חפש מאמרים:
שלום אורח
26.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

ההשפעה הבריאותית של רעש הוובוזלות במהלך משחקי המונדיאל

מאת: אירית בן צבימשחקי כדור21/07/20101229 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

הוובוזלות הרועשות של מונדיאל 2010 הפכו לסימן ההיכר המפורסם של משחקי גביע העולם  בכדורגל שהתקיימו בקייפטאון, בדרום אפריקה.

לפני ובמהלך המשחקים הגיעו תלונות רבות מצד השחקנים, המאמנים וצופים רבים שסובלים מרעש הוובוזלה ועורכי הערוצים ששידרו את המשחקים אף נאלצו להשתמש בתוכנות לעיבוד אותות קול על מנת להוריד את רעש הרקע המטריד של חצוצרות הפלסטיק הרועשות.

עם זאת, במהלך המונדיאל התברר שקהל הצופים והאוהדים התרגל לקשר המוזר שהתפתח בין הוובוזלות ומשחקי המונדיאל וכיום, הפכה חצוצרת הפלסטיק לאחד הסמלים הרשמיים של המשחקים.

עוד בטרם הפכו הוובוזלות או הווווזלות למפורסמות, חוקרים שהתמחו בטרואמה אקוסטית בחנו את האפקט של קולות רועשים מסוגים שונים, כגון: מנועי משאיות, פצצות, ירי מנשק קל, תותחים, מנועי סילון, סירנות או רמקולים, על האדם. היה קשה מאוד להשוות בין סוגי הקולות השונים כיוון שסוג הצליל (המוזיקליות), משך החשיפה, והסביבה היו שונים בכל מקרה שנבדק.

במהלך משחקי הכדורגל שהתקיימו במונדיאל האחרון, לעומת זאת, נוצרו תנאים מיוחדים. אנשים רבים נחשפו לאותו צליל סטנדרטי שהופק ע"י הוובוזלות ובאותו המקום (המימדים של איצטדיוני הכדורגל בהם התקיימו המשחקים זהים).

ד"ר זכריה שמש, האחראי על היחידה הרפואית לטיפול בטינטון וסחרחורת בבי"ח הדסה עין כרם, מסביר שמחקרים רפואיים שבוצעו בחיל הרפואה בצה"ל, אצל אנשים שסובלים מנזקי רעש, העלו שרבים מהם סובלים במקביל גם מטינטון (צלצולים באוזניים או בראש), ירידה בשמיעה, רגישות לרעש (היפראקוזיס), קשיי שינה, חרדה, אי שקט, עצבנות, הפרעות בשיווי המשקל, כאבי ראש ועייפות.

ד"ר שמש מציין כי חשוב לבחון את ההשפעה ארוכת הטווח של צלילי הוובוזלות אצל צופים שנכחו במשחקים וסובלים מנזקי רעש. עם זאת בהחלט יש מקום לאופטימיות כיוון שאצל סובלים רבים בכלל ואצל הסובלים מטינטון בפרט ישנה החלמה ספונטאנית.

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

לקריאה אודות טיפול רפואי בסחרחורות, טינטון ומחלת מניייר

 Medical treatment for Dizziness, Vertigo & Tinnitus

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת אירית בן צבי

מאת: אירית בן צביבריאות ורפואה כללי24/03/1311548 צפיות
ורטיגו הוא תחושה נורמלית שמתוארת על ידי האדם כתחושה שהוא מסתובב או שהעולם מסתובב סביבו. לרוב הוורטיגו קשור לבעיה באוזן פנימית. האוזן הפנימית מורכבת משני חלקים, התעלות החצי העגולות והפרוזדור, שמסייעים לגוף לדעת היכן הוא ביחס לכוח המשיכה.

מאת: אירית בן צביבריאות ורפואה כללי22/02/112845 צפיות
אדם שסובל ממחלת מנייר יקבל המלצה להפחית את כמות המלח. כמו כן יטופל בתרופות משתנות. חשוב לציין שהטיפול הרפואי במחלה מורכב, אך לצורך הבנת ההגיון העומד מאחורי הטיפול, יוצגו הדברים באופן פשוט

מאת: אירית בן צבידיאטה ותזונה17/07/102251 צפיות
אצל חולים הסובלים ממחלת מנייר ניצפתה הצטברות נוזלים באוזן הפנימית. מחקר ניסיוני הראה שניקוז נוזלים באמצעות ניתוח לא שיפר את הפרוגנוזה (הערכת סיכויי ההחלמה) אצל חולים אלה. גישה שמרנית לטיפול במקרה של חשד לבצקת באוזן הפנימית מוצדקת כיוון שאין לה תופעות לוואי.

מאת: אירית בן צבירפואה17/07/101468 צפיות
פגישה רפואית יעילה בין חולה הסובל מטינטון (רעשים בראש או באזניים) לבין הרופא מתחילה בבית. במידה ואירגנת את המסמכים הרפואיים שלך באופן מסודר, רעננת את זכרונך לגבי ההיסטוריה הרפואית שלך הכוללת בעיות רפואיות מהן הינך סובל, הנסיבות ששבעטיין קיבלת טיפול תרופתי, כירורגי או טיפולים אחרים – הינך מסייע מאוד לרופא לקיים תכנית טיפול אפקטיבית.

מאת: אירית בן צביבריאות ורפואה כללי17/07/103473 צפיות
ניתן לסווג טינטון בדרכים רבות. לחלק מהכותרות שבהמשך הכתבה ישנה משמעות מעשית, מבחינת התוכנית הטיפולית, וחלקן נועדו לתאר את המצב הרפואי בלבד. במאמר קצר שלפנינו ננסה לסקור את הדרכים החשובות ביותר לסיווג הטינטון (טיניטוס בלעז).

מאת: אירית בן צבידיני עבודה22/03/101601 צפיות
לעיתים גם עובדים וותיקים שנחשבו למסורים ובעלי תפוקה גבוהה עלולים להגיע לנקודה בה הם מפוטרים או מסווגים על ידי המעסיק כעובדים הנמצאים "צעד אחד לפני פיטורין". אחת הסיבות לכך יכולה להיות ירידה משמעותית בתפקוד המקצועי עקב טיניטוס (רעשים באוזניים או בראש) או סחרחורת קשים.

מאת: אירית בן צביחיות מחמד22/03/101567 צפיות
במשך אלפי שנים אימצו בני האדם בעלי חיים שונים כבני לוויה. כלבים, חתולים, סוסים ובעלי חיים נוספים הפכו לחבריהם הנאמנים של בני האדם בתרבויות רבות. כיום ישנה ספרות רבה העוסקת בתרפיה באמצעות בעלי חיים ונעשה בה שימוש נרחב ככלי עזר לצד טיפולים אחרים בשל האפקט המרגיע שיש לבעלי חיים על האדם. השאלה עליה ננסה לענות במאמר היא: האם תרפיה באמצעות בעלי חיים יכולה להקל על הסימפטומים אצל חולים הסובלים מטיניטוס, סחרחורת או מחלת מנייר?

מאמרים נוספים בנושא משחקי כדור

מאת: ליאורמשחקי כדור01/01/173573 צפיות
טניס שולחן לבית שלכם, מאפשר לכם לערוך משחקים עם חברים ובני משפחה, בכל זמן שנוח לכם. שולחן של המשחק, אפשר להציב במקומות שונים בבית, כמו למשל על הגג, או במרתף, או בגינה של הבית, או במרפסת.

מאת: בן לוזמשחקי כדור02/04/152326 צפיות
בעונת 2002-2003 זכתה מכבי ת"א באליפות המדינה. בכתבה שפורסמה באתר Ynet סוקר מחזור הסיום וגם קבוצת הפועל תל אביב, בה שיחק בן לוז באותה תקופה. הפועל תל אביב סימה את העונה במקום השלישי לאחר שקבעה ניצחון של 6:1 על הפועל כפר סבא, וצמד שערים של בן לוז.

מאת: דודו דגמימשחקי כדור14/05/145192 צפיות
אוהד את ברצלונה, מעריץ את אינייסטה ומשחק בריאל מדריד – לקראת גמר ליגת האלופות, דודו דגמי עונה לכם על השאלה – מי אתה פרנסיסקו איסקו?

מאת: דודו דגמימשחקי כדור27/02/148458 צפיות
שאלת מיליון הדולר, או אם תרצו, מי מרוויח יותר – מסי או רונאלדו, מעסיקה חובבי כדורגל רבים ברחבי העולם.

מאת: דודו דגמימשחקי כדור03/11/138383 צפיות
שיאניות ההופעות במונדיאלים עד היום, ועדיין לפני מונדיאל 2014 המתקרב הן: ברזיל עם 19 הופעות, והיא גם הנבחרת היחידה שהופיעה בכל המונדיאלים מאז החל המפעל הזה.

מאת: דודו דגמימשחקי כדור12/08/131891 צפיות
מכבי תל אביב ממשיכה להתחזק לקראת העונה הקרובה. סגנית האלופה הודיעה כי הגארד-פורוורד האוסטרלי, ג'ו אינגלס, חתם לשנתיים רשמית. עבור דייויד בלאט מדובר בשחקן מכבי הראשון ממוצא אוסטרלי שהוא יאמן.

מאת: לוטונטמשחקי כדור20/05/131845 צפיות
לאחר תבוסה של 0:4 במשחק הראשון שנערך במינכן לפני שבוע, תגיע הערב ברצלונה למשחק גורלי כאשר תארח את באיירן ותקווה לנצח אותה בתוצאה של 0:5 ולעקוף אותה בדרך לשלב הגמר. ייתכן ? אפשרי ? אולי, אבל הסיכוי די קלוש. ריאל מדריד הובסה 4:1 במשחק הראשון בדורטמונד וניצחה 0:2 במדריד, אך הודחה בסיום. המשימה של ברצלונה קשה אף יותר ומצפה לה יריבה קשה מאוד ששיחקה משחק נפלא לפני שבוע במינכן וניצחה בצדק. באיירן מעוניינים להעפיל לגמר שני ברציפות ואף לנסות ולזכות בגביע אחרי שבשנה שעברה כשלו ברגע האמת מול צ'לסי.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica