חפש מאמרים:
שלום אורח
18.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

ביטוח בריאות - אילו כיסויים יש בפוליסת ביטוח רפואי?

מאת: ענת שיוביטוח משכנתא17/06/20101841 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

ביטוח בריאות - אילו כיסויים יש בפוליסת ביטוח רפואי?

לכל אזרח בישראל יש זכות לקבל מקופות החולים את סל השירותים הבסיסים הכלולים בביטוח בריאות. בין היתר הסל מכיל תרופות מסוימות, במקרים מסוימים טיפול רפואי בבית חולים שאינו ישראלי וניתוחים שונים. לצערנו החוק אינו מכיל את כל המחלות שעלולות לתקוף אדם שכן בגלל מגבלות תקציב תרופות רבות הוצאו מהסל. כמו כן יש מעבדות ומכונים שהביטוח הבסיסי לא מספק כיסוי עבור ביקור בהם, יש ניתוחים שהביטוח לא מכסה אם הם נעשו בחו"ל, הוא גם לא מכסה הוצאות נלוות הקשורות לטיפול בחול למשל- מגורי מלווים, הוצאות מחיה ועוד.

אם אתם רוצים להבטיח שקט נפשי ומעדיפים לא לסמוך על המזל תוכלו להרכיב את הכיסויים הבריאותיים שלכם באמצעות פוליסת ביטוח בריאות פרטית אותה ניתן לרכוש באמצעות חברות הביטוח. מעניין כי בניגוד לביטוח שהחוק מחייב, הכיסויים של ביטוח בריאות פרטי גמישים ותוכלו להרכיב את הפוליסה לפי הצרכים שלכם.

הכיסויים הנהוגים בפוליסת ביטוח בריאות

הכיסוי הבסיסי כולל כמה סעיפים:

1. ניתוחים או השתלות פרטיות בחו"ל - בפוליסה תופיע רשימה של ניתוחים הכלולים בביטוח, מומלץ לבדוק אילו פרוצדורות רפואיות מופיעות ברשימה זו ובמקרה הצורך לבקש הוספה. למשל, יש ביטוחי בריאות שלא מכסים צינטור, מי שחושש מהליך זה רצוי שיבקש הרחבה מתאימה. נציין כי אפשר למנוע כפל ביטוחים על ידי הסרת המקרים שממילא כלולים בסל הבריאות.

2. זכות לבחירת מנתח

3. לפעמים אפשר לבחור גם את המוסד הרפואי בו תטופלו

4. הזכות להיוועץ עם רופא לפני או אחרי הניתוח

5. שיפוי בגין מחלה קשה

6. שירותים אמבולטוריים שונים

7. תרופות שלא נכללות בסל הבריאות

8. בדיקות הריון שונות

9.הזכות לחוות דעת מרופא נוסף

סעיפי הכיסוי האלה דומים בין חברות הביטוח, אבל ההבדל בניהן הוא באפשרות לעבור ניתוח בחו"ל. יש פוליסות ביטוח בריאות פרטי שמקנות זכות זאת רק בהיעדר ניתוח דומה בארץ, אחרות מאפשרות לעבור ניתוח בחו"ל אם נמצא כי סיכויי ההחלמה טובים שם מאשר בארץ.

ראוי לציין כי כבכל פוליסה גם בפוליסה של ביטוח רפואי יש תיקרה הנקובה בסכום הפיצוי או כמות הטיפולים.

כמובן, אפשר לרכוש כיסויים נוספים כגון - פיצוי למוטבים או יורשים במקרה של מוות בניתוח, פיצוי בגין אובדן כושר עבודה או אפילו כושר לימודים שנגרם בניתוח, טיפולים אלטרנטיביים, ביקור בית של רופא ועוד.

מה ביטוח בריאות לא מכסה?

דעו כי יש מקרים שאינם מכוסים, למשל- מחלה שתקפה לפי כניסת הביטוח לתוקף, פגיעה גופנית כתוצאה מתאונת דרכים או תאונת עבודה, פציעה במלחמה או במסגרת שירות צבאי, פציעה כתוצאה מהשתתפות בספורט מסוכן, סיבוכי הריון וטיפולי פוריות.

מכיוון שיש מקרים נוספים שאינם מכוסים בפוליסת ביטוח בריאות, מי שמשתתף בפעילות חריגה או נמצא בסיכון חריג ראוי שיבדוק בחברת הביטוח אם יש לו כיסויים מתאימים.

למידע על ביטוח בריאות בחו"ל: ביטוח נסיעות

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:
 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת ענת שיו

מאת: ענת שיוהלוואות23/08/101503 צפיות
מאמר הסוקר את היתרונות בלקיחת הלוואת רכב, וכן למה יש לשים לב כאשר לוקחים הלוואה.

מאת: ענת שיומשכנתא10/08/101427 צפיות
מאמר מעניין המסביר את פירוש המונח "גרירת משכנתא".

מאת: ענת שיוביטוח נסיעות21/07/101852 צפיות
ביטוח נסיעות לחו"ל הינו ביטוח חשוב שיש להקפיד לרכוש לפני הנסיעה, גם אם מדובר על נסיעות קצרות וקרובות, ועל אחת וכמה אם מדובר על יעדים רחוקים ולפרקי זמן ארוכים. כשאת בהיריון יש כמה דברים נוספים שעלייך לשים לב אליהם.

מאת: ענת שיוביטוח - כללי21/07/101752 צפיות
המאמר סוקר את סוגי הביטוחים השונים הקיימים כיום בשוק.

מאת: ענת שיוביטוח - כללי21/07/101939 צפיות
המאמר סוקר את סוגי הביטוחים השונים הקיימים כיום בשוק.

מאת: ענת שיומשכנתא21/07/101301 צפיות
מאמר מעניין בנושא המשכנתאות בארץ

מאת: ענת שיוהלוואות20/07/101378 צפיות
רובנו נעזרים בהלוואות ממקורות מימון כאלה ואחרים, כאשר הלוואות ניתן לקבל במגוון רחב של מקומות שונים- בנקים, חברות מימון חוץ בנקאיות, מקורות פרטיים ועוד. המאמר מפרט את סוגי ההלוואות הקיימות.

מאמרים נוספים בנושא ביטוח משכנתא

מאת: נטלי אינטרדבביטוח משכנתא20/01/223020 צפיות
בנק המעניק לכם את המשכנתא רשאי להגדיר, כחלק מהתנאים בכדי לקבל את ההלוואה, לעשות ביטוח משכנתא שבתוכו ישנם שני ביטוחים – ביטוח חיים וביטוח מבנה.

מאת: איילתביטוח משכנתא20/01/162754 צפיות
מהי משכנתא הפוכה מאת עו"ד רוני ברוש - משכנתא נחשבת על פי רוב להלוואה שלוקחים על מנת לרכוש דירה או בית. לעיתים, נעשה שימוש בהלוואת משכנתא בכדי לממן רכישה של שטח אדמה

מאת: איציקביטוח משכנתא30/11/142848 צפיות
ביטוח משכנתא הוא ביטוח שנדרש על ידי הבנק, בכדי שבמקרים מסוימים בהם אי אפשר להמשיך לשלם את המשכנתא תהיה להלוואה הזו כיסוי. הבנק מצידו לוח סיכון בזה שהוא נותן הלוואה כה גדולה, ואת זה הוא עושה אל מול הריבית אותה הוא גובה לאורך השנים

מאת: רונית שירביטוח משכנתא26/03/147647 צפיות
ביטוח משכנתא הוא חלק בלתי נפרד מכל משכנתא, והוא אף מהווה תנאי הכרחי לקבלתה. בתור מקבלי משכנתא חובה עליכם לרכוש ביטוח משכנתא. אך חשוב שתדעו שאתם לא חייבים לרכוש את ביטוח המשכנתא שלכם מהבנק, אתם יכולים לעשות זאת גם באמצעות חברות הביטוח או סוכני הביטוח העצמאיים.

מאת: אלירוןביטוח משכנתא04/01/148033 צפיות
לבנק יש אינטרס לחלק משכנתאות, הוא לא עושה את זה סתם מטוב ליבו. יש לו גם אינטרס שהחזר ההלוואה ימשך זמן רב,. עם זאת ישנם מנגנונים שונים כגון ביטוח משכנתא או אפשרות למחזור המשכנתא שאמורים להגן עליכם כלקוחות.

מאת: וידר מאירביטוח משכנתא29/10/138250 צפיות
אילו ביטוחים הם מהווים ביטוחי חובה במסגרת ביטוח משכנתא, על פי אילו פרמטרים נקבעת הפרמיה שלהם והאם עדיין אפשר לקבל אחוזי מימון גבוהים יותר על ידי חברות ביטוח משכנתא מיוחדות?

מאת: גיל שושיביטוח משכנתא03/09/131969 צפיות
ביטוחים רוכשים באמצעות חברות ביטוח בדיוק כמו שמוצרי מזון רוכשים בסופרמרקט רק עניין של התמחות ותו לא. מעבר

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica