חפש מאמרים:
שלום אורח
25.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

תושב חוזר (Toshav Hozer)

מאת: איל הגירה27/07/20102497 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

הגדרתו של תושב חוזר (Toshav Hozer)

ראשית חשוב לציין כי הגדרתו של תושב חוזר (Toshav Hozer) אינה אחידה והיא משתנה בין המוסדות השונים, שהם משרד הקליטה, המכס ורשויות המס. כדי להגדיר אדם בתור תושב חוזר צריך לבדוק היכן ממוקם מרכז חייו, שכולל את התחומים הבאים: מקום העבודה, המגורים, מרכז המשפחה והחיים החברתיים ומקום פעילויותיו בארגונים השונים. תושב חוזר (Toshav Hozer) הוא אדם שהיה קודם לכן תושב ישראל והפסיק את התושבות בארץ למשך תקופה של שלוש שנים לפחות. אזרחים רבים המבקשים לחזור להתגורר בארץ מתאימים להגדרות אלו של תושב חוזר (Toshav Hozer), אך כדי לשוב ולהיחשב לתושב ישראל, יש להימצא בארץ לפחות 183 ימים בשנה באופן מצטבר או 425 ימים במשך זמן של שלוש שנים מתוכם לפחות שלושים ימים בשנה האחרונה.

הרפורמה במס עבור תושב חוזר (Toshav Hozer)

תיקון 168 לפקודת מס ההכנסה הנכנס לתוקפו בספטמבר 2008 חולל רפורמה עבור מי שמוגדר בתור תושב חוזר (Toshav Hozer) או עולה חדש ורבים יכולים ליהנות מתיקון זה לחוק. הרפורמה הגיע בזמן מתאים, מכיוון שהרבה ישראלים ביקשו לחזור לארץ בעקבות המשבר בהיי-טק ובשוק ההון. הרפורמה במס מיטיבה עם תושב חוזר (Toshav Hozer) ומגדירה סוג חדש של תושב חוזר (Toshav Hozer) ותיק, הגדרה שלא הייתה קיימת קודם לכן.

הטבות במס עבור תושב חוזר (Toshav Hozer)

תושב חוזר (Toshav Hozer) זכאי לשורה של הטבות מס למשך חמש שנים מחזרתו לארץ, כאשר תושב חוזר (Toshav Hozer) ותיק עשוי ליהנות מההטבות לתקופה של עד עשר שנים. הפטור ממיסים חל גם על רווחים מפיקדונות ורווחי הון בחו"ל, מקצבאות ותמלוגים, ומדמי שכירות של דירה שהייתה בבעלותו של תושב חוזר (Toshav Hozer) בטרם חזרתו לארץ. פטור מרווחי עסקים שנשארו בחו"ל חל למשך ארבע שנים מיום החזרה של תושב חוזר (Toshav Hozer) לישראל וישנה אפשרות מסוימת להאריך את הפטור עד לתקופה של עשר שנים. לאחר חמש שנות תושבות בישראל, נגמרות זכויות היתר של תושב חוזר (Toshav Hozer) ברשויות המס.

ייבוא רכב וקניית רכב בישראל על ידיתושב חוזר (Toshav Hozer)

תושב חוזר (Toshav Hozer) אשר מעוניין להחזיק ברכב פרטי בישראל, ראוי שידע מראש מה הן זכויותיו בקשר לייבוא אישי של רכבו הפרטי, וכיצד תושב חוזר (Toshav Hozer) יכול לחסוך כסף בהחזקת רכב בארץ. קודם כל טיפ קטן לחסכון בהוצאות הביטוח, כאשר עושים ביטוח לרכב, נהוג לבקש הנחה בגין העדר תביעות קודמות. לפני החזרה לארץ, על תושב חוזר (Toshav Hozer) לבקש מחברת הביטוח שלו בחו"ל כי תנפיק לו אישור על העדר תביעות בשלוש שנים האחרונות, לשם קבלת ההנחה בביטוח בארץ. לגבי ייבוא רכב, בארץ נהוגה השיטה האירופאית, לכן אם תושב חוזר (Toshav Hozer) מעוניין לייבא רכב מארה"ב, כדאי לו לגשת למוסך בחו"ל ולבקש להמיר את המערכות לשיטה האירופאית, זאת אומרת את מד המרחק והמהירות, את תדרי הרדיו ואת ה-DVD. חובה להוציא רישיון ייבוא לרכב של תושב חוזר (Toshav Hozer) לפני שליחתו ארצה, אי הוצאת רישיון ייבוא יגרור אחריו קנס.

 



תגיות המאמר: מיסים, תושב חוזר, Toshav Hozer


 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

חברת אי.קיי.דיזיין

בנייה וקידום אתרים

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת איל

מאת: איל יהדות24/08/101304 צפיות
סקירה על תכישי קבלה שפופולאריות שלהם מזמן יצאה מגבולות ישראל והיהודים. סקירה קצרה על כמה מתכשיטי הקבלה והשפעתם המאגית על האדם.

מאת: איל צרכנות23/08/101263 צפיות
סקירה על תכישי קבלה שפופולאריות שלהם מזמן יצאה מגבולות ישראל והיהודים. סקירה קצרה על כמה מתכשיטי הקבלה והשפעת המאגית על האדם.

מאת: איל דיני מיסים23/08/101263 צפיות
מהו IQ פיננסי ומה עלינו לעשות בכדי לגרום לך שנשלם מיסים בדיוק כפי שהחוק המסובך קבע ולא יותר מכך.

מאת: איל דיני מיסים23/08/101363 צפיות
מהו מיסוי בינלאומי והגדרת מספר מונחים בסיסיים בתחום זה.

מאת: איל ניקיון18/08/101217 צפיות
חברות ניקיון רבות קיימות בשוק. רבים מאיתנו מעסיקים עובדי משק בית באופן פרטי ומשלמים על פי חוק ביטוח לאומי לעובדים אלו. להלן יתרונות העסקת חברת ניקיון.

מאת: איל שימור לקוחות18/08/101567 צפיות
חברת ניקיון ביחס לעובד ניקיון בודד מציעה מגוון שירותים ובעת יתרונות רבים על פני נותני שירותי ניקיון אחרים. על כך במאמר הבא באדיבות חב' המבריקן.

מאת: איל דיני מיסים12/07/102508 צפיות
במאמר זה תוכלו לקבל מידע חיוני על תושב חוזר- הגדרה והשלכות בעניין חיוב מס של תושב חוזר על ידי רשיות מס ההכנסה בישראל

מאמרים נוספים בנושא הגירה

מאת: שרון צרפתיהגירה16/11/171676 צפיות
לפנות אל נוטריון תרגום מסמכים רשמיים ולהתקדם עוד שלב בהגירה.

מאת: רוני הכהןהגירה01/03/171521 צפיות
איך מחזירים זכאות לאזרחות פולנית, גרמנית או של כל מדינה אחרת בה חיו יהודים עד לעת השחורה הזו? קראו הלאה.

מאת: אבי דוידיהגירה12/04/161778 צפיות
שתי דרכים בהן תוכלו לקבל אזרחות זרה לצד האזרחות ישראלית שלכם והמלצה על שירותי נוטריון לתרגום המסמכים.

מאת: עו"ד ליאור אבן עזראהגירה18/05/145682 צפיות
אם אתם חושקים בדרכון ספרדי, הגעתם למקום הנכון. אנחנו מתמחים בעזרה לישראלים המעוניינים לקבל דרכון ספרדי בעקבות השינוי המדובר בחוק האזרחות הספרדי.

מאת: natinxהגירה02/05/145964 צפיות
הוצאת ויזת עבודה לאירופה היא תהליך די ארוך לאלו אשר אינם בעלי אזרחות אירופאית. יש לערב בו את השגרירות, יש להמציא מסמכים שונים ולעיתים יש צורך בהתערבות של עורכי דין וכד'..

מאת: מיכאל רומנסקיהגירה30/06/132297 צפיות
הכוח הכלכלי והמדיני של מדינות האיחוד האירופי נמצא בתהליך של עלייה מתמדת מאז יצא לדרכו בתחילת שנות התשעים של המאה הקודמת. אימוץ היורו בחלק ניכר ממדינות היורו, העצים את כוחו הכלכלי של האיחוד והעמיד אותו ברמה שווה, פחות או יותר, לזו של ארה"ב. מרגע שקם האיחוד הפכו המדינות המאוגדות בו לנחשקות מאד. ישראלים רבים שהם או הוריהם נולדו באחת מהן נוטים לנסות ולהשיג אזרחות של אותה המדינה.

מאת: עו"ד מיכאל חוואיהגירה20/06/132327 צפיות
החוק מונע, בכפוף לחריגים, מתושבי האזור להיכנס אל תחומי מדינת ישראל. בכלל זה, הוטלו, בין השאר, מגבלות גם על איחוד משפחות בין בן זוג ערבי בעל אזרחות ישראלית או תושב קבע בישראל (בעיקר בירושלים) לבין בן זוגו תושב האזור. בבסיס הסדר זה עמד החשש שהשתקעותם של תושבי האזור בישראל באמצעות נישואין ואיחוד משפחות תנוצל לצרכי העימות המזוין.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica