חפש מאמרים:
שלום אורח
27.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

הקשר בין פרזנטציה לגוף האדם ויציבה

בין שפת הגוף לשפה המדוברת נמצא קשר רב-משמעות,

בייחוד בשפת המקורות. ביטוי הנשמע לאזנינו כצירוף מוצלח או, להבדיל, כדיבור מליצי שעבר זמנו, מתגלה כתיאור מדויק של תיקשור בתנועה, המוגדר כשפת הגוף. יתרה מכך, אם נפרק את הרכיבים של הצירוף הלשוני, נקבל תמונה מוחשית של התנהלות נכונה בפעילות הגוף היומיומית.


ביטויים מוכרים כגון רוחב לב, רוחב יד, להטות שכם, לכרוע ללדת, קשה עורף, מלמדים קודם כל על תכונה אופיינית, ותכופות גם על תגובה טבעית שנבעה מן ההקשר הפיזי והתקבעה כקו אופי.


* ניקח לדוגמה את הביטוי 'קשה עורף' המאפיין אדם עקשן.

העקשנות הכרונית אכן עלולה להתבטא בקשיות העורף (וזקוקה לעיסוי דחוף...).
ידוע כיום כי התכווצות חוזרת של השריר מקבעת אותו בלי יכולת לשחררו בדרך פשוטה.


בהקשר מקביל, התנועה הרחבה של היד, וכמוה התחושה של הרחבת הלב,

נותנת ביטוי לנינוחות הגופנית של מי שנותן מתוך נדיבות, ולבו פתוח לאחרים.


* השימוש הנכון בשכמות למטרת הרמה טוב עשרת מונים מהרמת משקל גדול במאמץ שמאותחל מכיוון הגב. כמה בעיות גב והסטות חוליות עדינות במרכזו היו נחסכות לנו אילו התכופפנו והיטינו שכם לשם אותה פעולה, כשעיקר העבודה מוטלת על השכמות, בלי לערב את הגב. להטות שכם במובן של 'לעזור' יכול להוות עזר רב לנתמך ולתומך כאחד.


* הנשים הבדוויות היולדות בכריעה (וכך גם נהוג כיום במערב בבתי חולים מתקדמים ביותר) מקלות על פעולת הלידה הטבעית, בלחיצה כלפי מטה, כמובן בזכות ההרגל של ישיבה מזרחית בעבודת הבית השגרתית. כיום התפשטות היוגה וכל שיטות ההגמשה המודרניות מכשירות את גוף האשה לאותה טכניקה טבעית, באם היא כורעת ללדת מתוך בחירה שלה

(במקום לציית לתכתיבי הרפואה הממוכשרת).


לאחרונה נפרש כר נירחב לטיפוח הקשר גופ-נפש, עם חדירת תורות המזרח לתרבות הטיפול האלטרנטיבי,

שלוקח חלק בחשיבה הירוקה המקרבת את האדם לטבע: הטבע הסביבתי וטבע האדם במקביל.


"דעות קדומות אינן רעות מעיקרן" - האמירה החכמה של מרטין בובר מתייחסת לדעה קדומה שהיא קודמת לדעה

שנבסס לאחר שיקול דעת.


אם נלך עוד צעד בפירוש של 'דעה קדומה' נוכל לשאוב מהשפה הקדומה השראה 'מתקנת', על משקל 'רפואה מתקנת'. ההמחשה הלשונית הקדומה של שפת הגוף התפתחה בתנאים אותנטיים, כמובן בלי נזקי ה-STRESS האופייני לאורח החיים המודרני.



--
מתחם טיפולי גוף נפש דוד פרישר , בר גיורא חיפה , עיסויים
054-5995749

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

מטפל ומנחה רב תחומי - טיפול אורטופדי, אקרופיסורה, שוודי, תאילנדי , אבנים חמות, איורוודה, אנטי איגינג ועוד ...

054-5995749

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת david frisher

מאת: david frisherחינוך ולימודים - כללי22/05/091362 צפיות
ביחסי גופ-נפש מוכרת לכל העובדה כי האדם נולד כיצור בריא והתפתחותו מובטחת על בסיס נתוני פתיחה אידיאליים, לפחות במה שנוגע לכישוריו הגופניים. התינוק מפתח את הקואורדינציה בין אבריו ומשתמש בכל חושיו ל"תחזוקת" נתוניו הגופניים והמנטאליים כאחד. ההורים והסביבה נענים לדרישות ולצרכים שמובעים על ידי התינוק עצמו, ולמעשה הם לומדים ממנו ומתגובותיו הספונטניות מהו המעשה הנכון שעליהם לנקוט כדי לתמוך בהתפתחותו העצמאית.

מאת: david frisherחינוך ולימודים - כללי22/05/091157 צפיות
שלל הסדנאות המוצעות כיום לכל המתעניין בתרבות הגוף הוא עצום. החל בביו - אנרגיה, גשטאלט, פלדנקרייז, פילאטיס, ועד לאמנויות הלחימה מייבוא המזרח הרחוק, והרשימה ארוכה. איך ניתן למצוא את הידיים והרגליים בתוך המבחר הקאנוני וכן בענפים הנוספים חדשות לבקרים ?

מאת: david frisherאורטופדיה ופיזותרפיה07/05/091323 צפיות
בין שפת הגוף לשפה המדוברת נמצא קשר רב-משמעות, בייחוד בשפת המקורות. ביטוי הנשמע לאזנינו כצירוף מוצלח או, להבדיל, כדיבור מליצי שעבר זמנו, מתגלה כתיאור מדויק של תיקשור בתנועה, המוגדר כשפת הגוף. יתרה מכך, אם נפרק את הרכיבים של הצירוף הלשוני, נקבל תמונה מוחשית של התנהלות נכונה בפעילות הגוף היומיומית.

מאת: david frisherמתכונים ואוכל - כללי07/04/091160 צפיות
פסח ותזונה נכונה הסמליות הסגפנית של חג הפסח השתכחה מן הלב מאז יציאת מצריים. נסיבות היסטוריות ואילוצים הילכתיים עיצבו את סעודת החג לכלל ישראל לדורותיו. אין ערוך לסמליות המאחדת המתבטאת בקיום ליל הסדר, אם כהילכתו ואם בואריאציות שהתקבעו בכל עדה או משפחה, לפי הטעם, האיסורים, ורמת הדבקות בפולחן הדתי. --------------------------------------------------------------------------------

מאת: david frisherאורטופדיה ופיזותרפיה27/03/091068 צפיות
התערוכה המדוברת בעיר- תצוגת גופות כמעשה אמנותי - היא גלגול חדש לנושא גופני השנוי במחלוקת. במרכז המהפכות האמנותיות והתרבותיות בלטו מאז ומתמיד הנושאים החמים: דת, מין ומוות. בלי להרחיב במשברי התרבות שחוללו זרמים חדשניים דווקא בשל היותם פרובוקטיביים, הצופה הנייטרלי יכול להתמקד בהיבט הבריאותי של התערוכה, כחלק מהעמדת הפאתולוגיה לשירות הרפואה במדע המודרני. --------------------------------------------------------------------------------

מאת: david frisherאורטופדיה ופיזותרפיה24/03/09994 צפיות
בריאות - מיציבה להליכה העמידה כשלעצמה אינה מצב סטאטי. תוך עיצוב וייצוב העמידה הטובה לגוף מתרחשת תנועה פנימית של הגוף והנפש. ההתבוננות פנימה מחוברת לתנועות הגומלין המתמשכות לאורך עמוד השדרה על כל חוליותיו: מהראש לחוליות העורף והלאה עד האגן. משהו בחוליות הסרעפת משפיע על הנשימה ויורד לאגן המגיב בהתאם ליציבה הנכונה. מה יתרחש אם העמידה היציבה תהווה הכנה לצעד הבא, להליכה הנכונה? איך ייערך הגוף לקראת המעבר, בתחילה בסלואו מושן ובסופו של המהלך - תהפוך להרגל ?

מאמרים נוספים בנושא ספורט וכושר גופני - כללי

מאת: עופר שלוספורט וכושר גופני - כללי24/09/204896 צפיות
אזניות לפעילות גופנית, אוזניות ספורט, אוזניות אלחוטיות

מאת: דניאל מלמדספורט וכושר גופני - כללי11/02/205456 צפיות
כולם היום קונים בגדי ספורט באינטרנט, חברה שמספקת מבחר גדול של בגדי ספורט אונליין לגברים ונשים. בגדי ספורט איכותיים מאוד, נושמים והכי נמכרים בעולם בכל ענף הספורט. המאמר הבא יסביר לכם כיצד נכון לקנון בגדי ספורט אונליין. קריאה נעימה

מאת: הדסהספורט וכושר גופני - כללי03/10/172872 צפיות
מי מאתנו לא ראה דשא סינטטי במגרשים. בתקופה האחרונה אנו זוכים לעלייה בכמות המגרשים אשר החליטו להחליף את הדשא הרגיל שלהם בדשא סינטטי ולכך סיבות רבות. במאמר זה נשתדל לפרט ולהסביר מה הם היתרונות והחסרונות ברכישת דשא סינטטי למגרשים חיצוניים או פנימיים. בכדי להחליט מה מבין כל סוגי הדשא עדיף חשוב להבין מה הוא בעצם דשא סינטטי.

מאת: הדסהספורט וכושר גופני - כללי17/08/173431 צפיות
עכשיו קיץ ורב הילדים נמצאים בחופש הגדול. ברור לכולם שילד בגיל 12-16 לא ישב בבית כל החופשה, אלא יצא החוצה לשחק במגרשים. בכל שכונה ברחבי הארץ ניתן למצוא מגרשי ספורט עם מתקני ספורט רבים. במקרים מסוימים ניתן למצוא אפילו כמה מגרשים באותה שכונה מה שנותן לאותו ילד בקיץ חופש בחירה במקום בילוי המועדף עליו.

מאת: הדסהספורט וכושר גופני - כללי06/08/173887 צפיות
אין ספק שפעילות גופנית בימינו תופסת מקום חשוב אצל האנשים ורובנו מבינים שבכדי להישאר בריאים יש צורך בלבצע פעילות פיזית בתדירות גבוהה. בזכות פעילות פיזית אנו שומרים על הגוף שלנו ומפחיתים את הסיכוי למחלות שונות בעשרות אחוזים. ישנם מקומות רבים בהם ניתן לבצע פעילות פיזית. ניתן למצוא ברחבי הארץ חדרי כושר רבים, ולאלו שאוהבים להתאמן בחוץ יש את מגרשי הספורט.

מאת: דניסספורט וכושר גופני - כללי30/03/173691 צפיות
איך תוכלו להגדיל את סיכויי הזכייה שלכם בווינר? בעזרת קהילת מהמרי ווינר מקצועית שתוכל לעזור לכם להחליט על מה ומתי להמר.

מאת: רוני הכהןספורט וכושר גופני - כללי04/07/163120 צפיות
עד אשר התרופה המיוחלת תגיע גם אל תחום הדימנציה אפשר להאט את התקדמות המחלה על ידי תרגילים של שיפור זיכרון שמאפשרים להעניק את הטיפול החשוב שמאפשר עוד שנים ארוכות של חיים איכותיים.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica