חפש מאמרים:
שלום אורח
21.02.2020
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

בהייטקית קוראים להם enabler

מאת: עינת מירוןיחסי ציבור16/01/2009992 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

שלהי 2000, תחילת 2001 מישו נעץ סיכה והבועה התפוצצה. בלי אזהרות על משבר חריף שיפקוד אותנו. בלי הערכות של אנליסטים על הצפוי. נדמה שזה קרה ביום בהיר אחד שבו כמעט הכל פסק. האירועים בוטלו, מנהלי שיווק מצאו עצמם מבצעים מטלות ארגוניות שונות בתכלית מאלה שהורגלו והפיטורים.. הווו הפיטורים. זכורות במיוחד התמונות הסוריאליסטיות של מסוקים ולימוזינות ברחובות רמת החייל שמלמעלה וידאו שאין ניסיונות לפגיעה בנפש ומלמטה פשוט אספו את המפוטרים הטריים בקלאסה אחרונה בדרך הביתה. אצל מי ששרד את גל הפיטורים התחלפו נושאי השיחה מבאיזו מסעדה נאכל היום צהריים ואיך קיבלתי מה שרציתי בחוזה האישי כולל האפשרות לבחור את צבע הריפוד ברכב החדש לאיך שורדים ואיך גורמים לבוס לאהוב, להעריך ולהרגיש שאנחנו כל כך חיוניים ונדרשים לארגון.

בין התפקידים הראשונים שקוצצו אז היו אנשי המרקום ואנשי יחסי הציבור. מי שגרם לארגון להוציא כסף נחשב מיידית למוקצה ושוחרר מתפקידו. הפאניקה פשוט עיוורה וארגונים חתכו בלי בכלל לחשוב.

משבר כלכלי 2008. נדמה שענף יחסי הציבור יד ביד עם שותפו המרקום הוא מהתחומים החשובים והחיוניים היום שאף אחד לא ממהר לוותר עליהם. ולמה בעצם? אז, לפני 8 שנים, במשבר הראשון שעבר על תעשיית ההייטק הפאניקה ניצחה. אף אחד לא ידע איך מעכלים את הבשורה ואיך לעזאזל מתמודדים איתה. איך פתאום ממשכורות נטו גדולות מאוד שלא לדבר על כיסוי כמעט מוחלט של כל ההוצאות השוטפות-היומיומיות, מצליחים לחיות עם קיצוץ של 10%.

אז מה השתנה המשבר הזה מהמשבר הקודם? כמו כל דבר גם כאן הניסיון משחק תפקיד. משבר, קשה ככל שיהיה, מתישו יסתיים. בנקודה מסוימת בזמן ארגונים ירצו, יצטרכו ויידרשו לחזור לאותה עוצמת פעילות שאפיינה אותם קודם למשבר ואולי אפילו גדולה יותר.

חברות ההייטק מבינות היום את מה שהחברות בסקטורים המסורתיים ובעסקים התעשייתיים עוד לא הפנימו. כדי להיות כאן כשהמשבר יסתיים, חייבים להמשיך לעבוד. לשדר עסקים (כמעט) כרגיל. אז נכון שמקצצים קצת בעלויות ומוותרים על טיסה במחלקה ראשונה ואחראי המטבח מביא עוגיות קצת יותר פושטיות וכבר אין קולה במקרר ונכון, לצערנו שיש חברות שגם מנצלות את ההזדמנות כדי לעשות "ניקוי אורוות" ומפטרות גם אם לא ממש צריך, אבל יש דברים שבאמת אסור לוותר עליהם. אחד מהם הוא יחסי ציבור.

אנשי המרקום ויחסי ציבור הם המאפשרים. בהייטקית קוראים להם enabler. בתקציבים נמוכים משמעותית מאלה שמושקעים בד"כ בפרסום, משרד יחסי ציבור מיומן יוכל ללוות ארגון ולחשוף אותו בפני קהלים רבים מאוד. בעבודה מושכלת ויסודית מאפשרים אנשי יחסי הציבור לספר כמעט מעל לכל במה באינטרנט, בעיתונות המודפסת אולי אפילו בטלוויזיה על פרויקט חשוב שמתבצע בימים אלה, על מהלך עסקי שהחברה יוזמת. לפעמים חשוב גם סתם כך להראות בכתבה נושאית, אולי אפילו בכתבת מגזין שלא נוגעת ישירות לתחום העיסוק.

הנראות התקשורתית עוזרת לארגון לשדר מסר למשקיעים שלו, לשותפים, לעובדים - אצלנו עובדים. אנחנו בסדר. ממשיכים בתנופה. אולי אפילו מסר ללקוחות פוטנציאליים - זוכרים אותנו? אנחנו יודעים לתת לכם מענה. ואולי, וזו כנראה הסוגיה החשובה ביותר שמבדילה את משבר 2008 ממשבר 2000 - אנחנו מנוהלים היטב ובחכמה ונהיה כאן גם אחרי המשבר.

* הכותבת מנהלת את מירון תקשורת משווקת, המתמחה בעבודה עם חברות  הייטק IT וארגונים עסקיים. www.meyron-mc.com

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

משרד יחסי ציבור וייעוץ תקשורתי ושיווקי הוקם באוקטובר 2005 ומשרת מאז חברות טכנולוגיה מובילות וסטארטאפים בראשית דרכם המקצועית. המשרד מתבסס על ראייה שיווקית רחבה המחברת בין כל פעילויות השיווק והתקשורת הנדרשות לארגון. את המשרד מנהלת עינת מירון, בעלת ניסיון עשיר של למעלה מ-18 שנים בכל ערוצי המדיה השונים.

עינת מירון

יחסי ציבור, יעוץ תקשורת ושיווק

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת עינת מירון

מאת: עינת מירוןיחסי ציבור11/03/12842 צפיות
לקשת עוצמה גדולה שאסור לזלזל בה, אבל הפעם נדמה שהציבור תופס את העוצמה הזו כזלזול בו ובשכל הישר שלו וקשת עלולה למצוא את עצמה במשבר מתגלגל

מאת: עינת מירוןאינטרנט - כללי25/01/10874 צפיות
בהתאם להסכם שיתוף הפעולה, חברת waze תעשה שימוש במידע ובמפות של Location World ובתמורה תספק עדכוני מפות בזמן אמת, בהתאם למצב התנועה. המהלך יאפשר ל- Location World לספק ללקוחותיה שירות מפה עדכני, בזמן אמת, הראשון מסוגו באקוודור ובהמשך בשאר מדינות אמריקה הלטינית

מאת: עינת מירוןהודעות לעיתונות - כללי25/01/101005 צפיות
אתר ozeret4u.co.il מקבוצת דפי זהב חושף כמה תשלמו לעוזרת הבית שלכם ומה היא תהיה מוכנה לעשות בתמורה. האתר מהווה את מאגר המידע הגדול והאמין ביותר בארץ לעוזרי ועוזרות בית. באתר רשומים אלפי עובדים במקצועות משק הבית, כש-694 מהם זמינים לעבודה מיידית. כולם, רואיינו בסינון מקדים טרם אישור הרשמתם לאתר. באתר מידע רחב הכולל מידע למעסיקים, טיפים לניקיון הבית, לתחזוקתו ועוד.

מאת: עינת מירוןצילום27/08/09849 צפיות
מתחילים בעכו ב-2.9.09, יתר תושבי הארץ מוזמנים להתעדכן באתר החברה www.karat.co.il

מאת: עינת מירוןיחסי ציבור22/07/09849 צפיות
השבוע, עם תחילת ההשקה שלך בסלקום התקשורת הגיבה בקרירות יחסית. כן, התייחסו. סיקרו. צילמו וציטטו אותך בהרחבה, אבל כותרות מפרגנות כבר לא היו. ברשת לעומת זאת כמות האזכורים עם הכותרת השלילית "מדוע אני לא אוהב את מודו" היתה עצומה (בסדר, במונחי נישה ישראלים).

מאת: עינת מירוןיחסי ציבור16/01/09962 צפיות
לא פשוט להיות איש יחסי ציבור של חברה שמנכ"לה עומד בפני ועדת ביקורת. מטבע הדברים, איש יחסי הציבור הוא איש סודו של המנכ"ל. הוא נושא בתפקיד אמון. המנכ"ל מינה אותו ולכן הקשר ההדוק מתבצע מולו. איש יחסי ציבור טוב יתחבב מקצועית ואולי אפילו אישית, גם על בעלי תפקידים אחרים, גם בכירים בחברה, אבל כשתדרש תגובה על מהלך עסקי או על אירוע חדשותי המנכ"ל ולא הבכירים שתחתיו, יקבל את הבכורה. המנכ"ל הוא המזוהה. ברב המקרים הוא-הוא המיתוג.

מאת: עינת מירוןיחסי ציבור16/01/09883 צפיות
כדי להיות אופרטיביים אני מציעה ליח"צני מלם-תים שאמורה עוד לנהל את מערכת הבחירות המקדימות של מפלגת קדימה לשנות אסטרטגיה ומהר.

מאמרים נוספים בנושא יחסי ציבור

מאת: ישראל רף יחסי ציבור13/08/174267 צפיות
המתנות שבעלי העסקים מחלקים במטרה לשמח, לחזק את הקשר, מסייעות לעסק לפרסם את עצמו, דוגמה למוצר פרסום ממותג מעולה עציץ ממותג מכיל גם את לוגו העסק ומהווה מתנה נפלאה וירוקה, עציץ ממותג מונח תמיד במקום בולט וחושף את העסק לקהל יעד נרחב במשך זמן רב, לכן ההצלחה מבטחת

מאת: ישראל רף יחסי ציבור28/07/174389 צפיות
למה כדאי לכם לחלק ללקוחות מתנות ממותגות לראש השנה? כוחן של המתנות הממותגות כאקט שיווקי עסקי הוא משמעותי. כולם אוהבים לקבל מתנות ברכה ופרסום בעציץ אחד – עסקת חבילה מושלמת לעסק שלכם, העציץ הממותג נושא את שם העסק, הלוגו ודרכי ההתקשרות עם העסק שלכם ויוצב על שולחנם של הלקוחות זוהי מתנה יוצאת דופן, בעלת נוכחות בולטת ואפקט קידומי מנצח.

מאת: amirdadon90יחסי ציבור17/01/174565 צפיות
דודי מליץ הוא אחת ההוכחות היותר משכנעות ליכולת של אדם להשתנות, גם אם התקשורת מנסה להעמיד אותו על משבצת מאוד ספציפית ולהדביק לו תווית מסוימת.

מאת: ישראל רף יחסי ציבור29/12/162117 צפיות
מדי שנה חברות ובעלי עסקים מפרסמים עם מתנות ממותגות את העסק שלהם על מנת להישאר תמיד בתודעת הצרכן ישנם מוצרי פרסום שיכולים למתג את העסק שלכם בכדי לבדל אותו מעשרות המתחרים המשתתפים בכנסים ואירועים עסקיים. פרטים בהמשך...

מאת: יוסי לוייחסי ציבור16/02/161234 צפיות
למה לקנות עוקבים באינסטגרם במחיר זול? מדוע שווה לבצע קניית עוקבים באינסטגרם בלי לחכות אפילו דקה אחת? כל הפרטים וכל המידע הרלוונטי בשבילכם במאמר התוכן הבא!

מאת: מאיר סוויסה יחסי ציבור05/11/151842 צפיות
הובלות בנהריה ללקוחות פרטיים ועסקיים חברת הובלות בנהריה מציעה מעטפת שירותים רחבה ללקוחות פרטיים ועסקיים, השירות כולל גם הובלת דירות באזור הצפון ולכל אזורי הארץ והובלת משרדים. כל לקוח של חברת הובלות בנהריה זוכה ליחס אדיב וחם ולייעוץ מקצועי על מנת לבחור את השירות הנכון, היעיל והמתאים לו ביותר. החברה מציעה הובלת תכולה מלאה או חלקית של דירות ומשרדים, הובלת מטענים, הובלות עם מנוף, הובלות של פריטים בודדים וכל הובלה אחרת בהתאם לצרכי הלקוח ודרישותיו הייחודיות.

מאת: רונןיחסי ציבור26/08/151264 צפיות
אם יש לכם צורך בקריין או קריינית למכרזיה או לסרטוני פרסומת כדאי לדעת איך לבחור את האדם הנכון לצורך העניין. בחירה לא מתאימה לא תעביר כמו שצריך את המסר הנדרש

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica