חפש מאמרים:
שלום אורח
25.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

החוקר במעקב

מאת: דיטקטאתיקה07/07/20101177 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

קיימת תועלת רבה בביצוע מעקבים ותצפיות סמויות, למשל:

חקירות, תצפיות ומעקבים בתחום מרמה ופלילים.

מעקבים וחקירות פרטיות לצורך מציאת גורמים המעורבים בגניבות ובזיוף כרטיסי אשראי, צ'קים, ביצוע "תרגילי עוקץ" ועוד.

מעקבים וחקירות סמויות בתחום הגנת המותג וקניין רוחני - גניבת מוצרים, יבוא אפור וזיופים בתחום האופנה, פרבצטיקה, מדיה, וכו', וחקירות סמויות בתחום גניבת זכויות יוצרים. תצפיות למניעת גניבות ופריצות במקומות ציבוריים; חניונים, קניונים, בתים פרטיים ועוד. אנו עורכים גם חקירות ממוקדות אחרי שהפריצה נעשתה בפועל לבית/עסק הלקוח, תוך ניסיון לאתר את הגורמים המעורבים, וביסוס תיק הוכחות למטרת הגשתו לרשויות החוק.

בדיקת עיקוב - מעקבים סמויים המתבצעים לצורך בדיקה האם קיימים גורמים העוקבים אחר הלקוח ברגע נתון כלשהו?
מיהם גורמים אלו ומה כוונתם?
האם המעקב נערך על רקע עסקי גרידא או שמה פלילי?
בדיקת העיקוב נעשית על ידי צוותים בעלי ניסיון רב בתחום פעילות זה כאשר כאמור העיקוב הסמוי אחר הלקוח נעשה בשיתוף פעולה מלא עמו כדי להגיע לממצאים הרצויים.

מעקבים עסקיים - מניעת גניבת מידע ומודיעין עסקי: קורה שעובדים בעסק מנצלים את מעמדם ומוכרים את הסודות המקצועיים של החברה בה הם עובדים, לעסקים מתחרים.
מצידו השני של המטבע, ניתן לערוך מעקב סמוי על המתחרים למטרת השגת מידע עסקי עליהם, אל לקוחותיהם וכיוצא בזאת.

מידע נוסף על מעקבים ותצפיות
קורה וחוקרים ובלשים מוצאים עצמם מעורבים בתיקים שיצריכו תצפיות ומעקבים. לרוב חקירות ומעקבים נדרשים בתיקי חקירות גירושין ומעמד אישי, חקירות כלכליות, חקירות יכולת ומודיעין עסקי.
תצפית ומעקב נדרשים לעתים גם בתיקי חיפוש נעדרים, כשצריך לזהות את האובייקט על פי תמונה כדי לדעת באם אכן הוא האדם שמחפש החוקר.

תצפיות ומעקבים הם תחום שדורש ידע רב, טכניקות עבודה ייחודיות ותכנון מוקדם. אובייקט חקירה מסוים עשוי להיות קל למעקב בעוד אחר יהווה אתגר. הסיבה לקושי או קלות בביצוע תיק החקירה תלויות בדרך כלל בסיבות העיקריות לשמן נעשה המעקב מלכתחילה; רגישותו של האובייקט, טיב הסביבה והאופן בו הנחקר שלנו מתנייע.

מלבד הצילום המבוצע במהלך התצפית והמעקב, קיימות שתי התמחויות נוספות שחוקרים פרטיים מומחים בתחום צריכים לדעת היטב. האחת היא התמקמות לביצוע תצפית והשניה היא מעקב רגלי או ממונע אחר הנעקב.

כשהחוקרים עוקבים מתמקמים לתצפית, עליהם להתמקם במיקום שיהיה רחוק מספיק כדי למנוע חשיפה על ידי הנעקב או הסביבה הקרובה אליו, וקרוב מספיק על מנת שיוכלו לוודא את זהותו כשיצא מן הבניין, על מנת להתחיל בפעילות העיקוב בצורה יעילה.

אם הסביבה בעייתית ותצפית ישירה אינה אפשרות, יתוצפתו היציאות הראשיות מן השכונה.

עיקוב הוא כישרון נרכש, שניתן ללמוד על ידי אימון. חוקרים פרטיים שעוקבים אחר נחקר צריכים להישאר רחוק מספיק מאחורי האובייקט כך שלא יגלה אותם וקרוב מספיק על מנת שלא יאבדו אותו. אפשר להשוות את ביצוע המעקב למשחק יויו על חוט. מתקרבים כשצריך, נשארים מאחור על מנת שלא לעורר חשד, ושוב ושוב.
למרות שביצוע מעקבים נראה פשוט למדי על הנייר, לרוב זו אינה המציאות. בדרך כלל נדרש צוות של שני עוקבים ולפעמים גם יותר, על מנת להצליח בעיקוב.

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

http://www.detect.co.il/

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת דיטקט

מאת: דיטקטעסקים - כללי05/08/101104 צפיות
בעולם בו ידע הוא כוח,אחת הדרכים להשיג אינפורמציה או ראייה חותכת היא על ידי מעקב. מעקב סמוי מספק אפשרות לחוקר הפרטי לאסוף כמה שיותר מידע עבור התיק בגינו הוא פועל ופעמים רבות למידע שאסף החוקר במהלך המעקב יש השפעה בזירה המשפטית.

מאת: דיטקטצדק חברתי30/06/101206 צפיות
ישנן דרכים שונות להוציא מידע אנשים. טכניקות ראיון בחקירות הן ייחודיות לכל חוקר פרטי וטכניקה שביכולתה לעבוד עבור חוקר ובלש פרטי מסוים עלולה לא לעבוד עבור חוקר פרטי אחר

מאמרים נוספים בנושא אתיקה

מאת: אריה פולקאתיקה24/08/155481 צפיות
עסקים ונותני שירותים צריכים לעשות הכל על מנת לשמור על דיסקרטיות במהלך העבודה השוטפת מול לקוחות. דיסקרטיות היא ערך עליון ובמגזר העסקי היא יכולה לבוא לידי ביטוי בדרכים רבות. דיסקרטיות שומרת על האינטרס של הלקוח, מונעת ממנו עגמת נפש ומגנה על העסק מפני הגשת תביעה משפטית. בנוסף, בעידן המודרני יש חשיבות יתרה להקפדה על דיסקרטיות וזאת על מנת למנוע זליגת מידע לאתרי אינטרנט.

מאת: נטלי הרוש אתיקה07/10/142780 צפיות
מה המשמעות של בדיקת פוליגרף? את מי זה משמש? ומה כדאי לדעת בנושא...

מאת: ronyotאתיקה06/05/133037 צפיות
מערכת מנדף היא מערכת של סינון העשן, הפיח, האדים, הריח וכל הקיים באוויר בעת הבישול האינטנסיבי המתרחש במטבח תעשייתי. מטבח תעשייתי הוא מטבח המופקד על הכנת מזון בכמויות גדולות כגון מטבחים של בתי אבות, פנימיות, מסעדות, בתי מלון וכדומה. ניקוי ארובות מתבצע בעזרת טכנאים מוסמכים של חברה אשר מתקינה מנדפים ועל פי רוב מלווה גם את בית העסק (המטבח התעשייתי), במשך השנים הבאות בתחזוקה השוטפת של המנדפים. טכנאי בקי במנדף אותו הוא מנקה ולכן הוא יודע את המיקום של כל התעלות הקיימות בארובות.

מאת: משה יוריאתיקה16/01/1315081 צפיות
מאז ומעולם גמרתי אומר להקים עסק עצמאי בענף האדריכלות. מפאת זאת, הלכתי ללמוד ולקחתי הלוואה להקמת חנות. עם זאת, חיש קל הגעתי למסקנה שע"מ להצליח בתחום המדובר, יש הכרח לגבש אסטרטגיה ולארגן את הכספים אפקטיבית. בלי ספק, אין זה פשוט לעסוק בתחום זה, אך זה אפשרי לנצח. קיימות דרכים שונות שמטרתן להסביר כיצד להתפתח.

מאת: משה יוריאתיקה08/11/128748 צפיות
משחר ילדותי חלמתי על ליל כלולות מהודר ומרהיב. רציתי לעטות שמלה עם מחוך ותכננתי לשכור מתחם אירועים פרחוני וירוק. ודאי שחלפו שנים ורצונותיי הוחלפו באחרים פעם או פעמיים, אבל תמיד היה ברור שהערב שלי יהא יחודי! כצפוי, קיימים הרבה מאוד נשים וגברים שמתכננים לקיים ליל חתונה יוקרתי שילהיב את החוגגים, אבל איך עושים זאת? התשובה פשוטה - פונים למתכנן אירועים שמסוגל לגרום לזה לקרות.

מאת: מורן אופיראתיקה24/10/128774 צפיות
כשמדובר באירוע בר מצווה, חגיגת יום-הולדת או כל דבר שמערב ילדים, חשוב לוודא שיהיה בידור לאורך כל האירוע. ילדים עשויים להשתעמם בקלות ובמהירות, לכן מאוד חשוב לארגן אטרקציות ייחודיות שיאפשרו לאורחים לרקוד, לשחק ולהנות. זו רשימה חלקית של כמה אטרקציות שהאורחים יאהבו:

מאת: מורן אופיראתיקה23/10/128712 צפיות
ודאי שמתם לב שלאחרונה חלו תמורות חיוביות בתחום האירועים בארץ. בעוד שעד לא מזמן ניתן היה להסתפק במסיבה צנועה, אז היום כולם מנסים להשקיע במסיבה קצת יותר מאמץ. בשביל מה להסתפק בחטיפים מהסופר, מוסיקה באיכות גרועה ומשחקי חברה נדושים, אם אפשר לערוך אירוע יותר מתוחכם? עם מוזיקה בלייב, לוקיישן שנועד למסיבות וכמובן אטרקציות רציניות עבור האורחים?

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica