חפש מאמרים:
שלום אורח
25.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

פסח ותזונה נכונה

פסח ותזונה נכונה
הסמליות הסגפנית של חג הפסח השתכחה מן הלב מאז יציאת מצריים. נסיבות היסטוריות ואילוצים הילכתיים עיצבו את סעודת החג לכלל ישראל לדורותיו. אין ערוך לסמליות המאחדת המתבטאת בקיום ליל הסדר, אם כהילכתו ואם בואריאציות שהתקבעו בכל עדה או משפחה, לפי הטעם, האיסורים, ורמת הדבקות בפולחן הדתי.


בתמצית - מה אוכלים ומה לא אוכלים בחג הפסח. התנ"ך מדבר על "לחם עוני", זכר לעזיבה החפוזה של מצריים, ארץ השפע והשובע. החירות הרעננה של אוכלוסייה המונית המוכנה לצאת לדרך בלי יכולת להצטייד, קשורה בלי הפרדה להתנזרות ממאכלים המכבידים על התנועה ועל הנפש. כלומר - המצות מייצגות אוכל סגפני ולא מזון בשפע.


למעשה ניכרת במקור המקראי התייחסות איכותית לתזונה נכונה ומאוזנת.
אם נחזור ונבדוק במקורות, נקבל תמונה מפורטת של "מירשמים" לסעודה המופתית. המודל הראשי הוא המצווה שאינה משתמעת לשתי פנים: "שבעת ימים מצות תאכלו" (דברים פרק יב'). וכן מחוזק הצו גם בהדגשת טריות המזון, מן ההיבט ההיגייני, המתבטא בביעור החמץ, כפי שנאמר "לא ייראה שאור בכל גבוליך".


אך לא על הלחם לבדו יחיה האדם... וכמובן גם לא על המצה לבדה. חג הפסח המקורי היה כרוך בהעלאת כבש כקרבן על המזבח, תוך הקפדה על אכילה בציבור, כדי שלא להשאיר את הבשר 'במחסן' ליממה נוספת. זו מעין פקודה של משמרת התברואה, בנוסח "אכול ועזוב", למנוע אכילת מזון מקולקל, ולהתחסן מפני הסתבכות במישור הסאניטרי.


המושג "סיר הבשר" מוכר לכל. הציטוט הוא מפי האספסוף המתלונן על משה על כך שהמן האוורירי היורד מהשמיים בימי הנדודים במדבר - לא מספיק להם. התיאור הוא חריף וקריקטורלי, ומעלה ריר על השפתיים של כל מי שתאוות האכילה בראש מעייניו. ההמון המסתער על משה קורא להפוך כיוון ולחזור למצריים, במחיר החרות שהושגה במאמץ כה גדול.
"מי יאכילנו בשר? זכרנו את הדגה אשר אכלנו במצרים.... את הקישואים ואת האבטיחים ואת הבצלים ואת השומים....למה זה יצאנו, מי יאכילנו בשר, כי טוב לנו בארץ מצרים" (במדבר פרק יא').


מעניין כי ברבות הימים,"סיר הבשר" ושפע התוספות הפכו לעיקר החג, במובן החומרני ביותר, בעוד שהכוונה המקורית היתה לשמור על מידתיות ועל קלות התנועה, כניגוד לחמדנות שלוחת רסן.
בימינו המודעות לתזונה נכונה הולכת ומתרחבת, ומגובה במחקרים בשלל שיטות, החל בתזונה אורגנית ועד אכילה לפי סוג הדם. כמובן שאין צורך לחבל בשמחת הפסח ולהחיל את המשמעת הסגפנית על שבוע החג. ראוי עם זאת להפעיל 'חשיבה ירוקה' המתחברת עם הערכים הבסיסיים של האירוע, שהוגדר כחג האביב וחג החירות.


על שלוש רגליים מרכזיות יושבת הבריאות שלנו...

ספורט , תזונה וטיפולים .


דויד פרישר, מתחם גוף נפש לטיפולים - 054-5995749


http://davidfrisher.wordpress.com/

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

מטפל ומנחה רב תחומי - טיפול אורטופדי, אקרופיסורה, שוודי, תאילנדי , אבנים חמות, איורוודה, אנטי איגינג ועוד ...

054-5995749

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת david frisher

מאת: david frisherחינוך ולימודים - כללי22/05/091361 צפיות
ביחסי גופ-נפש מוכרת לכל העובדה כי האדם נולד כיצור בריא והתפתחותו מובטחת על בסיס נתוני פתיחה אידיאליים, לפחות במה שנוגע לכישוריו הגופניים. התינוק מפתח את הקואורדינציה בין אבריו ומשתמש בכל חושיו ל"תחזוקת" נתוניו הגופניים והמנטאליים כאחד. ההורים והסביבה נענים לדרישות ולצרכים שמובעים על ידי התינוק עצמו, ולמעשה הם לומדים ממנו ומתגובותיו הספונטניות מהו המעשה הנכון שעליהם לנקוט כדי לתמוך בהתפתחותו העצמאית.

מאת: david frisherחינוך ולימודים - כללי22/05/091155 צפיות
שלל הסדנאות המוצעות כיום לכל המתעניין בתרבות הגוף הוא עצום. החל בביו - אנרגיה, גשטאלט, פלדנקרייז, פילאטיס, ועד לאמנויות הלחימה מייבוא המזרח הרחוק, והרשימה ארוכה. איך ניתן למצוא את הידיים והרגליים בתוך המבחר הקאנוני וכן בענפים הנוספים חדשות לבקרים ?

מאת: david frisherאורטופדיה ופיזותרפיה07/05/091321 צפיות
בין שפת הגוף לשפה המדוברת נמצא קשר רב-משמעות, בייחוד בשפת המקורות. ביטוי הנשמע לאזנינו כצירוף מוצלח או, להבדיל, כדיבור מליצי שעבר זמנו, מתגלה כתיאור מדויק של תיקשור בתנועה, המוגדר כשפת הגוף. יתרה מכך, אם נפרק את הרכיבים של הצירוף הלשוני, נקבל תמונה מוחשית של התנהלות נכונה בפעילות הגוף היומיומית.

מאת: david frisherספורט וכושר גופני - כללי20/04/091043 צפיות
בין שפת הגוף לשפה המדוברת נמצא קשר רב-משמעות, בייחוד בשפת המקורות. ביטוי הנשמע לאזנינו כצירוף מוצלח או, להבדיל, כדיבור מליצי שעבר זמנו, מתגלה כתיאור מדויק של תיקשור בתנועה, המוגדר כשפת הגוף. יתרה מכך, אם נפרק את הרכיבים של הצירוף הלשוני, נקבל תמונה מוחשית של התנהלות נכונה בפעילות הגוף היומיומית.

מאת: david frisherאורטופדיה ופיזותרפיה27/03/091066 צפיות
התערוכה המדוברת בעיר- תצוגת גופות כמעשה אמנותי - היא גלגול חדש לנושא גופני השנוי במחלוקת. במרכז המהפכות האמנותיות והתרבותיות בלטו מאז ומתמיד הנושאים החמים: דת, מין ומוות. בלי להרחיב במשברי התרבות שחוללו זרמים חדשניים דווקא בשל היותם פרובוקטיביים, הצופה הנייטרלי יכול להתמקד בהיבט הבריאותי של התערוכה, כחלק מהעמדת הפאתולוגיה לשירות הרפואה במדע המודרני. --------------------------------------------------------------------------------

מאת: david frisherאורטופדיה ופיזותרפיה24/03/09993 צפיות
בריאות - מיציבה להליכה העמידה כשלעצמה אינה מצב סטאטי. תוך עיצוב וייצוב העמידה הטובה לגוף מתרחשת תנועה פנימית של הגוף והנפש. ההתבוננות פנימה מחוברת לתנועות הגומלין המתמשכות לאורך עמוד השדרה על כל חוליותיו: מהראש לחוליות העורף והלאה עד האגן. משהו בחוליות הסרעפת משפיע על הנשימה ויורד לאגן המגיב בהתאם ליציבה הנכונה. מה יתרחש אם העמידה היציבה תהווה הכנה לצעד הבא, להליכה הנכונה? איך ייערך הגוף לקראת המעבר, בתחילה בסלואו מושן ובסופו של המהלך - תהפוך להרגל ?

מאמרים נוספים בנושא מתכונים ואוכל - כללי

מאת: דוד כהןמתכונים ואוכל - כללי02/04/205286 צפיות
כשמתכוננים לעריכת ארוחה חגיגית, לא מתחשבים רק באוכל אלא גם בעיצוב השולחן. בדרך כלל משתמשים בכלי הגשה יוקרתיים. כלים אלה יכולים להיות גם מפלסטיק, כלים חד פעמיים. הבאנו כמה טיפים לשימוש בכלי הגשה חד פעמיים יוקרתיים.

מאת: עופר שלומתכונים ואוכל - כללי24/03/205203 צפיות
ציוד למסעדות

מאת: shlomy מתכונים ואוכל - כללי22/01/205506 צפיות
מתכננים אירוע בקרוב? רוצים לבחור את הקייטרינג הנכון ביותר עבור האירוע, וזה שיתרום להצלחה שלו בצורה הטובה ביותר? אם כן כדי לכם לקרוא את המאמר הבא:

מאת: ניב אבןמתכונים ואוכל - כללי21/01/205596 צפיות
אך מה ניתן לעשות כאשר רוצים לחגוג אירוע באווירה יותר אישית, מבלי לאבד את הייחודיות של ארוחת שף טעימה ומזמינה ללא טרחה שמצריכה עמידה מול כיריים ותנורים בוערים? בשביל זה בדיוק קיימים שפים אישיים.

מאת: שרון צרפתימתכונים ואוכל - כללי13/11/195910 צפיות
יש לשים את הדגש לגבי התוכן האישי על מנת לרדת מהר ובהצלחה

מאת: עופר שלומתכונים ואוכל - כללי30/07/196116 צפיות
ציוד למסעדות

מאת: חיים נוימתכונים ואוכל - כללי25/10/183092 צפיות
מסעדת "וינה" השוכנת ברחוב בן יהודה 62 בתל אביב היא מסעדה ותיקה שנוסדה לפני כשבעים שנה והמתמחה באוכל יהודי נוסח מזרח-אירופה. בשנים האחרונות קמה לה עדנה לארוחה מבית האימא הפולניה או הרומניה או הרוסיה ורבים שבים ופוקדים מסעדות המתמחות באוכל היהודי המנחם הזה, חלק רב מהם תיירים ולאחרונה גם צעירים שחזרו ממסע קניות בארצות מזרח אירופה ובמיוחד מפולין, שם הפירוגי הוא מאכל לאומי.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica