חפש מאמרים:
שלום אורח
20.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

הורות אחרת - למה חשוב לבנות הסכם?

מאת: מערכת בייבי ליהורות20/08/20101216 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

הורות אחרת – חשיבות ההסכם המשפטי:

אחד היתרונות של הורות משותפת לעומת כל סוג הורות אחר הוא שהיא הורות מתוכננת. ככל שחושבים לפני התהליך על תרחישים אפשריים ולוקחים בחשבון את כל הסוגיות הרלוונטיות, נערכים לענין טוב יותר וכשמגיע הילד לעולם, הרבה יותר קל להסתגל למציאות החדשה.

הורות אחרת מחייבת בניית הסכם משפטי מלא ופרטני, המתייחס גם לחלוקת הכסף וגם להסדרי ראייה. הסכם כזה יתווה לכם דרך נכונה ורגועה להמשך השותפות.

אז מה לוקחים בחשבון?

גידול ילד, כמובן, עולה כסף. הרבה כסף. במיוחד בשנים הראשונות, כשמדובר בהוצאות כמו גן, מטפלת, צהרון, טיטולים, תחליפי חלב וכדומה. ניתן לקבוע על תשלום דמי מזונות בהתאם לחוק או להחליט על פתיחת חשבון בנק משותף.

מאחר וכסף היא תמיד סוגיה רגישה – יש המרוויחים יותר ויש המרוויחים פחות – חשוב שתמיד תראו את טובת הילד לפניכם ותדאגו לחלק את הנטל בצורה הגיונית, לפי אופי מעורבות הצדדים.

בכל משפחה ישנן הגדרות שונות, כולל משפחות במודל של הורות משותפת. יש משפחות בהן האב והאם יחליטו מראש על מעורבות שווה, גם ברמת חלוקת הזמן ויש כאלה, בהן מעורבות האב תהיה מצומצמת ותוגבל למספר שעות או ימים בשבוע, לפי בחירה והסכמה, כאמור, מראש. אם הילד למשל גדל יותר בבית האם, כך שנטל הגידול 'נופל' בעיקר עליה, ולאב יש יכולת כלכלית גבוהה יותר, ראוי שיתרום בהתאם. ואם החלוקה מראש היא חצי מהזמן אצל אמא , חצי מהזמן אצל אבא, פתרון של חצי חצי בהוצאות בהחלט יכול להיות הגיוני. הרעיון הוא להסכים על שיתוף פעולה כלכלי חכם וראוי, בהתאם למצב הכספי של כל אחד מהצדדים, ומתוך שיקול דעת והתייחסות ריאלית לכל הסוגיות האפשריות.

הורות אחרת מבוססת על חשיבה מעמיקה. תשמרו על ראש פתוח ותשאירו בהסכם מקום לגמישות – דברים יכולים להשתנות ובהתאם לכך, תצטרכו לתת תשובות חלופיות.

על מה עוד כדאי להחליט מראש, כדי למנוע אי הבנות בעתיד?

חשוב מאד לציין בפירוט מלא בהסכם את הסדרי הראייה לפי ימים ושעות מדויקות.

תתיחסו גם לחלוקה בזמן חגים, ארועים משפחתיים וסופי שבוע. תנסו להעלות כמה שיותר תרחישים ותמצאו להם פתרונות מוסכמים. מעל הכל, תזכרו – טובת הילד צריכה להיות כל הזמן מול עיניכם. לא תמיד מה שטוב או נוח לכם, נוח לילד.

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

מערכת בייבי לי

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת מערכת בייבי לי

מאת: מערכת בייבי ליהורות20/08/101253 צפיות
לכל מודל משפחתי יש יתרונות וחסרונות, אבל מה שבטוח - היום כבר אין דרך אחת למימוש הורות ולהקמת משפחה. אם בחרתם לעשות זאת ביחד וליישם הורות משותפת, חשוב שתדעו שהשותפות והחברות ביניכם יהיו המתכון להצלחה.

מאת: מערכת בייבי ליהורות20/08/101205 צפיות
לתרומת זרע בישראל והורות יחידנית עשויות להיות השלכות משמעותיות. מהן ההשלכות וכיצד ניתן להימנע מהן ובכל זאת, להיות הורים?

מאת: מערכת בייבי ליהורות20/08/101371 צפיות
כדי להיות היום הורים כבר לא חייבים זוגיות ונישואים. הורות משותפת מאפשרת לגברים ולנשים להגשים את חלומם להיות הורים, ולגדל יחד ילד שיש לו אבא ואמא, בבתים נפרדים. איך עושים זאת נכון?

מאת: מערכת בייבי ליהורות20/08/101115 צפיות
כשבוחרים בהורות משותפת, צריך למצוא פרטנר מתאים, אדם שניתן לבנות איתו שותפות אמיתית עם תקשורת פתוחה למען טובת הילד. גמישות היא מילת מפתח ביחסים אלה.

מאת: מערכת בייבי ליהורות20/08/101176 צפיות
אחת האלטרנטיבות ליצירת משפחה חדשה, שלא בדרך התא הקונבציונלי, היא הורות משותפת - שני הורים המגדלים את הילד בשני בתים נפרדים. למודל כזה יתרונות בולטים.

מאת: מערכת בייבי ליהורות29/03/101189 צפיות
מדינת ישראל כמדינת חוק שומרת על הצדדים להורות משותפת-המאמר מדדגיש זאת ומסביר

מאת: מערכת בייבי ליהורות29/03/102013 צפיות
על הקווים הכללים שבהם עוסק חוזה הורות

מאמרים נוספים בנושא הורות

מאת: קורה שורץ- "מעניין את הסבתא"הורות11/04/213984 צפיות
החל מגיל שלוש, ילד יכול להיכנס למטבח לא רק כדי לאכול, אלא גם כדי להתחיל ללמוד להכין את האוכל.

מאת: קורה שורץ- "מעניין את הסבתא"הורות16/12/204569 צפיות
מרבים לדבר עלינו כעל "Start up nation”. כמובן שכולנו היינו רוצים שנכדינו יצליחו להשתלב ולהתקדם בלימודים.אחד התנאים החשובים זה להצליח במדעים. אבל אם אחד הנכדים לא בדיוק מצטיין במדעים,הדבר היחיד שאנחנו יכולים לעשות בשיחותינו עם הנכדים זה לנסות לעורר בהם סקרנות. כידוע, הסקרנות היא תנאי ראשון לחיפוש האמת – וזאת תחילת הדרך למדע.

מאת: קורה שורץ- "מעניין את הסבתא"הורות22/10/204613 צפיות
הקורונה מרחיקה אותנו פיזית מהנכדים, אבל בואו ננסה לשמור לפחות על הקרבה הנפשית בעזרת רעיון נחמד וקל.

מאת: כרמי אומרוהורות07/09/201450 צפיות
ילדים זה שמחה - אני משננת לעצמי את המוטו בכל מלחמה איתם מחדש

מאת: קורה שורץ- "מעניין את הסבתא"הורות22/07/201439 צפיות
סבים וסבתות, נצלו את הזמן הפנוי ובנו יחד עם הנכדים אילן יוחסין. זה ישעשע אותם וזה יוסיף לקשר הבין דורי.

מאת: כרמי אומרוהורות03/06/201483 צפיות
אחד הדברים החשובים שלמדתי זה שלפעמים צריך לשחרר ולא תמיד צריך להיות סופר מאמי

מאת: קורה שורץ- "מעניין את הסבתא"הורות05/02/201621 צפיות
איך נבלה עם מספר נכדים, שהם בני 4, 7, 8, 10? מה יכול להתאים לכולם, לשעשע, להצחיק, להפעיל אותם ולהצחיק את כולנו עד דמעות? הנה רעיון נחמד. תיהנו!

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica