חפש מאמרים:
שלום אורח
04.05.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

על קבוצות רכישה לרוכש המתחיל מאת יצחק הבדלה

מאת: יצחק הבדלהנדל"ן15/08/20101040 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

מאת: יצחק הבדלה

יצחק הבדלה - קבוצת רכישה

יצחק הבדלה - קבוצת רכישה

מהי קבוצת רכישה?

קבוצת רכישה היא התארגנות של אנשים פרטיים לרכישת קרקע ובניית פרויקט מגורים משותף עליה ללא תלות בקבלן או ביזם. הקבוצה היא שמאתרת את הקרקע, מגייסת את הרוכשים הפוטנציאליים (לפעמים מעל 100 רוכשים שונים), מקבלת הצעות מחיר מקבלני הביצוע ואנשי המקצוע ומתנהלת מולם.

במיזם "רגיל", הקבלן הוא שאחראי לרכישת הקרקע, לתכנון, להשגת היתרי הבנייה המתאימים, לתשלום האגרות והיטלי הפיתוח, וכמובן למימון ולבנייה. בקבוצת רכישה הקבלן הוא המבצע בלבד.

חברי הקבוצה הם אילו אשר מממנים את הפרויקט וזאת  תוך שכירת אנשי מקצוע שיסייעו להם בתהליך – באופן פרטי.

הניהול השוטף של הפרויקט מבוצע בדרך כלל על ידי ועד הקבוצה או על ידי מנהל החיצוני לה שנשכר כדי לתת את שירותיו לקבוצת הרכישה ובמיוחד לשם כך.

קבוצת רכישה היא התארגנות של אנשים פרטיים לרכישת קרקע ובניית פרויקט מגורים משותף עליה ללא תלות בקבלן או ביזם. הקבוצה היא שמאתרת את הקרקע, מגייסת את הרוכשים הפוטנציאליים (לפעמים מעל 100 רוכשים שונים), מקבלת הצעות מחיר מקבלני הביצוע ואנשי המקצוע ומתנהלת מולם.

במיזם "רגיל", הקבלן הוא שאחראי לרכישת הקרקע, לתכנון, להשגת היתרי הבנייה המתאימים, לתשלום האגרות והיטלי הפיתוח, וכמובן למימון ולבנייה. בקבוצת רכישה הקבלן הוא המבצע בלבד.

יצחק הבדלהקבוצת נישה אחזקות

יצחק הבדלה

תהליך הקמת פרויקט על ידי קבוצת רכישה

שלב א – רכישת קרקע

רכישתה של  הקרקע נעשית על ידי קבוצה של רוכשים פרטיים.

נחתם הסכם שיתוף בין כלל הרוכשים לצורך ייזומו של הפרויקט.

שלב ב- התכנון

בשלב זה נעשית השלמה של תכנון מפורט הקשורה לפרויקט.

מתבצע ייחוס דירות לכל אחד מחברי הקבוצה וזאת בהתאם לחלקו בקרקע.

נוצרת התקשרות של קבוצת הרכישה עם קבלן בניה(קבלן מפתח).

שלב ג – בניה על גבי הקרקע שנרכשה

מימון הקמת הפרויקט הינו מהון עצמי של חברי הקבוצה או באמצעות ניצול האשראי הבנקאי.

בתום הקמת הפרויקט יוסב האשראי שנוצל לצרכי משכנתא.

מימון קבוצת רכישה

לכל אחד  המשתתף בקבוצת הרכישה תאושר מסגרת אשראי עצמאית על ידי הבנק, במסגרת האשראי הכולל לפרויקט עצמו.

מימון הפרויקט ייעשה באופן הבא: אחת לתקופה (אחת לחודש בדרך כלל) יתקבלו חשבונות לתשלום לספקים השונים ולקבלן הבניה, אשר בגינם יידרש כל אחד מחברי הקבוצה להעביר את החלק שלו בסכום לתשלום החודשי שהצטבר עד כה. כל חבר קבוצה יוכל לבחור באם לממן את חלקו מהון עצמי או באמצעות ניצול מסגרת האשראי אשר הוקמה לו על ידי הבנק המלווה.

כל התקבולים של החברים בקבוצה יועברו היישר לחשבון בנק סגור (חשבון הליווי) המיועד אך ורק לפרויקט ואשר ממנו תנוהלנה בנוסף לכל גם כלל הוצאותיו של הפרויקט.

כל הוצאה שכזו כאמור, תאושר על ידי מפקח מטעם הבנק וזאת בהתאם לתקציב שתוכנן מראש עוד בתחילתו של הפרויקט.

הכותב הוא יצחק הבדלה , מנכ"ל קבוצת נישה אחזקות, העוסקת במיזמי בניה, תמ"א 38 וקבוצות רכישה.

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

יצחק הבדלה, מנכ"ל קבוצת נישה אחזקות, www.nishaa.co.il,  העוסקת ביזמות נדל"ן, קבוצות רכישה ותמ"א 38.

ליצירת קשר: יצחק הבדלה 050-9901199 , 09-9558795


yizhakhavdala.co.il

yizhakhavdala.com

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת יצחק הבדלה

מאת: יצחק הבדלהחוק ומשפט - כללי25/07/121240 צפיות
כפי שדווח ב- nrg מעריב השבוע, מליאת הכנס אישרה בקריאה שנייה ושלישית חוק המקנה הקלות על מיסוי לחיזוק ושיפור מבנים מפני רעידות אדמה.

מאת: יצחק הבדלהבתים משותפים15/02/121325 צפיות
לדברי שר הבינוי והשיכון, התכנית אשר אמורה לקדם חיזוק והכנת מבנים כנגד רעידת אדמה, לא משיגה את הייעוד האמיתי שלה. עוד הוסיף, כי במקום לקדם את התכנית בפריפרייה, אשר בה נמצאים רוב המבנים אשר באמת זקוקים לשיפוץ וחיזוק, הקבלנים מעדיפים להתמקד באזור המרכז, שם הסיכוי לרווח כתוצאה מהתכנית – גדול יותר.

מאת: יצחק הבדלהשיפוצים11/12/111251 צפיות
תמ"א 38 מקבלת תמריץ נוסף, בגיבוי הצעת חוק חדשה של ח"כ יוחנן פלסנר. הצעתו של פלסנר מבקשת כי יזמים יפעילו את התיקון ה-2 לתמ"א 38 ויהרסו את הבניין הקיים בכדי לבנות במקומו חדש, יקבלו פטור ממס שבח על העסקה.

מאת: יצחק הבדלהשיפוצים27/08/111301 צפיות
לתמ"א 38 ישנם אוהדים ומתנגדים, אך אין ספק כי התוכנית היא חלק עיקרי בפתרונות למצב הדיור הנוכחי ולמיגון מפני המצב הבטחוני בדרום הארץ ובצפונה. לאור גל התקיפות האחרון מכיוון רצועת עזה על דרום הארץ, עלה שוב קולם של אלו אשר בכל אזעקה נותרים ללא ממ"ד או מקלט להסתתר בהם. תוכנית תמ"א 38, עשויה להוות את הפתרון הישים ביותר למיגון קבע לתושבים באזורים הללו.

מאת: יצחק הבדלהבתים משותפים17/08/111287 צפיות
לאור המחסור בקרקעות לבניה ומצוקת הדיור הגוברת, אחד הפתרונות היעילים ביותר לבעיה הפכה להיות – תמ"א 38. במסגרת התוכנית, מחוזקים ומשופצים בניינים קיימים כנגד רעידות אדמה ובתמורה מקבל הקבלן זכויות בניה של יחידות דיור נוספות לגובה.

מאת: יצחק הבדלהבתים משותפים14/04/111722 צפיות
סוף סוף תמ"א 38 תופסת תאוצה גם בצפון הארץ. כפי שנתבשרנו השבוע, פרויקט תמ"א 38 המבוסס על תיקון 2, יוצא לדרך במרכז הכרמל חיפה ואף לראשונה בישראל, שכונה שלמה בקריית ים תמוגן ותשופץ במסגרת תמ"א 38.

מאת: יצחק הבדלהשיפוצים10/04/111445 צפיות
תמ"א 38 נכנסה לתוקף לפני שש שנים וסוף סוף ישנה לאחרונה תמיכה מכיוונן של הרשויות המקומיות בתוכנית, התופסת תאוצה ביותר ויותר ערים. כך עולה מעדכוני השבוע בנושאי תמ"א 38 המובאים על ידי יצחק הבדלה. עיריית יהוד-מונוסון אישרה לראשונה חיזוק שני מבנים באמצעות תמ"א 38, פרויקט תמ"א 38 הראשון בחיפה הושלם ופרויקט חיזוק מבנים של תמ"א 38 ברחוב האילנות בהרצליה נמצא בשלביו המתקדמים.

מאמרים נוספים בנושא נדל"ן

מאת: אבי דוידינדל"ן21/03/222714 צפיות
מידע שימושי לקראת פרויקט פינוי בינוי עם דגש על תכניות בניין עיר

מאת: רונית אלפסינדל"ן01/05/202518 צפיות
תפקידו של עורך דין מקרקעין הוא להבטיח שהעסקה שאתם חותמים עליה בטוחה עבורכם ולשמור על כל הזכויות שלכם בעסקה, לכן, כשאתם מבצעים עסקת נדל”ן, רצוי לקחת עורך דין שמומחה בתחום הנדל"ן. עורך דין מומחה בתחום הנדל"ן יוודא בעבורכם כי העסקה שאתם חותמים עליה משתלמת בעבורכם, וכך עשוי לחסוך לכם

מאת: טלנדל"ן04/09/183251 צפיות
יזם הנדל"ן אלדד פרי, העומד בראש קבוצת אלדד פרי, סבור כי הביקוש הגובר להשקעות בענף הנדל"ן המסחרי, ובייחוד הביקוש המוגבר מצד משקיעים לרכישת משרדים להשקעה

מאת: טלנדל"ן20/08/183225 צפיות
קבוצת אלדד פרי, מהבולטות בענף הנדל"ן בישראל, מציגה שורה של מינויים חדשים ומבטיחים אשר נועדו, לדבריו של אלדד פרי, יו"ר הקבוצה, לעבות את שדרתה הניהולית של הקבוצה.

מאת: טלנדל"ן16/07/183255 צפיות
התחדשות עירונית לכל גווניה זוכה לתהודה רבה בישראל, כשרבים רואים בה את הדרך הריאלית ביותר לשיפור מצב הדיור בארץ.

מאת: אור מחשביםנדל"ן01/07/182600 צפיות
אם גם אתה מעוניין להתחיל להרוויח סכומים גדולים באופן פסיבי ובלי להשקיע מאמץ וכוח, הרי שתחום הנדל"ן הוא האפיק הנכון להשקעה.

מאת: טלנדל"ן10/06/182260 צפיות
התנודתיות המאפיינת כיום את עולם ההשקעות הפיננסי מביאה לעלייה מתמדת באחוזי ההשקעה בנדל"ן. היציבות, התשואה הפוטנציאלית הגבוהה...

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica