חפש מאמרים:
שלום אורח
26.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

איך מגישים תביעת רשלנות רפואית בלידה?

מאת: שירה אלהרשלנות רפואית14/12/20161710 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

הדרך הנכונה להגיש תביעה ולדרוש פיצוי כספי בגין רשלנות רפואית בלידה היא לפנות למשרד עורכי דין המתמחה בתחום. התמחות מן הסוג הזה מורכבת מכפי שנהוג לחשוב, היות והיא מבוססת על מספר היבטים. ראשית, ברמה הטכנית רצוי לפנות למשרד עורכי דין המספק שירות באיזור המגורים. כך ניתן להקל על ההתנהלות מול נציגי המשרד ולמנוע עיכובים מיותרים בטיפול בתביעה. את הסינון הגס על פי איזורי מתן שירות של משרד עורכי דין מבצעים בעזרת האינטרנט, או לחילופין באמצעות יצירת קשר עם נציגי המשרד הרלוונטיים.

שנית, כדאי לתת עדיפות למשרד עורכי דין עם ניסיון מעשי בטיפול בתביעות הקשורות לרשלנות רפואית בלידה. כל רשלנות רפואית פירושה מתן שירותים רפואיים תוך סטייה מרמת הזהירות הסבירה, אך בהקשר של לידה יש שורה ארוכה של השלכות נוספות. עורךהדין חייב לבדוק כבר בשלב מוקדם של ניסוח התביעה האם הסטייה גרמה נזק למטופל, שלא היה נגרם אלמלא הסטייה לכאורה. במידה והתשובה חיובית, עליו לזהות את עיקרי החוק ולנסח היטב את המאפיינים הייחודיים של עוולת הרשלנות הרפואית.

אילו שירותים נלווים חשובים לטיפול בתביעה?

תביעות רשלנות רפואית בלידה עשויות  להימשך חודשים ארוכים. בתי המשפט מבקשים לקבל לידיהם את כל התצהירים, את תיקי המטופלים ואת המידע הקשור להתנהלות מול קופות החולים, בתי החולים, רופאי המשפחה ועוד. רק בצורה כזו מסוגלים בתי המשפט לזהות את עוולת הרשלנות ולקבוע האם אכן התקיימה ביחסים שבין הרופא למטופלים. יתרה על כך, בית המשפט נדרש להתמודד עם חוות דעת של רופא מומחה. חוות הדעת משמשת להפעלת מבחן רופא הסביר ועוזרת לבדוק האם כל רופא היה מתמודד עם הטיפול באותה צורה.

מכל האמור לעיל ניתן להסיק שקיימים שירותים נלווים חשובים לטיפול מקצועי בתביעות רשלנות רפואית בלידה. בין היתר, עורך דין יכול ללוות את הלקוח במהלך הגשת ערעורים או להמליץ על הגשת תביעות ייצוגיות. השירותים הנלווים ניתנים גם הם מתוך הניסיון המעשי של עורךהדין ומתוך היכרותו עם תחום הרשלנות הרפואית. עליו להחזיק בכל ההתמחויות וההכשרות הנדרשות ולבחון את הצורך בליטיגציה לצורך קיצור הטיפול בתביעה.

* אל תוותר על הזכויות שלך! פנה לפורום משפטי: פורום רשלנות רפואית

מתי כדאי להגיש את התביעה?

אחרי שמחליטים על הגשת תביעת רשלנות רפואית בלידה בליווי עורך דין מומחה יש לפנות ללא עיכובים למשרדים העוסקים בתחום. פנייה מוקדמת מאפשרת טיפול יעיל בתביעה וחוסכת את עוגמת הנפש של התרוצציות בין בתי משפט. עורך דין יכול להמליץ ללקוח להגיש את התביעה לבתי משפט מסוימים לאחר שהוא מסיים לאסוף את התיעוד הרפואי, לפנות לרופא מומחה ולכתוב חוות דעת התומכת בטענות המרכזיות. בנוסף, הגשה מוקדמת של התביעה מאפשרת לזהות באיזה סוג של רשלנות רפואית פגעה במטופל ואילו סעדים כספיים או אחרים ניתן לדרוש עבורה.

רשלנות היא מושג משפטי המשויך אל דיני הנזיקין. הרשלנות מתארת רמה של אשמה ובמהלך תביעות רשלנות רפואית בלידה בודקים את חובת הזהירות המושגית והקונקרטית, את ההבדלים בין רשלנות לטעות ואת יסוד הנזק והקשר הסיבתי. אלו הנושאים העומדים בבסיס תביעה המוגשת מוקדם ומטופלת בין כתלי בית המשפט. מבחינת אזרחים שנפגעו כתוצאה מרשלנות רפואית, הפנייה לעורך הדין היא חלק בלתי נפרד מהגשת התביעה.

לסיכום, שירותים רפואיים הניתנים תוך סטייה מרמת הזהירות הסבירה והמקובלת עלולים לגרום נזקים בלתים הפיכים ליולדת ולעובר. בגין שירותים מן הסוג הזה ניתן להגיש תביעת רשלנות ולדרוש פיצוי. את הגשת התביעה מבצעים יחד עם עורך דין מומחה ובעל ניסיון.

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

שירה אלה.

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת שירה אלה

מאת: שירה אלהדיני משפחה27/12/161267 צפיות
בית הדין הרבני הוא חלק ממערכת המשפט בישראל ופועל מכוח משפט עברי, שהעניק לו את הסמכות לדון בענייני נישואין וגירושין, סמכויות מוגבלות במידת מה בדיני אישות, גיור... קרא עוד

מאת: שירה אלהחוק ומשפט - כללי20/12/161090 צפיות
חוק הוצאה לפועל והתקנות השונות על פיו מאפשרים מגוון של הליכים אשר עומדים לצד הזוכה. כל אחד מההליכים נקבע על פי הנסיבות, על פי מצבו של החייב ועל פי הדרישות של הזוכה... קרא עוד

מאת: שירה אלהדיני עבודה20/12/161714 צפיות
במסגרת עבודתו, זכאי העובד לזכויות שונות, כגון חופשה שנתית, דמי הבראה, גמול שעות נוספות ועוד.

מאת: שירה אלהפלילי27/07/161901 צפיות
אדם בן 39, ללא עבר פלילי, מכר לחבריו סם מסוג חשיש בכמה הזדמנויות שונות. בית המשפט, בצעד חריג ביותר, החליט שלא להרשיע אותו, והסתפק בלשלוח אותו לבצע שירות לציבור.

מאת: שירה אלהרשלנות רפואית07/10/152779 צפיות
לא מעט מקרים של רשלנות רפואית חמורה הסתיימו במוות של המטופל. מיהו התובע בתביעת רשלנות רפואית במקרה כזה? על אילו נזקים ניתן לתבוע פיצויים? על כך במאמר שלפניכם.

מאת: שירה אלהחוק ומשפט - כללי12/03/151364 צפיות
אישור אפוסטיל יכול לשמש עדות לאמיתותם של מסמכים ואמיתות חתימת הנוטריון כאשר הם מוצגים בפני מדינות זרות. אילו מדינות רשאיות להשתמש באישורי אפוסטיל?

מאת: שירה אלהחוק ומשפט - כללי02/03/141667 צפיות
מחפש נוטריון? זה פשוט וקל! להלן המדריך לאיתור נוטריונים בישראל. תוכלו לחפש נוטריון במאגרים שונים באינטרנט, או לקבל המלצה מעורכי דין, מכרים, בני משפחה וכיו"ב.

מאמרים נוספים בנושא רשלנות רפואית

מאת: עורך דין ירון מויאלרשלנות רפואית26/07/172224 צפיות
מערכת המשפט הישראלית מורכבת משלוש ערכאות: בית המשפט העליון, בתי המשפט המחוזיים ובתי משפט שלום. לצד אלו ישנן מספר ערכאות מקבילות: בית המשפט לעניינים מנהליים, בתי משפט למשפחה, בית משפט לתביעות קטנות, בית משפט לעניינים מקומיים ועוד. מורכבות מערכת המשפט ותחומי הסמכויות השונים של כל ערכאה מחייבת עורכי דין להתמקצע בתחומי משפט מסוימים, בכדי שיוכלו לספק ללקוחותיהם שירות מקצועי מתוך היכרות התחום באופן מעמיק על כל רבדיו.

מאת: עו"ד אסף אודיזרשלנות רפואית28/03/161743 צפיות
מה חשוב להכיר ולדעת כדי לבחור נכון עורך דין רשלנות רפואית? מעבר לניסיון, יש גורמים נוספים שצריך לקחת בחשבון.

מאת: עו"ד אסף אודיזרשלנות רפואית14/03/161757 צפיות
מהי רשלנות רפואית? מה הן הסיבות בגינן ניתן להגיש תביעת רשלנות רפואית כנגד הגוף הרפואי המטפל ומה הן תביעות הרשלנות הרפואית הנפוצות ביותר בישראל? כל מה שבאמת צריך לדעת על רשלנות רפואית בשורות שלפניכם.

מאת: שירה אלהרשלנות רפואית07/10/152779 צפיות
לא מעט מקרים של רשלנות רפואית חמורה הסתיימו במוות של המטופל. מיהו התובע בתביעת רשלנות רפואית במקרה כזה? על אילו נזקים ניתן לתבוע פיצויים? על כך במאמר שלפניכם.

מאת: אלעד שניררשלנות רפואית21/07/152046 צפיות
חברת הביטוח והמוסד הרפואי מעוניינים לחתום על הסכם פשרה כאשר הם יודעים שהתביעה תתקבל בבית המשפט. האם כדאי לחתום על הסדר פשרה?

מאת: אלעד שניררשלנות רפואית25/03/152034 צפיות
לא כל מקרה של רשלנות רפואית גורר פיצוי כספי. עם זאת, מעניין לבדוק כיצד נקבע גובה הפיצוי בתביעות רשלנות רפואית בלידה ומה עלול להשפיע עליו.

מאת: אלעד שניררשלנות רפואית11/12/141867 צפיות
יחסי רופא-מטופל צריכים לקיים את חובת הזהירות המושגית וזאת משום שאישה הכורעת ללדת סומכת על מומחיותו של הרופא. מהי התרשלות במהלך לידה?

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica