חפש מאמרים:
שלום אורח
29.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

מהו אינטרקום

מאת: יערה דניאלאבטחת הבית29/07/20101212 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

אם נערוך סקר קטן ברחוב על מוצרי אלקטרוניקה בקרב האדם הממוצע, ונבקש ממנו למנות מוצרי אלקטרוניקה שונים, סביר להניח שהאינטרקום לא יהיה ברשימת עשרים מוצרי האלקטרוניקה הראשונים עליו יחשוב. אך אף על פי כן, אינטרקום הוא מוצר אלקטרוניקה נפוץ ושכיח במיוחד, המצוי במספרים כה רבים סביבנו בעולם המודרני. כל כך שכיח וכה בלתי נפרד מהחיים האורבניים שלנו, שאנו נוטים להתייחס למוצר אלקטרוניקה זה כמובן מאליו. אך נסו לדמיין את החיים ללא אינטרקום – שיח בלתי פוסק של צרחות מקומה לקומה, חוסר תקשורת וריצות למעלה ולמטה בעבור כל פתיחת דלת לאורח המגיע מבחוץ. המצאתו של אותו אינטרקום גרמה לייעול ולהקלה על חיינו, באופן שקשה לנו לתפוס כמי שאף לא טורחים לחשוב על מוצר אלקטרוניקה יומיומי זה. המצאה זו הפכה את תפקיד השוערים או המאבטחים בשערי בניין למיותר בתכלית. אין צורך להציב אדם בלובי בית מגורים כדי לרוץ ולפתוח את הדלת עבור כל אורח מזדמן, לאחר שווידא את שמו, את זהות הדייר אליו הגיע ואת מטרת בואו – הכל נעשה כיום בשיג ושיח מהיר של מילה או משפט בודד, שאחריו תגיע לחיצת כפתור פשוטה אחת. כל כך פשוט ונוח, וכמובן, התקנתה של מערכת אינטרקום הינה יותר זולה באופן ניכר מעלותה של העסקת שוער במחיר מלא 365 ימים בשנה, 24 שעות ביום.

מערכת אינטרקום הינה מערכת תקשורת פנימית, המשמשת בבתי דירות, בתים פרטיים, מוסדות, בנייני תעשייה גדולים, בכניסה לחדרים ממודרים במוסדות ביטחוניים ועוד. פרט לתפקידו כאמצעי תקשורת בין הבאים לנמצאים, אינטרקום משמש גם אמצעי בקרה על הנכנסים בשערי אותו מקום (בית, בניין מגורים, חברה וכו'), ודרך לשלוט על פתיחת הדלת. מכאן שמוצר אלקטרוניקה זה הינו גם אמצעי אבטחה וגם אמצעי תקשורת, הכל באחד.

עם ההתקדמות הטכנולוגית במכשירי אלקטרוניקה שונים, השתכללה גם מערכת האינטרקום. כיום קיימות תוספות שונות עבור אינטרקום, וכן אינטרקום המיועד לצרכים שונים של הלקוחות. למשל, אינטרקום שאינו מיועד עבור תקשורת עם האורחים, אלא כאמצעי תקשורת פנימי עבור דיירי הבית. מאחר והיום ישנם בתים פרטיים גדולים במיוחד, לעתים בני שתי קומות ויותר, הפרושים על שטח רב, אינטרקום פנימי שכזה מאפשר לדיירי הבית לתקשר זה עם זה כשהם נמצאים בחדרים שונים או בקומות שונות.

תוסף נוסף למערכת האינטרקום הישנה והמוכרת, הוא חיבור שלו למערכת הטלפונים הביתית – במקום להציב שפופרת אינטרקום מיוחדת וייעודית לצד דלת כל דירה, אפשר לדאוג לכך שהמערכת תחובר לטלפון הרגיל בבית, והוא יצלצל בצלצול בעל צליל מיוחד שנקבע מראש, וכך יהיה אפשר לבצע את פתיחת דלת הבניין באמצעות חיוג. למעוניינים באבטחה נוספת לבית, ניתן להוסיף למערכת אינטרקום גם מצלמת וידאו, המאפשרת לדיירי הבית לראות במו עיניהם מיהו האדם המצלצל בפעמון הדלת. אופציה אחרת היא הוספת קודן.

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

יערה דניאל

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת יערה דניאל

מאת: יערה דניאלאבטחת הבית11/08/111362 צפיות
מערכות כיבוי אש הן אביזר חיוני בכל מבנה. מערכות אלו, כדוגמת הספרינקלרים, מספקות מענה ראשוני לכל שריפה, מיד כשהיא פורצת וגם אם איש עדיין לא הבחין בקיומה

מאת: יערה דניאלפרופילי חברות11/08/111787 צפיות
אוטובוסים בדרך כלל מזכירים לנו את תקופת הילדות. אז, לפני שהיה בידינו רישיון נהיגה או חברים בעלי רישיון נהיגה, אבל כשהיינו כבר מספיק גדולים כדי להגיע ממקום למקום באופן עצמאי, אוטובוסים היו כלי התחבורה שבאמצעותו התניידנו. מאמר בנושא

מאת: יערה דניאלנשים - כללי11/08/112154 צפיות
המראה שלנו והטיפוח הם חלק חשוב בחיינו בשנים אלו. מדברים הרבה על קוסמטיקה- במאמר הבא 5 דברים שאומרים על קוסמטיקה, והאמת מאחוריהם.

מאת: יערה דניאלבניין ואחזקה - כללי09/08/111508 צפיות
הובלות מנוף כשמן כן הן – הובלות אשר לשם ביצוען יש להשתמש במנוף. לא בכל הובלה נדרש השימוש בכלי המכאני, אולם ישנם מצבים המחייבים שימוש בו על מנת שההעברה תצלח - מאמר בנושא

מאת: יערה דניאלרהיטים08/08/111315 צפיות
כל מי שיש לו דירה עם גינה או עם מרפסת יודע, שאין כמו ריהוט גן איכותי כדי להפוך את הישיבה בחוץ לנעימה במיוחד. המאמר הבא יעזור לכם לבחור ריהוט לגינתכם בצורה הנכונה.

מאת: יערה דניאלבית חכם26/07/111418 צפיות
כמדי שנה, גם הקיץ, בשלהי חודש יולי, אנו מתבשרים באמצעי התקשורת על שיאי חום חדשים. וכמדי שנה, גם הקיץ חברת החשמל משמיעה את איומיה הקבועים על הפסקות חשמל יזומות, כדי שתוכל לעמוד בביקושים העצומים לחשמל

מאת: יערה דניאלבניין ואחזקה - כללי26/07/111701 צפיות
כל חברת בנייה עושה שימוש בכלים מכאניים ובחומרים אשר שמם הכולל הוא "ציוד לבניין". על מנת שהתוצאות בשטח תהיינה טובות ויעילות, חשוב שהחברות יעשו שימוש בכלים חזקים ובחומרים באיכות טובה, שיאפשרו בנייה חזקה ויציבה.

מאמרים נוספים בנושא אבטחת הבית

מאת: בנימין קלינגראבטחת הבית15/11/201625 צפיות
5. בטיחות, ביטחון ושעת חירום 5.1 בטיחות 5.1-52 סידורי בטיחות במבני מוסדות החינוך מבוא תמצית ההנחיות בחוזר זה נועדו לאדריכלים, למהנדסים, לאנשי בטיחות, לאנשי חינוך ולכל מי שמטפלים בבטיחות בתכנון מוסדות חינוך, בתי ספר וגני ילדים. הן באות להוסיף על החוקים, על התקנות ועל התקנים, ומפרטות את הוראות המשרד המחייבות בנוגע לתנאים הפיזיים של מבני חינוך. התוקף: החל מ-1 בפברואר 2013. התחולה: כלל מערכת החינוך. הסטטוס: החלפה. חוזרים קודמים באותו נושא** - סעיף 131 בחוזר מה/4, "שמירה על אצבעו

מאת: nirאבטחת הבית13/10/201323 צפיות
תמיד רצית לדעת למה מצלמה אחת יותר יקרה מהשנייה? מה זה TVL ומה זה WDR, כנסו לכתבה הבאה והעשירו את הידע שלכם.

מאת: רוניאבטחת הבית07/10/201194 צפיות
מנעולים על סוגיהם השונים הינם חלק בלתי נפרד מחיינו, ורובנו ניתקל בשלב כזה או אחר במנעול שלא נוכל לפתוח. במקרים אלו, שירותיהם של פורצים מקצועיים יכולים להיות יעילים ביותר עבורנו. אחד המקרים בהם שירותי פריצה מקצועיים יכול להיות חשוב ביותר הינו מקרה של פריצת כספות.

מאת: Daniel.Bאבטחת הבית24/10/191547 צפיות
בדיקות האזנה מאפשרות ניטור ואיתור האזנה לשיחות בבית, במשרד, ברכב וכמעט בכל מקום. אם קיים חשד שמתבצעת האזנה, בעזרת אנשי מקצוע אפשר לבצע בדיקה ולנטרל אותה. כיום האזנות מתבצעות עם אמצעים שנגישים לכולם. מכשירי האזנה רבים זעירים בגודלם וניתנים להסלקה באביזרים יום-יומיים באופן שמסווה אותם כליל. מתקינים אותם בגאדג'טים, בקירות הבית, במכשירים סלולריים, מכיוון שאמצעים טכנולוגיים אלה זעירים וקל להתקין אותם במקומות רבים ללא בדיקת האזנה כמעט שאי אפשר לאתר אותם.

מאת: Daniel.Bאבטחת הבית22/04/191968 צפיות
אנשים רבים תרים אחר דרך להתמודד עם הדאגה לשלומם, לביתם ולרכושם. אכן, גורמים שליליים מבצעים מפעם לפעם פעולות זדוניות אשר יש בהם נזק מהותי. כיצד ניתן למנוע אותם? איך מרתיעים ומרחיקים אותם מהשטח? אחד הכלים השימושיים שמהווים כיום גורם הרתעה מעולה הוא מצלמות נסתרות.

מאת: shiritאבטחת הבית30/08/181800 צפיות
במאמר שלפניכם תוכלו לקרוא וללמוד על סוגי מצלמות אבטחה.

מאת: yoni romאבטחת הבית04/06/181448 צפיות
מדוע הנחיצות של מנעולן גבוהה יותר ממה שרובנו חושבים, ובאלו מצבים נצטרך להשתמש בכישורי הפריצה שלו? אם יש לי חוש טכני טוב, האם אני יכול לבצע לבד משימות מנעולנות בבית שלי, או בכלי הרכב, לאחר שנתקעתי מחוצה להם?

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica