חפש מאמרים:
שלום אורח
20.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

גבריות ונשיות בכתב יד ובגרפולוגיה.

למרות שישי לנו את הנטיה להגיב של כתבים כגברי או נשי למעשה לא ניתןלראות את מינו של הכותב. כתב היד משקף לנו את השילוב של הזהות החיצוניתשלנו עם זו הפנימית. הכתב משקף, בין היתר, את האנימה והאנימוס, כלומר – אתהחלק הגברי שבאישה והיחס שלה אליו ואת החלק הנשי אצל הגבר והיחס שלו אליו.

כולנו נולדים עם כרומוזומים X I- Y. לכולנו מרכיבים "גבריים" ו"נשיים".

כתב יד גברי נשי האישה מצופה להיות רכה ועדינה, חמה, משפחתית ואוהבת, רגישה ואמפאתית. הגברלעומתה אמור להיות חזק, אסרטיבי, בטוח, נחוש, רציני, ורציונאלי

גםלמי שאין כל גישה לגרפולוגיה ואינו מבין בה כלל, מחפש באופן טבעי את הרכותוהעדינות בכתב: כתב עגול, זורם מעט, הרבה קערות, חם ומחבק. ואילו הכתביםהגבריים "אמורים" להיות זוויתיים ומוצקים יותר, בעלי נוכחות חזקהודומיננטית על הדף.

המציאות, יחד עם זאת, מלמדת כי המצב הוא "מעט" שונה...

האנימהוהאנימוס הם חלקי אישיות פנימיים שהיחס שלנו אליהם מושפע רבות מהדמויותההוריות שלנו, מהחברה ומוסכמותיה וגם, כמובן, מן הגנים שלנו.

אישהשגדלה בבית שבו האם הייתה כנועה וצייתנית ומילאה ללא כל שאלה את רצונותיושל האב יכולה לפתח הזדהות עמוקה עם התפקיד הנשי שבה ולפתח אותו באופן שאינומשאיר זכר לפן הגברי שלה. יחד עם זאת, אם האב, למשל, נוהג באם בגסותובזלזול, מאוד יכול להיות שהבת תידחה את הפן הנשי, תפנה לו גב ותפתחמרכיבים גבריים קשים שמטרתם לעזור לעצמה "לגבור" על האב ולא לדמות לובבגרותה.

הדינאמיקה שנוצרת בין שתי הדמויות ה"חיצוניות" – האם והאב,כפי שהילד מכיר אותם, והדינאמיקה שבין שתי הדמויות ה"פנימיות", כפי שבאהלידי ביטוי בתפיסה, בהתנהגות, בהרגשה ומעל לכול – הדינאמיקה שבין כל אחתמהדמויות החיצוניות מול כל אחת מהדמויות הפנימיות היא זו שמשפיעה על הילדהקטן, יותר מכול, בפיתוח ועיצוב החלקים השונים שבו.

אישיות מאוזנתובריאה מכילה בתוכה איזון בין שני מרכיבים אלו. איזון זה הוא המאפשר לנשיםלקדם את מטרותיהם ולעמוד על שלהן ולגברים לגלות רוך, הבנה וחמלה.

לאניתן לשלול לחלוטין את ההשפעה מבית וחוויות החיים השונות על זהות המיגדר שלהאדם, אולם מחקרים רבים הוכיחו כי הנטייה המינית של אדם, פעמים רבות,נקבעה עוד בטרם לידתו ושורשיה גנטיים. עם זאת, אין ספק, הבית, הסביבהותהפוכות החיים משפיעים על בחירות שאדם מבצע, בין אם זה לקבל את הזהותהמינית שלו או לדחות אותה, להחצין אותה או להסתיר, לאמץ מתוך טראומה אולבוז מתוך חשש. האפשרויות, כמובן, רבות ומגוונות עד מאוד. לנו רק נותר –לכבד את בחירתו של אדם, באשר הוא אדם, לחיות את חייו מתוך שלמות עם מי ומהשהוא/היא.

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

חנה קורן הינה גרפולוגית ומנהלת חנה קורן - מכון לגרפולוגיה, המספק שירותי ייעוץ לקבלת עובדים וקידומם, הרצאות וסדנאות, לימודי גרפולוגיה בכל הרמות בפריסה ארצית, מומחית להשוואת מסמכים מטעם בתי המשפט בארץ ובעולם, גרפולוגיה משפטית

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת חנה קורן - מכון לגרפולוגיה בע"מ

למסור חוות דעת לנבדק או למי שמיועד להיות המעסיק שלו זו עבודה מאד אחראית שיכולה להשפיע על המשך דרכו של המועמד...

האדם ככל שהוא יצור חברתי מתעניין בעצמו. איך הוא נראה בעיני אחרים, מה התכונות האמיתיות שלו ואיך הוא מקרין החוצה את אישיותו.

בתהליך הכתיבה לוקחים חלק המוח, העין והיד. רק שיתוף פעולה בין שלושת האברים החשובים האלה יכולים להביא את תוצאת הכתיבה. המח הוא זה שנותן ליד את פקודת הכתיבה והעין מפקחת על התהליך. ללא פקודה כזאת מהמוח היד לא תנוע ושום דבר לא יישאר על הניר. כשאנחנו כותבים אנחנו משאירים מאחורינו עקבות, ובדיוק כמו שגשש יכול לתאר את מי שצעד והשאיר עקבות, כך גם הגרפולוג שיכול לתאר מי היה מאחורי העט בזמן הכתיבה.

גרפולוגיה נמצאת בשימוש שנים רבות בניתוח אישיותי של אנשים, עם השנים טווח התכונות שניתן ללמוד באמצעות גרפולוגיה גדל והתפתח משמעותית, אחד התחומים הנפוצים של גרפולוגיה הוא בחינת ההתאמה של בני זוג או כיצד יתפקדו שני אנשים במערכת יחסים.

מה עדיף להיות? רופא משפחה או רופא לבוהן כף הרגל הימנית? מה עדיף – גרפולוג או מומחה לבדיקת גיל הדיו על מסמכים החשודים כמזויפים?

ציורי ילדים, מעבר למשמעותם הנאיבית כאמצעי משחק, או כעוד אופציה לפעילות אחר הצהריים קלילה עם הילדים, מהווים דרך תקשורת חשובה ביותר דרכה ניתן לקבל הצצה אל חיי הילד, דרך להכיר את תחושותיו, רגשותיו ועולמו הפנימי.

כל אדם טומן בחובו עולם ומלואו. מאגר של מורכבות אינסופית הכוללת מבנים אישיותיים, תהליכים נפשיים, צורות חשיבה, מטענים רגשיים, ניסיון אישי שונה וכו'.

מאמרים נוספים בנושא גרפולוגיה

מאת: יובל בן בסטגרפולוגיה06/10/143323 צפיות
הלהיט שכובש את ערבי הבידור בארץ ! ערב גרפולוגי לחברה שבו נצחק, נשתף, נעצים, נחבר דרך כתב היד. החברה יצאו עם ידע חדש ופרקטי וטעם של עוד בדיוק כמו הפעם הראשונה שמתנשאים במשהו שלו מכירים.

מאת: יובל בן בסטגרפולוגיה05/08/143557 צפיות
קבלו רעיון פשוט כיצד לערוך פעילות כיף לעובדים. מזמינים גרפולוג לערב צוות. כל עובד מקבל 3 דפים חלקים מגלגל והופך לכדור. השלישי שמצליח לג'אנגל למשך 5 שניות מקבל אבחון גרפולוגי ראשוני של כתב היד.

מאת: יובל בן בסטגרפולוגיה12/06/144627 צפיות
מכירה מישהי שלא אוהבת לגלות על עצמה דברים ?חברת יוקו פיתחה את התערובת הכימית להחלקה יפנית. הזמנת גרפולוג לערב גיבוש הינה פעילות מתאימה לעשירון העליון מסביון ועד לעשירון התחתון מרמת אביב ג

איכות קו כתיבה היא אלמנט חשוב בתורת הגרפולוגיה ואותו לא ניתן ללמוד או לזייף. הגר וולטר היה גרפולוג צרפתי אשר הוציא ב-1938 ספר בשם "הגרפולוגיה של הקו". בספר זה הוא פיתח שיטה ייחודית אשר מתבססת על ארבעה סימנים של קו הכתיבה. סימנים אלו מייצגים את טמפרמנט האדם, את הליבידו שלו ואת אופן הליכתו אל מטרות.

תיאוריית האישיות של רנה לה-סן כוללת שמונה טיפוסים. מאמר זה מסכם את המושגים הבסיסיים של התיאוריה, את הטיפוסים ואת המאפיינים הגרפולוגיים של כל טיפוס.

מאת: יובל בן בסטגרפולוגיה29/07/128917 צפיות
גרפולוג ליום הערכות המשלב תכנים מעולם עבודת צוות והנחיית קבוצות הינו פתרון מצוין. מי שעוקבת אחרי הישרדות יכולה לשים לב שבמועצת השבט מצלמים את כתב היד והשם שכל אחד/ת בחר/ה להדיח.

מאת: ערןגרפולוגיה19/06/1218265 צפיות
בעידן המודרני לא נרשמים לאוניברסיטה סתם אלא בודקים קודם מה רוצים ללמוד ומה נקבל מזה. על מנת להבין מה רוצים ללמוד ולמה אנחנו מתאימים מומלץ להתייעץ ואפילו לעבור הכוונה מקצועית. רבים מאיתנו בגיל הבגרות חשים צורך בשינוי וחושבים על קריירה שנייה. גם בצומת הזו מומלץ לפנות להכוונה מקצועית בעזרת ניתוח גרפולגי.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica