חפש מאמרים:
שלום אורח
26.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

ניקוי ארובות וסוגי מנדפים

מאת: ronyotאתיקה06/05/20133037 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

 

מערכת מנדף היא מערכת של סינון העשן, הפיח, האדים, הריח וכל הקיים באוויר בעת הבישול האינטנסיבי המתרחש במטבח תעשייתי. מטבח תעשייתי הוא מטבח המופקד על הכנת מזון בכמויות גדולות כגון מטבחים של בתי אבות, פנימיות, מסעדות, בתי מלון וכדומה. ניקוי ארובות מתבצע בעזרת טכנאים מוסמכים של חברה אשר מתקינה מנדפים ועל פי רוב מלווה גם את בית העסק (המטבח התעשייתי), במשך השנים הבאות בתחזוקה השוטפת של המנדפים. טכנאי בקי במנדף אותו הוא מנקה ולכן הוא יודע את המיקום של כל התעלות הקיימות בארובות.

כיצד מתבצע ניקוי ארובות?

כאמור, איש מקצוע בלבד רשאי לבצע את הניקיון. מעבר למידע הקיים ברשותו לגבי האופן בו בנוי המנדף, הוא גם יודע מהם החומרים המתאימים ביותר עבור ניקיון החלקים, כל חלק (מהמפוח, הארובה, המסננים ועד גוף המנדף עצמו). החומר בו הוא משתמש ממוסס את השומן שמצטבר בארובה של המנדף. את הארובה ניתן לנקות דרך פתחים מיוחדים הנקראים פתחי שירות. השומן שנצמד אל הדפנות של הארובה מגורד ולאחר מכן יורד על ידי החומר המסיס שומנים. את המסננים יש להכניס אל מים רותחים וחומר ממיס שומנים, אחת לשבוע . זאת מעבר לביצוע הניקיון של טכנאי המנדפים.

מדוע כל כך חשוב לנקות את ארובות המנדף של המטבח התעשייתי?

חשוב להבין כי לא מדובר בניקיון למטרת אסתטיקה "שיהיה אור בעיניים", מדובר על ניקיון שיכול גם להציל חיים. אל הארובה של המטבח התעשייתי נכנס אוויר מזוהם במשך שעות רבות. קחו לדוגמה את מסעדת הסטיקייה: הצלייה של הבשר והטיגון, מייצרים כמויות גדולות של שומן ולחות, ריח וחלקיקים נוספים באוויר שמתנקזים ישירות אל הארובה. על דפנות הארובה, כפי שכבר מובן, נדבק השומן. שומן זה עלול לסכן את הסטיקייה בכמה מקרים.

במידה והארובה מוזנחת, השומן מתחיל להתגבש על עצמו, עוד ועוד. פועל יוצר מכך הוא שכבה עבה יותר ויותר. השומן עצמו מתקרש כאשר המקום אינו חם. אך כאשר הטמפרטורה עולה, הוא מתחיל לעבור למצב נוזלי. כעת, הוא עלול לנזול. מכיוון שהוא נמצא ממש מעל הכיריים, יתכן והוא ייזל אל תוך סיר מבעבע. התבשיל אשר יספוג את אותן טיפות שומן עלול להוות מפגע בריאותי עבור מי שיאכל אותו, היות ושומן זה אינו נקי אלא מלא בבקטריות ובחיידקים.

מי יאכל ממנו? הלקוחות. מי ימליץ אחר כך על המקום כמסעדה "שווה"? יתכן בהחלט שאף לא אחד מאלה שאכלו מאותו הסיר כי לקו בבטנם. מצב אחר שעלול להתעורר הוא במידה וטיפות השמן הללו נפלו על טבח שרכן על הסיר כי טעם או ערבב. במקרה זה הן עלולות לגרום לכוויות קשות. מצב נוסף הוא שריפה אשר עלולה להתחולל במטבח עקב טיפות שמן שנפלו על גבי אש הכיריים. שומן הוא חומר דליק שמתלקח בקלות. קחו ניקוי מנדפים בחשבון.

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:
 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת ronyot

מאת: ronyotאיכות הסביבה06/05/1311983 צפיות
קיימים סוגים שונים של מנדפים. מנפים עבור הקמין הביתי, מנדפים עבור מפעלים ומרכזי תעשייה. יש מנדפים אשר מותאמים לעבודה עם חומרים מסוכנים במעבדה ויש מנדפים אשר יעילים עבור ממטבח הביתי ומטבח התעשייתי. יהיו אלה שיאמרו כי מנדף עבור המטבח הוא למעשה שדרוג של קולט האדים המוכר.

מאת: ronyotמידענות06/05/134437 צפיות
כל מנדף, ללא קשר לתחום בו הוא נמצא (תעשייה, מזון, תרופות, יהלומים, נשק) זקוק לבדיקה תקופתית כחלק בלתי נפרד מהתפעול היעיל שלו. מערכת מנדפים תקינה אשר מתבצע בה ניקוי ארובות ומסננים באופן קבוע, תספק יניקה מצוינת של אוויר מזוהם עבור כל מקום בו היא נמצאת. התקנים האמריקאים והישראליים מחייבים לפעולה. הסטנדרט הבינלאומי הקבוע בתחום מסייע ,כגרם חיצוני, לשמור על מערכת המדפים נקייה ויעילה לאורך זמן.

מאת: ronyotיבוא ויצוא17/11/122329 צפיות
הגיע הרגע ואתה מעוניין לשדרג את העסק שלך. קהל הלקוחות התרחב ואתה מעוניין להגדיל את המטבח שלך: להכניס כיריים נוספות, מנדפים נוספים מעליהם. אתה רוצה להחליף את החברה עמה עבדת עד כה, זו סיפקה לך את השירות של ניקוי מנדפים עד כה. מדוע לא תשדרג גם את רמת השירות שאתה מקבל בתחום זה? כיצד תדע מי היא החברה עמה אתה מעוניין לבוא בשיתוף פעולה?

מאת: ronyotכלכלה17/11/126424 צפיות
ניקוי ארובות של מנדפים מחייב בדיקה תקופתית וגם ניקוי מנדפים קבוע. מערכת המנדפים יעילה ביניקת העשן של הבישול במטבחים תעשייתיים. ניקוי הארובות של המנדפים חייב להיות מבוצע על פי תקנים ישראלים ואמריקאים (NFPA-96 אמריקאי). הסטנדרטים הבינלאומיים מסייעים למערכת המנדפים לפעול כתקנם. הבטיחות והניקיון חשובים מאד עבור שמירה על תפקוד המנדפים לאורך זמן.

מאת: ronyotעבודה וקריירה - כללי17/11/122525 צפיות
תקרה מנדפת היא פתרון יעיל ואיכותי למטבחים פתוחים וגדולים. מעבר להיותה דקורטיבית, היא מספקת את איכות העבודה הנדרשת עבור חברות ובתי עסק בתחום האירוח המקצועי. באמצעות תקרה זו ניתן להוסיף אל המטבח כל מתקן בישול שהוא, ועדיין ליהנות ממרחב עבודה נוח, נעים ויעיל.

מאת: ronyotאיכות הסביבה17/09/122419 צפיות
אין לך אוויר, העשן לא יוצא כמו שצריך מהארובות של המנדפים שיש לך מעל הכיריים? הריח הוא בלתי נסבל? תראה, אתה לא חייב להוסיף מנדפים חדשים עבור המטבח שלך. יתכן בהחלט שאתה לא מבצע ניקוי ארובות יעיל וניקוי מסננים על פי ההוראות. לא אתה אמור לעשות את זה. זוהי עבודה של צוות טכנאים מוסמך, זה שהתקין לך את מערכת המנדפים. שאל והתייעץ עם בעלי מקצוע כדי להבין מדוע האוויר של המטבח שלך לא מסונן כמו שצריך.

מאת: ronyotביטוח עסק17/09/129216 צפיות
מאד פשוט: כל מערכת פנימית שאינה נגלת לעין, אין זה אומר כי אינה זקוקה למגע אנושי. מערכת המנדפים במקומות עבודה ציבוריים, תעשייתיים וכן בבית, זקוקה לבדיקת תקינות ולניקיון, אחת לכמה זמן. כמה בדיוק? זאת תחליט החברה אשר מתמחה בסוג המנדף, על פי רוב זו אשר התקינה אותו ובדקה מה מטרת השימוש בו ושיכללה אותה עם עוד כמה פרמטרים נוספים.

מאמרים נוספים בנושא אתיקה

מאת: אריה פולקאתיקה24/08/155481 צפיות
עסקים ונותני שירותים צריכים לעשות הכל על מנת לשמור על דיסקרטיות במהלך העבודה השוטפת מול לקוחות. דיסקרטיות היא ערך עליון ובמגזר העסקי היא יכולה לבוא לידי ביטוי בדרכים רבות. דיסקרטיות שומרת על האינטרס של הלקוח, מונעת ממנו עגמת נפש ומגנה על העסק מפני הגשת תביעה משפטית. בנוסף, בעידן המודרני יש חשיבות יתרה להקפדה על דיסקרטיות וזאת על מנת למנוע זליגת מידע לאתרי אינטרנט.

מאת: נטלי הרוש אתיקה07/10/142781 צפיות
מה המשמעות של בדיקת פוליגרף? את מי זה משמש? ומה כדאי לדעת בנושא...

מאת: משה יוריאתיקה16/01/1315081 צפיות
מאז ומעולם גמרתי אומר להקים עסק עצמאי בענף האדריכלות. מפאת זאת, הלכתי ללמוד ולקחתי הלוואה להקמת חנות. עם זאת, חיש קל הגעתי למסקנה שע"מ להצליח בתחום המדובר, יש הכרח לגבש אסטרטגיה ולארגן את הכספים אפקטיבית. בלי ספק, אין זה פשוט לעסוק בתחום זה, אך זה אפשרי לנצח. קיימות דרכים שונות שמטרתן להסביר כיצד להתפתח.

מאת: משה יוריאתיקה08/11/128748 צפיות
משחר ילדותי חלמתי על ליל כלולות מהודר ומרהיב. רציתי לעטות שמלה עם מחוך ותכננתי לשכור מתחם אירועים פרחוני וירוק. ודאי שחלפו שנים ורצונותיי הוחלפו באחרים פעם או פעמיים, אבל תמיד היה ברור שהערב שלי יהא יחודי! כצפוי, קיימים הרבה מאוד נשים וגברים שמתכננים לקיים ליל חתונה יוקרתי שילהיב את החוגגים, אבל איך עושים זאת? התשובה פשוטה - פונים למתכנן אירועים שמסוגל לגרום לזה לקרות.

מאת: מורן אופיראתיקה24/10/128774 צפיות
כשמדובר באירוע בר מצווה, חגיגת יום-הולדת או כל דבר שמערב ילדים, חשוב לוודא שיהיה בידור לאורך כל האירוע. ילדים עשויים להשתעמם בקלות ובמהירות, לכן מאוד חשוב לארגן אטרקציות ייחודיות שיאפשרו לאורחים לרקוד, לשחק ולהנות. זו רשימה חלקית של כמה אטרקציות שהאורחים יאהבו:

מאת: מורן אופיראתיקה23/10/128712 צפיות
ודאי שמתם לב שלאחרונה חלו תמורות חיוביות בתחום האירועים בארץ. בעוד שעד לא מזמן ניתן היה להסתפק במסיבה צנועה, אז היום כולם מנסים להשקיע במסיבה קצת יותר מאמץ. בשביל מה להסתפק בחטיפים מהסופר, מוסיקה באיכות גרועה ומשחקי חברה נדושים, אם אפשר לערוך אירוע יותר מתוחכם? עם מוזיקה בלייב, לוקיישן שנועד למסיבות וכמובן אטרקציות רציניות עבור האורחים?

מאת: מורן אופיראתיקה22/10/128931 צפיות
כשמדובר באירוע בת מצווה, מסיבת יום הולדת או כל חגיגה הכוללת ילדים צעירים, חשוב מאוד שתהיה תעסוקה במהלך הערב. ילדים רבים נוטים להשתעמם במהירות, בדיוק בגלל זה רצוי לדאוג בשבילם למספר אטרקציות והפעלות מיוחדות שיאפשרו להם לרקוד, לשחק ולהנות. כאן תוכלו למצוא רשימה של אטרקציות שכדאי לבחון:

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica