חפש מאמרים:
שלום אורח
30.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

תמ"א 38 - חיזוק מבנים עם בטון

מאת: יערה דניאלשיפוצים17/08/2010916 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

מומחים לרעידות אדמה מסכימים על שתי עובדות בסיסיות: האחת, מדינת ישראל נמצאת על השבר הסורי אפריקאי המועד לרעידות אדמה. השנייה, רעידת אדמה גדולה בישראל תתרחש בוודאות בשנים הקרובות. השאלה היא רק מתי. שתי העובדות הללו הן הסיבה הטובה ביותר לבצע עבודות בטון במסגרת תוכנית המתאר הארצית לחיזוק מבנים (תמ"א 38).

אם תתרחש רעידת אדמה גדולה בישראל, ישנם בניינים רבים אשר לא יעמדו בפני עוצמת הרעש ויקרסו על יושביהם. המשמעות היא אסון רב ממדים, שלא בטוח שלמדינת ישראל יש את היכולות להתמודד עימו. לשם כך הנהיגה המדינה את תמ"א 38 – תוכנית שמטרתה לעודד דיירים בבניינים ישנים לבצע חיזוק מבנים מפני רעידות אדמה.

תמ"א 38 מאפשרת לבצע חיזוק מבנים בבניינים שנבנו לפני ה-1 בינואר 1980, ובאותה הזדמנות גם לשפץ את חזות הבניין וחדר המדרגות, לבנות מעלית, להוסיף ממ"ד לכל דירה ואפילו לבנות עוד קומת מגורים על גג הבניין. כל זאת מבלי שדיירי הבניין יאלצו לשלם שקל מכיסם. כך שגם ליזמים וגם לדיירי הבניין ישנו תמריץ לבצע חיזוק מבנים.

במסגרת חיזוק מבנים אפשר לבצע מגוון רחב של פעולות ועבודות בטון. כך למשל אפשר לסגור קומה מפולשת (קומה על עמודים), לבצע עבודות בטון שכוללות הזרקת חומר אפוקסי לבטון במטרה לאחות סדקים ושברים שנפערו בו, עבודות בטון שנועדו לשפר את יכולת נשיאת העומסים של המבנה ועוד.

עבודות בטון רבות כוללות גם בניית יסודות בטון לבניין שבתוכן כבר מובנים מוטות ברזל. שילוב של מוטות ברזל בעבודות בטון וחיזוק מבנים נועדו לשפר את יציבותו של הבניין וכושר עמידותו בפני קריסה. בטון כשלעצמו הוא חומר גמיש ומתפורר. במקרה של רעידת אדמה חזקה יסודות מבנה שעשויים אך ורק מבטון לא יחזיקו מעמד ויקרסו. לעומת זאת, אם בתוך יסודות המבנה משולבים גם מוטות ברזל, הם מעניקים יציבות ליסודות ומונעים את התפוררותו של המבנה וקריסתו.

עבודות בטון וחיזוק מבנים אפשר לבצע בכל סוג של מבנה: בניין מגורים, בניין משרדים, מבנה מסחרי וכדומה. אולם תמ"א 38 הינה תוכנית המתייחסת אך ורק לחיזוק בנייני מגורים. דיירי בניין ישן שמעוניינים לבצע חיזוק מבנים צריכים ראשית כל לפנות לשמאי שיעריך את שווי זכויות הבנייה על גג הבניין. שווי זה יהיה הרווח שיועבר ליזם שיבצע את חיזוק המבנים ועבודות הבטון בבניין. לאחר מכן, עליהם להכין רשימה מפורטת של כל עבודות השיפוץ שבהן הם מעוניינים בנוסף לחיזוק המבנים, ולהגיש רשימה זו לאחד היזמים המתמחה בביצוע עבודות בטון וחיזוק מבנים. אם השווי של כל עבודות השיפוץ והחיזוק נמוך מערך זכויות הבנייה על הגג, על היזם לחלק באופן שווה את ההפרש בין דיירי הבניין לאחר מכירת יחידות הדיור. אם השווי של עבודות השיפוץ והחיזוק גבוה מערך זכויות הבנייה, הדיירים יכולים להוסיף מכספם האישי כדי לבצע אותם או לצמצם את דרישותיהם.

לסיכום, נוכח הסיכון הגבוה להתרחשותה של רעידת אדמה בישראל, חיזוק מבנים הוא פעולה חיונית שכל אחד צריך לבצע. אם גם אתם מתגוררים בבניין ישן ורוצים להיות מוגנים במקרה של רעידת אדמה, אל תתמהמהו ובצעו חיזוק מבנים ועבודות בטון במסגרת תמ"א 38.

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

יערה דניאל

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת יערה דניאל

מאת: יערה דניאלאבטחת הבית11/08/111363 צפיות
מערכות כיבוי אש הן אביזר חיוני בכל מבנה. מערכות אלו, כדוגמת הספרינקלרים, מספקות מענה ראשוני לכל שריפה, מיד כשהיא פורצת וגם אם איש עדיין לא הבחין בקיומה

מאת: יערה דניאלפרופילי חברות11/08/111790 צפיות
אוטובוסים בדרך כלל מזכירים לנו את תקופת הילדות. אז, לפני שהיה בידינו רישיון נהיגה או חברים בעלי רישיון נהיגה, אבל כשהיינו כבר מספיק גדולים כדי להגיע ממקום למקום באופן עצמאי, אוטובוסים היו כלי התחבורה שבאמצעותו התניידנו. מאמר בנושא

מאת: יערה דניאלנשים - כללי11/08/112154 צפיות
המראה שלנו והטיפוח הם חלק חשוב בחיינו בשנים אלו. מדברים הרבה על קוסמטיקה- במאמר הבא 5 דברים שאומרים על קוסמטיקה, והאמת מאחוריהם.

מאת: יערה דניאלבניין ואחזקה - כללי09/08/111508 צפיות
הובלות מנוף כשמן כן הן – הובלות אשר לשם ביצוען יש להשתמש במנוף. לא בכל הובלה נדרש השימוש בכלי המכאני, אולם ישנם מצבים המחייבים שימוש בו על מנת שההעברה תצלח - מאמר בנושא

מאת: יערה דניאלרהיטים08/08/111315 צפיות
כל מי שיש לו דירה עם גינה או עם מרפסת יודע, שאין כמו ריהוט גן איכותי כדי להפוך את הישיבה בחוץ לנעימה במיוחד. המאמר הבא יעזור לכם לבחור ריהוט לגינתכם בצורה הנכונה.

מאת: יערה דניאלבית חכם26/07/111419 צפיות
כמדי שנה, גם הקיץ, בשלהי חודש יולי, אנו מתבשרים באמצעי התקשורת על שיאי חום חדשים. וכמדי שנה, גם הקיץ חברת החשמל משמיעה את איומיה הקבועים על הפסקות חשמל יזומות, כדי שתוכל לעמוד בביקושים העצומים לחשמל

מאת: יערה דניאלבניין ואחזקה - כללי26/07/111701 צפיות
כל חברת בנייה עושה שימוש בכלים מכאניים ובחומרים אשר שמם הכולל הוא "ציוד לבניין". על מנת שהתוצאות בשטח תהיינה טובות ויעילות, חשוב שהחברות יעשו שימוש בכלים חזקים ובחומרים באיכות טובה, שיאפשרו בנייה חזקה ויציבה.

מאמרים נוספים בנושא שיפוצים

מאת: בנימין קלינגרשיפוצים25/07/232648 צפיות
מה ניתן לעשות במקרה של צו הריסה מנהלי צו הריסה מנהלי: בענף הבנייה, כל הליך של בנייה נדרש לאישורים מתאימים. אין זה סוד כי במקרה של היתרי בנייה, מדובר בביורוקרטיה מורכבת ומעייפת שעלולה להתארך חדשים ואף שנים, אך עם זאת אסור להתעלם מחשיבותם ונחיצותם העילאית של היתרי בנייה, אשר מבטיחים בנייה מורשית ובטוחה שעברה את כל הבדיקות הנדרשות וקיבלה היתר.

מאת: בנימין קלינגרשיפוצים22/01/223309 צפיות
במסגרת תיקון 101 לחוק התכנון והבניה- ביום 1.8.2014 נכנסו לתוקף תקנות חדשות המאפשרות ביצוע עבודות הפטורות מהיתר בניה, בהתאם לתקנות קבעה הועדה המקומית לתכנון ובניה הנחיות מרחביות משלימות לצורך ביצוע העבודות בתחום שיפוט העיר גבעתיים. כדאי להיוועץ עם מומחה בתחום לפני ביצוע עבודה מאחר ואי פרוש והבנה נכונה של הנחיות, מדיניות הוועדה יכולים להסתיים בצו הריסה וקנס מנהלי קצוב.

מאת: בנימין קלינגרשיפוצים18/12/212875 צפיות
מבנה מסוכן מוגדר כך על ידי מהנדס בניין בהכשרתו, אשר ביצע בדיקה יסודית והגיע למסקנה כי אותו מבנה ספציפי מהווה סכנה עבור דייריו או עוברי אורח. הגדרת מבנה בתור 'מבנה מסוכן' נעשית באמצעות הוצאת 'צו מבנה מסוכן' על ידי מחלקת הנדסה אזרחית או היחידה למבנים מסוכנים של הרשות המקומית. לאחר הבדיקה המקצועית, ולאחר ביצוע התיקונים והעבודה הנדרשת רק מהנדס בניין רשאי להסיר את צו המבנה מסוכן .

מאת: דוד כהןשיפוצים23/09/211350 צפיות
האם באמת נחוץ לך מנוף הרמה לקומה גבוהה? לאיזה קומה אתה עובר? אילו רהיטים אתה צריך להעביר? כל השאלות שעליך לשאול את עצמך לפני שאתה שוכר שירות מנופי הרמה.

מאת: דוד כהןשיפוצים18/08/211228 צפיות
כשעוברים לדירה בקומה גבוהה, אין מנוס מהזמנת מנוף הרמה לקומות גבוהות. קיראו איך לעשות זאת נכון ומה חשוב לדעת לפני שמזמינים מנופים.

מאת: אבי דוידישיפוצים04/10/201403 צפיות
מה חשוב לדעת בכדי לבחור נכון באופן קבוע צבעי מוצרי צריכה לשימוש ביתי?

מאת: yoni romשיפוצים07/09/201135 צפיות
מה עושה מאתר נזילות? למה להשתמש במצלמה תרמית?

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica