפי שנאמר, המינרלים ממלאים בגופנו תפקידים חשובים ושונים כגון בניית עצמות השלד והשיניים, תאי הדם האדומים, שמירה על מאזן החומציות, המלחים והנוזלים בגוף ועוד.

הויטמינים והמינרלים קשורים להמון תהליכים חשובים שקורים בגוף שלנו כגון פירוק אנרגיה ממזון, תהליך העיכול, גדילה והתפתחות, תפקוד מערכת העצבים ועוד תהליכים רבים שללא מרכיבים אלה לא יוכלו להתקיים.

שאלת המיליון דולר שעולה היא "איך אני אדע אם אני צריך ליטול ויטמינים?"

אז התשובה היא חד משמעית – זה תלוי!

באופן כללי, אדם עם אורח חיים בריא הכולל הרגלי אכילה נכונים ובריאים לא צריך ליטול ויטמינים ומינרלים ביום יום. למעשה, כמות עודפת של מינרלים וויטמינים בגוף אף עלולה להיות מסוכנת.

מה שכן, עפ"י המלצות של רופאים ותזונאים יש מקרים ספציפיים בהם כן מומלץ לצרוך ויטמינים. אלה חלק מהמקרים:

· אנשים בעלי הרגלי אכילה לקויים שאוכלים בשעות לא מסודרות ועם תפריט לא מאוזן.

· אנשים שנמצאים בדיאטה ממושכת.

· נשים המשתמשות בגלולות למניעת הריון

· צמחוניים וטבעוניים.

· אנשים מבוגרים שגופם, עם השנים, סופג פחות ופחות את הויטמינים והמינרלים שבגוף.

· נשים בהריון או נשים מיניקות.

· ספורטאים או כל אדם המתעסק בפעילות גופנית קבועה.

· אנשים שמעשנים.

· אנשים שמרבים בשתייה של אלכוהול.

בפועל, כמעט כל אחד שיעבור על הרשימה הזאת יזהה לפחות נקודה אחת שנוגעת אליו. מכאן נובע שאחוז גדול אכן זקוק להשלמה תזונתית כלשהי במינון כזה או אחר.

אם כך, אפשר להבין כי חלק גדול מהאוכלוסייה לא מקבל מהמזון את כמות הויטמינים והמינרלים הדרושה. חוסר האיזון באוכל אותו אנחנו צורכים נגרם בעיקר עקב אורח החיים העמוס והלחוץ שרוב האנשים עוברים וכן החשיפה הכל כך קלה למזון מהיר שמביאה לכך שאנחנו לא אוכלים ארוחות סדירות שמכילות את כל המרכיבים שהגוף שלנו כל כך זקוק להם.

ולסיכום – למי שאכפת מהבריאות שלו, כדאי לו שיתחיל לחשוב על אם לקחת ויטמינים או לא...

מה שבטוח – תמיד כדאי להתייעץ עם מומחה כלשהו בתחום כדי להיות בטוח...!

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

"כי אנטי אייג'ינג זה דרך חיים..."

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת מהפכת האנטי אייג'ינג

מאת: מהפכת האנטי אייג'ינגדיאטה ותזונה13/06/101067 צפיות
שלום קוראים יקרים! אנחנו במאמר מספר 2 מתוך סדרה של מאמרים בנושא תוספי תזונה ובכלל תזונה נכונה ואורח חיים בריא!

מאת: מהפכת האנטי אייג'ינגטיפול בעור25/04/101449 צפיות
אז אולי באמת הגיע הזמן להפריח את המיתוס שטיפוח עור הפנים הוא רק למבוגרות?! אולי את הגעת לשלב שאת צריכה לסגל לעצמך הרגלי טיפוח ואפילו לא חשבת על כך?!

מאת: מהפכת האנטי אייג'ינגטיפול בעור31/03/101223 צפיות
חברים, אנחנו נמצאים בעידן מודרני!!! אפילו אני מתקשה לקלוט את זה אבל העולם מתקדם ואיתו הטכנולוגיה המתחדשת שמביאה לנו כל הזמן חידושים מדהימים! אפילו הדעות של האנשים משתנות ומתחדשות כל הזמן... תנו לי לתת לכם דוגמא: כמה גברים אתם מכירים שמתעסקים במראה עורם? כי אני עד לא מזמן לא הכרתי אפילו אחד כזה. להיפך, כששאלתי פשוט צחקו לי בפרצוף על השאלה המגוחכת שלי!

מאת: מהפכת האנטי אייג'ינגיופי וטיפוח - כללי18/03/101345 צפיות
האם הרופאים שהתייעצתם איתם לגבי הזרקות "בוטוקס" באמת טרחו לעדכן אתכם על המרכיבים הרעילים שנמצאים בתוך החומר הנ"ל?!

מאת: מהפכת האנטי אייג'ינגטיפול בעור10/03/107486 צפיות
כולנו מתעסקים כל הזמן במראה החיצוני שלנו. בדרך כלל אנחנו גם מוכנים להשקיע הרבה מאוד כסף ולבזבז הרבה מאוד זמן כדי לנסות ולשפר את ה'פגמים' שלנו. כושר הוא אחת מהאופציות שהרבה מאוד אנשים בוחרים בה. ואכן, לערוך אימון כמה פעמים בשבוע בחדר כושר ללא ספק עוזר לנו לחזק את השרירים ולהיראות מושכים יותר!

מאת: מהפכת האנטי אייג'ינגטיפול בעור10/03/101207 צפיות
"הבוטוקס" הינו חומר שנכנס לשימוש ברפואה בשנות השבעים - בעיקר לתיקון מצבים של עין עצלה או פזילה. החומר מופק מרעלן הנקרא "בוטולינום טוקסין". החומר יכול בכמויות קטנות להרפות פעילות של שרירי הבעה ועל ידי כך להפחית או להעלים קמטים מסוימים לתקופה של כמה חודשים. הבוטוקס לא מתאים לקמטים סטטיים אשר לא מושפעים מתנועות שרירי הפנים או לקמטים מאוד עדינים שקשורים למבנה העור.

מאת: מהפכת האנטי אייג'ינגיופי וטיפוח - כללי03/02/101186 צפיות
הרבה מאוד אנשים שואלים אותי מה הסוד לתזונה בריאה? איך אנחנו יכולים להמשיך ליהנות מהחיים ע"י אכילת המאכלים האהובים שלנו ולהיראות טוב בו זמנית? מתי יגיע היום שבו נוכל להביט על עצמנו במראה מבלי להתבייש ממראה "הזקן" שלנו?!

מאמרים נוספים בנושא תוספי מזון

מאת: רונןתוספי מזון25/06/172698 צפיות
היום בעידן חיים מודרניים, לחץ וסטרס בלתי פוסקים, ולא תמיד אנשים מוצאים זמן וכוח לתזונה מאוזנת. זה גרם לאנשי רפואה המודרנית לחפש פתרונות להשלמת החיסורים. אבל לפעמים לא צריך להמציא את הגלגל מחדש, אלא מספיק רק להתעדכן ולעשות כמה שינויים קטנים. סיפורים על מולטי ויטמין אפשר לפגוש עוד מתקופת מלחמת העולם, שהיו בשימוש, כדאי לעזור להתמודד לאותם אנשים שהגיעו לתת תזונה. עם השנים הרכב ומינון של ויטמינים התעדכן והשתנה. וכיום מולטי ויטמין ותוספי מזון בהחלט יכולים להיות מקור תמיכה והשלמה לתזונה בלתי מאוזנת

מאת: רונןתוספי מזון25/06/172338 צפיות
ויטמין D, אחד הויטמינים החשובים. נוא משתתף ברב התהליכים, שמתרחשים בגוף של אדם. תמיד היה נהוג לחשוב, שבארץ שלנו, מלאת שמש, אין צורך בתוספת ויטמין. אבל עם השנים, ועם מחקרים שמראים ומוכיחים, חשיפה ממשוכת לשמש, גורמת נזק רב בכל מיני הבטים. יותר ויותר רופאים ממליצים על תוספת של ויטמיםן D , באופן מבוקר. תוסף הזה, עוזר להתמודד עם עייפות מוגברת, חיזוק שיניים, למנוע דלדול מסת השריר, משםיעה על תהליך יוצר זרע אצל גברים, מסייע בהתמודדות עם מחלות לב, סרטן, טרשת נפוצה,לחץ דם גבוה ועוד. טבלת המינון תראו בהמשך

מאת: רונןתוספי מזון12/05/171584 צפיות
במהלך תקופת ההריון הגוף משתנה ולעיתים יש חוסרים תזונתיים שונים. אפשר להשלים חוסרים אלה על ידי אכילה נכונה וגם השלמה בעזרת תוספי תזונה

מאת: שרון צרפתיתוספי מזון08/10/152477 צפיות
אחד מאותם צמחי מרפא פלאיים בהם ישנו שימוש רב בארצות כמו סין הינו שורש רדיולה אשר מספק סגולות רבות לבריאות הנפשית והפיזית של האדם שצורך אותו, עד כי החלו לייצר כמוסות טבעיות ממנו על מנת לקבל את היתרונות הללו בצורה מהירה ופשוטה.

מאת: רוני הכהןתוספי מזון23/07/151863 צפיות
קרוב לוודאי שרק חלק זעיר מצליח לאזן את צריכה היומית ללא שימוש בתוספי תזונה כמו דנסיטי, אקסום ואחרים שמצליחים לספק את הכמות הנדרשת בצורה יעילה ביותר.

מאת: אמירתוספי מזון06/03/151724 צפיות
כל אחד מאיתנו אוהב לאכול אוכל שונה אבל כולנו בסופו של יום צריכים את אותם החומרים התזונתיים המסייעים לגוף. בדיוק לשם כך נוצרו תוספי תזונה המאפשרים לנו לא לאכול את כל החומרים שהגוף צריך אך עדיין כן לספק לו אותם בעזרת תוספי תזונה. א מי צריך תוספי תזונה? מה הכמות הנדרשת? ומתי כדאי לצרוך אותם? הכל במאמר הבא

מאת: יונתן קדםתוספי מזון09/03/148611 צפיות
בניגוד למה שרבים סבורים, התפתחות הטכנולוגיה לא הפכה את ניתוח שאיבת השומן לאקט פשוט וקליל.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica