חפש מאמרים:
שלום אורח
30.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

לקסיקון ביטוח משכנתא - ביטוח חיים למשכנתא

מאת: ענת שיוביטוח משכנתא14/06/20102227 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

אם אתם עומדים לקבל משכנתא הבנק בוודאי ידרוש מכם ביטוח-משכנתא. למעשה המושג הזה מכיל שני ביטוחים שונים - ביטוח דירה וביטוח חיים, שניהם נועדו לאפשר את פירעון ההלוואה גם אם יתרחש אסון שיפגע בכם כלכלית.

בשנים האחרונות אנשים מבינים כי אינם מוכרחים לרכוש ביטוח משכנתא דרך הבנק ורבים חותמים על פוליסה כזאת באופן עצמאי דרך חברות הביטוח. לטובת אלה שרוצים ללכת בדרך זו הנה לקסיקון של מונחים השגורים בתחום זה :

ביטוח משכנתא - מכיוון שהבית שלכם הוא הערובה של הבנק כי תחזירו את מלוא ההלוואה שניתנה לכם, הבנק שואף להגן על הנכס הזה ולמנוע את אובדנו. ביטוח משכנתא - הכולל ביטוח חיים ומבנה- הוא שמספק לכלכלני הבנק את השקט הנפשי ביודעם כי גם אם יקרה אסון יהיה מי שיחזיר את ההלוואה.

זכרו כי בראש ובראשונה הביטוח הזה על מרכיביו נועד לספק לבנק פיצוי במקרה שאתם לא תוכלו לשאת בנטל המשכנתא בגין פטירה, אובדן כושר עבודה או נזק חמור לבית. מכיוון שכך מומלץ לבדוק אם הפוליסה מפרטת אילו פיצויים מגיעים גם לכם בכל אחד מהמקרים.

ביטוח חיים - פוליסה המאפשרת קבלת פיצויים במקרה של פטירה או אובדן כושר עבודה. הבנק שנתן לכן את המשכנתה יסתפק במרכיב הנקרא "ריסק" המאפשר לכם או לבני המשפחה לקבל תגמולים בהתרחש אחד מקרים שצוינו לעיל. אפשר להוסיף גם רכיב של חיסכון המכונה "ביטוח מנהלים" שמאפשר לכם לקבל תגמולים עם היציאה לגמלאות.

ביטוח מבנה- יעניק לכם פיצוי במקרה של נזקים למבנה ובכלל זה לקירות הבית ולחלק שלכם ברכוש המשותף אם זו דירה בבניין. אפשר להרחיב את הביטוח ולהוסיף גם ביטוח תכולה שיאפשר לכם לקבל פיצויי במקרה שיגרם נזק לרכוש בבית.

מוטב בהוראה בלתי חוזרת - אדם הזכאי לפיצויים אם יתרחש אחד האירועים המצוינים בפוליסה שלא ניתן להחליפו ללא הסכמה שלו בכתב. במקרה שבעל הפוליסה מפסיק לשלם את הפרמיה חברה הביטוח חייבת לידע מוטב בהוראה בלתי חוזרת, היא יכולה לבטל אותה רק אם מוטב זה בחר לא להמשיכה. היבט זה חשוב במיוחד לביטוח חיים שמקנה פיצויים למוטב במקרה מוות של בעל הפוליסה.

שמאי מקרקעין - בעל תעודה המוסמך להעריך שווי נכסים, מבנים ואת הנזקים בהם. במקרה של נזק במבנה השמאי יגיש דוח עם הערכת מחיר הנזק, כן הוא יציין אם בעל הפוליסה עמד בתנאים הנקובים בה.

ביטוח כל הסיכונים - יעניק לכם כיסוי מפני כל נזק שלא הוצא במפורש מהפוליסה, מלבד נזקים כתוצאה מבלאי טבעי.

מכיוון שביטוח משכנתא הוא הסכם לטווח רחוק חשוב לבדוק מה הן העלויות שלו והאם הן משתנות. בדרך כלל אפשר לבחור באחד משני המסלולים האלה:

פרמיה קבועה - תשלום חודשי שאינו משתנה כל תקופת הביטוח.

פרמיה משתנה מידי שנה - התשלום החודשי עבור הביטוח משתנה אחת לשנה בהתאם לגיל המבוטח.

למידע נוסף: השוואת ביטוח

 



תגיות המאמר: חיים, ביטוח, משכנתא, דירה


 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:
 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת ענת שיו

מאת: ענת שיוהלוואות23/08/101505 צפיות
מאמר הסוקר את היתרונות בלקיחת הלוואת רכב, וכן למה יש לשים לב כאשר לוקחים הלוואה.

מאת: ענת שיומשכנתא10/08/101429 צפיות
מאמר מעניין המסביר את פירוש המונח "גרירת משכנתא".

מאת: ענת שיוביטוח נסיעות21/07/101855 צפיות
ביטוח נסיעות לחו"ל הינו ביטוח חשוב שיש להקפיד לרכוש לפני הנסיעה, גם אם מדובר על נסיעות קצרות וקרובות, ועל אחת וכמה אם מדובר על יעדים רחוקים ולפרקי זמן ארוכים. כשאת בהיריון יש כמה דברים נוספים שעלייך לשים לב אליהם.

מאת: ענת שיוביטוח - כללי21/07/101755 צפיות
המאמר סוקר את סוגי הביטוחים השונים הקיימים כיום בשוק.

מאת: ענת שיוביטוח - כללי21/07/101941 צפיות
המאמר סוקר את סוגי הביטוחים השונים הקיימים כיום בשוק.

מאת: ענת שיומשכנתא21/07/101303 צפיות
מאמר מעניין בנושא המשכנתאות בארץ

מאת: ענת שיוהלוואות20/07/101380 צפיות
רובנו נעזרים בהלוואות ממקורות מימון כאלה ואחרים, כאשר הלוואות ניתן לקבל במגוון רחב של מקומות שונים- בנקים, חברות מימון חוץ בנקאיות, מקורות פרטיים ועוד. המאמר מפרט את סוגי ההלוואות הקיימות.

מאמרים נוספים בנושא ביטוח משכנתא

מאת: נטלי אינטרדבביטוח משכנתא20/01/223054 צפיות
בנק המעניק לכם את המשכנתא רשאי להגדיר, כחלק מהתנאים בכדי לקבל את ההלוואה, לעשות ביטוח משכנתא שבתוכו ישנם שני ביטוחים – ביטוח חיים וביטוח מבנה.

מאת: איילתביטוח משכנתא20/01/162762 צפיות
מהי משכנתא הפוכה מאת עו"ד רוני ברוש - משכנתא נחשבת על פי רוב להלוואה שלוקחים על מנת לרכוש דירה או בית. לעיתים, נעשה שימוש בהלוואת משכנתא בכדי לממן רכישה של שטח אדמה

מאת: איציקביטוח משכנתא30/11/142853 צפיות
ביטוח משכנתא הוא ביטוח שנדרש על ידי הבנק, בכדי שבמקרים מסוימים בהם אי אפשר להמשיך לשלם את המשכנתא תהיה להלוואה הזו כיסוי. הבנק מצידו לוח סיכון בזה שהוא נותן הלוואה כה גדולה, ואת זה הוא עושה אל מול הריבית אותה הוא גובה לאורך השנים

מאת: רונית שירביטוח משכנתא26/03/147656 צפיות
ביטוח משכנתא הוא חלק בלתי נפרד מכל משכנתא, והוא אף מהווה תנאי הכרחי לקבלתה. בתור מקבלי משכנתא חובה עליכם לרכוש ביטוח משכנתא. אך חשוב שתדעו שאתם לא חייבים לרכוש את ביטוח המשכנתא שלכם מהבנק, אתם יכולים לעשות זאת גם באמצעות חברות הביטוח או סוכני הביטוח העצמאיים.

מאת: אלירוןביטוח משכנתא04/01/148040 צפיות
לבנק יש אינטרס לחלק משכנתאות, הוא לא עושה את זה סתם מטוב ליבו. יש לו גם אינטרס שהחזר ההלוואה ימשך זמן רב,. עם זאת ישנם מנגנונים שונים כגון ביטוח משכנתא או אפשרות למחזור המשכנתא שאמורים להגן עליכם כלקוחות.

מאת: וידר מאירביטוח משכנתא29/10/138257 צפיות
אילו ביטוחים הם מהווים ביטוחי חובה במסגרת ביטוח משכנתא, על פי אילו פרמטרים נקבעת הפרמיה שלהם והאם עדיין אפשר לקבל אחוזי מימון גבוהים יותר על ידי חברות ביטוח משכנתא מיוחדות?

מאת: גיל שושיביטוח משכנתא03/09/131975 צפיות
ביטוחים רוכשים באמצעות חברות ביטוח בדיוק כמו שמוצרי מזון רוכשים בסופרמרקט רק עניין של התמחות ותו לא. מעבר

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica