חפש מאמרים:
שלום אורח
19.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

ויטמינים – האם יש לנו מספיק מהם?

שלום קוראים יקרים!

אנחנו במאמר מספר 2 מתוך סדרה של מאמרים בנושא תוספי תזונה ובכלל תזונה נכונה ואורח חיים בריא!

במאמר הקודם התחלתי לדבר קצת על מרכיבי תזונה שגופנו זקוק להם וביניהם ויטמינים.

כעת נמשיך ונרחיב מעט על עניין הויטמינים הכל כך חשוב והכל כך מבלבל.

השוק היום מוצף בכל מיני תוספי תזונה וויטמינים שונים. המצב הזה כל כך מבלבל עד שאנחנו לא מצליחים להבין אם אנחנו זקוקים עד כדי כך לויטמינים או שמא זו סתם עוד דרך להוציא מאיתנו עוד כסף...

האמת היא שגופנו זקוק לכמות נורא קטנה של ויטמינים כדי לתפקד כמו שצריך. מה שברור לכל זה שהנוכחות הקטנה הזאת של הויטמינים בגוף היא קריטית ובלעדיה הגוף לא יצליח לתפקד כמו שצריך ובריאותנו עלולה להיפגע.

אז אם הגוף צריך כמות כל כך קטנה של ויטמינים, למה  הרבה רופאים ממליצים להרבה מטופלים לקחת תוספי ויטמין שונים?

הסיבות מגוונות ותלויות בגיל שלנו, במחלות, בהרגלי תזונה לא נכון ולעיתים אפילו המצב הכלכלי יכול להיות הסיבה... ואני אסביר:

נתחיל מעניין הגיל. אצל אנשים מבוגרים (בדרך כלל פחות או יותר מגיל 45-50 והלאה) הגוף כבר לא סופג את הויטמינים שבמזון כפי שהצליח לספוג בגיל צעיר יותר ולכן מתגלה אצלם חוסר בויטמינים. למעשה, גם בגילאים צעירים יותר הספיגה היא לא אופטימאלית אך היות והגוף לא צריך יותר מכמות קטנה, הויטמינים שכן נספגים מספיקים בשביל לשמור על הבריאות שלנו.

לגבי הרגלי התזונה קטונתי מלהרחיב מעבר למה שכבר ידוע. מי שידאג לאכול בריא, יקבל את כמות הויטמינים שהגוף צריך, וזאת הנוסחא המנצחת.

וכמו שאמרתי, לעיתים אף המצב הכלכלי עלול להיות הסיבה. ניתן לראות זאת אצל אוכלוסיות מסוימות בעולם שלא יכולות להרשות לעצמם לרכוש מזונות מסוימים וחיוניים בשל המחיר היקר (הדבר קורה למשל עם בשר שערכו התזונתי יקר מפז אך באזורים מסוימים יש אנשים שפשוט לא יכולים להרשות לעצמם לרכוש בשר בשל מחירו היקר).

בנוסף, בעידן המודרני יש בעיה חדשה שגורמת לכך שגם לדור הצעיר יותר יש מחסור בויטמינים. הסיבה היא הכמות הבלתי נגמרת של אוכל מהיר שקיים מסביבנו. אחוז גדול מהאנשים מתעצלים להכין אוכל בבית או שפשוט אין להם מספיק זמן ומולם עומד הפיתוי של אוכל מהיר, זול ונוח וזה הפתרון הקל בשבילם. ייתכן והאוכל אכן טעים אך ללא ספק אין בו את המרכיבים התזונתיים שמועילים לגוף שלנו...

לסיכום,

אף אחד לא יודע בוודאות אם הוא צריך לצרוך ויטמינים וכמה. עזרה רפואית יכולה ללא ספק לעזור לנו לפתור את הבעיה הזאת...

אז תעשו לעצמכם טובה ותתחילו לחשוב על הבריאות שלכם – לכו תבדקו את רמת הויטמינים בגוף שלכם ותוודאו שמצבכם תקין

והעיקר... תהיו בריאים!

עד הפעם הבאה....

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

"כי אנטי אייג'ינג זה דרך חיים..."

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת מהפכת האנטי אייג'ינג

מאת: מהפכת האנטי אייג'ינגתוספי מזון07/06/101280 צפיות
תוספי תזונה – מה זה? בגדול אנחנו מדברים על ויטמינים, מינרלים, חומצות שומן, חומצות אמינו, חלבונים וצמחי מרפא שאינם תרופות ואינם מזון. את תוספי התזונה אנחנו נוטלים דרך הפה בטבליות, קפסולות, אבקות ומשקאות שונים. שימו לב! התוספים חייבים להיות רשומים ע"י משרד הבריאות כתוסף תזונה!

מאת: מהפכת האנטי אייג'ינגטיפול בעור25/04/101447 צפיות
אז אולי באמת הגיע הזמן להפריח את המיתוס שטיפוח עור הפנים הוא רק למבוגרות?! אולי את הגעת לשלב שאת צריכה לסגל לעצמך הרגלי טיפוח ואפילו לא חשבת על כך?!

מאת: מהפכת האנטי אייג'ינגטיפול בעור31/03/101222 צפיות
חברים, אנחנו נמצאים בעידן מודרני!!! אפילו אני מתקשה לקלוט את זה אבל העולם מתקדם ואיתו הטכנולוגיה המתחדשת שמביאה לנו כל הזמן חידושים מדהימים! אפילו הדעות של האנשים משתנות ומתחדשות כל הזמן... תנו לי לתת לכם דוגמא: כמה גברים אתם מכירים שמתעסקים במראה עורם? כי אני עד לא מזמן לא הכרתי אפילו אחד כזה. להיפך, כששאלתי פשוט צחקו לי בפרצוף על השאלה המגוחכת שלי!

מאת: מהפכת האנטי אייג'ינגיופי וטיפוח - כללי18/03/101344 צפיות
האם הרופאים שהתייעצתם איתם לגבי הזרקות "בוטוקס" באמת טרחו לעדכן אתכם על המרכיבים הרעילים שנמצאים בתוך החומר הנ"ל?!

מאת: מהפכת האנטי אייג'ינגטיפול בעור10/03/107442 צפיות
כולנו מתעסקים כל הזמן במראה החיצוני שלנו. בדרך כלל אנחנו גם מוכנים להשקיע הרבה מאוד כסף ולבזבז הרבה מאוד זמן כדי לנסות ולשפר את ה'פגמים' שלנו. כושר הוא אחת מהאופציות שהרבה מאוד אנשים בוחרים בה. ואכן, לערוך אימון כמה פעמים בשבוע בחדר כושר ללא ספק עוזר לנו לחזק את השרירים ולהיראות מושכים יותר!

מאת: מהפכת האנטי אייג'ינגטיפול בעור10/03/101205 צפיות
"הבוטוקס" הינו חומר שנכנס לשימוש ברפואה בשנות השבעים - בעיקר לתיקון מצבים של עין עצלה או פזילה. החומר מופק מרעלן הנקרא "בוטולינום טוקסין". החומר יכול בכמויות קטנות להרפות פעילות של שרירי הבעה ועל ידי כך להפחית או להעלים קמטים מסוימים לתקופה של כמה חודשים. הבוטוקס לא מתאים לקמטים סטטיים אשר לא מושפעים מתנועות שרירי הפנים או לקמטים מאוד עדינים שקשורים למבנה העור.

מאת: מהפכת האנטי אייג'ינגיופי וטיפוח - כללי03/02/101186 צפיות
הרבה מאוד אנשים שואלים אותי מה הסוד לתזונה בריאה? איך אנחנו יכולים להמשיך ליהנות מהחיים ע"י אכילת המאכלים האהובים שלנו ולהיראות טוב בו זמנית? מתי יגיע היום שבו נוכל להביט על עצמנו במראה מבלי להתבייש ממראה "הזקן" שלנו?!

מאמרים נוספים בנושא דיאטה ותזונה

מאת: יעקב קובי עזראדיאטה ותזונה06/03/201553 צפיות
קובי עזרא ויטמין D כנגד זיהומים - ויטמינים. לאחר התפרצויות שפעת H1N1 בשנת 2009, המליצו בחום על כל עובדי הבריאות והחולים להיבדק ולטפל במחסור בוויטמין D כדי למנוע החמרה של דלקות בדרכי הנשימה. ויטמין D מפחית גם את ייצור הציטוקינים הפרו-דלקתיים, מה שעלול להפחית את הסיכון לסערת ציטוקין בזיהום H1N1.48

מאת: מאיה אהרונוביץדיאטה ותזונה27/10/191991 צפיות
טיפים מסדנת תזונה- כיצד להקפיד על תזונה בריאה בשעות העבודה

מאת: אסף סגלדיאטה ותזונה08/08/181691 צפיות
שורש מאקה הוא שורש מופלא הגדל בהרי האנדים. הוא מכיל את כל אבות המזון ומוגדר כמזון על. מחקרים מראים על סגולות רבות שיש לשורש בתחומים שונים. כיצד מאקה יכול לעזור לכם ולמה כדאי לכם לצרוך אותו.

מאת: דודישדיאטה ותזונה16/03/181274 צפיות
כיום כולנו יודעים שעודף משקל הוא לא בריא. אורח החיים העכשווי הביא לנו את שומן הטראנס, העבודות הסטאטיות וחוסר התזוזה שלנו לאורך היום

מאת: אסף סגלדיאטה ותזונה22/01/189652 צפיות
מגנזיום הוא מינרל חשוב לתפקוד תקין של גוף האדם, מבדקים בישראל מצאו שהישראלים סובלים מחוסר חמור במגנזיום בערבות הרגלי השתייה בישראל. כיצד מגנזיום משפיע על הגוף והאם כדאי לי לצרוך אותו?

מאת: אסף סגלדיאטה ותזונה22/01/181486 צפיות
תבלין הכורכום הפופולרי משמש את התרבות ההודית כבר אלפי שנים בטיפול בבעיות בריאותיות שונות. מחקרים אחרונים על תבלין הכורכום השאירו את המומחים פעורי פה לנוכח היכולות האנטי דלקתיות שבחומר הפעיל בתבלין הכורכום - הכורכומין. כיצד הכורכומיו עובד וכיצד הוא יכול לסייע לטיפול בבעיות רפואיות שונות.

מאת: אסף סגלדיאטה ותזונה15/01/181560 צפיות
גרסיניה קמבוג'יה הוא להיט הרזיה שכבש את העולם בעקבות תכניתו של ד"ר אוז מתכנית הבריאות האמריקאית. כיצד גרסיניה קמבוג'יה יכול לסייע לכם לרדת במשקל?

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica