חפש מאמרים:
שלום אורח
27.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

קרן גידור

מאת: תמר טוביהשקעות28/07/20101831 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

קרן גידור הינה קרן השקעות אקטיבית שיעדה העיקרי הוא להשיג תשואה חיובית (Absolute Return) ללא תלות במצב השוק, כלומר הן בתקופות של ירידות שערים והן בתקופות של עליות. היא נוהגת לשלב בין קניית נכס למכירה בחסר על מנת לצמצם סיכונים וגובה עמלות בהתאם לתוצאות בנוסף לדמי הניהול.

חשוב להבין כי קרן גידור היא לא קרן נאמנות, קרן נאמנות עוסקת בקניית נכסים ובמכירתם במועד מאוחר יותר  בתקווה למכור ברווח. לקרן גידור יש שתי אסטרטגיות נוספות, האחת היא מכירה בחסר והשנייה היא מינוף פיננסי.

קרנות גידור משתמשות במגוון רחב של אסטרטגיות השקעה הכוללות: נמנות רכישה ובמכירה בחסר בשוק המניות; חיפוש הזדמנויות בשוק הגלובלי, כמו הימורים על מטבעות וסחורות; ניצול משברים בעולם; השקעה הנוצרת מהזדמנויות, תוך לקיחת סיכון גבוה, כמו רכישת חברות בפשיטת רגל, מיזוג ורכישה של חברות בקשיים, השתלטות על חברה וייעולה.

המטרה הראשונית של קרנות גידור הייתה להשיג תשואה מינימאלית ללא תלות בתנאי השוק (נכס חסר סיכון תוך תנודתיות אפסית). מטרת הדור החדש של קרנות הגידור היא להשיג תשואה מקסימאלית בכל תנאי שוק ע"מ למזער סיכון. כלומר, מטרת קרנות הגידור היא להשיג רווח מירבי בתקופות שבהן השוק עולה, ולגדר - דהיינו להקטין, את הסיכונים כשהשוק יורד קרנות הגידור משיגות מטרה זו ע"י שימוש באסטרטגיות מסחר חדישות, כגון מכירה בחסר, מינוף ועוד.

מה ההבדל בין קרן גידור לקרן נאמנות?

1. בקרן גידור שכר המנהלים בקורלציה להצלחת הקרן

2. גמישות כמעט מוחלטת של מנהל הקרן בקביעת תמהיל ההשקעות של הקרן. בניגוד לקרנות נאמנות מסורתיות, בעלות מדד יחוס קבוע ומוגדר מראש, קרן גידור מאפשרת גמישות רבה יותר.

3. מספר מוגבל של משקיעים: בעוד קרנות הנאמנות מכוונות לקהל רב שישקיע סכום יחסית קטן, מנהלי קרנות הגידור פונים לקהל מצומצם המסוגל להשקיע הון רב.

4. היקף נכסים מוגבל: רוב מנהלי קרנות  הגידור מנסים להגביל את כמות הכסף הנכנס לקרנות הקיימות וסוגרים אותן בפני משקיעים חדשים. המטרה היא להתאים את כמות הכסף לרמת הנזילות כדי לשמר את היכולת להשגת תשואה מקסימלית.

5. דמי ניהול: בניגוד לקרן נאמנות שבה דמי הניהול סולידיים יחסית ועומדים על 2-4 אחוז מסך כל הנכסים שברשותה, הרי שבקרן גידור דמי הניהול עומדים על 5-8 אחוז. קרנות הגידור משלמות דמי ניהול גבוהים מאוד כדי לעודד את מנהלי הקרנות לקחת סיכונים ולתמרץ על חשבון כספם של המשקיעים אותם ליצירתיות ולהצלחה.

6. העדר רגולציה: בניגוד לקרן נאמנות, קרנות הגידור פועלות באופן חשאי וכמעט שאינן מפוקחות - קרן גידור אינה מחוייבת בשקיפות והצגה מלאה של פרטי ההשקעה ללקוח. חוסר הרגולציה היא הסיבה המרכזית לתשואות הקרנות, אולם זו גם הסיבה לחששם של רבים להיכנס להשקעה באמצעות מכשיר זה.

7. נזילות: עוד הבדל הוא שבקרן גידור ההשקעה אינה בהכרח נזילה. בעת ההשקעה בקרן גידור נאמר למשקיע מהם תנאי ההשקעה, ביניהן מתי יוכל למשוך את הכסף מהשקעתו. ההשקעה בקרן גידור מיועדת לטווח ארוך, ואינה נזילה. רוב הקרנות מאפשרות להוציא את הכסף רק פעם אחת בחודש, ויש קרנות הדורשות התראה של כמה חודשים מראש.

חשיבות קרנות גידור

הקרנות הללו מגבירות את היעילות של שוק ההון ותורמות לכלכלה. בגלל העובדה שהן סוחרות לטווחים קצרים הן מגדילות את הנזילות של שוק ההון ומקטינות את התנודתיות שבו.

מה הם הסיכונים בהשקעה בקרנות גידור?

אחת הבעיות המרכזיות היא שקרנות גידור אינן מפוקחות על ידי הרשויות (כפי שמקובל בגופי השקעה ממוסדים). כתוצאה מכך חסרים לעתים למשקיעים כלים כדי לנתח באופן עצמאי את המערכת הניהולית הכולל שימוש במינוף, שיערוך של נכסים, מבנה משפטי והכרת מערכת הבקרה בקרנות.

לסיכום, הקמת קרן גידור הוא כלי ההשקעות האולטימטיבי למשקיעים המעוניינים להניב תשואה חיובית בכל מצב שוק, גם בשווקים שנמצאים בירידה.

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

קידום אתרים מקצועי באינטרנט

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת תמר טובי

מאת: תמר טובישיקום והידרותרפיה23/06/1113471 צפיות
המעי הגס הוא האיבר המרכזי שבו מצטברים רעלנים ומזהמים שונים. צטברותם של רעלים אילו במערכת העיכול פוגעים בתפקודו התקין של הגוף ועשויים לעורר את הופעתם של מחלות ובעיות בריאותיות נלוות. הידרותרפיה (חוקן מים) זו שיטה לניקוי יסודי של המעי הגס מפסולת ורעלנים שהצטברו במהלך השנים, והחזרת האיזון החומצי - בסיסי הטבעי.

מאת: תמר טובירפואה סינית20/06/111389 צפיות
שיטת הטיפול באמצעות כוסות רוח היא שיטה שמקורה לפני אלפי שנים והייתה בשימוש של מרפאים בכל הדורות וכמעט בכל התרבויות. היתרון המרכזי של טיפול בכוסות רוח טמון בכך שתגובת הריפוי הינה מיידית, והמטופל מתחיל לחוש בשיפור במצבו כבר לאחר הטיפול הראשון.

מאת: תמר טובירפואה09/05/111429 צפיות
תסמונת העייפות הכרונית, שנקראה בעבר גם “מחלת היאפים” או “מונונקלואוזיס כרוני”, תוקפת כ- 0.2% מהאוכלוסייה, בלי קשר למעמד חברתי-כלכלי. פיברומיאלגיה מוגדרת כמחלה ראומטית הפוגעת ב: 4%-2% מהאוכלוסייה, כאשר 95% מהסובלים ממנה הן נשים, רובן בנות 50-20. המחלה מתאפיינת בכאבים בשלד, במפרקים ובשרירים, ללא רקע דלקתי. על אף שהן נחשבות לתסמונות שונות, יש ביניהן קשר הדוק: שתיהן מאופיינות בתסמינים הפוגעים בצורה קשה באיכות החיים וביכולת התפקוד.

מאת: תמר טובייהדות22/03/111747 צפיות
באמצעות לימודי הקבלה ניתן להסביר את המורכבות של היקום בהיבט החומרי והלא-חומרי שלו, כמו כן, את הטבע הפיזי והמטאפיזי של המין האנושי.

מאת: תמר טובירפואה11/11/102680 צפיות
מחלת קרוהן היא מחלה דלקתית כרונית שפוגעת ברירית מערכת העיכול ויכולה להופיע בכל רקמה באזורי מערכת העיכול: החל מחלל הפה ועד לפי הטבעת. במרבית המקרים, מחלת קרוהן פוגעת בחלק הסופי של צינור המעי הדק (באזור המעבר בין המעי הדק למעי הגס).

מאת: תמר טוביספא30/10/101627 צפיות
חמאם הטורקי, הנו גרסה ים תיכונית של בית מרחץ, דוגמת הסואנה. החמאם היווה ומהווה עדיין תפקיד חשוב בתרבות הטורקית. בתי מרחץ הם רעיון ומסורת רומית שעברו אל הביזנטים, ומהם לטורקים.

מאת: תמר טוביספא30/10/101645 צפיות
ספא, הנו שם כולל לתחום ריפוי המסתמך על הקשר בין הגוף לנפש. תעשיית ה-WELLNESS התפתחה רבות בעשור האחרון וביטויה המרכזי הוא בריבוי מכוני הספא הבריאותיים והטמעת התפיסה כי ספא אינו רק מותרות ופינוק, אלא טמונים בו יתרונות בריאותיים רבים הן במישור הפיסיולוגי והן במישור הנפשי.

מאמרים נוספים בנושא השקעות

מאת: SEOMANהשקעות21/01/181562 צפיות
המדריך להשקעה חברתית מניבה הוא גם זה שיעזור לכם להבין איך להשקיע נכון במיזם סטארט-אפ חדש עם פוטנציאל לרווחיות גבוהה. אין ספק כי זהו גיוס המונים שווה זהב, במידה ותדעו מהו גובה פוטנציאל ההצלחה של כל אחד מהמיזמים והפרויקטים המגייסים כעת סכום גבוה להשקעה בכדי לפרוץ לשוק המקומי והבינלאומי.

מאת: רוני הכהןהשקעות28/03/173052 צפיות
בשנים האחרונות אנחנו יכולים לשים לב כי התחרות בין ספקים שונים של שירות בהחלט עלתה מדרגה, והדבר כולל גם את ענף הבנקאות אשר מנגיש אל הלקוחות הפוטנציאליים והקיימים איכות גבוהה יותר של שירות בכל היבט אפשרי. שכחו מהימים שבהם קיבלתם עט מהאדם שמנהל לכם את החשבון.

מאת: amirdadon90השקעות25/01/171704 צפיות
יוסי הרצוג הוא אחת הדמויות המוכרות והבולטות בשוק ההון מזה שנים רבות רבות. במקביל לניסיון הרב שצבר בתחומים רבים הרלוונטיים לשוק זה, מקפיד הרצוג על התעדכנות מתמדת - שכן לתפישתו, ולא רק לתפישתו כמובן, הטכנולוגיה מכתיבה שינויים דרמטיים בשוק ההון ובעולם הבנקאות באופן כללי.

מאת: גיא חזןהשקעות17/01/171768 צפיות
גם אם מדובר בקרן השקעות נדל"ן המשוייכת ומנוהלת ע"י גוף השקעות גדול ומוכר – זה עדיין לא ערובה להצלחה או ביטחון כלכלי. ברגע שהכסף יוצא מחשבון הבנק שלך – אינך שולט בו יותר והסיכון שנטלת – גבוה ביותר.

מאת: גיא חזןהשקעות26/12/161749 צפיות
בשנות ה – 80 האינפלציה בישראל הגיע לרמה של 400% בשנה. ובכלל, מדינת ישראל חיה והתקיימה בתוך כלכלה אינפלציונית מאז הקמתה. תושבי ישראל התרגלו כי האינפלציה היא תושבת קבע וכספם נשחק בכל שנה ושנה.

מאת: שלום כהןהשקעות22/11/161596 צפיות
קופות גמל הן מכשיר חיסכון פנסיוני אשר מאפייניו קבועים בחוק. חיסכון בקופות גמל אפשרי לכל אזרח בישראל אם כאפיק חיסכון פנסיוני מרכזי ואם...

מאת: גיא חזןהשקעות13/04/161466 צפיות
הלקוחות של ענבל אור כנראה ולכאורה הפסידו את כל כספם. כל שקל שעבר לענבל אור לא ישוב עוד לעולם והמשקיעים, קוני הדירות, איבדו כך את כספם.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica