חפש מאמרים:
שלום אורח
23.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

מהי חשיבות הברזל בגוף האדם ואיך אפשר לקבל אותו בצורה טובה

מאת: רונןתזונה14/03/20173511 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

מה חשיבותו של הברזל בגוף

הברזל הוא המינרל החשוב ביותר לגוף שלנו. הוא ממלא תפקיד חשוב ביותר בהתפתחות ובשמירת הבריאות הגופנית והשכלית. עיקר תפקידו באספקת החמצן באמצעות ההמוגלובין . הברזל מקנה לדם את צבעו האדום. הברזל משפיע על חיי היום יום שלנו. חוסר ברזל גורם לעייפות, סחרחורות, בחילות, נשירת שיער וחוסר תיאבון. הברזל חשוב ביותר לתינוקות ילדים ואנשים מבוגרים. חוסר ברזל משפיע על הריכוז והחשיבה שלש האדם.

מאחר ותפקידו העיקרי הוא העברת החמצן מהריאות לכל תאי הגוף. מרבית האנשים חושבים שניתן להחזיר את רמת הברזל לגוף על ידי אכילת מאכלים מרובי ברזל.  זה נכון רק בחלקו. מי שיש לו חוסר ברזל בגוף לא יכול רק על ידי מזון להעלות את רמת הברזל הוא צריך גם להשתמש כדורי ברזל. הברזל חיוני לגוף כמו האוויר לנשימה.

אפשר להחזיר את רמת הברזל בגוף גם על ידי תזונה. הכבד הוא מקור תזונתי טוב ביותר  לברזל. דגים בשר ירקות ירוקים, דגנים ופירות מיובשים מלאים בברזל גם קטניות ואגוזים הם מקור טוב לברזל.

מאיפה משיגים ברזל?

  • ברזל מהחי נספג בגוף טוב יותר מברזל מן הצומח. אבל גם יש מזונות שעלולים לעכב ספיגת ברזל כמו קפה שחור, תה קוקה קולה ועוד. כדי לא לפגוע בספיגת הברזל כדאי להימנע משתיה ואכילת מזונות שיכולים לפגוע ורצוי לאכול מזונות חומציים שמגבירים את ספיגת הברזל.
  • על פי מחקר שנעשה על ידי משרד הבריאות רוב התינוקות הנולדים בישראל סובלים מאנמיה. למרבית התינוקות רמת ההמוגלובין נמוך. כדי למנוע את האנמיה וההמוגלובין הנמוך צריך התינוק לקבל תוסף ברזל שניתן על ידי טיפות ברזל. מספר הטיפות הן על פי מרשם הרופא.
  • יש הרבה מזונות עשירי ברזל וכל מי שסובל מרמת ברזל נמוכה בגוף מודע איזה מאכלים לאכול. אנשים הסובלים מבעיות כיבה או המעי הגס נאלצים לבלוע כדורי ברזל. תופעת הלוואי של כדורי הברזל ידועים לכל מי שצורך אותם. עצירות וכאבי בטן הם הסימפטומים הידועים.

מי צריך תוספי ברזל?

טבעונים וצמחונים צריכים לשמור על רמת ברזל מתאימה. חלקם סובל מחוסר ברזל בעיקר בגלל אי אכילת בשר, והתחליפים שהם אוכלים לא תמיד מספיקים והם צריכים חיזוקים נוספים. נשים בהיריון תינוקות ואנשים שלוקחים תרופות חייבים לבדוק את רמת הברזל באופן קבוע. הבדיקה פשוטה. בדיקת דם שתוצאותיה מראות האם יש חוסר ברזל. הטיפול בחוסר הברזל פשוט. כמוסה של תוסף ברזל על פי מרשם הרופא והוראות המינון.

גם מי שעוסק בספורט בצורה עצימה יכול לסבול מתופעה של מחסור בברזל ונטילת ברזל לספורטאים יכול להחזיר את הכמות הנדרשת.

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

רונן

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת רונן

מאת: רונןדיאטה ותזונה25/06/172534 צפיות
ידוע לכולם, שמה שאנחנו מכניסים לפה, משפיע על מצב הבריאותי. לכן מאוד חשוב להקפיד על תזונה נבונה, מאוזנת ובריאה. אבל מה לעשות לכל אלא, שיוצאים מהבית בשעות מוקדמות של הבוקר וחזורים בערב מאוחר, ללא כוח פיזי להכין ארוחה בריאה, המכילה את כל אבות המזון. לשמחתינו, פיתחו תוספי מזון, שמשלימים את החסרים תזונתיים. זה נכון שעדיין עדיף שכל המינרלים וויטמינים נקבל מתזונה. אבחל אני סבורה שאתם תסכימו איתי, שעדיף משהו מאשר כלום. במיוחד, שתוספי המזון מפותחים ומיוצרים תחת פיקוח צמוד של משרד הבריאות. מתאימים לכולם.

מאת: רונןתוספי מזון25/06/172695 צפיות
היום בעידן חיים מודרניים, לחץ וסטרס בלתי פוסקים, ולא תמיד אנשים מוצאים זמן וכוח לתזונה מאוזנת. זה גרם לאנשי רפואה המודרנית לחפש פתרונות להשלמת החיסורים. אבל לפעמים לא צריך להמציא את הגלגל מחדש, אלא מספיק רק להתעדכן ולעשות כמה שינויים קטנים. סיפורים על מולטי ויטמין אפשר לפגוש עוד מתקופת מלחמת העולם, שהיו בשימוש, כדאי לעזור להתמודד לאותם אנשים שהגיעו לתת תזונה. עם השנים הרכב ומינון של ויטמינים התעדכן והשתנה. וכיום מולטי ויטמין ותוספי מזון בהחלט יכולים להיות מקור תמיכה והשלמה לתזונה בלתי מאוזנת

מאת: רונןתוספי מזון25/06/172334 צפיות
ויטמין D, אחד הויטמינים החשובים. נוא משתתף ברב התהליכים, שמתרחשים בגוף של אדם. תמיד היה נהוג לחשוב, שבארץ שלנו, מלאת שמש, אין צורך בתוספת ויטמין. אבל עם השנים, ועם מחקרים שמראים ומוכיחים, חשיפה ממשוכת לשמש, גורמת נזק רב בכל מיני הבטים. יותר ויותר רופאים ממליצים על תוספת של ויטמיםן D , באופן מבוקר. תוסף הזה, עוזר להתמודד עם עייפות מוגברת, חיזוק שיניים, למנוע דלדול מסת השריר, משםיעה על תהליך יוצר זרע אצל גברים, מסייע בהתמודדות עם מחלות לב, סרטן, טרשת נפוצה,לחץ דם גבוה ועוד. טבלת המינון תראו בהמשך

מאת: רונןדיאטה ותזונה22/06/172249 צפיות
אורח חיים שבין היתר כולל מתח נפשי, עישון, אכילה לפני השינה חוסר פעילות גופנית, צריכת קפאין, תפריט דל בסיבים תזונתיים, אך עשיר בפחמימות וסוכרים. אם אתם עונים "כן" על הסעיפים האלו, כדאי שתעצרו ותקראו, ותחשבו. כל מה שנאמר מעלה גורם לדיס באלאנס, ושינויים במערכת עיכול. אבל כמו תמיד אפשר לעצור את המעגל, או לפחות להקל על סימפטומים. אחד הדברים הטובים שמכירים היום בשוק ישאלי, זה פרוביוטיקה. רק כדאי לזכור שגם לדברים הטובים בכמות מוגזמת יכולות להיות השלכות לא רצויות. לכן מומלץ להיות זהירים

מאת: רונןתוספי מזון22/06/173320 צפיות
עייפים יותר מידי או מרגישים כיווצי שרירים? אולי אתם ספורטאים פעילים? או אנשים שמקפידיםאו מתעניינים באורח חיים בריא ותזונה נכונה? כך או אחרת בוודאי שמעתם על מגנזיום. מגנזיום,הינה מינרל מאוד חשוב בגוף שלנו. הוא אחרי על 300 תהליכים בגוף של בן אדם. מאגרי המגנזיום נוטים להתרוקן בעיקבות פעילות מאומצת, שגורמת להזעה ובכך יחד עם זיעה מופרש מגנזיום. כדאי להשלים את החוסר, ניתן להקפיד על תזונה עשירה בירקות ירוקים, אגוזים, שקדים, קטניות, דגנים מלאים ועוד. אבל קיימת גם דרך נוספת להשלמת מגנזיום כתוסף מזון

מאת: רונןבריאות השן20/06/171638 צפיות
דלקות חניכיים זה דבר לא טוב לשן כי הן עלולות לגרום לנזק מתמשך למבנה שמחזיק את השן ולנפילת השיניים

מאת: רונןהריון ולידה20/06/173203 צפיות
נשים רבות סובלות מתופעה של בחילות בשליש הראשון של ההריון. יש כמה דברים שניתן לעשות כדי להפחית את התופעה

מאמרים נוספים בנושא תזונה

מאת: אבי דוידיתזונה12/12/186897 צפיות
הדיאטה הכי מהירה שיש עם ארוחות מוכנות שמרחיקות אתכם מהמטבח ומצמצמות את החשיפה לפיתויים.

מאת: עופר שלותזונה13/07/187344 צפיות
טיפול טבעי כעזרה ראשונה במצבים בריאותיים שונים

מאת: דודישתזונה23/05/173323 צפיות
הצלחתם להרים את עצמכם מהספה, להיכנס לכושר ואפילו להיכנס לשגרה של אימונים. אתם יודעים שאתם חוזרים מהעבודה, מחליפים בגדים ויוצאים לריצה או לשחייה או לחדר כושר או עם מאמן כושר אישי בבית שלכם ועושים שוב ושוב את אותן פעולות שגיליתם כי הן תורמות לכם.

מאת: gilad edelsteinתזונה13/08/143985 צפיות
הרזיה היא אחד מהנושאים האלו שכולם מדברים עליהם כל הזמן. זה נראה כאילו לא ניתן ללכת לשום מקום בלי לראות או לשמוע איזה מסר לגבי הרזיה. סיפורים על הסכנות של אי ירידה במשקל מופיעים באופן קבוע בחדשות הלילה. קנייוני קמעונות והאינטרנט מלאים בשלל מוצרי הרזיה. מדברים על הרזיה במרכזים רפואיים ובבתי ספר ואפילו בעבודה. אם אתם מנסים לרדת במשקל הנה כמה טיפים שיעזרו לכם להתחיל.

מאת: אמיר פטיטותזונה14/07/143954 צפיות
במקרה שאתה מעונין לרכוש ידע מאנשים שמצליחים במהלך החיים ועושים תוצאות בתחום הספורט חשוב לך ללמוד מה מה לאכול לפני אימון וגם מה מה לאכול אחרי אימון כי תזונה זה חלק מאוד חשוב.

מאת: רותם וובזתזונה02/06/144506 צפיות
המילה דיאטה ישר מתקשרת לחסות ורעב מתמיד, כי אין מדובר בדיאטה, צריך לחשוב בריא, ירידה במשקל תלויה בחשיבה בריאה.

מאת: קרוספיט חיפהתזונה20/04/145928 צפיות
קרוספיט היא שיטת אימון פונקציונאלי מוכחת שמשיגה תוצאות. אבל, וזה אבל גדול, אי אפשר להגיע לתוצאות טובות ללא תזונה נכונה, זאת עובדה.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica