חפש מאמרים:
שלום אורח
21.05.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

בית אבות - תהליך מעבר לבית אבות

מאת: בית אבותגיל הזהב14/10/20091750 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

מעבר למוסד סיעוד - בית אבות

לאחר שהתקבלה החלטה של קשיש ומשפחתו לעבור לבית אבות, חשוב כי המשפחה תעשה כל שביכולתה ללוות את המעבר בדרך הטובה ביותר. חשוב להבין כי מדובר בשינוי גדול בחייו של הקשיש ושינוי כזה יכול להיות מאוד מאיים.

הכינו את עצמכם לקשיים ואל תצפו מהקשיש לבצע את המעבר בשמחה ובחיוך, גם אם ההחלטה על המעבר הגיע ממנו. הדבר החשוב שצריך לזכור לאורך כל תקופת המעבר וגם אחריה הוא לשמור על תקשורת פתוחה.

חשוב לשוחח עם הקשיש ויתרה מזאת, להקשיב לו. בתקופת מלחיצה המלאה פעמים רבות בחוסר וודאות, הדבר לו זקוקים ביותר הוא אוזן קשבת. קשישים רבים עלולים לראות במעבר מהבית למקום מגורים אחר - בית אבות ואפילו דיור מוגן  כניעה לזקנה ולסימן לכך שהם מאבדים שליטה. חשוב לגרום לקשיש לראות את המעבר באור חיובי. גם אם הקשיש אומר במפורש כי הוא מבין שהמעבר לטובתו, המשיכו להזכיר לו את העובדה הזו. ציינו נקודות חיוביות ודברים מרגשים שניתן לצפות אליהם.

מכיוון שמעבר למוסד בית אבות עלול להיות די טראומתי ומלווה בתחושות של אובדן החיים הקודמים, מומלץ לא למהר לבצע שינויים מיידים בדירתו הקודמת של הקשיש ובחפציו. נסו להשאיר את ביתו של הקשיש כפי שהוא, לפחות בתקופה המיידית שלאחר המעבר, כמובן ובמידה וזה מתאפשר למשפחה מבחינה כלכלית. חשוב שהקשיש לא ירגיש כי כל מה שהכיר נלקח ממנו ולכן מומלץ גם לשתף אותו  בכל תהליכי השינוי.

חשוב להמשיך ולתמוך בקשיש בייחוד מבחינה נפשית בתקופה שלאחר המעבר. אמנם הקשיש נמצא כבר בבית האבות שם דואגים לו, אך ההתאקלמות תהיה קלה, יותר אם יתקבלו יותר ביקורים של בני משפחה קרובים. פנו לעצמכם זמן בשבועות הראשונים שלאחר המעבר לביקורים, כך שתוכלו לפקח על ההתאקלמות מקרוב. כדי לדאוג לכך שהמעבר יעבור בצורה חלקה, ניתן לדאוג להעביר יחד עם הקשיש גם חפצים מביתו הקודם הקרובים לליבו. דאגו לרשום את שמו של הדייר החדש על כל חפציו האישיים כדי למנוע אובדן. בנוסף, במידה ולקשיש תחביב מסוים, דאגו לכך שימשיך לעסוק בו גם לאחר המעבר.

זמן קצר לפני המעבר לבית החדש - בית האבות ניתן לכתוב מכתב או לשוחח עם הצוות האחראי באופן אישי ולספר להם על הקשיש שעומד לעבור להתגורר במוסד. במידה והצוות יידע כמה שיותר מידע על הקשיש, לא רק עבר רפואי וצרכים פיזיים אלא גם תחביבים, מה הוא אוהב וכיצד הוא חש לקראת המעבר, כך יהיו לו קל יותר לקבל את הקשיש בזרועות פתוחות.

לאחר המעבר חשוב לשים לב לכל סימן העלול להעיד כי הקשיש לא מסתגל לסביבת המגורים החדשה. חשוב לשמור על קשר רציף עם אנשי מפתח ואחראים בבית האבות. דאגו לכך שהצוות יכיר בן משפחה אחד לפחות, כך שיידעו תמיד למי לפנות בכל מצב של בעיה. הליך המעבר יכול להיות מתיש בייחוד לבן המשפחה המלווה ולכן מומלץ לגייס בני משפחה נוספים, או חברים קרובים לפחות ליום המעבר עצמו.

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

זקוקים לסיוע בבחירת בית אבות? מידע נוסף תוכלו למצוא באתר בית אבות בן גוריון

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת בית אבות

מאת: בית אבותגיל הזהב22/03/111305 צפיות
אין ספק כי כיום, הודות לשינויים טכנולוגיים, קידמה רפואית ושינויים חברתיים, גיל ה-70 הינו גיל ה-60 החדש. בהתאם, הרבה מבתי האבות אינם עוד אותם מקומות אפרוריים ומלנכוליים ויש ביכולתם להציע חיים שלמים, שופעים ותוססים המותאמים לצרכי אוכלוסיית גיל הזהב לה הם מיועדים.

מאת: בית אבותגיל הזהב08/07/10997 צפיות
אצל קשישים רבים המעבר לבית אבות מאפשר שיפור באיכות החיים, בעקבות כך שלרוב סביבת בית האבות מותאמת יותר לצרכי הגיל השלישי יותר מהבית הפרטי - על השיקולים במעבר לבית אבות

מאמרים נוספים בנושא גיל הזהב

מאת: simply smartגיל הזהב01/04/216263 צפיות
בתי אבות ודיור לגמלאות עומדים בפני אתגרים, אך הביקוש למוצרים אלה רק יגדל ככל שאוכלוסיית המדינה מתבגרת בכתבה הבאה נרחיב על כך:

מאת: רוני הכהןגיל הזהב04/12/171867 צפיות
יותר ויותר מבוגרים מוצאים כי רכישת קלנועית למכירה היא פעולה שעומדת בכל התנאים לעולם חדש של תנועה עצמאית למדי עבורם.

מאת: שרון צרפתיגיל הזהב28/09/162035 צפיות
חשוב תמיד להיות מעורים בנעשה ולא להזניח מצב נפשי שהחל מדכדוך קל והתקדם אל עבר דיכאון של ממש שממנו כבר קשה לצאת. עבור הגיל השלישי מומלץ להתקדם בעזרת פסיכוגריאטר שמכיר את העולם הזה מקרוב ויכול בצורה מקצועית להקל על הכניסה וההשתלבות בתוכו.

מאת: רועי כץגיל הזהב11/09/162156 צפיות
מכירות חיתולים למבוגרים במבצע מקדמות סטטיסטיקה שאומרת שאחד מתוך ארבעה אנשים עשוי להזדקק לשימוש באחד הסוגים הנפוצים.

מאת: רועי כץגיל הזהב28/07/162071 צפיות
הזדקנות עשויה להיות תהליך מורכב. אתה חווה כתמים כבדים על העור, תנועתך איטית יותר, ואתה לוקח יותר כדורים מאשר ג'ניס ג'ופלין במיטב שנותיה.

מאת: נינה כהןגיל הזהב27/12/152054 צפיות
אם היינו בודקים את מצבם של קשישים בישראל של לפני כשלושה או ארבעה עשורים, היינו מקבלים תמונה שונה לגמרי מזו שאנו רואים היום.

מאת: נינה כהןגיל הזהב27/12/151737 צפיות
בנים ובנות של הורים רבים רואים כיצד מגיע הרגע שבו האדם שיקר להם כל כך אינו מסתדר לבד בחייו. כלומר, שלעתים גם אדם צלול לא מצליח לבצע בעצמו פעולות שלכל אדם אחר נראות שגרתיות ופשוטות מאוד.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica