חפש מאמרים:
שלום אורח
26.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

מחלת מנייר: כמה מלח מותר לצרוך?

מחלת מנייר כוללת ארבעה סימפטומיים עיקריים והם: סחרחורת (ורטיגו), טינטון, ירידת שמיעה ותחושה שאחת האוזניים או שתיהן אטומות. כשבנוסף לכך, אין עדות למחלה אחרת שיכולה להסביר את הסימפטומים השונים מהם סובל החולה.

מדובר במחלה ממושכת שבמהלכה ישנן תקופות קשות וסוערות, עם התקפי סחרחורות, לצד תקופות שקטות יותר בהן ישנה רגיעה מלאה או יחסית בתסמינים. אחת מההמלצות שניתנות לחולי המנייר, בזמן התקופה הסוערת, היא להפחית את כמות המלח שיש במזון. השאלות המתבקשות הן: מה מידת המלח הרצויה? ועד כמה המלצה זו יכולה לעזור לחולה מנייר? 

השימוש במונח מחלת מנייר שכיח לעיתים קרובות ניתנת אבחנה זו במהלך הבירור הרפואי אצל חולים שסובלים מסחרחורת וטינטון. לפי התאוריה הרפואית, נוזלים שנמצאים בתוך אוזן הפנימית הם הגורם שאחראי לתסמינים.

לחולה המנייר ניתנות המלצות רפואיות שמבוססות על תצפיות אצל חולים שסובלים מהצטברות נוזלים כגון: חולים עם ספיקת לב שמאלית יחד עם הצטברות נוזלים ברגליים, אי ספיקת לב יחד עם התטברות נוזלים בריאות, חולים עם אי ספיקת כליות או חולים שסובלים מיתר לחץ דם.

אדם שסובל ממחלת מנייר יקבל המלצה להפחית את כמות המלח. כמו כן יטופל בתרופות משתנות.

חשוב לציין שהטיפול הרפואי במחלה מורכב, אך לצורך הבנת ההגיון העומד מאחורי הטיפול, יוצגו הדברים באופן פשוט. קיים קושי אצל חולי המנייר כיוון שלא ניתן לראות ישירות את האוזן הפנימית, לצורך בחינה של כמות הנוזלים שהצטברה שם. לאור זאת, לאחר מתן הטיפול הרפואי, הרופא אינן יכול לבדק את מידת ההשפעה על הנוזלים באופן אובייקטיבי ועליו להסתמך על רמת הסבל שמתאר החולה. 

יש לדעת, שגם במידה ומצב החולה השתפר, אין זה אומר בהכרח שחלה ירידה בכמות הנוזלים באוזן הפנימית. ייתכן שקיים קשר בין הטיפול להפחתת הנוזלים לבין השיפור בהרגשה וייתכן שהחולה מרגיש טוב יותר למרות שישנה כמות גדולה של נוזלים באוזן הפנימית. עובדות אלו יכולות להתקיים גם אצל חולים הסובלים ממחלת מנייר שמרגישים רע חרף הטיפול להפחתת נוזלים. מצער לדעת שחולים אלה מהווים את הרוב.

נחזור לשאלה: מהי מידת המלח הרצויה?

ד"ר שמש זכריה מבי"ח הדסה עין כרם עונה לשאלה זו ומסביר ש"כמעט ולא ניתן לאפס את כמות המלח במזון". הוא נזכר באנקדוטה מתקופת לימודיו בביה"ס לרפואה של האוניברסיטה העברית,

כאשר הוא וחבריו לספסל הלימודים קיבלו הרצאה על טיפול בחולי כליות ממנהל המחל' הנוירולוגית באותם ימים, פרופ' צ'צ'קס המנוח. הוא הגיב להצעת הסטודנטים לתת לחולים אוכל נטול מלח באומרו שאפשר לתת להם אורז שבושל במיים מזוקקים...

מובן שדבריו אלה נאמרו בהלצה. אין אפשרות לאכול תבשיל שכזה וגם אין בכך צורך. מספיק שחולה הסובל ממחלת מנייר לא יאכל מזון שעשיר במלח כמו פיצוחים מצופים מלח או מזון כבוש במי מלח. בנוסף להמלצות אלה רצוי להימנע מאלכוהול, עישון, להפחית את כמות הקפה לכוס ביום וכמובן להפחית גורמים שיוצרים מתח.

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

לקריאה אודות טיפול רפואי בסחרחורות, טינטון ומחלת מניייר

 Medical treatment for Dizziness, Vertigo & Tinnitus

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת אירית בן צבי

מאת: אירית בן צביבריאות ורפואה כללי24/03/1311551 צפיות
ורטיגו הוא תחושה נורמלית שמתוארת על ידי האדם כתחושה שהוא מסתובב או שהעולם מסתובב סביבו. לרוב הוורטיגו קשור לבעיה באוזן פנימית. האוזן הפנימית מורכבת משני חלקים, התעלות החצי העגולות והפרוזדור, שמסייעים לגוף לדעת היכן הוא ביחס לכוח המשיכה.

מאת: אירית בן צבימשחקי כדור21/07/101230 צפיות
לפני ובמהלך המשחקים הגיעו תלונות רבות מצד השחקנים, המאמנים וצופים רבים שסובלים מרעש הוובוזלה ועורכי הערוצים ששידרו את המשחקים אף נאלצו להשתמש בתוכנות לעיבוד אותות קול על מנת להוריד את רעש הרקע המטריד של חצוצרות הפלסטיק הרועשות.

מאת: אירית בן צבידיאטה ותזונה17/07/102251 צפיות
אצל חולים הסובלים ממחלת מנייר ניצפתה הצטברות נוזלים באוזן הפנימית. מחקר ניסיוני הראה שניקוז נוזלים באמצעות ניתוח לא שיפר את הפרוגנוזה (הערכת סיכויי ההחלמה) אצל חולים אלה. גישה שמרנית לטיפול במקרה של חשד לבצקת באוזן הפנימית מוצדקת כיוון שאין לה תופעות לוואי.

מאת: אירית בן צבירפואה17/07/101468 צפיות
פגישה רפואית יעילה בין חולה הסובל מטינטון (רעשים בראש או באזניים) לבין הרופא מתחילה בבית. במידה ואירגנת את המסמכים הרפואיים שלך באופן מסודר, רעננת את זכרונך לגבי ההיסטוריה הרפואית שלך הכוללת בעיות רפואיות מהן הינך סובל, הנסיבות ששבעטיין קיבלת טיפול תרופתי, כירורגי או טיפולים אחרים – הינך מסייע מאוד לרופא לקיים תכנית טיפול אפקטיבית.

מאת: אירית בן צביבריאות ורפואה כללי17/07/103473 צפיות
ניתן לסווג טינטון בדרכים רבות. לחלק מהכותרות שבהמשך הכתבה ישנה משמעות מעשית, מבחינת התוכנית הטיפולית, וחלקן נועדו לתאר את המצב הרפואי בלבד. במאמר קצר שלפנינו ננסה לסקור את הדרכים החשובות ביותר לסיווג הטינטון (טיניטוס בלעז).

מאת: אירית בן צבידיני עבודה22/03/101601 צפיות
לעיתים גם עובדים וותיקים שנחשבו למסורים ובעלי תפוקה גבוהה עלולים להגיע לנקודה בה הם מפוטרים או מסווגים על ידי המעסיק כעובדים הנמצאים "צעד אחד לפני פיטורין". אחת הסיבות לכך יכולה להיות ירידה משמעותית בתפקוד המקצועי עקב טיניטוס (רעשים באוזניים או בראש) או סחרחורת קשים.

מאת: אירית בן צביחיות מחמד22/03/101568 צפיות
במשך אלפי שנים אימצו בני האדם בעלי חיים שונים כבני לוויה. כלבים, חתולים, סוסים ובעלי חיים נוספים הפכו לחבריהם הנאמנים של בני האדם בתרבויות רבות. כיום ישנה ספרות רבה העוסקת בתרפיה באמצעות בעלי חיים ונעשה בה שימוש נרחב ככלי עזר לצד טיפולים אחרים בשל האפקט המרגיע שיש לבעלי חיים על האדם. השאלה עליה ננסה לענות במאמר היא: האם תרפיה באמצעות בעלי חיים יכולה להקל על הסימפטומים אצל חולים הסובלים מטיניטוס, סחרחורת או מחלת מנייר?

מאמרים נוספים בנושא בריאות ורפואה כללי

מאת: אבי דוידיבריאות ורפואה כללי04/01/223135 צפיות
איך בוחרים נכון קלנועית שמתאימה לכם ופותרת את בעיית הניידות.

מאת: tiloniבריאות ורפואה כללי15/07/213639 צפיות
מה הצעדים שיש לעשות על מנת להעסיק עובד זר בסיעוד? לרשותכם המדריך המלא

מאת: עופר שלובריאות ורפואה כללי24/09/201743 צפיות
היפוגליקמיה, היפרגליקמיה, סוכרת, סוכרת נעורים, סוכרת סוג 2, סוכרת סוג 1

מאת: דוד כהןבריאות ורפואה כללי31/05/201513 צפיות
חושדים שיש לכם סינוסיטיס? הכנסו וקיראו על התסמינים והאבחון ועל דרכי ההתמודדות עם המחלה.

מאת: דוד כהןבריאות ורפואה כללי30/03/201784 צפיות
אחת הבעיות שאנשים רבים נאלצים להתמודד איתה במהלך החורף, זה שיעול עם ליחה. מדובר בשיעול טורדני שיכול להפריע על איכות החיים ביום יום וכן על איכות השינה. ד"ר דויטש מביא לכם כמה טיפים לטיפול

מאת: דוד כהןבריאות ורפואה כללי09/02/201501 צפיות
כל אחד מאיתנו, בשלב כזה או אחר בחיים מתמודד עם נזלת. זה קורה בדרך כלל כשאנחנו מקוררים, מצוננים, כשאנחנו חוטפים מחלה כזו או אחרת. אך מדוע אנשים מתמודדים עם נזלת כרונית? הבאנו כמה נקודות חשובות

מאת: שלום כהןבריאות ורפואה כללי27/09/191977 צפיות
כל מי שסובל מאקנה, וכבר התחיל לחפש דרכי טיפול או אפשרויות התמודדות עם האקנה, יודע כי מדובר בתחום רחב מאוד.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica