חפש מאמרים:
שלום אורח
19.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

מהם ויטמינים?

מאת: אסק4 קידום אתריםתזונה21/07/20101265 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

ויטמינים אלו חומרים אורגאניים החיוניים לפעילותו התקינה של גופנו, אך שהוא אינו יכול לייצרם באופן עצמאי. המונח 'ויטמין' נטבע על-ידי כימאי יהודי פולני בשנת1912 ומקורו במילה 'ויטה' אשר משמעותה בלטינית הינה – חיים.

ויטמינים עשויים לסייע במגוון רחב של מקרים, כגון: מניעת מחלות, הפחתת סיכון למחלות לב ולסרטן על סוגיו השונים, ועד להאטת קצב ההזדקנות של גופינו.

ויטמינים אפשר לצרוך באופנים שונים, החל ממקורות תזונתיים טבעיים ועד לתכשירים רפואיים עם/בלי מרשם רפואי.

ויטמינים חיוניים לגופינו אך יחד עם זאת הם דרושים בכמויות קטנות. הויטמינים מבטיחים פעילות תקינה של המערכות הפנימיות. הם משתתפים בבניית כדוריות הדם וההורמונים, עוזרים בעיבודם של אבות המזון, מפעילים את מערכות העצבים, מפרקים אנרגיה מן המזון, ומסייעים בפעולות עיכול.

צריכת ויטמינים :

מכיוון שגופינו אינו יכול לייצרם באופן טבעי עלינו לקבל אותם ממקור חיצוני. אותו מקור יכול להיות באמצעות תכשיר על בסיס של פיתוח רפואי, או לחילופין אנו יכולים לצרוך ויטמינים המצויים בשפע במוצרים תזונתיים טבעיים. ויטמינים נמצאים גם במזונות מן החי וגם במזונות מן הצומח, כגון: כבד, בשר, דגים, עוף, ביצים, חלב ומוצרים על בסיס חלב, ירקות, פירות, מרגרינה, דגנים מלאים, זרעים, שמרים, ועוד. ויטמינים הינם חסרי ערך קלורי.

ויטמיניםסוגים נפוצים:

הויטמינים מתחלקים לסוגים שונים, ובהתאם לסוג הוויטמין אפשר לדעת את מידת שכיחותו בסוג זה או אחר של מזון מסוים. סוגים נפוצים הינם: ויטמין A, ויטמין 12B, ויטמין C, ויטמין D, ויטמין E, ויטמין K, ויטמין 5B (מוכר גם בתור: חומצה פנטותנית), ויטמין M (מוכר גם בתור: חומצה פולית).

ויטמיניםסיבות למחסור:

  • אחת הסיבות העיקריות למחסור בויטמינים נעוצה בתזונה לקויה. הכוונה אינה בהכרח לצריכת מזון לא בריא, אלא יכולה להיות גם באכילה לא מסודרת, היעדר של מרכיב חיוני בתזונתנו (ישנם אנשים שאינם יכולים להרשות לעצמם לקנות מוצרים מסוימים), חומרי הדברה שנספגים במזון וחודרים לגופינו.
  • צריכת אלכוהול ועישון של סיגריות משפיעים לשלילה על מאגר הויטמינים שבגופינו.
  • מתח עוזר לסייע את מאגר הויטמינים שלנו.
  • צריכת תרופות עשויה להשפיע על מאגר הויטמינים בגוף.

באופן כללי, באמצעות תפריט מאוזן אנחנו יכולים לספק לגופינו באופן טבעי את כל הויטמינים הנחוצים לו. יחד-עם-זאת מן הרואי לציין כי ישנן קבוצות באוכלוסיה הזקוקות לתוספות כאלו ואחרות של ויטמינים מסוימים. אין הבדל למעשה בין ויטמינים טבעיים לבין ויטמינים סינתטיים.

למרות הפרסומים כי ויטמינים עשויים להאריך את חיינו אין עדיין תשובה ברורה לשאלה הזו. אבל, דבר אחד ברור והוא כי צריכתם משפרת את איכות חיינו. חשוב לציין כי צריכת ויטמינים סינתטיים לא באה על חשבון תזונה נכונה.

 



תגיות המאמר: ויטמינים


 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

חברת גלאסווד - היבואנית הרשמית של דלתות פנים AAW בישראל.

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת אסק4 קידום אתרים

מאת: אסק4 קידום אתריםצילום אירועים09/08/101190 צפיות
חתונה היא אחד האירועים המרכזיים בחיי האדם וכשכזה, כמובן שחשוב לתעד אותו, בעזרתו של צלם חתונות מקצועי. אך בטרם נגיע לשלב צילום אירועים, כמובן שיש לבחור איזה מבין גני אירועים, מתאים לאירוע אותו אנו רוצים לערוך. במאמר זה נתמקד באירוע שהוא חתונה ולכן נתייחס לנושא צילום אירועים בכלל כשההתמקדות תהיה על נושא צלם חתונות, בפרט.

מאת: אסק4 קידום אתריםחתונות09/08/101126 צפיות
יום החתונה הוא היום הכי מרגש מבחינת הכלה כל היום עד הרגעים שלפני החתונה היא מבלה בין כותלי סלון כלות, אותו היא בחרה מבעוד מועד. לדעתינו עדיף למצוא סלון כלות, שיכלול את כל צרכי הכלות. הכלות ביום זה מבלות את זמנן כדי להראות במיטבן, לכן עדיף לבחור סלון כלות שידאג לכל צרכי הכלה באותו היום, החל מטיפול קוסמטי, איפור כלות, וכמובן הדבר המרכזי, אולי אחרי שמלת הכלה הוא עיצוב שיער לכלה.

מאת: אסק4 קידום אתריםחתונות09/08/101075 צפיות
אבא, אמא אנחנו מתחתנים, הודיע לנו סוף סוף הזוג הצעיר. התרגשות רבה, אותנו אחזה ועכשיו נתחיל בעבודה, צריך חתונה לתכנן. אחת כזאת שתהיה משמחת ותתאים לסגנון הזוג הצעיר, שהרי לא כל יום מתחתנים. רגע רגע, איפא להתחיל? כל כך הרבה דברים יש לארגן, חתונה היא "הפקת אירוע" ללא כל ספק. מיד לאחר קביעת התאריך והכנת רשימת המוזמנים, החלטנו שתחילה נבחר מקום מתאים.

מאת: אסק4 קידום אתריםשמלות כלה ובגדי חתן09/08/101204 צפיות
החלטתם על מיסוד הקשר שלכם - חתונה עומדת לה באופק, אחד הדברים המרכזיים ליום זה, הוא בחירת שמלות כלה מהממות ובחירת חליפות חתן. בנות רבות חולמות על יום זה, עוד משחר ילדותן, הן רואות בעיני רוחן, שמלות כלה, את האולם בו הן תנשאנה ואת עצמן עם החתן מחוללים ברחבת הריקודים, הוא לבוש חליפה אלגנטית שאותה בחרו ביחד, בני הזוג ממבחר חליפות חתן ללא ספק חתונה היא אחד האירועים החשובים בחיי האדם.

מאת: אסק4 קידום אתריםהפקות אירועים09/08/101037 צפיות
לאחרונה ניתן לראות כי, צצים יותר ויותר גני אירועים בשרון, עד כי המחשבה על גני אירועים מביאה אותנו לחשוב ישירות על גני אירועים בשרון. התרחבות נכרת זו של גני אירועים בשרון מביאה לכדי תחרות גדולה בין אולם אירועים אחד למשנהו. רבים הם גני אירועים בשרון, המשלבים אירועים בטבע עם אולם אירועים, כך שבעלי השמחה יכולים להנות משני העולמות גם יחד.

מאת: אסק4 קידום אתריםחתונות21/07/101208 צפיות
כיום זיקוקי דינור מהווים חלק בלתי נפרד מאירועים חגיגיים מעבר לחגיגות יום העצמאות, זיקוקים לאירועים שונים כגון זיקוקים לחתונה, לבר מצווה למסיבות יום הולדת חותמים את רגעי השיא של האירוע בשלל צבעים בוהקים וצורות מופלאות המאירים את שמי הלילה.

מאת: אסק4 קידום אתריםאופניים21/07/101380 צפיות
במהלך השנים האחרונות חוזרים האופניים לאופנה, יותר ויותר אנשים מבינים את היתרונות שלהם בין אם זה ליציאה בקבוצה של טיולי אופניים , או לשם רכיבה בתוך הערים הסואנות. אופניים הם נוחים, מהירים ותורמים לבריאות. אז אם חשבתם לצאת לטיול, או הגעתם לעיר ועליכם לגמוע מרחקים, הפתרון הוא השכרת אופניים על בסיס יומי. אפשרות זו של השכרת אופניים, תאפשר לך לעבור ממקום למקום מבלי להיות תלוי בכלי התחבורה הציבוריים.

מאמרים נוספים בנושא תזונה

מאת: אבי דוידיתזונה12/12/186884 צפיות
הדיאטה הכי מהירה שיש עם ארוחות מוכנות שמרחיקות אתכם מהמטבח ומצמצמות את החשיפה לפיתויים.

מאת: עופר שלותזונה13/07/187331 צפיות
טיפול טבעי כעזרה ראשונה במצבים בריאותיים שונים

מאת: דודישתזונה23/05/173322 צפיות
הצלחתם להרים את עצמכם מהספה, להיכנס לכושר ואפילו להיכנס לשגרה של אימונים. אתם יודעים שאתם חוזרים מהעבודה, מחליפים בגדים ויוצאים לריצה או לשחייה או לחדר כושר או עם מאמן כושר אישי בבית שלכם ועושים שוב ושוב את אותן פעולות שגיליתם כי הן תורמות לכם.

מאת: רונןתזונה14/03/173511 צפיות
הברזל חשוב מאוד לגוף וצריכים אותו במיוחד טבעונים שלא מקבלים אותו מהחי, ספורטאים שצריכים שהרמה שלו שלא תרד וגם נשים בהריון שעלולות לאבד ברזל. חוסר בברזל עלול לגרום לבעיות שונות

מאת: gilad edelsteinתזונה13/08/143984 צפיות
הרזיה היא אחד מהנושאים האלו שכולם מדברים עליהם כל הזמן. זה נראה כאילו לא ניתן ללכת לשום מקום בלי לראות או לשמוע איזה מסר לגבי הרזיה. סיפורים על הסכנות של אי ירידה במשקל מופיעים באופן קבוע בחדשות הלילה. קנייוני קמעונות והאינטרנט מלאים בשלל מוצרי הרזיה. מדברים על הרזיה במרכזים רפואיים ובבתי ספר ואפילו בעבודה. אם אתם מנסים לרדת במשקל הנה כמה טיפים שיעזרו לכם להתחיל.

מאת: אמיר פטיטותזונה14/07/143954 צפיות
במקרה שאתה מעונין לרכוש ידע מאנשים שמצליחים במהלך החיים ועושים תוצאות בתחום הספורט חשוב לך ללמוד מה מה לאכול לפני אימון וגם מה מה לאכול אחרי אימון כי תזונה זה חלק מאוד חשוב.

מאת: רותם וובזתזונה02/06/144506 צפיות
המילה דיאטה ישר מתקשרת לחסות ורעב מתמיד, כי אין מדובר בדיאטה, צריך לחשוב בריא, ירידה במשקל תלויה בחשיבה בריאה.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica