חפש מאמרים:
שלום אורח
19.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

כתב יד ככלי תקשורת

כל אדם טומן בחובו עולם ומלואו. מאגר של מורכבות אינסופית הכוללת מבנים אישיותיים, תהליכים נפשיים, צורות חשיבה, מטענים רגשיים, ניסיון אישי שונה וכו'.
עצם היותנו "יצורים חברתיים" החיים בקבוצות ומטבע קיומנו, אנו נזקקים לתקשורת על מנת להעביר מסרים איש לרעהו בסיטואציות שונות ומגוונות.
ברמה הבינאישית, אחת הדרכים להגיע לערוצי תקשורת בהירים היא לנסות להבין את האדם שעומד ממול, לנסות להגיע לסוף דעתו, להבין מהיכן הוא מגיע, מדוע הוא משדר בדרך זו ולא אחרת?
ההבנה של האדם העומד מולך איננה משימה פשוטה. הבנה כזו מצריכה מקולט המסר, את היכולת להשתמש בניסיונו האישי תוך מודעות וצורך להקטין את ההשלכות האישיות מעולמו הפנימי, תוך ניסיון כנה להתחבר, להבין את רגשותיו, מניעיו, רעיונותיו, עולמו של המשדר.
תקשורת המתבססת על הבנת הזולת ולאו דווקא על השלכות אישיות שאנו מבצעים בזמן שאנו כביכול מקשיבים לאנשים אחרים.
אנשים רבים יוצרים תקשורת המבוססת על העלאת תכנים אישיים שלהם והשלכתם על הזולת ללא קשב אמיתי למה שהאדם העומד ממול מנסה להעביר.
בעזרת הגרפולוגיה נפתח צוהר נוסף להבנה עמוקה יותר של מורכבות האדם ומניעיו. אך גם בתחום זה יש לקחת בחשבון את מקצועיות הבוחן, ניסיונו,  והיכולת שלו לנטרל את השלכת אישיות המאבחן על הכתב הנבדק.
כתב היד הוא כלי תקשורת חשוב ביותר. לכן רצוי שכתב היד יהיה קריא. בכתיבה אנחנו מעבירים מסר לקורא ואם חשוב לנו שהקורא יבין אותנו יש להקפיד על כתיבה ברורה, על רווחים תואמים בין אותיות, מילים ושורות. על שולים ועל אותיות מוקפדות.
אנשים שפחות חשוב להם להיות מובנים, הכתיבה שלהם תהיה לעיתים קרובות מרושלת, לא ברורה ולא אחידה. ככל שחשוב לנו להיות מובנים יש להניח שנקפיד על עיצוב מדויק וברור של הכתיבה. גרפולוגיה מבוססת על הגיון כמו גם על מחקר אמפירי. הגרפולוג מתייחס לדף אותו מילא הכותב ובוחן כיצד הכותב מתייחס לחייו בכלל וקשרים האישיים שלו בפרט.
בעזרת הגרפולוגיה אנחנו יכולים לבחון את התקשרות של הכותב עם הסביבה ואפילו עם עצמו. גרפולוג יבדוק את רמת המודעות העצמית, היכולת לקבל ביקורת וכיצד הכותב יוצר ומעמיק את קשריו החברתיים.

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

חנה קורן הינה גרפולוגית ומנהלת חנה קורן - מכון לגרפולוגיה, המספק שירותי ייעוץ לקבלת עובדים וקידומם, הרצאות וסדנאות, לימודי גרפולוגיה בכל הרמות בפריסה ארצית, מומחית להשוואת מסמכים מטעם בתי המשפט בארץ ובעולם, גרפולוגיה משפטית

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת חנה קורן - מכון לגרפולוגיה בע"מ

למרות שישי לנו את הנטיה להגיב של כתבים כגברי או נשי למעשה לא ניתן לראות את מינו של הכותב. כתב היד משקף לנו את השילוב של הזהות החיצונית שלנו עם זו הפנימית. הכתב משקף, בין היתר, את האנימה והאנימוס, כלומר – את החלק הגברי שבאישה והיחס שלה אליו ואת החלק הנשי אצל הגבר והיחס שלו אליו.

למסור חוות דעת לנבדק או למי שמיועד להיות המעסיק שלו זו עבודה מאד אחראית שיכולה להשפיע על המשך דרכו של המועמד...

האדם ככל שהוא יצור חברתי מתעניין בעצמו. איך הוא נראה בעיני אחרים, מה התכונות האמיתיות שלו ואיך הוא מקרין החוצה את אישיותו.

בתהליך הכתיבה לוקחים חלק המוח, העין והיד. רק שיתוף פעולה בין שלושת האברים החשובים האלה יכולים להביא את תוצאת הכתיבה. המח הוא זה שנותן ליד את פקודת הכתיבה והעין מפקחת על התהליך. ללא פקודה כזאת מהמוח היד לא תנוע ושום דבר לא יישאר על הניר. כשאנחנו כותבים אנחנו משאירים מאחורינו עקבות, ובדיוק כמו שגשש יכול לתאר את מי שצעד והשאיר עקבות, כך גם הגרפולוג שיכול לתאר מי היה מאחורי העט בזמן הכתיבה.

גרפולוגיה נמצאת בשימוש שנים רבות בניתוח אישיותי של אנשים, עם השנים טווח התכונות שניתן ללמוד באמצעות גרפולוגיה גדל והתפתח משמעותית, אחד התחומים הנפוצים של גרפולוגיה הוא בחינת ההתאמה של בני זוג או כיצד יתפקדו שני אנשים במערכת יחסים.

מה עדיף להיות? רופא משפחה או רופא לבוהן כף הרגל הימנית? מה עדיף – גרפולוג או מומחה לבדיקת גיל הדיו על מסמכים החשודים כמזויפים?

ציורי ילדים, מעבר למשמעותם הנאיבית כאמצעי משחק, או כעוד אופציה לפעילות אחר הצהריים קלילה עם הילדים, מהווים דרך תקשורת חשובה ביותר דרכה ניתן לקבל הצצה אל חיי הילד, דרך להכיר את תחושותיו, רגשותיו ועולמו הפנימי.

מאמרים נוספים בנושא גרפולוגיה

מאת: יובל בן בסטגרפולוגיה06/10/143323 צפיות
הלהיט שכובש את ערבי הבידור בארץ ! ערב גרפולוגי לחברה שבו נצחק, נשתף, נעצים, נחבר דרך כתב היד. החברה יצאו עם ידע חדש ופרקטי וטעם של עוד בדיוק כמו הפעם הראשונה שמתנשאים במשהו שלו מכירים.

מאת: יובל בן בסטגרפולוגיה05/08/143557 צפיות
קבלו רעיון פשוט כיצד לערוך פעילות כיף לעובדים. מזמינים גרפולוג לערב צוות. כל עובד מקבל 3 דפים חלקים מגלגל והופך לכדור. השלישי שמצליח לג'אנגל למשך 5 שניות מקבל אבחון גרפולוגי ראשוני של כתב היד.

מאת: יובל בן בסטגרפולוגיה12/06/144626 צפיות
מכירה מישהי שלא אוהבת לגלות על עצמה דברים ?חברת יוקו פיתחה את התערובת הכימית להחלקה יפנית. הזמנת גרפולוג לערב גיבוש הינה פעילות מתאימה לעשירון העליון מסביון ועד לעשירון התחתון מרמת אביב ג

למרות שישי לנו את הנטיה להגיב של כתבים כגברי או נשי למעשה לא ניתן לראות את מינו של הכותב. כתב היד משקף לנו את השילוב של הזהות החיצונית שלנו עם זו הפנימית. הכתב משקף, בין היתר, את האנימה והאנימוס, כלומר – את החלק הגברי שבאישה והיחס שלה אליו ואת החלק הנשי אצל הגבר והיחס שלו אליו.

איכות קו כתיבה היא אלמנט חשוב בתורת הגרפולוגיה ואותו לא ניתן ללמוד או לזייף. הגר וולטר היה גרפולוג צרפתי אשר הוציא ב-1938 ספר בשם "הגרפולוגיה של הקו". בספר זה הוא פיתח שיטה ייחודית אשר מתבססת על ארבעה סימנים של קו הכתיבה. סימנים אלו מייצגים את טמפרמנט האדם, את הליבידו שלו ואת אופן הליכתו אל מטרות.

תיאוריית האישיות של רנה לה-סן כוללת שמונה טיפוסים. מאמר זה מסכם את המושגים הבסיסיים של התיאוריה, את הטיפוסים ואת המאפיינים הגרפולוגיים של כל טיפוס.

מאת: יובל בן בסטגרפולוגיה29/07/128917 צפיות
גרפולוג ליום הערכות המשלב תכנים מעולם עבודת צוות והנחיית קבוצות הינו פתרון מצוין. מי שעוקבת אחרי הישרדות יכולה לשים לב שבמועצת השבט מצלמים את כתב היד והשם שכל אחד/ת בחר/ה להדיח.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica