חפש מאמרים:
שלום אורח
26.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

דרכי הכנת קפה

מאת: גבי מגןקפה03/08/20101681 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

משפחת משקאות הקפה כוללת משקאות קפה שונים אשר נבדלים זה מזה במספר אופנים: זן פולי הקפה או הרכב זני הקפה בהם נעשה שימוש, מידת קליית פולי הקפה, אופן  ומידת כתישתם של פולי הקפה, אופן הפיכת פולי הקפה הקלויים והכתושים לנוזל הקפה ולסיום - אופן הפיכת נוזל קפה לאבקה או גרגרים (במשקאות קפה נמס) . כיוון וכל שלב בתהליך כולל אפשרויות רבות, סוגי המשקאות המתקבלים אשר עונים כולם על ההגדרה "קפה" - רבים ושונים.

קפה הוא למעשה נוזל הכולל מיצוי שמנים ארומטיים מפולי הקפה. קיימות שיטות שונות בהן ניתן למצות שמנים ארומטיים אלו וקבלת תמצית קפה.

מיצוי קפה באמצעות בישול - הקפה הטורקי

על מנת לקבל מיצוי טוב של השמנים הארומתיים אשר נוטים להתנדף בעת הבישול יש צורך בשימוש בכלים מיוחדים והבישול עצמו הינו בישול הדורש מיומנות רבה על מנת להגיע למיצוי מיטבי של פולי הקפה הכתושים. למרות היותה של שיטה זו שיטה קשה לביצוע, התוצר הסופי עשיר בשמנים ארומטים ומשקה הקפה אשר מתקבל על ידי שימוש בשיטת הבישול הוא בעל הארומה והטעם החזקים ביותר. שיטה זו היא אף השיטה העתיקה ביותר באמצעותה הוכן מיצוי הקפה.

מיצוי הקפה באמצעות חליטה - קפה הבוץ

שיטה נוספת לקבלת מיצוי השמנים הארומטיים מפולי הקפה טחונים היא באמצעות חליטה. שיטה זו אינה דורשת שימוש במיכשור מיוחד: ניתן לבצע חליטה אף בכוס המשקה המיועד לשתייה. בשיטה זו נמזגים מעל פולי הקפה הטחונים מיים בטמפורטורה של למעלה מ-90 מעלות. המיים ממצים את השמנים הארומטיים מפולי הקפה ומתקבל משקה מוכן. אמנם מיצוי השמנים הארומטיים טוב פחות מאשר בשיטת הבישול אולם שיטה זו קלה לביצוע ויישום ואינה דורשת כלים או מיומניות מיוחדות. חסרון נוסף ל שיטה זו הוא הצטברות ה"בוץ" - אבקת הקפה - בתחתית הכוס.

מיצוי באמצעות חליטה בתוספת סינון - קפה הפילטר

קפה הפילטר הוא למעשה קפה בוץ אשר עבר סינון להפרדת אבקת פולי הקפה משקה הקפה אשר נוצר. בתחילה חולטים את פולי הקפה במיים בטמפרטורה של מעל ל-90 מעלות ולאחר כשתי דקות לאחר שתהליך החליטה הסתיים ומיצוי השמנים הארומטיים מאבקת פולי הקפה הושלם דוחסים את המיים במכשיר באמצעות פילטר עד להפרדה מאבקת פולי הקפה. את משקה הקפה המסונן אשר התקבל יוצקים לכוס שתייה. שיטה זו פותרת את בעיית הצטברות הבוץ בתחתיתה של כוס השתייה אולם מכניסה לשימוש מיכשור מיוחד לצורך הכנת משקה הקפה.

מיצוי באמצעות קיטור - האספרסו

בשיטה זו מוזרם קיטור בלחץ גבוה דרך פולי קפה טחונים. לחץ וחום הקיטור ממצים את השמנים הארומטיים בפולי הקפה וממשיכים, עם סינון או בלעדיו, למיכל בו מתנקז משקה הקפה המוכן.

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

חובב קפה מושבע

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת גבי מגן

מאת: גבי מגןקפה22/10/101649 צפיות
כאשר מדוב במשרד מעוצב, פינת קפה למשרד מהווה נקודה חשובה לעיצובו הכולל של המשרד ויש לקחתה בחשבון בעת עיצובו של המשרד ומיתוגו כמשרד יוקרתי.

מאת: גבי מגןקפה02/10/101198 צפיות
מתכון אספרסו מנצח מהמטבח המכסיקאני – פודינג אספרסו עם קצפת מתובלת בקלואה, מעדן אמיתי לימי חורף סגרירים או ימי שמש וחום.

מאת: גבי מגןקפה27/09/101482 צפיות
חברה בת של חברת שרה לי העולמית. פרימה הינה דגם מכונת קפה פילטר אוטומטית המתאימה במיוחד לבתי מלון ולכנסים גדולים בהם נדרש הספק מהיר של קפה במינון ואיכות אחידים לאורך זמן.

מאת: גבי מגןקייטרינג19/09/101428 צפיות
כולנו מכירים את כוסות הנייר והקלקר החד פעמיות המיועדות לשתיית משקאות חמים כגון אספרסו, קפה או תה, מאמר זה דן בהיסטוריה של כוסות אלו, למה הן נוצרו ואיך הפכו להיות כה פופולריות.

מאת: גבי מגןקפה25/08/101557 צפיות
מבין חברות לייצור מכונות אספרסו חברת ביאנקי הינה אחת מהחברות האיטלקיות המובילות. איריס הינו דגם מכונת אספרסו אוטומטית לחלוטין המתאימה במיוחד למשרדים, מפעלים וחדרי תצוגה.

מאת: גבי מגןקפה23/08/101243 צפיות
קפה במשרד תורם ליצירת הפסקות יזומות בעבודה השוטפת אשר נדרשת לצורך הפקת תוצרים טובים יותר, מקוריים יותר, יצירתיים יותר.

מאת: גבי מגןקפה15/08/101414 צפיות
מבין חברות לייצור מכונות אספרסו חברת ביאנקי הינה אחת מהחברות האיטלקיות המובילות. ליסה הינו דגם מכונת אספרסו חצי אוטומטית המתאימה במיוחד למשרדים ובתי מלון.

מאמרים נוספים בנושא קפה

מאת: בני דואניקפה20/07/164289 צפיות
קיום של אירועים עסקיים זה דבר שבשגרה בקרב חברות ואנשי עסקים. אם אתם לוקחים חלק בארגון של ארגון כזה או אחר בתחום העסקי, אנו בטוחים שעומדים בפניכם לא מעט לבטים בכל הקשור לאופן ארגון האירוע.

מאת: דודישקפה04/05/146293 צפיות
50 גוונים של אפור: מאחר ואני עוד לא גיבשתי החלטה, החלטתי לצאת ולבדוק את העובדות עם מומחים. שאלנו אותם על היתרונות והחסרונות של תה, קפה וכן תה ללא קפאין ואלו התשובות שקיבלנו.

מאת: שלום כהןקפה24/03/147328 צפיות
כאשר אתם מחפשים מכונות קפה למשרד, אתם ודאי מעוניינים ברמת קפה איכותית, מכונות עמידות ואיכותיות ובעלות סבירה. המבחר והאפשרויות הרבות בתחום זה מבלבלות וקשה לעתים לקחת החלטה לגבי מכונת קפה בביטחון ובלב שלם. קפה עלית לעסקים העלה את הרף בשוק זה של מכונות קפה והביאה אותו למצוינות ואיכות בכל היבט אפשרי.

מאת: אריאל בן-נוןקפה05/01/148330 צפיות
הצבת מכונת קפה בבית העסק היא ללא ספק פעולה עליה יברכו אתכם לא מעט לקוחות, קולגות וגם צוות העובדים. מכונות הקפה המודרניות הן מכונות קטנות ויעילות במיוחד המסוגלות לספק לכם כמות אדיבה של ספלי קפה טעים ואיכותי בזמן הקצר ביותר. על מנת להבטיח לעצמכם רכישה של מכונת קפה איכותית לבית העסק, ריכזנו עבורכם מספר טיפים ועצות.

מאת: אריאל בן-נוןקפה15/12/138310 צפיות
פינת הקפה המשרדית היא ללא ספק אחת מעמדות העבודה הכי חשובות במשרד, שם מתחילים שיחות קטנות בין העובדים שיכולים להוביל לרעיונות גדולים, סביבה מתנהלים דיונים שונים אודות מקום העבודה, ובעיקר היא מסמלת את ההווי החברתי של המשרד.

מאת: אריאל בן-נוןקפה29/10/138226 צפיות
כמה דברים שכדאי לקחת בחשבון כאשר בוחרים ספק עבור מכונות קפה למשרד תחום מכונות הקפה למשרד משגשג בשנים האחרונות הודות למגוון ספקים הצומח באופן תדיר, מחירים אטרקטיביים ובעיקר בזכות האהבה לקפה בישראל

מאת: tkidumקפה04/07/131808 צפיות
בשבוע שעבר נתקעתי בפקק בכביש החוף, ומחשבות עלו לי בראש. למה אין דוכן קפה בכל הדרך הארוכה הזו? לא חסרים נהגים עייפים בדרך, מבואסים ושבוזים מהפקקים הארוכים בכל בוקר ובכל ערב. אז חשבתי, למה שאני לא אפתח דוכן בעצמי? אז דיברתי עם חבר טוב והתחלנו להעלות רעיונות. חשבנו על הקמת מספר דוכנים לאורך הכביש, ובשני צידי הדרך. בגלל שעיקר הפקקים בשעות הבוקר והערב, הדוכן יהיה פתוח בעצם רק לחמש שעות במשך כל היום. כך שזה לא יפגע לנו בעבודה, ועדיין תהיה לנו הכנסה נוספת, וסטארט-אפ נחמד.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica