חפש מאמרים:
שלום אורח
21.05.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

בית אבות- הזדקנות בחברה

מאת: בית אבותגיל הזהב08/07/2010997 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

בית אבות - מסגרת מכובדת להזדקנות

מדי שנה מתפרסמים נתונים הן בישראל אך גם ביתר מדינות העולם, המצביעים על עלייה עקבית בתוחלת החיים, אשר מביאה לכך שיותר ויותר אנשים מגיעים לגילאי זקנה מופלגים. למרבה הצער עלייה בתוחלת החיים לא תמיד הולכת יד ביד עם עלייה באיכות החיים וקשישים רבים נשארים לחיות לבד שנים לא מועטות לאחר פטירה של בן או בת הזוג.

בעקבות כך קיימות כיום לא מעט מסגרות אשר נועדו לאפשר לאילו שהגיעו לגיל השלישי להזדקן בתוך חברה או בתוך קהילה מוגנת, המתאימה לצרכים החדשים שמביא עימו גיל הזהב. יחד עם זאת, משפחות רבות מתלבטות לא מעט בשאלה מתי יודעים כי הגיע הזמן למצוא מסגרת מתאימה, בין אם בית אבות או דיור מוגן, לאחד ההורים. מעבר מהבית הפרטי אל מסגרת חדשה יכול להיות לא קל, אך במקרים רבים מדובר בשינוי לטובה שנועד לשפר את איכות החיים.

למרות העובדה שאצל חלקים לא מעטים מהאוכלוסייה מעבר למוסד - בית אבות נתפס כמעין צעד אחרון לפני המוות, אצל רבים המעבר מאפשר שיפור באיכות החיים, בעקבות כך שלרוב סביבת בית האבות מותאמת יותר לצרכי הגיל השלישי יותר מהבית הפרטי. כך לדוגמא קשישים אשר נותרו לבדם לרוב לאחר פטירה של בן זוג, מנהלים אורח חיים בודד יחסית בעוד שמרבית בתי האבות מציעים חיי חברה פעילים ומאפשרים היכרויות חדשות עם קשישים שנמצאים באותו השלב בחיים.

שינוי מסגרת מגורים

מעבר לכך, משפחות רבות נמנעות פעמים רבות משינוי מסגרתו של הקשיש למעון - בית אבות או דיור מוגן מתוך מחשבה כי מעבר כזה יש לעשות רק כאשר הקשיש מתקשה לתפקד באופן עצמאי, או סובל מבעיות בריאותיות כלשהן המצריכות השגחה צמודה יותר. אך האמת היא כי במקרים רבים מאחורי המעבר לבית אבות עומדות פעמים רבות סיבות חברתיות וצורך בקשרים חברתיים ולווא דווקא קשיים בתפקוד היום יומי.

בתי האבות רובם ככולם מעניקים מעבר להיכרות חברתית, גם לא מעט פעילויות פנאי שמאפשרות לקשישים לעבור מאורח חיים דל יחסית, לחיי חברה ופנאי עשירים ופעילים. לכן כאשר שוקלים מעבר לבית אבות מומלץ לשים דגש לא מועט על הפן החברתי, לא פחות מאשר על יתר הצדדים.

 



תגיות המאמר: בתי אבות, בית אבות


 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

זקוקים לסיוע בבחירת בית אבות? מידע נוסף תוכלו למצוא באתר בית אבות בן גוריון

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת בית אבות

מאת: בית אבותגיל הזהב22/03/111305 צפיות
אין ספק כי כיום, הודות לשינויים טכנולוגיים, קידמה רפואית ושינויים חברתיים, גיל ה-70 הינו גיל ה-60 החדש. בהתאם, הרבה מבתי האבות אינם עוד אותם מקומות אפרוריים ומלנכוליים ויש ביכולתם להציע חיים שלמים, שופעים ותוססים המותאמים לצרכי אוכלוסיית גיל הזהב לה הם מיועדים.

מאת: בית אבותגיל הזהב14/10/091751 צפיות
תהליך המעבר לבית אבות יכול להיות קל אם נשים לב למספר כללים חשובים - יש ללוות את הקשיש ולשתפו בכל התהליך ולתת תשומת לב מיוחדת בתקופה הראשונה לאחר מעבר לבית אבות

מאמרים נוספים בנושא גיל הזהב

מאת: simply smartגיל הזהב01/04/216263 צפיות
בתי אבות ודיור לגמלאות עומדים בפני אתגרים, אך הביקוש למוצרים אלה רק יגדל ככל שאוכלוסיית המדינה מתבגרת בכתבה הבאה נרחיב על כך:

מאת: רוני הכהןגיל הזהב04/12/171867 צפיות
יותר ויותר מבוגרים מוצאים כי רכישת קלנועית למכירה היא פעולה שעומדת בכל התנאים לעולם חדש של תנועה עצמאית למדי עבורם.

מאת: שרון צרפתיגיל הזהב28/09/162035 צפיות
חשוב תמיד להיות מעורים בנעשה ולא להזניח מצב נפשי שהחל מדכדוך קל והתקדם אל עבר דיכאון של ממש שממנו כבר קשה לצאת. עבור הגיל השלישי מומלץ להתקדם בעזרת פסיכוגריאטר שמכיר את העולם הזה מקרוב ויכול בצורה מקצועית להקל על הכניסה וההשתלבות בתוכו.

מאת: רועי כץגיל הזהב11/09/162156 צפיות
מכירות חיתולים למבוגרים במבצע מקדמות סטטיסטיקה שאומרת שאחד מתוך ארבעה אנשים עשוי להזדקק לשימוש באחד הסוגים הנפוצים.

מאת: רועי כץגיל הזהב28/07/162071 צפיות
הזדקנות עשויה להיות תהליך מורכב. אתה חווה כתמים כבדים על העור, תנועתך איטית יותר, ואתה לוקח יותר כדורים מאשר ג'ניס ג'ופלין במיטב שנותיה.

מאת: נינה כהןגיל הזהב27/12/152054 צפיות
אם היינו בודקים את מצבם של קשישים בישראל של לפני כשלושה או ארבעה עשורים, היינו מקבלים תמונה שונה לגמרי מזו שאנו רואים היום.

מאת: נינה כהןגיל הזהב27/12/151737 צפיות
בנים ובנות של הורים רבים רואים כיצד מגיע הרגע שבו האדם שיקר להם כל כך אינו מסתדר לבד בחייו. כלומר, שלעתים גם אדם צלול לא מצליח לבצע בעצמו פעולות שלכל אדם אחר נראות שגרתיות ופשוטות מאוד.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica