חפש מאמרים:
שלום אורח
26.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

מה עושים במקרה של רשלנות רפואית

מאת: Shaiרשלנות רפואית21/07/20101073 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

לאנשים שסובלים מנזק כתוצאה מטיפול רפואי שגוי לא תמיד יש את הכוח הפיסי והנפשי להגיש תביעת רשלנות רפואית כנגד הרופא שטיפל בהם. לעיתים רבות, הנזק הבריאותי שנגרם להם, כמו גם עוגמת הנפש, הם כה גדולים עד כי לא נותר בהם כוח למאבק משפטי ממושך נגד רופא או מוסד רפואי כלשהו. ישנם מקרים שבהם המצב הבריאותי החדש כרוך בהוצאות כספיות לא מבוטלות על תרופות, טיפולים משקמים, ניתוחים חוזרים וכדומה, ולמטופל אין כסף עבור עורך דין רשלנות רפואית שייצג אותו.

הסוגיה הכספית היא בהחלט אחד החסמים העיקריים שמונע מאנשים להגיש תביעה בגין רשלנות רפואית. אנשים רבים לא תמיד מודעים לגובה הסכומים שייאלצו לשלם לעורך דין רשלנות רפואית, וחוסר הידיעה גורם להם להיערך באופן שגוי או לוותר לחלוטין על הגשת התביעה. אולם חשוב לדעת שאם הרופא שטיפל בכם נהג בחוסר זהירות, לא פעל בגבולות הסבירות, ועקב כך נגרם לכם נזק כלשהו – מגיע לכם פיצוי על כך, בהתאם לפקודת החוק על נזיקין.

אם אתם סוברים שנגרם לכם נזק כלשהו עקב רשלנות רפואית, ואתם מתכננים להגיש תביעת רשלנות רפואית, הקפידו קודם כל לקבל ייעוץ רפואי כמו גם ייעוץ משפטי, כדי להעריך את סיכויי התביעה. לאחר מכן, עליכם לאסוף את כל המסמכים הרלוונטיים לעניין הגשת התביעה: התיק האישי מקופת חולים, מסמכים מחדר מיון, ממחלקת האשפוז בבית החולים שבו אושפזתם, ממרפאות החוץ, מכון רנטגן או כל מסמך רפואי אחר שיכול לסייע לכם בהוכחת הנזק שנגרם לכם עקב רשלנותו של הרופא. כמו כן עליכם להביא חוות דעת רפואית מרופא אחר, שתבסס את טענותיכם כי הרופא שטיפל בכם נהג ברשלנות ולכן נגרם לכם נזק. קבלת חוות דעת שכזו כרוכה בדרך כלל בתשלום.

בנוסף לתשלום על קבלת חוות דעת, ישנו גם תשלום למומחה רפואי שתפקידו לספק עדות מומחה שהטיפול שקיבלתם היה רשלני ובעקבותיו נגרם לכם נזק. ישנן תביעות רשלנות רפואית שדורשות יותר מעד מומחה אחד. ישנם מקרים שבהם נדרשת גם חוות דעת של מומחה תעסוקתי או שיקומי, שיעיד כי בעקבות הנזק שנגרם לכם איבדתם את כושר העבודה או את היכולת לבצע פעולות יומיומיות כלשהן. עדות זו היא חיונית לקביעת גובה הפיצויים. ללא חוות דעת רפואיות קשה מאוד לנהל תביעת רשלנות רפואית או להצליח בה. לכן התשלום בעבור קבלת חוות דעת אלו הוא הכרחי.

חשוב לדעת שלבית המשפט שדן בתביעת הרשלנות הרפואית יש את הסמכות למנות עדים מומחים מטעמו כאשר קיימות סוגיות שנויות במחלוקת בין הצדדים. ההוצאות הכרוכות בזימון ובמתן חוות דעת של מומחה זה יתווספו בסופו של דבר להוצאותיו של הצד שיפסיד בתביעת הרשלנות הרפואית.

בנוסף לכל ההוצאות הללו, בכל הגשת תביעת רשלנות רפואית חשוב גם לקחת בחשבון תשלום לאגרת בית המשפט. כמו כן מומלץ לייחד סכום כסף עבור ההוצאות המשפטיות השוטפות. לכל אלו יש להוסיף את שכר הטרחה של עורך דין רשלנות רפואית.

לכן, לפני כל הגשת תביעת רשלנות רפואית מומלץ להתייעץ עם עורך דין רשלנות רפואית, אשר יעריך את ההוצאות הצפויות לכם וישקול אותם אל מול סכום הנזק הניתן להוכחה (שהוא גובה הפיצוי המקסימלי שאתם יכולים לקבל במידה ותנצחו בתביעת הרשלנות הרפואית). התייעצות זו היא חיונית ומטרתה העיקרית היא למנוע מצב שבו תזכו בפיצוי כספי שגובהו יהיה נמוך מסך כל ההוצאות על התביעה.

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:
 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת Shai

מאת: Shaiצרכנות09/09/182621 צפיות
איך בוחרים מקלחונים? על מה חשוב להקפיד בעת ביצוע ההזמנה? כל מה שרציתם לדעת על החלק החשוב ביותר בחדר המקלחת.

מאת: Shaiרהיטים07/09/182640 צפיות
אין כמו טקסטיל לאבזור ולשדרוג העיצוב בבית, ולא רק בריפוד ובווילונות: זה הזמן "להלביש" גם את הרצפה בשטיח המושלם עבורה. כך תבחרו אותו.

מאת: Shaiאירועים וחתונות – כללי22/05/181303 צפיות
הקיץ הוא העונה הכי לוהטת של החתונות בישראל. לפני שמתחילים לחפש מקום רלוונטי - גן, אולם או מסעדה כדאי לדעת מה נחשב היום למקובל. מה "אין" וממה להימנע...

מאת: Shaiבניין ואחזקה - כללי26/03/181100 צפיות
אמבטיה היא פריט לאוהבי הפינוק והיופי. מה קורה לאחר מספר שנים כשאר יש בקיעים, שריטות, חלודה ולכלוכים שאינם יורדים בשום צורת ניקוי. רבים שוברים ומתקינים מקלחון, אך ישנם יחיד סגולה ששומרים אמונים לאמבטיה ופשוט מחליפים אותה בחדשה.

מאת: Shaiשיפוצים07/11/131276 צפיות
מסורי בטון הם הדבר הדבר הכי אפקטיבי היום בכל הנוגע להתגברות על משטחים בעלי מרקם קשה. רבים חושבים כי מדובר על כלים לניסור של מוצרי בטון בלבד וכאן טעותם. מסורים אלו מסוגלים לנסר משטחים קשים ביותר ממגוןן סוגים ממבתכות, דרך עצים, בטון יצוק, פלדה (כספות של כסף למשל) ועד לסלעים וכבישים בעלי תערובת משטח שונים.

מאת: Shaiבניין ואחזקה - כללי19/08/131805 צפיות
כולנו זקוקים מדי פעם לשירותיו של אינסטלטור טוב. הרי אנו צריכים לדאוג לתחזוקתו התקינה של הבית ומיני פעם מתרחשות אי-אילו תקלות שונות בתשתיות המים שלו. ראוי שנמצא שרברב מומחה לטובת איתור נזילה. בוודאי שכדאי לנו לבקש ולראות את תעודת ההסמכה של אותו בעל מקצוע, בכדי לוודא שאכן מדובר באיש מקצוע מיומן ומהימן. מקצוען אמיתי, מלבד זאת שידע לעסוק בתחומי האינסטלציה השונים (פתיחת סתימות כמובן, אבל לא רק). יהיה זה טוב אם נוכל לקבל אודותיו המלצות של לקוחות רבים וטובים מן הסתם.

מאת: Shaiצרכנות12/06/131143 צפיות
בעידן שבו יש אינפלציה של בעלי מקצוע בשלל תחומים ובתחום השרברות בפרט - איתור של מקצוען הוא לא טרוויאלי. לבחור איש שיתקן את צנרת ביתכם על בסיס מגנט או פלייר בתיבת הדואר יכול להיות מקח טעות מצער. להלן ננסה להבין איך לבחור נכון יותר.

מאמרים נוספים בנושא רשלנות רפואית

מאת: עורך דין ירון מויאלרשלנות רפואית26/07/172224 צפיות
מערכת המשפט הישראלית מורכבת משלוש ערכאות: בית המשפט העליון, בתי המשפט המחוזיים ובתי משפט שלום. לצד אלו ישנן מספר ערכאות מקבילות: בית המשפט לעניינים מנהליים, בתי משפט למשפחה, בית משפט לתביעות קטנות, בית משפט לעניינים מקומיים ועוד. מורכבות מערכת המשפט ותחומי הסמכויות השונים של כל ערכאה מחייבת עורכי דין להתמקצע בתחומי משפט מסוימים, בכדי שיוכלו לספק ללקוחותיהם שירות מקצועי מתוך היכרות התחום באופן מעמיק על כל רבדיו.

מאת: שירה אלהרשלנות רפואית14/12/161711 צפיות
הדרך הנכונה להגיש תביעה ולדרוש פיצוי כספי בגין רשלנות רפואית בלידה היא לפנות למשרד עורכי דין עם ניסיון מעשי בטיפול בתביעות הקשורות לרשלנות רפואית בלידה... קרא עוד

מאת: עו"ד אסף אודיזרשלנות רפואית28/03/161743 צפיות
מה חשוב להכיר ולדעת כדי לבחור נכון עורך דין רשלנות רפואית? מעבר לניסיון, יש גורמים נוספים שצריך לקחת בחשבון.

מאת: עו"ד אסף אודיזרשלנות רפואית14/03/161757 צפיות
מהי רשלנות רפואית? מה הן הסיבות בגינן ניתן להגיש תביעת רשלנות רפואית כנגד הגוף הרפואי המטפל ומה הן תביעות הרשלנות הרפואית הנפוצות ביותר בישראל? כל מה שבאמת צריך לדעת על רשלנות רפואית בשורות שלפניכם.

מאת: שירה אלהרשלנות רפואית07/10/152779 צפיות
לא מעט מקרים של רשלנות רפואית חמורה הסתיימו במוות של המטופל. מיהו התובע בתביעת רשלנות רפואית במקרה כזה? על אילו נזקים ניתן לתבוע פיצויים? על כך במאמר שלפניכם.

מאת: אלעד שניררשלנות רפואית21/07/152046 צפיות
חברת הביטוח והמוסד הרפואי מעוניינים לחתום על הסכם פשרה כאשר הם יודעים שהתביעה תתקבל בבית המשפט. האם כדאי לחתום על הסדר פשרה?

מאת: אלעד שניררשלנות רפואית25/03/152034 צפיות
לא כל מקרה של רשלנות רפואית גורר פיצוי כספי. עם זאת, מעניין לבדוק כיצד נקבע גובה הפיצוי בתביעות רשלנות רפואית בלידה ומה עלול להשפיע עליו.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica