חפש מאמרים:
שלום אורח
24.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

תפקידו הפעיל של חולה הטינטון בטיפול הרפואי

מאת: אירית בן צבירפואה17/07/20101465 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

פגישה רפואית יעילה בין חולה הסובל מטינטון (בלעז: טיניטוס) לבין הרופא מתחילה בבית. במידה ואירגנת את המסמכים הרפואיים שלך באופן מסודר, רעננת את זכרונך לגבי ההיסטוריה הרפואית שלך הכוללת בעיות רפואיות מהן הינך סובל, הנסיבות ששבעטיין קיבלת טיפול תרופתי, כירורגי או טיפולים אחרים – הינך מסייע מאוד לרופא לקיים תכנית טיפול אפקטיבית.

חלק מהאנשים סבורים שפגישה רפואית כוללת רק 2 שלבים והם: (1) קביעת תור בטלפון. (2) ביקור במרפאה.

מבחינת חולה הטינטון מדובר בטעות יסודית. לרוב החולים הסובלים מטינטון יש היסטוריה רפואית ארוכה שמתחילה עוד טרם התקופה הקלינית. דוגמאות אופייניות הן תרופות אוטוטוקסיות (תרופות שפוגעות במערכת השמיעה), סיכוני רעש או טראומה גופנית של הראש או הצוואר.

חום עלול להיגרם כתוצאה ממתקפה של מיקרואורגניזם, כגון בקטריה, אמבה, וירוס, מיקופלסמה או פטריה. חום כתוצאה משימוש בתרופות יכול להיות גורם או אחת מהמחלות הנדירות. שפעת היא אחד הגורמים הויראלים השכיחים ביותר לטינטון או להחמרת הסימפטומים מטינטון קיים. טיפול אנטיביוטי או תרופה להורדת חום, כמו אספירין, יכולה להוות זרז להופעת טינטון. במקרה שכזה יש לדון לעומק בשאלה האם יש להפסיק או לשנות את התרופה.

המידע הבסיסי שחולה יכול להביא עימו הוא רשימה מעודכנת של תרופות בהן הוא משתמש כיום או השתמש בעבר. לפעמים גם אוכל עלול להכיל כימיקלים שונים ולכן יש להחשיבו כגורם סיכון לנזק עיצבי. דוגמא לכך היא דג. השאלה שצריכה להישאל היא: "מהיכן הדג?". מיימי נהר השוכן בסמוך למפעל שנעשה בו שימוש בכימיקלים, עלולים להיות מזוהמים. כמו כן יש לקחת בחשבון שהכימיקלים שמפעל כזה פולט למים עלולים לגרום לזיהום גם אצל דגים שנמצאים במרחק רב מהמפעל.

בעיה שהייתה קיימת בעבר הייתה שימוש במלטונין (הורמון המופק מבלוטת האצטרובל במוח ואחראי בין היתר להשראת שינה). השם המדעי של המולקולה הוא N-Acetyl-5-Methoxytrypatamine. הניסויים על מיצוי שהופק מבלוטת האצטרובל של פרה החלו ב-1917, על ידי פרופ' מומחה לעור ושמו אהרון לרנר באוניברסיטת ייל. ב-1958 פרופ' לרנר הצליח לבודד את ההורמון ונתן לו את שמו.

בעבר, היו 2 מוצרים בשוק: טבעי וסינטתי. כ-76% מחולי הטינטון סובלים מאינסומניה (נדודי שינה). המטפלים ששאפו לנצל את החומר הפסיכואקטיבי (חומר הפועל בעיקר על מערכת העצבים המרכזית) ניסו לעזור למטופלים באמצעות טבליות מלטונין.

בבתי המרקחת (בעבר), הרוקחים שאלו אותם: "מלטונין טבעי או סינתטי?" החולה, שלא היה מודע להבדל ביניהם העדיף במרבית המקרים את המולקולה הטבעית. כיום, מרבית החולים יודעים שהמלטונין הטבעי הופק מבלוטת האצטרובל במוח של פרה. כיוון שלצורך מיצוי המלטונין נדרשים מוחות רבים של פרות, ההסתברות להידבק במחלת "הפרה המשוגעת" (מחלה ניוונית נדירה וקטלנית של מערכת העצבים) גבוה יחסית.

ניתן למצוא מלטונין גם בצמחים ובמיקרואורגניזמים, אך מיצוי המלטונין מבלוטת האטרובל הייתה הדרך הקלה והזולה ביותר. השימוש במלטונין ממקור טבעי אינו גורם לטינטון, אך חולי טינטון שמדווחים לרופא אודות שימוש במלטונין ממקור טבעי עשויים להימנע מלהידבק במחלת "הפרה המשוגעת".

לחץ פסיכולוגי הוא גורם חשוב, אך אינו יכול להחשב כגורם לטינטון. חשוב לדון בכל החלק האמוציונאלי של המצב הרפואי ואז להמשיך לגורמים הקשורים לטינטון. מערכת תמיכה טובה כגון בן או בת זוג אוהבים, ילדים והורים אמפתיים ואפילו בעלי חיים יכולים לספק תמיכה מצויינת. דחייה עלולה להעצים את חומרת הטינטון והסימפטומים הנלווים אליו.

נושא נוסף הוא רשימת שאלות למטפל. המידע שתה נזקק לו כולל את תכנית הטיפול, תופעות לוואי, סיבוכים, סיכויי ההצלחה והתוצאות להן אתה אמור לצפות: ריפוי, הקלה מבחינת הסימפטומים (כגון: חרדה, אינסומניה, כעס, מתח) או טיפול שמלמד אותך כיצד "לחיות עם הטינטון".

בלתי אפשרי למנות את כל  הגורמים הרפואיים והסביבתיים הקשורים לטינטון והם כמובן שונים בין חולה לחולה, אך חשוב להיצמד לעקרון הבא: עשה או עשי את שיעורי הבית שלך טרם הביקור אצל הרופא.

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

לקריאה אודות טיפול רפואי בסחרחורות, טינטון ומחלת מניייר

 Medical treatment for Dizziness, Vertigo & Tinnitus

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת אירית בן צבי

מאת: אירית בן צביבריאות ורפואה כללי24/03/1311536 צפיות
ורטיגו הוא תחושה נורמלית שמתוארת על ידי האדם כתחושה שהוא מסתובב או שהעולם מסתובב סביבו. לרוב הוורטיגו קשור לבעיה באוזן פנימית. האוזן הפנימית מורכבת משני חלקים, התעלות החצי העגולות והפרוזדור, שמסייעים לגוף לדעת היכן הוא ביחס לכוח המשיכה.

מאת: אירית בן צביבריאות ורפואה כללי22/02/112842 צפיות
אדם שסובל ממחלת מנייר יקבל המלצה להפחית את כמות המלח. כמו כן יטופל בתרופות משתנות. חשוב לציין שהטיפול הרפואי במחלה מורכב, אך לצורך הבנת ההגיון העומד מאחורי הטיפול, יוצגו הדברים באופן פשוט

מאת: אירית בן צבימשחקי כדור21/07/101227 צפיות
לפני ובמהלך המשחקים הגיעו תלונות רבות מצד השחקנים, המאמנים וצופים רבים שסובלים מרעש הוובוזלה ועורכי הערוצים ששידרו את המשחקים אף נאלצו להשתמש בתוכנות לעיבוד אותות קול על מנת להוריד את רעש הרקע המטריד של חצוצרות הפלסטיק הרועשות.

מאת: אירית בן צבידיאטה ותזונה17/07/102249 צפיות
אצל חולים הסובלים ממחלת מנייר ניצפתה הצטברות נוזלים באוזן הפנימית. מחקר ניסיוני הראה שניקוז נוזלים באמצעות ניתוח לא שיפר את הפרוגנוזה (הערכת סיכויי ההחלמה) אצל חולים אלה. גישה שמרנית לטיפול במקרה של חשד לבצקת באוזן הפנימית מוצדקת כיוון שאין לה תופעות לוואי.

מאת: אירית בן צביבריאות ורפואה כללי17/07/103472 צפיות
ניתן לסווג טינטון בדרכים רבות. לחלק מהכותרות שבהמשך הכתבה ישנה משמעות מעשית, מבחינת התוכנית הטיפולית, וחלקן נועדו לתאר את המצב הרפואי בלבד. במאמר קצר שלפנינו ננסה לסקור את הדרכים החשובות ביותר לסיווג הטינטון (טיניטוס בלעז).

מאת: אירית בן צבידיני עבודה22/03/101600 צפיות
לעיתים גם עובדים וותיקים שנחשבו למסורים ובעלי תפוקה גבוהה עלולים להגיע לנקודה בה הם מפוטרים או מסווגים על ידי המעסיק כעובדים הנמצאים "צעד אחד לפני פיטורין". אחת הסיבות לכך יכולה להיות ירידה משמעותית בתפקוד המקצועי עקב טיניטוס (רעשים באוזניים או בראש) או סחרחורת קשים.

מאת: אירית בן צביחיות מחמד22/03/101565 צפיות
במשך אלפי שנים אימצו בני האדם בעלי חיים שונים כבני לוויה. כלבים, חתולים, סוסים ובעלי חיים נוספים הפכו לחבריהם הנאמנים של בני האדם בתרבויות רבות. כיום ישנה ספרות רבה העוסקת בתרפיה באמצעות בעלי חיים ונעשה בה שימוש נרחב ככלי עזר לצד טיפולים אחרים בשל האפקט המרגיע שיש לבעלי חיים על האדם. השאלה עליה ננסה לענות במאמר היא: האם תרפיה באמצעות בעלי חיים יכולה להקל על הסימפטומים אצל חולים הסובלים מטיניטוס, סחרחורת או מחלת מנייר?

מאמרים נוספים בנושא רפואה

מאת: דוד כהןרפואה23/09/201464 צפיות
בימינו, כשהבריאות עולה לראש סדרי העדיפויות, חשוב לדעת לבחור רופא מומחה לרפואת אוזן גרון, כדי למנוע בעיות עתידיות, כדי לטפל בבעיות קיימות וכדי לשלול מחלות.

מאת: קרוסלה הריון ולידהרפואה24/04/192365 צפיות
לא אחת שולח הרופא את המטופל לבצע CT של מערות האף כדי לאתר בעיה זו או אחרת. עיבוי ברירית הסינוסים - ממצא שכיח ב-CT של מערות הפנים. העיבוי מתרחש בדרך כלל כתוצאה ממצב דלקתי בסינוסים. הסינוסים הם למעשה חללי עצמות הפנים המלאים באוויר. בדופן החללים האלה מצויה רקמה עדינה – הרירית. הרירית היא זו שמייצרת את הליחה בעת הצטננות, אך במצב דלקתי יכול להיווצר מצב של עיבוי ברירית.

מאת: קרוסלה הריון ולידהרפואה19/03/192430 צפיות
מה הגורמים והתסמינים של סינוסיטיס אצל ילדים? וכיצד מטפלים?

מאת: דוד כהןרפואה30/01/192018 צפיות
סינוסיטיס היא מחלה זיהומית שיכולה להיות כרונית ולעיתים יש נטייה גנטית לחלות במחלה. הגורמים למחלה הם בעיקר הצטננות וגודש באף ובמערות הפנים (לחי, עיניים ועוד), כשיש כאבים שלא חולפים באזור הפנים חשוב להבדק ע"י רופא על מנת למנוע סיבוכים

מאת: ילדונתרפואה15/08/182428 צפיות
ניסויים בבעלי חיים אינם רק נושא מדעי אלא גם טעונים רגשית. למצדדים בניסויים בבעלי חיים וגם למתנגדים יש טיעונים צודקים, מוכחים וכבדי משקל. להלן ננסה להבין ולו במעט את מורכבות נושא הניסויים בבעלי חיים.

מאת: יצחק בכררפואה18/06/181437 צפיות
לחץ בעבודה ובריאות לקויה הם עניין שכיח. מחקרים רבים הוכיחו את הקשר הזה שבין לחץ נפשי לבין בריאות לקויה. המחקר הנוכחי מצא שלחץ נפשי גבוה גורם גם לאובדן ימי עבודה על רקע של בעיות נפשיות וכמובן להפסדים כלכליים. העובד הוא הנכס הכי חשוב של המעביד. עובד מרוצה הוא עובד יצרני. עובד מדוכא הוא עובד שלא ניתן למצות את יכולתיו. התפיסה הזאת מתבססת על מגוון רחב של מחקרים כולל המחקר הנוכחי שעסק בתחום הארגונומיה וההשפעה שיש למצבו הנפשי של העובד על היכולות שלו.

מאת: אלעד סאעת רפואה29/03/181383 צפיות
פריצת דיסק, חוויה זה בבטוח לא... פריצת דיסק... רק מלשמוע את צירוף המילים הזה נעשה כאב מדומה בגוף. ללא ספק פריצת דיסק היא בעיה בריאותית המעיקה על הסובלים ממנה ומשנה את איכות חייהם שלא לטובה כמובן. עם זאת עולמנו המפותח לא נותן לנו להישאר עם הכאב יותר מדי זמן ומצא לנו אפשרות מצוינת להעלים את הכאב.. קראו את המאמר הבא והכירו את הדרך.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica