חפש מאמרים:
שלום אורח
23.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

איך מנצחים בהסברה

מאת: עינת מירוןאקטואליה16/01/20091525 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

אנחנו מדינה דמוקרטית. ליברלית. פתוחה. הוגנת (לפחות למראית עין) וזו בדיוק הבעיה שלנו. את המלחמה המתרחשת בדרום, כמו זו שהתרחשה בצפון, אין לנו סיכוי לנצח. לא כי אנחנו לא טובים (ואנחנו דיי מוגבלים.. לטס פייס איט) ולא כי אין לנו את הציוד (יש, אבל אנחנו לא ששים להשתמש בו), אלא כי אי אפשר להלחם באופן מסודר נגד ישויות עצמאיות. מה כן אפשר לעשות? להלחם באמצעות ערוצי התקשורת.

בפועל, במערכות החדשות בטלוויזיה, ברדיו, באינטרנט ובעיתונים יושבים אנשים שיום יום מקבלים החלטות עבורנו, הציבור ומאוד בטוחים בהכרות שלהם עם הטעם שלנו, הקהל. מניסיונם, הם חושבים שיש שיטת סיקור ודיווח אחת ושהיא הנכונה. בפועל לא כך הדבר וכדי לנצח במלחמה על דעת הקהל, צריכים אנשי החדשות לאמץ לעצמם גישה חדשה, שלא בטוח שתתקבל ברוח טובה. למען האמת, בטוח שלא תתקבל כלל.

יבואו עורכי חדשות ותיקים ועוד לפני שישמעו מה שיש להגיד יאמרו שהסיקור הנוכחי הוא הנכון. שאסור לנו לשכוח את עצמנו. שאנחנו חייבים לשמור על כללי האתיקה, ההתנהגות והסיקור העיתונאי. למה הם יהיו כאלה נחרצים? למה לא יסכימו לחשוב על הדברים ולשנות במעט את גישתם? שנים של תפקידים בעמדות כוח משמרות פחדים ומונעות הסתכלות חדשה. קצת כמו הדרך שבה מתייחסים בכירי התקשורת לאינטרנט...

כתבי השטחים וכתבינו לענייני ערבים צריכים לצאת להפסקה. לשנת שבתון. ללימודים בחו"ל, לעשות הסבה לתפקידי כתבי רווחה, ספורט, מה שירצו. אנחנו צריכים להפסיק ולהעביר דיווחים על הקורה בתוככי עזה, קלקיליה, שכם וכל עיר שאינה תחת ריבונות ישראלית.

למה? כי במלחמה על דעת הקהל, רק זווית אחת צריכה להיות מוצגת. זווית אחת שתשודר ללא הפסקה. תיצור שטיפת מוח. כתבה מצוינת של ישראל רוזנר בערב שישי בערוץ 10 צריכה להיות משוכפלת בכל ערוץ ובכל אתר. הרצף הזה, של ילדים שקוטעים שיחה ורצים מתוך הרגל ממש, לחדר מוגן, בכל פעם שנשמעת צפירת אזעקה, היא התמונה שצריכה להיחקק בזיכרון של כולנו ולחלחל לתודעה של תושבי העולם.

לכתבי השטחים שממש יבער בעצמות להגיד משו, אפשר לתת מס' דק' בהן יציגו את שטיפת המוח שעוברים בני ה-6 בבתי הספר של החמאס. אפשר להראות את חומר הלימודי שלהם. אפשר להראות את האימונים. אפשר לדבר עם אמהות שמצהירות כי הן מחכות לרגע שילידיהן יהפכו לשהידים.

כתבי הצבא צריכים לעדכן באופן שוטף רק על חיסולי משגרי קסאם וגראד. אין לנו באמת עניין לדעת שבנין מפקדה נכתש. המידע הזה לא מועיל ולא משרת אף אחד.

כמו בימי מלחמת המפרץ הראשונה, בגל הפתוח, צריכה להיות פריצה לשידור עם כל נפילה של רקטה או טיל. גם אם מדובר בנפילה בשטח פתוח שלא הזיקה אפילו לעץ.

ילדי שדרות צריכים לכתוב עוד ועוד מכתבים שיתפרסמו בעיתון וימלאו את העמודים שיתרוקנו בגלל יציאתם לחופשה של כתבי השטחים/ערבים ובגלל צמצום הבמה הניתנת לכתבים הצבאיים.

צוותי טלוויזיה צריכים לעמוד הכן בכניסה לבתי החולים בדרום כדי לתעד את הגעתם של הפצועים ולדובב את בני משפחותיהם.

מערכות החדשות צריכות להעתיק את מקום מושבן מהאולפנים הנוחים לשדרות ולאשקלון. ממש כמו במלחמת לבנון השנייה. להיות שם שעה שעה. רק ככה נוכל כולנו, לשמוע בזמן אמת את שריקות הרקטות ולראות את העשן המתמר.

אנחנו צריכים לזעזע את העולם. להראות עד כמה המצב אבסורדי. להראות באילו תנאים חיים אנשים שומרי חוק, בתוך המדינה הריבונית שלהם. כשנרצחו ישראלים בגוש קטיף הואשמה ישראל בהפקרתם והרציחות תורצו בישיבה המיותרת שלנו שם. הנה יצאנו. עזבנו. התנתקנו. איפה השינוי? מה הטיעון של אנשי החמאס? בפועל, אנחנו לא צריכים לשמוע אותו. רק להראות שוב ושוב ושוב איך חיים תושבי מדינה דמוקרטית, נאורה, פתוחה וליברלית, כבר 7 שנים.

 אנחנו צריכים לזכור שבעולם הערבי משתמשים בשיטות האלה כבר שנים ארוכות והשליטה הברורה והמניפולטיבית של ההנהגה הערבית בערוצי התקשורת היא שעושה את ההבדל. כשבתקשורת הישראלית מראים פגיעות בעשרות הרוגים בעוד שבשטחי ישראל הרקטות מרסקות רק רגל או הורגות אדם לעיתים נדירות, ההסברה הערבית מנצחת. הכתבה של ישראל רוזנר היא לא בכדי כתבה מוצלחת. היא מספרת שילדים בני 4-5-6 רצים למרחב מוגן כטבע שני. לתוך החיים האלה הם נולדו וזה מה שהם מכירים.

  

  • הכותבת מנהלת את מירון תקשורת משווקת, המספק שירותי ייעוץ תקשורתי, שיווקי ויחסי ציבור. www.meyron-mc.com
 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

משרד יחסי ציבור וייעוץ תקשורתי ושיווקי הוקם באוקטובר 2005 ומשרת מאז חברות טכנולוגיה מובילות וסטארטאפים בראשית דרכם המקצועית. המשרד מתבסס על ראייה שיווקית רחבה המחברת בין כל פעילויות השיווק והתקשורת הנדרשות לארגון. את המשרד מנהלת עינת מירון, בעלת ניסיון עשיר של למעלה מ-18 שנים בכל ערוצי המדיה השונים.

עינת מירון

יחסי ציבור, יעוץ תקשורת ושיווק

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת עינת מירון

מאת: עינת מירוןיחסי ציבור11/03/121410 צפיות
לקשת עוצמה גדולה שאסור לזלזל בה, אבל הפעם נדמה שהציבור תופס את העוצמה הזו כזלזול בו ובשכל הישר שלו וקשת עלולה למצוא את עצמה במשבר מתגלגל

מאת: עינת מירוןאינטרנט - כללי25/01/101408 צפיות
בהתאם להסכם שיתוף הפעולה, חברת waze תעשה שימוש במידע ובמפות של Location World ובתמורה תספק עדכוני מפות בזמן אמת, בהתאם למצב התנועה. המהלך יאפשר ל- Location World לספק ללקוחותיה שירות מפה עדכני, בזמן אמת, הראשון מסוגו באקוודור ובהמשך בשאר מדינות אמריקה הלטינית

מאת: עינת מירוןהודעות לעיתונות - כללי25/01/101523 צפיות
אתר ozeret4u.co.il מקבוצת דפי זהב חושף כמה תשלמו לעוזרת הבית שלכם ומה היא תהיה מוכנה לעשות בתמורה. האתר מהווה את מאגר המידע הגדול והאמין ביותר בארץ לעוזרי ועוזרות בית. באתר רשומים אלפי עובדים במקצועות משק הבית, כש-694 מהם זמינים לעבודה מיידית. כולם, רואיינו בסינון מקדים טרם אישור הרשמתם לאתר. באתר מידע רחב הכולל מידע למעסיקים, טיפים לניקיון הבית, לתחזוקתו ועוד.

מאת: עינת מירוןצילום27/08/091372 צפיות
מתחילים בעכו ב-2.9.09, יתר תושבי הארץ מוזמנים להתעדכן באתר החברה www.karat.co.il

מאת: עינת מירוןיחסי ציבור22/07/091353 צפיות
השבוע, עם תחילת ההשקה שלך בסלקום התקשורת הגיבה בקרירות יחסית. כן, התייחסו. סיקרו. צילמו וציטטו אותך בהרחבה, אבל כותרות מפרגנות כבר לא היו. ברשת לעומת זאת כמות האזכורים עם הכותרת השלילית "מדוע אני לא אוהב את מודו" היתה עצומה (בסדר, במונחי נישה ישראלים).

מאת: עינת מירוןפרופילי חברות16/01/091602 צפיות
משרד יחסי ציבור וייעוץ תקשורתי ושיווקי הוקם באוקטובר 2005 ומשרת מאז חברות טכנולוגיה מובילות וסטארטאפים בראשית דרכם המקצועית. המשרד מתבסס על ראייה שיווקית רחבה המחברת בין כל פעילויות השיווק והתקשורת הנדרשות לארגון. את המשרד מנהלת עינת מירון, בעלת ניסיון עשיר של למעלה מ-18 שנים בכל ערוצי המדיה השונים.

מאת: עינת מירוןיחסי ציבור16/01/091560 צפיות
אז מה השתנה המשבר הזה מהמשבר הקודם? כמו כל דבר גם כאן הניסיון משחק תפקיד. משבר, קשה ככל שיהיה, מתישו יסתיים. בנקודה מסוימת בזמן ארגונים ירצו, יצטרכו ויידרשו לחזור לאותה עוצמת פעילות שאפיינה אותם קודם למשבר ואולי אפילו גדולה יותר.

מאמרים נוספים בנושא אקטואליה

מאת: בנימין קלינגראקטואליה25/08/222282 צפיות
ניתן להגיש תכניות פינוי בינוי ישירות לאישור הוועדה המחוזית גם כשיש הסכמה של פחות מ-100% מהדיירים עו"ד אלעזר במברגר, ראש הרשות הממשלתית להתחדשות עירונית, הבהיר לאחרונה כי ניתן להגיש תוכנית פינוי-בינוי ישירות לוועדה המחוזית, ללא צורך בהסכמתה של הוועדה המקומית דבר שיכול לסייע להזיז פרוייקיים תקועים.

מאת: בנימין קלינגראקטואליה03/05/222249 צפיות
מי רשאי להגיש בקשה להיתר בניה? הנדסאי בנין, אדריכל, מהנדס , קונסטרוקטור או כולם? בקשות כעורך ראשי להיתר בנייה ובאילו מבנים? פסק דין שהתקבל בימים האחרונים בבית המשפט המחוזי בחיפה מפזר את הערפל ועושה סדר בסוגיה הבוערת. השופטת תמר שרון נתנאל, קבעה כי אדריכלים בלבד יוכלו לשמש עורכים ראשיים ולהגיש בקשות להיתר למבנים של ארבע קומות ומעלה. מהנדסים לעומתם, יהיו רשאים לשמש עורכים ראשיים ולהגיש בקשות להיתר רק כאשר מדובר במבנים פשוטים בשימושים מוגבלים, כשהכוונה היא למבני מגורים, אחסנה ומלאכה בני פחות מארבע קומות.

מאת: בנימין קלינגראקטואליה22/01/221658 צפיות
רישוי זמין ומידע חיוני בעניין הגשת בקשה לתיק מידע להיתר והליכי הרישוי: כחלק מתהליך הדיגיטציה של שירותי משרדי הממשלה השונים, ביוזמה הנקראת 'ממשל זמין', הוקם ב-2006 אתר רישוי זמין של מנהל התכנון, אשר מאפשר בקשה להיתר בנייה באופן מקוון לחלוטין. המערכת הוקמה בהתאם לתיקון 101 לחוק התכנון והבנייה.

מאת: בנימין קלינגראקטואליה16/09/211505 צפיות
בית המשפט לעניינים מנהליים בראשל"צ הורה לאחרונה לבטל שני כתבי אישום שהוגשו נגד עברייני בנייה, בנימוק שהמדינה התעלמה מתיקון מס' 66 לחוק סדר הדין הפלילי, המאפשר לסגור תיקים "קלים" בהסדר וללא מעורבות בית משפט.

מאת: בנימין קלינגראקטואליה19/08/211482 צפיות
מהו רישוי הבנייה? תהליך רישוי הבנייה מלווה את הבונה משלבי תכנון הבנייה ועד לסיום הבנייה. התהליך מתבצע מול הועדה המקומית לתכנון ובנייה. ועדות לתכנון ובנייה נמצאות בפריסה ארצית, לכל ישוב ועדה מקומית לתכנון ולבנייה אליה הוא שייך. לרשימת הועדות והיישובים לחץ כאן תהליך רישוי הבנייה מרכב מ 5 אבני דרך מרכזיות: התקשרות עם עורך בקשה - קבלת מידע להיתר- תכנון - קבלת היתר בנייה - מהלך הביצוע האם תמיד צריך לבצע את כל תהליך הרישוי? לרוב עבודות הבנייה יש לבצע את כל תהליך הרישוי ולקבל היתר בנייה, המהווה אישור מהוועדה המקומית לכך שתכנון הבניין תואם לתוכניות המאושרות ולדרישות הוועדה. ישנן מספר עבודות בנייה שמצריכות דיווח בלבד - פטור מהיתר. גם בפטור מהיתר הבנייה חייבת להיות בהתאם לדרישות הועדה המקומית והתוכניות המאושרות.

מאת: בנימין קלינגראקטואליה01/06/211300 צפיות
אז מה זה אגרות בניה והיטלי פיתוח? אגרות בניה והיטלי פיתוח, הינם תשלומי חובה המוטלים על ידי רשויות מקומיות ותאגידי מים וביוב, לשם מימון התקנתם ורכישתם של תשתיות ציבוריות בתחומן המוניציפלי כגון: כבישים ומדרכות, תיעול, ביוב וצנרת מים. אגרות בניה והיטלי פיתוח אלו נדרש לשלם מי שהוא בעלים של קרקע ו/או מי שמבקש לבנות על קרקע ו/או בעלים המעוניין להוסיף בניה למבנה קיים. לצורך גביית אגרות בניה והיטלי פיתוח יש צורך בהתקיימותן של עילות (“אירועי מס”) המצויות ברוב חוקי העזר ובכללי דמי ההקמה, אשר במועד התממשות

מאת: אברהם פכטראקטואליה26/05/211153 צפיות
איפה ההסברה הישראלית – ישנה, מנמנמת, מגמגמת ובעיקר מפגרת בזמן אמת. למה אין בישראל – שר הסברה? אם יש מקום לשר מים- יש בוודאות מקום לשר הסברה במשרה מלאה. אבל משחקי אגו – מאבק בין משרד החוץ ומשרד ראש הממשלה – מונעים זה שנים מינוי חיוני של שר הסברה בארץ, אך בעיקר בחו"ל, במיוחד בימים אלה של אנטישמיות מתגברת.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica