חפש מאמרים:
שלום אורח
24.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

אופני עץ וההיסטוריה של האופנים

מאת: אוהד ורדתחביבים05/08/20101919 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

אחד מן הדימויים הראשונים אשר עולים בראשנו כאשר חושבים על משפחה מאושרת הוא בית עם גדר, וילדים הרוכבים על אופניים סביבו, או ההורה המלמד את ילדיו לרכב על אופניים והפעם הראשונה בה הילד מצליח לרכב על אופניים ללא גלגלי עזר מבלי ליפול. אחת הדרכים העשויות לעזור לכם ולסלול את הדרך לתמונה מאושרת זו היא הקניית הרגלי רכיבה על אופניים לילדים, כמו גם בטחון, יציבות ושיווי משקל הנדרשים לצורך רכיבה על אופניים באמצעות אימון ברכיבה על אופני עץ לילדים.

היסטוריה של אופניים

את הרעיון אשר עומד מאחורי האופנעים הגה לראשונה הברון פון דרייז הגרמני בשנת 1817, ככל הנראה כאמצעי הגברת יעילות העברת מזון בין חלקי הארץ השונים אשר סבלו מגל קור ורעב. האופנים אותן הציג הברון לראשונה בפריז, הדרייזין, היו דומים מאד לאופני עץ של היום ולא כללו דוושות, התנועה באמצעות אופניים אלו הייתה על ידי דחיפת הקרקע בתנועת ריצה. פופולריות הדרייזין נסקה - אך לזמן קצר בלבד עקב בעיה יסודית אשר הייתה טמונה בתכנון אופניים אלו: גלגלי עץ על מסלולי אבנים. לא פלא שאחד הכינויים אשר דבק באופנים היה "שוברי העצמות".

הפיתוח הגדול הבא בתחום האופנים התרחש חמישים שנה מאוחר יותר אז נוסף למבנה האופנעים דוושה שהייתה מחוברת ישירות לגלגל הקדמי. אמנם חווית הדוושוש התווספה, אך טלטולי העצמות עקב הגלגלים הקשיחים נותרו בעינם ונפתרו רק בשנת 1870 כאשר החלו לצפות את גלגלי העץ בגומי מלא.

הדרישה להגברת מהירות הנסיעה הביאה לפיתוח נוסף - הגדלת האופן הקדמי באופן ניכר והושבת הרוכב מעליו. המהירות אמנם גדלה אך בטיחות אופניים אלו ירדה פלאים. מצד אחד נדרשו הרוכבים לזריזות וירטואוזית בעלייה על רכבם, ומאידך כל אבן או בור בכביש שלחו אותם ממרומי מושבם לקפיצת ראש והתנגשות חזיתית עם הקרקע. באותן השנים התפתח במקביל מודל נוסף של תלת אופן, לאותם אלו אשר העדיפו בטיחות על פני מהירות.

הפתרון לבעיית הבטיחות הגיע בדמות שני פיתוחים נוספים - אופני בטיחות, כפי אשר נקראו כללו שרשרת חוליות להנעת הגלגל ובנוסף צמיגי גומי חלולים הממולאים באויר אותם המציא לא אחר מאשר דאנלופ - אשר לימים פתח חברה לייצור צמיגים מהגדולות הקיימות היום.

פתיחת התחרויות הרשמיות של מירוצי האופנים עיכבה פיתוחים נוספים, כגון הכנסת המהלכים, למשך מספר עשרות שנים ובמקביל הלכה המכונית ותפסה את מקום האופנים ככלי תחבורה מועדף.  אולם היום זוכים האופניים לפריחה מחודשת עקב משבר האנרגיה, המודעות לצורך בפעילות גופנית ואורח חיים בריא ומודעות אקולוגית. ואופני הריצה? גם אופני ריצה חוזרים היום לאופנה. אופני עץ לילדים מהווים שלב ראשוני חשוב בהיכרות הילד עם כלי התחבורה של העתיד - האופנים.

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:
 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת אוהד ורד

מאת: אוהד ורדמשכנתא07/08/111104 צפיות
נטילת משכנתא היא התחייבות גדולה כלפי גוף בנקאי ומחייבת את הנוטל להבין בדיוק על מה הוא חותם. במאמר שלפניך ניסינו לסקור בקצרה את מסלולי המשכנתא השונים ולתת קוים מנחים לבחירת מסלול המתאים לצרכיך.

מאת: אוהד ורדבניין ואחזקה - כללי29/12/101405 צפיות
רכשתם מגרש במרכז הארץ, טיפלתם בכול האישורים הדרושים ואתם מוכנים לבנות את בית חלומותיכם. כעת הגיע הזמן למצוא אדריכל במרכז שיוכל להעביר את החזון שלכם לנייר ולתכנן את ביתכם. היכן מחפשים אדריכלים במרכז? כיצד בוחרים את האדריכל הטוב ביותר לפרויקט שלכם? האם משרד אדריכלים עדיף על אדריכל עצמאי? ריכזנו עבורכם תשובות לשאלות אלו ועוד במאמר זה.

מאת: אוהד ורדהורות28/12/101838 צפיות
אופניי ריצה לילדים הם אופניים ללא פדלים המיועדים לילדים מגיל 3 ועד 7 ומטרתם ללמד רכיבה על אופניים בצורה מהנה ובטוחה. בעולם בו ילדים משחקים פחות מחוץ לבית ובוחרים את המחשב ובטלוויזיה על פני טיול בחוץ, אופניי ריצה הם כלי חשוב לעידוד פעילות גופנית וחברתית.

מאת: אוהד ורדיזמות עסקית21/04/102001 צפיות
פרק חשוב בכתיבת תוכנית עסקית הוא הפרק הדן בתוכנית השיווקית. תוכנית שיווקית טובה יכולה להיות ההבדל בין חיים ומוות לעסק ולא משנה עד כמה המוצר או הנישה בה הוא פועל אטרקטיביים. למידע נוסף על תוכנית השיווק צפה במאמר.

מאת: אוהד ורדשיפוצים20/04/101230 צפיות
תמ"א 38 יכולה היתה בנוסף לחיזוק מבנים בפני רעידות אדמה, גם לפתור חלק לא מבוטל מבועת הנדל"ן שכן היתה מזרימה כמות נאה של יחידות דיור לשוק, בעיקר באיזורי הביקוש ומעט מאזנת את המצב בין הרונים ובין המוכרים. לצערינו לא זה המצב. למידע נוסף צפה במאמר.

מאת: אוהד ורדבניין ואחזקה - כללי25/03/101277 צפיות
סטודנטים מרבים לעבור דירה בתקופת לימודיהם ומיד לאחר מכן, במאמר טיפים איך לשרוד מעבר דירה ויותר חשוב איך לשרוד את חברת ההובלות

מאת: אוהד ורדגינון20/02/102879 צפיות
קיימות בשוק משתלות עצי פרי רבות אשר מוכרות מגוון רחב של עצי מסוגים שונים. אולם כמו בכל מוצר ובפרט מוצאים הנשארים עמנו לאורך זמן, חשוב לבחור נכון ולא לסמוך רק על מה שהמוכר מציע. במאמר זה סקירה של מספר טיפים בסיסיים לגבי בחירת עצים במשתלה.

מאמרים נוספים בנושא תחביבים

מאת: רוני הכהןתחביבים20/12/161859 צפיות
מאז שגילה אותו האדם. עבור הכנת בירה ביתית מדריך אפשר למצוא ללא כל בעיה, השאלה הנשאלת היא מדוע בכלל ירצה אדם לגשת אל תהליך שכזה בבית הפרטי שלו.

מאת: אבי דוידיתחביבים03/08/162889 צפיות
הדפסה על קרמיקה לעיצוב מיוחד של אריחי ריצוף וחיפוי לבית ולגינה.

מאת: sharondan80תחביבים14/06/162470 צפיות
שולחן ביליארד, מקצועי או חובבני, הוא שדרוג רציני לכל חובבי הז'אנר, וכל מי שאוהב לשחק סנוקר או ביליארד בוודאי ישמח לגלות כי שוק זה פעיל, שוקק ונגיש מאוד בישראל, ומזמין את אוהבי המשחק ליהנות משולחן פרטי למשחק ביליארד בבית.

מאת: sharondan80תחביבים27/04/162281 צפיות
חופשת הקיץ היא הזמן להגשים חלומות, ולכל מי שתפגשו יש זיכרונות מתקופה זו או אחרת של חופשות הקיץ שלו, מגיל הילדות ועד החטיבה והתיכון. החום של הקיץ, חוף הים, הגלים והגולשים - הכול נצבע באור אחר, ובייחוד לאלו שזכו להשתתף בעולם הגלישה.

מאת: שרון צרפתיתחביבים13/01/162287 צפיות
אפשר ליהנות מטיולים ארוכים בלב ים גם אם אין לכם יאכטה על ידי השקעה כספית שאינה כה בשמיים עבור השתייכות אל מועדון שייט שבו אפשר לצאת אל הפלגות עם אחד מכלי השייט שקיימים במועדון מתוקף היותכם חברים שם

מאת: יוניתחביבים15/12/152457 צפיות
ישנם מספר סוגים של אוזניות אליהן מחובר מיקרופון, כאשר כל סוג יספק מענה על דרישות אחרות. אוזניות יכולות להיות מותאמות למכשיר טלפון, הן יכולות להיות מותאמות למחשב והן יכולות להיות משולבות ומתאימות למגוון סוגי מכשירים שונים

מאת: אבי דוידיתחביבים27/10/152475 צפיות
אחד ממשחקי החשיבה המוכרים והאהובים ביותר, בארץ ובעולם, הוא משחק התשחץ. ודאי נתקלתם בו באחד מהעמודים האחרונים של העיתון, באתרי אינטרנט ייעודיים ובחוברות שנמכרות רק לצורך זה. הסיבה העיקרית לכך שאנשים כה אוהבים דווקא את המשחק הזה, ללא עוררין, כבר כל כך הרבה שנים, היא משום שניתן לפתור אותו לבד - או ביחד, וכן משום שהוא מפתח מאוד את כל מה שאנו יודעים על העולם.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica