חפש מאמרים:
שלום אורח
25.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

תביעת פיצויים במקרה של מוות כתוצאה מרשלנות רפואית

מאת: שירה אלהרשלנות רפואית07/10/20152776 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

שתי תביעות אפשריות – תביעת ה'עיזבון' ותביעת ה'תלויים'

תביעת רשלנות רפואית היא למעשה תביעה נזיקית. משום כך, כשם שבתביעה נזיקית מותו של הניזוק לא מבטל את עילת התביעה כך גם בתביעת רשלנות רפואית ניתן לתבוע גם לאחר מות המטופל.

מיהו התובע בתביעת מטופל שמת? למעשה ישנן שתי אופציות: א. תביעה על ידי ה'עיזבון'. ב. תביעה על ידי ה'תלויים'.

תביעת העיזבון נועדה 'לעמוד במקומו של המת'. תביעה זו מוגשת על ידי היורשים בשמו של המת, ובמידה והיא מתקבלת – הפיצויים נפסקים לטובת קופת העיזבון.

לעומת זאת, תביעת התלויים היא תביעה נפרדת ועצמאית של בני ביתו של הנפטר,  שתובעים באופן ישיר את הרופא על כך שבהתרשלותו גרם להם נזק ונטל מהם את משען לחמם.

ניתן לתבוע את 'השנים האבודות' רק בתביעת העיזבון

תביעת רשלנות רפואית שמוגשת לאחר מות המטופל שונה מתביעה שהיה מגיש המטופל עצמו אילו היה חי. שכן, אילו היה המטופל עצמו בחיים הוא היה תובע באופן ישיר את אובדן יכולתו להשתכר. לעומת זאת, בתביעה שלאחר מותו לא ניתן לתבוע אבדן השתכרות באופן ישיר, שהרי אדם מת אינו צריך להשתכר.

במקום זאת, התביעה לאחר המוות היא עבור 'השנים האבודות'. תביעה זו היא למעשה  תביעה מקבילה לתביעת אבדן כושר ההשתכרות, ומשמעותה - תביעת פיצויים בגין כל השנים שבהם יכול היה הנפטר להרוויח כסף ובגלל מותו זה נמנע ממנו.

תביעה בגין השנים האבודות תיתכן רק בתביעת העיזבון, משום שרק תביעת העיזבון שעומדת במקומו של המת יכולה לתבוע מהרופא שהתרשל את הרווח שמנע מהנפטר. לעומת זאת, תביעת התלויים אינה יכולה לכלול את נזק השנים האבודות, שכן תביעה זו היא תביעה עצמאית של תלויי המת שתובעים על כך שניטל מטה לחמם ואין לה קשר עם תביעת השבת השנים האבודות של הנפטר.

תביעת הוצאות קבורה ניתן לתבוע בשני סוגי התביעות

הוצאות הקבורה של הנפטר ממומנות בדרך כלל - או על ידי העיזבון, כלומר מתוך הכסף שהשאיר הנפטר, או מכספם הפרטי של בני משפחתו.

משום כך, תביעה להשבת הוצאות הקבורה תיתכן בשני סוגי התביעות, לפי העניין: במקרה שההוצאות מומנו על ידי העיזבון – התביעה תהיה על ידי העיזבון, ואילו במקרה שההוצאות מומנו על ידי התלויים – התביעה תהיה על ידי התלויים.

תביעת פיצויים בגין הכאב והסבל שחווה הנפטר

ראשי הנזק בתביעה נזיקית מתחלקים לשני סוגים עיקריים: נזק ממוני ונזק שאינו ממוני. נזק ממוני כולל את אבדן כושר ההשתכרות, הוצאות רפואיות ועוד, ונזק שאינו ממוני כולל את הכאב והסבל שהיו מנת חלקו של המטופל.

תביעת העיזבון יכולה לכלול גם נזק שאינו ממוני, שכן תביעת העיזבון עומדת במקומו של הנפטר שיכל לתבוע את הנזקים הללו. אך תביעת התלויים אינה יכולה לכלול נזק שאינו ממוני, שכן תביעתם היא תביעה עצמאית שאינה קשורה לסבלו של הנפטר.

יש לחשוב היטב איזו תביעה להגיש

במידה ואתם מעוניינים להגיש תביעת רשלנות רפואית בגין רשלנות שגרמה למוות, עליכם להחליט בשם מי להגיש את התביעה – בשם העיזבון, בשם התלויים או בשם שניהם ביחד.

לא ניתן לתבוע את אותם הנזקים פעמיים - פעם אחת ב'כובע' העיזבון ופעם שנייה ב'כובע' התלויים. משום כך, יש לחלק את הנזקים בין שני סוגי התביעות, כל נזק בתביעה שמתאימה לו.

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

שירה אלה.

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת שירה אלה

מאת: שירה אלהדיני משפחה27/12/161267 צפיות
בית הדין הרבני הוא חלק ממערכת המשפט בישראל ופועל מכוח משפט עברי, שהעניק לו את הסמכות לדון בענייני נישואין וגירושין, סמכויות מוגבלות במידת מה בדיני אישות, גיור... קרא עוד

מאת: שירה אלהחוק ומשפט - כללי20/12/161090 צפיות
חוק הוצאה לפועל והתקנות השונות על פיו מאפשרים מגוון של הליכים אשר עומדים לצד הזוכה. כל אחד מההליכים נקבע על פי הנסיבות, על פי מצבו של החייב ועל פי הדרישות של הזוכה... קרא עוד

מאת: שירה אלהדיני עבודה20/12/161713 צפיות
במסגרת עבודתו, זכאי העובד לזכויות שונות, כגון חופשה שנתית, דמי הבראה, גמול שעות נוספות ועוד.

מאת: שירה אלהרשלנות רפואית14/12/161710 צפיות
הדרך הנכונה להגיש תביעה ולדרוש פיצוי כספי בגין רשלנות רפואית בלידה היא לפנות למשרד עורכי דין עם ניסיון מעשי בטיפול בתביעות הקשורות לרשלנות רפואית בלידה... קרא עוד

מאת: שירה אלהפלילי27/07/161900 צפיות
אדם בן 39, ללא עבר פלילי, מכר לחבריו סם מסוג חשיש בכמה הזדמנויות שונות. בית המשפט, בצעד חריג ביותר, החליט שלא להרשיע אותו, והסתפק בלשלוח אותו לבצע שירות לציבור.

מאת: שירה אלהחוק ומשפט - כללי12/03/151363 צפיות
אישור אפוסטיל יכול לשמש עדות לאמיתותם של מסמכים ואמיתות חתימת הנוטריון כאשר הם מוצגים בפני מדינות זרות. אילו מדינות רשאיות להשתמש באישורי אפוסטיל?

מאת: שירה אלהחוק ומשפט - כללי02/03/141666 צפיות
מחפש נוטריון? זה פשוט וקל! להלן המדריך לאיתור נוטריונים בישראל. תוכלו לחפש נוטריון במאגרים שונים באינטרנט, או לקבל המלצה מעורכי דין, מכרים, בני משפחה וכיו"ב.

מאמרים נוספים בנושא רשלנות רפואית

מאת: עורך דין ירון מויאלרשלנות רפואית26/07/172224 צפיות
מערכת המשפט הישראלית מורכבת משלוש ערכאות: בית המשפט העליון, בתי המשפט המחוזיים ובתי משפט שלום. לצד אלו ישנן מספר ערכאות מקבילות: בית המשפט לעניינים מנהליים, בתי משפט למשפחה, בית משפט לתביעות קטנות, בית משפט לעניינים מקומיים ועוד. מורכבות מערכת המשפט ותחומי הסמכויות השונים של כל ערכאה מחייבת עורכי דין להתמקצע בתחומי משפט מסוימים, בכדי שיוכלו לספק ללקוחותיהם שירות מקצועי מתוך היכרות התחום באופן מעמיק על כל רבדיו.

מאת: שירה אלהרשלנות רפואית14/12/161710 צפיות
הדרך הנכונה להגיש תביעה ולדרוש פיצוי כספי בגין רשלנות רפואית בלידה היא לפנות למשרד עורכי דין עם ניסיון מעשי בטיפול בתביעות הקשורות לרשלנות רפואית בלידה... קרא עוד

מאת: עו"ד אסף אודיזרשלנות רפואית28/03/161741 צפיות
מה חשוב להכיר ולדעת כדי לבחור נכון עורך דין רשלנות רפואית? מעבר לניסיון, יש גורמים נוספים שצריך לקחת בחשבון.

מאת: עו"ד אסף אודיזרשלנות רפואית14/03/161755 צפיות
מהי רשלנות רפואית? מה הן הסיבות בגינן ניתן להגיש תביעת רשלנות רפואית כנגד הגוף הרפואי המטפל ומה הן תביעות הרשלנות הרפואית הנפוצות ביותר בישראל? כל מה שבאמת צריך לדעת על רשלנות רפואית בשורות שלפניכם.

מאת: אלעד שניררשלנות רפואית21/07/152046 צפיות
חברת הביטוח והמוסד הרפואי מעוניינים לחתום על הסכם פשרה כאשר הם יודעים שהתביעה תתקבל בבית המשפט. האם כדאי לחתום על הסדר פשרה?

מאת: אלעד שניררשלנות רפואית25/03/152034 צפיות
לא כל מקרה של רשלנות רפואית גורר פיצוי כספי. עם זאת, מעניין לבדוק כיצד נקבע גובה הפיצוי בתביעות רשלנות רפואית בלידה ומה עלול להשפיע עליו.

מאת: אלעד שניררשלנות רפואית11/12/141867 צפיות
יחסי רופא-מטופל צריכים לקיים את חובת הזהירות המושגית וזאת משום שאישה הכורעת ללדת סומכת על מומחיותו של הרופא. מהי התרשלות במהלך לידה?

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica