חפש מאמרים:
שלום אורח
25.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

איסורים תזונתיים והגבלת הפעילות אצל הסובלים מטינטון, סחרחורות ומחלת מנייר

מאת: אירית בן צבידיאטה ותזונה17/07/20102249 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

מלח, טבק, אלכוהול, קפאין, אספירין ולחץ כלולים ברשימת הגורמים העלולים להגביר טינטון או סחרחורת (ורטיגו). השאלה המתבקשת היא: האם הכרחי ליישם את כל ההגבלות באופן אוטומטי?

מלח המיועד לתיבול מזון עשוי מקריסטלים המורכבים בעיקר מיוני נתרן וכלוריד ביחס של 1:1. בכימיה, ישנם סוגי מלח רבים, אשר לא ניתן למצוא במטבח המצוי. בבתים פרטיים, מסעדות, בתי מלון ותעשיית המזון ניתן למצוא בעיקר את כלוריד הנתרן כתבלין הנפוץ ביותר.

שימוש מופרז במינרלים אלו עלול לגרום בעיות בריאותיות. המלח בגוף, מעבר לרמה הנורמלית, עלול לגרום לעווית או התכווצות שרירים, סחרחורת מסוג דיזינס וסימפטומים נוספים שקשורים להפרעות אלקטרוליטים. שתיית כמות מים גדולה במהירות מופרזת או קבלת אינפוזיה שמכילה כמות גדולה של מים עם גלוקוז בריכוז של 5% לווריד, יחד עם תצרוכת נמוכה של מלח, עלולה לדלל את כמות הנוזלים בגוף ולגרום ל"שכרון מים" (מים חודרים לתאים וגורמים להם להתנפח).  

צריכה ממושכת ובכמויות גדולות של מלח היא גורם סיכון ללחץ דם גבוה, שבץ ומחלות לב וכלי דם כגון LVH (היפרטרופיה או גדילת יתר של חדר הלב השמאלי) ומחלות לב וכלי דם שאינן קשורות ללחץ דם גבוה, צרבת, אוסטאופורוזיס (ירידה בצפיפות העצם כתוצאה מבריחת סידן), סרטן הקיבה, בצקת, רגרסיה של מחלת כליות, כיב תריסריון וכיב קיבה.

אצל חולים הסובלים ממחלת מנייר ניצפתה הצטברות נוזלים באוזן הפנימית. מחקר ניסיוני הראה שניקוז נוזלים באמצעות ניתוח לא שיפר את הפרוגנוזה (הערכת סיכויי ההחלמה) אצל חולים אלה. גישה שמרנית לטיפול במקרה של חשד לבצקת באוזן הפנימית מוצדקת כיוון שאין לה תופעות לוואי. זה כולל: הגבלה על צריכת מלח ותרופות משתנות. הגבלה מתונה על צריכת מלח פירושה להימנע ממקורות יבשים של מלח כגון: גרעינים מלוחים, בוטנים,שקדים או עוגות מלוחות.

טבק - מוצר צמחי הנימצא בעלים של צמחים רבים. הריכוז הגבוה ביותר של טבק נמצא בעלים של עשב מסוג טבק (סוג ממשפחת הסולניים). אופן הצריכה הפופולרית ביותר של טבק היא באמצעות עישון. רוב הסכנות הבריאותיות וההשפעות השליליות על הלב והריאות כגון: אוטם שריר הלב (MI), מחלת ריאות חסימתית כרונית (COPD), נפחת או אמפיזמה (מחלת ריאות), שבץ מוחי, סרטן (ריאה, גרון, פה, לבלב).

בספרות הטבק נחשב כזרז לטינטון. באוקטובר 2007, חלק מחברי קבוצה, שמנתה כמה מאוד עובדים במפעל לטבק בסאות'המפטון והגישה תביעה בגין חירשות שנגרמה במקום העבודה, דיווחו שהם סובלים גם מטינטון.

אלכוהול

קפאין - נמצא במשקאות רבים כמו קפה, תה ומשקאות תוססים. לצרכים תעשייתיים הוא ממוצה מהפולים של צמח הקפה ומהעלים של עשב התה. הקפאין ממריץ את מערכת העצבים המרכזית אצל האדם ויש לו השפעה משתנת אצל צרכנים חדשים של המולקולה. המכניזם שעשוי להיות קשור לסובלים מטינטון הוא הורדה של סף ההתקפים. טינטון יכול להחשב כסוג של התקף שעשוי להגיב לתרופות מסויימות עם דפוס דומה כגון אפילפסיה. קפאין עלול להגביר טינטון, סחרחורת מסוג ורטיגו או סימפטומים של מחלת מנייר.

לפני קבלת ההחלטה להוריד מזון שמכיל קפאין, חשוב לבדוק האם הדבר רלוונטי לחולה הספציפי ומה המנה היומית שעלולה להגביר את הטינטון, הסחרחורת (ורטיגו) או סימפטומים של מחלת מנייר.

אספירין – השם המסחרי של Acetylsalicylic acid. התרופה שימשה לשיכוך כאבים או הורדת חום. לאחר מכן התגלה האפקט האנטי דלקתי שלה. כמו כן נעשה שימוש בתופעת הלוואי של התרופה שמנעה הצטברות של טסיות דם ולכן שימשה להפחתת הנזק מקרישי דם.

ניתן למזער סכנות לאוטם שריר הלב, שבץ מוחי ו-TIA (התקף איסכמי חולף) באמצעות צריכה מונעת של אספירין.

טינטון ודימום במערכת העיכול הם 2 תופעות הלוואי העיקריות. הדימום במערכת העיכול קשור למנגנון של האספירין המונע הצטברות טסיות דם בזכות האפקט שלו שמעכב את ייצור הטרומבוקסאן (האחראי על שפעול פעולת הטסיות ומכווץ כלי דם, ולכן פעילותו העיקרית היא מניעת דימומים). תופעת לוואי קטלנית עלולה להתרחש אצל ילדים או בני נוער מתחת לגיל 19 שקיבלו אספירין להקלת סימפטומים של אבעבועות רוח או דלקת ריאות קרויה: ריי סינדרום (מחלה נדירה הגורמת נזק חמור לכבד ולמוח). אצל מבוגרים מדובר במקרים נדירים מאוד. הסימפטומים הראשונים של מצב זה כוללים חום גבוה, הקאה, עייפות, סיוטי לילה ובלבול או סימפטומיים נפשיים אחרים.

כיום, המנה היומית המומלצת למבוגר נמוכה מאוד, וההסתברות לטינטון כתופעת לוואי הפכה לנדירה. המכניזם הקשור לנזק אינו ידוע. בנ-גנג פנג, שנפינג צ'אן וקסי לין הציעו מכניזם הכולל הפרעה למוליך העיצבי היוצר את החומצה הגלוטמית בכוכליאה (שבלול האוזן) ומבוסס על מחקר בבעלי חיים.

אספירין הוא דוגמה לתרופה שעלולה לגרום טינטון או להגביר את העוצמה של טינטון קיים. ניתן למצוא השפעה כזו אצל יותר מ-260 תרופות שאושרו לשימוש בבני אדם.

לחץ (Stress) – הבעיה הקשה ביותר. כאשר הלחץ או החרדה הם ממקור פנימי ניתן לשלוט ולהתמודד עימם באמצעות ביופידבק, היפנוזה, מדיטציה או תרופות פסיכואטיביות. כאשר הם ממקור חיצוני (אובייקטיבי) כגון: קשיים בחיי נישואין כתוצאה מבן זוג אגרסיבי, מוות של אדם קרוב, אבטלה, מלחמה וכד', הקורבן הוא פסיבי ואינו יכול לעשות הרבה. קל לומר "הפחת או הפחיתי את הלחץ" אך קשה מאוד לבצע זאת הלכה למעשה.

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

לקריאה אודות טיפול רפואי בסחרחורות, טינטון ומחלת מניייר

 Medical treatment for Dizziness, Vertigo & Tinnitus

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת אירית בן צבי

מאת: אירית בן צביבריאות ורפואה כללי24/03/1311544 צפיות
ורטיגו הוא תחושה נורמלית שמתוארת על ידי האדם כתחושה שהוא מסתובב או שהעולם מסתובב סביבו. לרוב הוורטיגו קשור לבעיה באוזן פנימית. האוזן הפנימית מורכבת משני חלקים, התעלות החצי העגולות והפרוזדור, שמסייעים לגוף לדעת היכן הוא ביחס לכוח המשיכה.

מאת: אירית בן צביבריאות ורפואה כללי22/02/112845 צפיות
אדם שסובל ממחלת מנייר יקבל המלצה להפחית את כמות המלח. כמו כן יטופל בתרופות משתנות. חשוב לציין שהטיפול הרפואי במחלה מורכב, אך לצורך הבנת ההגיון העומד מאחורי הטיפול, יוצגו הדברים באופן פשוט

מאת: אירית בן צבימשחקי כדור21/07/101228 צפיות
לפני ובמהלך המשחקים הגיעו תלונות רבות מצד השחקנים, המאמנים וצופים רבים שסובלים מרעש הוובוזלה ועורכי הערוצים ששידרו את המשחקים אף נאלצו להשתמש בתוכנות לעיבוד אותות קול על מנת להוריד את רעש הרקע המטריד של חצוצרות הפלסטיק הרועשות.

מאת: אירית בן צבירפואה17/07/101467 צפיות
פגישה רפואית יעילה בין חולה הסובל מטינטון (רעשים בראש או באזניים) לבין הרופא מתחילה בבית. במידה ואירגנת את המסמכים הרפואיים שלך באופן מסודר, רעננת את זכרונך לגבי ההיסטוריה הרפואית שלך הכוללת בעיות רפואיות מהן הינך סובל, הנסיבות ששבעטיין קיבלת טיפול תרופתי, כירורגי או טיפולים אחרים – הינך מסייע מאוד לרופא לקיים תכנית טיפול אפקטיבית.

מאת: אירית בן צביבריאות ורפואה כללי17/07/103472 צפיות
ניתן לסווג טינטון בדרכים רבות. לחלק מהכותרות שבהמשך הכתבה ישנה משמעות מעשית, מבחינת התוכנית הטיפולית, וחלקן נועדו לתאר את המצב הרפואי בלבד. במאמר קצר שלפנינו ננסה לסקור את הדרכים החשובות ביותר לסיווג הטינטון (טיניטוס בלעז).

מאת: אירית בן צבידיני עבודה22/03/101600 צפיות
לעיתים גם עובדים וותיקים שנחשבו למסורים ובעלי תפוקה גבוהה עלולים להגיע לנקודה בה הם מפוטרים או מסווגים על ידי המעסיק כעובדים הנמצאים "צעד אחד לפני פיטורין". אחת הסיבות לכך יכולה להיות ירידה משמעותית בתפקוד המקצועי עקב טיניטוס (רעשים באוזניים או בראש) או סחרחורת קשים.

מאת: אירית בן צביחיות מחמד22/03/101566 צפיות
במשך אלפי שנים אימצו בני האדם בעלי חיים שונים כבני לוויה. כלבים, חתולים, סוסים ובעלי חיים נוספים הפכו לחבריהם הנאמנים של בני האדם בתרבויות רבות. כיום ישנה ספרות רבה העוסקת בתרפיה באמצעות בעלי חיים ונעשה בה שימוש נרחב ככלי עזר לצד טיפולים אחרים בשל האפקט המרגיע שיש לבעלי חיים על האדם. השאלה עליה ננסה לענות במאמר היא: האם תרפיה באמצעות בעלי חיים יכולה להקל על הסימפטומים אצל חולים הסובלים מטיניטוס, סחרחורת או מחלת מנייר?

מאמרים נוספים בנושא דיאטה ותזונה

מאת: יעקב קובי עזראדיאטה ותזונה06/03/201556 צפיות
קובי עזרא ויטמין D כנגד זיהומים - ויטמינים. לאחר התפרצויות שפעת H1N1 בשנת 2009, המליצו בחום על כל עובדי הבריאות והחולים להיבדק ולטפל במחסור בוויטמין D כדי למנוע החמרה של דלקות בדרכי הנשימה. ויטמין D מפחית גם את ייצור הציטוקינים הפרו-דלקתיים, מה שעלול להפחית את הסיכון לסערת ציטוקין בזיהום H1N1.48

מאת: מאיה אהרונוביץדיאטה ותזונה27/10/191994 צפיות
טיפים מסדנת תזונה- כיצד להקפיד על תזונה בריאה בשעות העבודה

מאת: אסף סגלדיאטה ותזונה08/08/181694 צפיות
שורש מאקה הוא שורש מופלא הגדל בהרי האנדים. הוא מכיל את כל אבות המזון ומוגדר כמזון על. מחקרים מראים על סגולות רבות שיש לשורש בתחומים שונים. כיצד מאקה יכול לעזור לכם ולמה כדאי לכם לצרוך אותו.

מאת: דודישדיאטה ותזונה16/03/181278 צפיות
כיום כולנו יודעים שעודף משקל הוא לא בריא. אורח החיים העכשווי הביא לנו את שומן הטראנס, העבודות הסטאטיות וחוסר התזוזה שלנו לאורך היום

מאת: אסף סגלדיאטה ותזונה22/01/189691 צפיות
מגנזיום הוא מינרל חשוב לתפקוד תקין של גוף האדם, מבדקים בישראל מצאו שהישראלים סובלים מחוסר חמור במגנזיום בערבות הרגלי השתייה בישראל. כיצד מגנזיום משפיע על הגוף והאם כדאי לי לצרוך אותו?

מאת: אסף סגלדיאטה ותזונה22/01/181494 צפיות
תבלין הכורכום הפופולרי משמש את התרבות ההודית כבר אלפי שנים בטיפול בבעיות בריאותיות שונות. מחקרים אחרונים על תבלין הכורכום השאירו את המומחים פעורי פה לנוכח היכולות האנטי דלקתיות שבחומר הפעיל בתבלין הכורכום - הכורכומין. כיצד הכורכומיו עובד וכיצד הוא יכול לסייע לטיפול בבעיות רפואיות שונות.

מאת: אסף סגלדיאטה ותזונה15/01/181566 צפיות
גרסיניה קמבוג'יה הוא להיט הרזיה שכבש את העולם בעקבות תכניתו של ד"ר אוז מתכנית הבריאות האמריקאית. כיצד גרסיניה קמבוג'יה יכול לסייע לכם לרדת במשקל?

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica