חפש מאמרים:
שלום אורח
20.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

בחירת עצי פרי במשתלה

מאת: אוהד ורדגינון20/02/20102878 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

עצי פרי הנן אחת ההשקעות הטובות שלנו במהלך החיים. בעלות לא גדולה אנו זוכים לצל, נוי ופרי עבורינו, עבור ילדינו וככל הנראה גם עבור נכדינו, תורמים לאיכות הסביבה ועוד אין ספור יתרונות. עץ הפרי אשר נרכש ב משתלה הנו מוצר אשר ילווה אותנו עוד שנים ארוכות וזאת בשונה מרכב, בגד או מכשיר חשמלי זה או אחר אשר יוחלף בעוד מספר שנים משיהפוך מיושן.

קיימות כיום משתלות רבות, יצרניות וסוחרות אשר מציעות מגוון רחב של עצים בגדלים שונים. בחלק מהמשתלות יציעו לכם עצים אקזוטיים כגון ספודליה, אצבעות בודהה, רמבוטן ועוד סוגים מענינים ומרשימים שלא נראו כאן מעולם. עצים אלו, בנוסף להיותם יקרים מאוד (ואין בכך כל פגם אם תמורת מחיר גבוה זה תקבלו סחורה איכותית וייחודית), אינם מתאימים ברובם לתנאי הארץ. בשנות החמישים והשישים הובאו לארץ כמעט כל מיני עצי הפרי הקיימים בעולם ע"י מכון וולקני ונעשו ניסיונות לאקלם אותם כאן ע"י חקלאים מנוסים. המינים שנמצאו מתאימים הושארו כאן והפכו מקובלים (מנגו, ליצ'י, קרמבולה ועוד רשימה ארוכה של עצים שלא היו נוכחים בארץ לפני קום המדינה) ואילו המינים שנמצאו כלא מתאימים לתנאי הקרקע והאקלים הישראלי פשוט גוועו להם תוך שנים ספורות ויצאו מהתודעה.

אם כן, ברכישת עצים "אקזוטיים" הרוכש שותל בגינתו עצים אשר במרבית המקרים אינן מתאימים לנאי האקלים והסיכוי כי יצמחו ולא כל שכן יניבו פרי, הנו נמוך.

בבואכם למשתלה, זיכרו לבדוק עם המוכר (ותמיד רצוי שיהיה זה מוכר אשר עיסוקו בחקלאות ולא מוכר המדקלם את החומר אשר שמו בפיו) את התאמת העץ לתנאי הארץ ואת אפשרות השרדותו מחוץ למשתלה החמה והמוגנת.

איכות העצים משתנה בין משתלה למשתלה בהתאם לסוג המשתלה, לידע המקצועי ואיכות הטיפול לה זוכים העצים באותה משתלה. לאדם מן הישוב קשה להבחין האם העץ או השתיל שהוצע לו הם באיכות טובה אולם קיימים מספר מאפיינים אותם קל לאבחן:

הגזע - אינו חייב להיות ישר אולם ככל שהוא עבה יותר כך העץ בוגר יותר. במרבית עצי הפרי יש לחפש את סימן ההרכבה על הגזע.

העלים - עלים גדולים בעלי גוון ירוק כהה הנם סימן לבריאות העץ. יש שוני בין סוגי העצים השונים במבנה העלים ולכן חשוב לבדוק נושא זה בזהירות ולא "להתפרץ בדלת פתוחה".

שרביטים ומבנה העץ - עץ אשר צמח בצל או לא עוצב כראוי עלול לפתח שרביטים. אלו הם ענפים ארוכים ודקים. זהו אינו מבנה יפה או נכון לעץ וחשוב לגזום שרביטים אלו. אין להתרשם מעץ גבוה ודק שכן יש צורך לגזום אותו ואת ענפיו בכל מקרה ואז נשארים עם עץ נמוך ודק.

גודל המיכל - מיכל גדול אינו תמיד סימן לעץ גדול ובוגר. לעיתים ניתן למצוא במשתלה את אותו העץ בדיוק במיכל קטן יותר ומחיר נמוך יותר.

עצים מעקירה - לקוחות רבים המגיעים למשתלות מעונינים בעצים בוגרים מעקירה במטרה לקצר את זמן ההמתנה לעץ גדול. לעצים מעקירה מספר חסרונות ביחס לעצי פרי במיכלי גידול: עץ שנעקר עובר טראומה קשה במהלכה נחתך גוש השורשים שלו בברוטאליות. ייתכן שהעץ יתקשה להתאושש. גם אם יתאושש הוא עלול שלא להניב פרי. אין טעם לשתול עץ "זקן" בן למעלה מ 15 שנים (למעט בזיתים) שכן עץ זקן לא יתפתח בצורה יפה. כאשר מעתיקים עצים מבצעים בהם כריתה של מרבית הנוף ע"מ למנוע איבוד מים ולהגדיל את סיכויי האיקלום ולפיכך לא תזכו להנות מעץ ירוק וגדול מיד אלא קודם כל תוצב בגינתכם "אנדרטה" בצורת גזע עם ענפים כרותים אשר ייתכן שתתחיל ללבלב תוך מספר חודשים וייתכן שלא.

עצי פרי הגדלים במשתלה במיכלי גידול מתאקלמים בצורה יותר טובה, אין צורך לחתוך להם את הנוף והסיכוי שיניבו פרי תוך שנה או שנתיים הנו רב (בעיקר בעצים בני 4-5 במיכלי 30 ליטר).

אם כן, קיימים גורמים רבים אליהם יש לשים לב בעת רכישת עצים ב משתלה. חשוב להקפיד לרכוש עצי פרי מתאימים לתנאי הארץ ממקור טוב ואמין. רק כך מובטח לכם כי תהנו מהעץ עוד שנים רבות.

למידע מקיף לגבי סוגי עצים וכיצד בוחרים אותם במשתלה בקר באתר משתלה.com

 



תגיות המאמר: משתלות


 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:
 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת אוהד ורד

מאת: אוהד ורדמשכנתא07/08/111103 צפיות
נטילת משכנתא היא התחייבות גדולה כלפי גוף בנקאי ומחייבת את הנוטל להבין בדיוק על מה הוא חותם. במאמר שלפניך ניסינו לסקור בקצרה את מסלולי המשכנתא השונים ולתת קוים מנחים לבחירת מסלול המתאים לצרכיך.

מאת: אוהד ורדבניין ואחזקה - כללי29/12/101405 צפיות
רכשתם מגרש במרכז הארץ, טיפלתם בכול האישורים הדרושים ואתם מוכנים לבנות את בית חלומותיכם. כעת הגיע הזמן למצוא אדריכל במרכז שיוכל להעביר את החזון שלכם לנייר ולתכנן את ביתכם. היכן מחפשים אדריכלים במרכז? כיצד בוחרים את האדריכל הטוב ביותר לפרויקט שלכם? האם משרד אדריכלים עדיף על אדריכל עצמאי? ריכזנו עבורכם תשובות לשאלות אלו ועוד במאמר זה.

מאת: אוהד ורדהורות28/12/101838 צפיות
אופניי ריצה לילדים הם אופניים ללא פדלים המיועדים לילדים מגיל 3 ועד 7 ומטרתם ללמד רכיבה על אופניים בצורה מהנה ובטוחה. בעולם בו ילדים משחקים פחות מחוץ לבית ובוחרים את המחשב ובטלוויזיה על פני טיול בחוץ, אופניי ריצה הם כלי חשוב לעידוד פעילות גופנית וחברתית.

מאת: אוהד ורדתחביבים05/08/101919 צפיות
כיום אופני עץ הולכות ותופסות מקום של כבוד בין פריטי החובה לילדים ככלי המכין את הילדים לרכיבה על אופנים ללא גלגלי עזר. מעט על אופני עץ ואופניים בכלל במאמר זה.

מאת: אוהד ורדיזמות עסקית21/04/102000 צפיות
פרק חשוב בכתיבת תוכנית עסקית הוא הפרק הדן בתוכנית השיווקית. תוכנית שיווקית טובה יכולה להיות ההבדל בין חיים ומוות לעסק ולא משנה עד כמה המוצר או הנישה בה הוא פועל אטרקטיביים. למידע נוסף על תוכנית השיווק צפה במאמר.

מאת: אוהד ורדשיפוצים20/04/101230 צפיות
תמ"א 38 יכולה היתה בנוסף לחיזוק מבנים בפני רעידות אדמה, גם לפתור חלק לא מבוטל מבועת הנדל"ן שכן היתה מזרימה כמות נאה של יחידות דיור לשוק, בעיקר באיזורי הביקוש ומעט מאזנת את המצב בין הרונים ובין המוכרים. לצערינו לא זה המצב. למידע נוסף צפה במאמר.

מאת: אוהד ורדבניין ואחזקה - כללי25/03/101275 צפיות
סטודנטים מרבים לעבור דירה בתקופת לימודיהם ומיד לאחר מכן, במאמר טיפים איך לשרוד מעבר דירה ויותר חשוב איך לשרוד את חברת ההובלות

מאמרים נוספים בנושא גינון

מאת: קרוסלה הריון ולידהגינון19/03/191970 צפיות
מחסן בגינה תמיד היה ותמיד יהיה שימושי מבחינתנו. העיצובים משתדרגים, החומרים מהם אפשר לבנות מחסנים משתדרגים והיעילות של החומרים הולכת ומשתפרת עם הזמן. מה שבטוח – אתם צריכים מחסן בגינה שלכם. משפחות רבות אף משתמשות ביותר ממחסן אחד. במאמר זה נציג לכם לעומק את מחסן העץ ומדוע כדאי לכם לרכוש אחד כזה לפחות לגינה שלכם.

מאת: דוד כהןגינון30/01/191768 צפיות
איך רוכשים ריהוט גן יד 2 בצורה נבונה והאם זה באמת משתלם כלכלית?

מאת: דניאל מלמדגינון17/09/182243 צפיות
לאורך עשורים שלמים שלטו כלי הגינון מונעי הבנזין בשוק הגינון, ומצב זה לא השתנה כמעט גם היום.

מאת: דודישגינון13/06/1811157 צפיות
בשלב כלשהו במהלך השנים האחרונות החל להתפתח ולהשתכלל קונספט חדש של גידול צמחים, והמשתלות המסורתיות שכולנו מכירים הושפעו מן הקונספט הזה והחלו אט אט לקבל תפנית מעניינת.

מאת: רוני הכהןגינון02/05/181667 צפיות
אחד מן הכלים אשר מסייעים בצורה מאוד טובה הוא מקדח אדמה אשר מיועד גם לעבודה בתאי שטח לא קלים, והופך את העבודה על פיסת אדמה למשהו הרבה יותר יעיל ומהיר ככל האפשר.

מאת: דודישגינון14/03/183831 צפיות
אם אתם חקלאים הידרופוניים בוודאי כבר הבנתם את כל היתרונות שטמונים בשיטה ההידרופונית וכיצד היא עדיפה על שיטת הגידול המסורתית ב

מאת: דודישגינון16/08/174182 צפיות
אז התחלתם לגדל קנאביס במערכת הידרופונית ביתית. שתלתם, השקתם, הזנתם טיפחתם, חיכיתם וחיכיתם...וכאשר הגיע זמן הקציר – גיליתם שהקנאביס שגידלתם לא עונה על הציפיות

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica