חפש מאמרים:
שלום אורח
19.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

"חייב להיות משהו מורכב שעלי להבין..."

מאת: יואב זילכהאימון אישי30/07/20101031 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

‏יום שלישי 15 יוני 2010

התפתחות אישית

"חייב להיות משהו מורכב שעלי להבין..."

לפעמים החיים נראים לנו כל כך מורכבים, יש כל כך הרבה דברים לעשות, אנחנו נעים במהלך היום בין כל מיני מסגרות, מתמודדים עם כל כך הרבה בעיות. מהצד זה נראה כמו ילד קטן שמנסה להרכיב פאזל ענק, כשאלפי חלקים מפוזרים על הרצפה בסלון או כמו בניין שנמצא כבר שנתיים בשיפוצים. אבל לא תמיד זה ככה, יש רגעים מסוימים, רגעי קסם כאלה שבהם הכל נעשה שקט, אנחנו יושבים במרפסת, רוח קלילה נכנסת ונוגעת בוילון מדי פעם...ופתאום הכל נראה לנו פשוט, ממש פשוט. הפשטות של החיים נופלת עלינו ואיתה שלווה פנימית שקשה לתאר במילים. מי גורם לחיים להיות מסובכים ומורכבים? איך חוזרים לפשטות? ואיך זה קשור לנושא של התפתחות אישית?

התפתחות אישית- האם אתם יודעים מהי הטרגדיה הגדולה ביותר של האדם המערבי?

הטרגדיה הגדולה ביותר של האדם המערבי, מקורה בהשתלטות השכל על החיים שלנו. המילה שכל (Mind) כפי שאני מתכוון אליה במאמר זה היא שם כולל למערכת המחשבות והרגשות שלנו. כן כן, גם הרגשות נכנסים כאן לתמונה. האדם המערבי הסתבך בתוך השכל של עצמו, מה שגרם לכך שהוא מזוהה עם המחשבות והרגשות שלו. כלומר, בעיניו הוא הדעת שלו והוא אפילו אינו מודע לכך שהוא מזוהה עם המחשבות והרגשות שלו.

התפתחות אישית בריאה היא הכרחית עבורנו כדי שנוכל לצמוח ולגדול ולהיות יותר ממה שאנחנו. התפתחות אישית בריאה היא לא רק התפתחות אינטלקטואלית, רגשית ופיזית, התפתחות אישית בריאה חייבת לכלול התפתחות רוחנית.

האדם המערבי סובל לרוב משתי מחלות הקשורות זו בזו: הראשונה היא שהוא אינו משקיע בלמידה של הידע החשוב ביותר (האלמנט המנטאלי של התפתחות אישית). והשנייה היא שהוא משקיע בלמידה של ידע רב וזונח בדרך את הרוח. האדם המערבי נשלט על ידי השכל שלו והאגו שלו- הוא אינו מודע. הוא לא מסוגל להפסיק לחשוב, המחשבות צורכות אותו, הוא לא יודע לשלוט בהן והוא גם לא יודע לשחרר שליטה. מאחר והשכל ניזון מבעיות, האדם המערבי כל הזמן עסוק בבעיות, מה שגורם לו לחשוב שהחיים מסובכים ושחייב להיות משהו מורכב שעליו להבין לפני שיצליח, לפני שיהיה מאושר, לפני שיזכה לשלווה האלוהית, לפני שיחוש שמחה אמיתית.

איך המוח יכול למנוע התפתחות אישית?

המוח שלנו חייב לנעוץ את שיניו בבעיות כדי להמשיך להתקיים, האגו שלנו משליך את עצמו אל העבר ואל העתיד כל הזמן, העיקר לא להיות ברגע הזה. הוא משליך את עצמו אל העבר כדי להוכיח שיש בסיס לקיומו ואל העתיד כדי למצוא תקווה, ריגושים ואושר. זה במקרה הטוב, במקרה הרע הוא משליך את עצמו אל העבר כדי לנבור בבעיות ולהאשים את כל מה שקרה לו אי פעם במצב שבו הוא נמצא היום, ואל העתיד בחששות, ספקות ופחדים מפני מה שעלול לקרות או לא לקרות.

במצב שכזה, לא פלא שאנחנו חווים חיים מסובכים ומורכבים. אבל רגע, הרי זכינו כבר במקרים מסוימים, מעטים וקצרים אמנם, לחוות גם את הפשטות. מכאן, שהפשטות היא קיימת, היא אמיתית. למעשה, היא הדבר היחידי שהוא אמיתי, כל השאר הוא רק מציאות שקרית, מציאות מזויפת, הפרי האסור של השכל.

התפתחות אישית לעומק הפשטות

מי גורם לכך שהחיים מסובכים ומורכבים? כמובן שזה רק אנחנו! אף אחד אחר לא יכול לגרום לכך, רובנו "פשוט חיים בסרט", איש איש והסרט שלו, כל אחד נמצא בג'אנר אחר על מדף אחר בספריית הוידאו. "חיים בסרט" זה לא סתם סלנג, הוא ממש נכון. כל אחד מאיתנו חי בסרט: האחד חי בסרט מתח, השני בסרט אקשן ופעולה, השלישי בסרט אימה, הרביעי בסרט קומדיה והחמישי חי בסרט הפופולארי ביותר על השכל שלנו- דרמה. המוח שלנו מת על דרמה, הגבר תקוע במחשבותיו ולא מצליח להגיע אל ליבו והאישה תקועה ברגשותיה ואינה מצליחה להגיע אל האמת שמעבר לרגשות. המחלה של הגברים והנשים במערב היא אותה מחלה, התסמינים שונים. זוהי אותה גברת בשינוי אדרת. התפתחות אישית מאוזנת ובריאה תביא לך ג'אנר אחר- הוא נקרא האמת. והאמת היא שזה לא סרט, זה פשוט האמת.

על מנת ליצור התפתחות אישית מאוזנת, עלינו להתפתח לא רק מבחינה אינטלקטואלית, אלא גם מבחינה רוחנית. עלינו להתפתח לא רק לרוחב, אלא גם לעומק. עלינו לחדור לעומק הפשטות. איך? עלינו ללמוד את אמנות האי-חשיבה, להגיע למצב של התבוננות, להגיע אל האמת. האם אתם יכולים להפסיק לחשוב מתי שאתם רוצים מבלי להירדם? האם אתם יכולים פשוט לשבת ולא לעשות דבר, רק לשבת, רק לחיות, רק לנשום, מבלי להרגיש, מבלי לחשוב, רק להיות?

זוכרים את אותו רגע שתיארתי בתחילת המאמר? אותו רגע שפתאום החיים כן נראו פשוטים ואז שלווה נפלה עליכם כמו גשם מהשמיים? זה מה שקרה שם, לכמה שניות הפסקתם להזדהות עם השכל ומצאתם את האמת, חזרתם הביתה. באותן שניות בודדות לא היו לכם מחשבות, זה היה רווח שכזה שנמצא בין מחשבה למחשבה, הפוגה כזאת שמביאה איתה שקט עצום.

"אין כל טעם בפיתוח השכל, אם בדרך זונחים את הרוח"

(בוב ווילנד)

"חייב להיות משהו מורכב שעלי להבין..."

זה מה שאנחנו אומרים לעצמנו, כדי לאפשר למוח להמשיך לנעוץ את שיניו בבעיות, להמשיך לחפש אחר המורכבות, להמשיך לחפש אחר הבנה. ומהי האמת? האמת היא שהחיים כל כך פשוטים וכל כך יפים. הפשטות היא שאחראית ליופיים של החיים. מבעד לכל הבעיות שאנחנו ממציאים, מבעד לכל המחשבות הבלתי פוסקות, מבעד לכל ענני הרגשות, נמצא אור, בהיר, פשוט, טהור, נקי, שמיים ללא ענן, ריקות- שקט שמלווה בשמחה פנימית, באהבה אמיתית, באחדות הקיום.

תמשיכו ללמוד ולהתפתח לרוחב ולגובה, אבל אל תשכחו להתפתח גם לעומק. החיים יהיו הרבה יותר מלאים כשתתפתחו גם לעומק, בדיוק כמו שצורה תלת מימדית נראית חייה ומלאה יותר מצורה חד-מימדית. התפתחות אישית בריאה כרוכה גם בהתפתחות רוחנית. תמשיכו ללמוד ולצמוח, אך מבלי לחיות באשליה שיש משהו מורכב שעליכם להבין לפני ש...לפני ש....החיים הם פשוטים עכשיו!



לחיי ההתפתחות שלכם!
יואב זילכה
www.mentorme.co.il 

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

לחיי ההצלחה שלך! יואב זילכה

יואב זילכה הוא מייסד Mentor Me ומדריך אנשים לצמיחה רוחנית כבסיס להצלחה בחיים ובעסקים ולחיים עשירים בכל המובנים!

אהבתם את המאמר? שתפו את האנשים היקרים לכם.
רוצים ליהנות מתכנים, מכלים ומסרטונים מעוררי השראה וגם לקבל במתנה את "המדריך לטרנספורמציה" שיאפשר לכם לגלות מה באמת עוצר אתכם ולהמריא לדרך חדשה בחייכם? לחצו כאן עכשיו

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת יואב זילכה

מאת: יואב זילכהאימון לאיכות חיים04/02/131320 צפיות
לפני מספר ימים, בעודי יורד מהבניין בו אני גר בדרכי לפגישה, התחלתי לשמוע צעקות במורד הרחוב. אישה אחת צרחה על איש אחד שחנה את רכבו באחת החניות הקרובות לבניין שלה. היא השליכה עליו את כל הקללות האפשריות ואפילו בשלב מסוים היא אמרה לו שאם הוא לא מפנה את האוטו שלו מיד, היא תבעט לו בביצים. מהיכרות שטחית ביותר של האישה הזו, לדעתי אין לה אפילו רכב. מה גם שהחניה בה האיש חנה, אינה חניה שמורה של אף אחד!

מאת: יואב זילכהאימון לאיכות חיים04/02/131454 צפיות
בסוף המאמר הקודם ("מתי בפעם האחרונה בכית מהתרגשות חיובית?") הבטחתי לתת לכם תהליך פשוט שיסייע לכם לגלות מהן 5 התשוקות הגדולות ביותר שלכם. אז הנה אני עומד בהבטחה שלי...אני רוצה לחשוף בפניכם 3 שלבים פשוטים שיאפשרו לכם לצלול פנימה אל תוך הלב ולהבין מה אתם באמת רוצים מהחיים.

מאת: יואב זילכהאימון לאיכות חיים04/02/131254 צפיות
צפייה בטלוויזיה נחשבת לפעילות די נדירה בחיי, אלא אם כן מדובר בסרטים מעוררי השראה או בתוכניות ערכיות שניתן ללמוד מהן דבר או שניים. לאחרונה, מצאתי את עצמי עומד ומזיל דמעות בעודי צופה בילדים קטנים שמוציאים מעצמם קולות גדולים בבית הספר למוסיקה. איך אפשר שלא? אני לא יודע מה איתכם, אבל הלב שלי לא יכול לעמוד בפני כישרון טהור ותמימות של ילד שמבחינתו "הכל אפשרי" זה לא רק סיסמא או קלישאה.

מאת: יואב זילכהאימון לאיכות חיים04/02/131327 צפיות
בטח כבר שמעתם אותי יותר מפעם אחת מדבר על החשיבות של השראה בחיינו. היום בחרתי לכתוב לכם על אחד ההרגלים האהובים עליי, הרגל שזיהיתי אותו אצל הרבה אנשים מצליחים. הרגל חשוב שיכול להצית את ליבנו בכל פעם מחדש ולעורר בנו את ההשראה לה אנחנו זקוקים בעקביות. ההרגל הזה נקרא "שיחות משמעותיות" והוא התבהר לי מאוד כאשר יום אחד נתקלתי במשפט הבא: "מוחות קטנים מדברים על אנשים, מוחות ממוצעים מדברים על אירועים, מוחות גדולים משוחחים על רעיונות".

מאת: יואב זילכההארה04/02/132111 צפיות
כשהייתי בן 16 גיליתי תופעה מדהימה בעת שביליתי שעות רבות בעבודתי כאורז בסופרמרקט. כן כן, זו הייתה אחת העבודות הראשונות שלי. 3 פעמים בשבוע, לאחר שהלימודים הסתיימו, הייתי נוסע לסופרמרקט (שעד היום נמצא ברחוב ארלוזורוב בתל אביב), עומד ליד הקופאית ואורז לאנשים את המצרכים שלהם בשקיות. בהתחלה שנאתי את העבודה הזו, הגעתי מהר מאוד למסקנה שלאנשים יש הרבה הערות וזה כלל לא משנה על מה. אבל זו לא הייתה התופעה המדהימה שגיליתי...

מאת: יואב זילכהאימון לרוחניות04/02/131389 צפיות
אתגרי החיים לא פוסחים על אף אחד. זאת למרות שאנחנו מאוד אוהבים להפוך אותם לבעיות אישיות ומיוחדות שיש רק לנו (זה עושה טוב לאגו שלנו). אבל המציאות היא שבמוקדם או במאוחר, כל אחד מאיתנו נאלץ להתמודד עם אתגרים מסוימים: אתגרים פיננסיים, אתגרים בריאותיים, אתגרים במערכות יחסים ועוד. אחת השאלות הפופולאריות ביותר של כל אותם אנשים יקרים שעולים על המסלול של צמיחה רוחנית, היא: "איך אפשר למצוא שלווה פנימית ולהישאר עם שלווה, תוך כדי התמודדות עם אתגרי החיים?"

מאת: יואב זילכהאימון לאיכות חיים04/02/131192 צפיות
לפני מספר חודשים צפיתי בסרטון קצרצר של אחד המורים הרוחניים שהשפעתם עליי הייתה הגדולה והמשמעותית ביותר – אקהרט טול. בסרטון הזה רואים את אקהרט מקבל שאלה בכתב ממישהו שנחשף לתכנים שלו. השאלה הייתה: "איך זה מרגיש להיות אקהרט טול?" (במילים אחרות: כאדם מואר, כיצד אתה חווה את עצמך?). תשובתו החלה בכך שזה מאוד קשה לתאר מכיוון שאין יותר מדי מה לתאר. "יש פשוט תחושה של הכרה חובקת כל, איזשהו מרחב של מודעות, חלל...ישנה זהות חיצונית (צורה), אבל היא בפריפריה". ואז הוא סיים עם משפט שלדעתי ממחיש יותר מהכל את הת...

מאמרים נוספים בנושא אימון אישי

מאת: בנימין קלינגראימון אישי11/10/213607 צפיות
מתי נחוץ היתר בניה: בניה חדשה תוספות בניה הליך הוצאת היתר בניה מורכב מחמישה שלבים עיקריים, כאשר כל שלב תלוי ומותנה בשלב הקודם. חלק מהשלבים הינם באחריות מגיש הבקשה וחלקם באחריות הוועדה. מילוי כל ההנחיות שלהלן על ידי מגיש הבקשה, יאפשרו הוצאת היתר בניה בצורה יעילה ומהירה.

מאת: בנימין קלינגראימון אישי04/08/205241 צפיות
קלינגר בנימין המרכז ל רישוי עסקים והתרי בניה כתובת חשמונאים 100 | תל אביב - יפו טלפון 0523888813 סלולרי 0528887900 פקס 036990134 אימייל klinger_b@bezeqint.net אדריכלים ומעצבי פנים עו"ד מקרקעין עורך דין פלילי משרד אדריכלים ומהנדסי בנין המתמחים בהליך הוצאת רישיונות בניה ורישוי עסקים .כל המומחים תחת קורת גג אחת. מחלקה מובילה בהסדרת חריגות בניה, ביטול צווי הריסה והפסקת בניה

מאת: דרור אטריאימון אישי17/01/193106 צפיות
חושבים להגדיל את המשכנתא הקיימת ולהכניס לתוכה את כל ההלוואות הקיימות בעובר ושב ועוד מקומות אחרים.? בדיוק בשביל זה קיימת משכנתא לכל מטרה, אשר מטרתה היא להוות כסף זמין עבור האנשים, שמעוניינים להפוך את כל ההחזרים החודשיים שלהם להחזר חודשי אחד מוגדל של המשכנתא. מה זה בעצם משכנתא לסגירת חובות ?

מאת: דרור אטריאימון אישי12/01/192939 צפיות
עברתם פשיטת רגל וקיבלתם הפטר? עבר קצת זמן ואתם רוצים עכשיו לקחת משכנתא לסגירת חובות או משכנתא לקניית דירה? אתם כבר בטח מבינים שזה הולך להיות משימה מאוד קשה, היות והבנקים לא יכולים לסבול אנשים שעברו פשיטת רגל ולא מוכנים להסתכל עליהם בכלל.

מאת: דרור אטריאימון אישי01/01/193005 צפיות
אחד התהליכים המורכבים והקשים שניתן לעבור בחיים האלו זה ככל הנראה לעבור פשיטת רגל. הרוב חושבים שפשיטת רגל היא דבר שקורה רק לחברות גדולות, אבל האמת היא שזה בכלל לא נכון. הרבה פעמים גם אנשים פרטיים מגיעים לפשיטות רגל.

מאת: ירון שוראימון אישי05/06/174125 צפיות
האם אתם הולכים אחרי החלומות שלכם? ואיך למצוא את הייעוד המדויק עבורכם.

מאת: ירון שוראימון אישי31/03/173530 צפיות
איך תוכלו להרוויח יותר, מה הסיבות לכך שאתם לא מרוויחים את מה שאתם רוצים ואיך זה קשור לאהבה

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica