חפש מאמרים:
שלום אורח
30.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

בית מנומס ואידילי לא מביא 40 אחוזי רייטינג

מאת: עינת מירוןיחסי ציבור11/03/20121416 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

עצרו הכל, קשת במשבר תקשורתי ואין לה מושג איך מתמודדים איתו. קשת הגדולה והמתוחכמת, שמנהלת ביד רמה את כל מהלכי יחסי הציבור האפשריים כדי לשפר ולחדד את מעמדה כשליטה הכל יכולה, נמצאת עכשיו במגרש שאין לה מושג איך להתנהל בו.

כן, קביעה קצת בוטה מצידי הקטנה למול המעצמה המשומנת והמנוסה, אבל כשבוחנים בעין מקצועית את מה שעשתה קשת בימים האחרונים, מאז הפילה מח' השיווק של ידיעות אחרונות את הפצצה השבועית שלה, מבינים שקשת בפאניקה וכולנו יודעים, כשנמצאים בפאניקה לא מתפקדים טוב.

בעגה המקצועית ההתמודדות שקשת נדרשת לה בימים האלה נקראת ניהול משברים. משבר מהטעם הפשוט שנוצר קרע בין התדמית הנקייה והערוכה והמהודקת שהגישה קשת לצופים 3 ימים בשבוע ובין הציבור שככל הנראה מרגיש שרומה.

בפועל, אין לנו כצופים סיבה להתלונן. שיתפנו פעולה עם מכונת הרייטינג המוכשרת של קשת גם בימים שבהם שידרה כלום מוחלט. אנשים כעסו ושלחו מכתבים לרשות השנייה והתלוננו על התכנים ועל האלימות ועל הסמים ועל עוד המון דברים, אבל ברגע האמת, כשנדרשו לבחור בין תוכנית תחקירים בערוץ 10 או שעשועון טריוויה, הם בחרו באח הגדול. אלה העובדות וצריך להכיר בהן.

אבל אז בא סער שיינפיין, שאם מתסכול אישי ואם מדאגה כנה לשלום הדיירים בעונה הנוכחית, סיפר שנייה ורבע אחרי שתם החוזה המגביל שלו עם הזכיינית, שההפקה דוחפת כדורים פסיכיאטריים. כאכסיומה אני רוצה להגיד שאלא אם אתם סיינטולוגיים, מתן טיפול בכדורים פסיכיאטריים לא אמור באמת להפריע או לזעזע אתכם. כל אדם שני לוקח היום ציפרלקס או ריטלין או שניהם ואף אחד מכם לא חושב שהוא לא בסדר. להפך, אתם מפרגנים לו על העובדה שהוא מטפל בעצמו. מכיר בבעיה. ומה שסער אומר, מלבד ענין הכדורים, הוא מה שכולנו יודעים כבר המון זמן – בריאליטי מופעלות מניפולציות על המשתתפים. לעיתים אלה מניפולציות מחוייכות, קלות לעיכול ולעיתים הן בוטות, קשות ואולי אפילו אכזריות.

אז מה עושה קשת כדי להתמודד עם המשבר שנקלעה אליו? מנצלת את זמן האוויר היקר מאוד שעומד לרשותה ומקריאה לצופים תגובה מביכה, מתלהמת ומנותקת מהמציאות. יודעים מה, אפילו מכללי האצבע של ניהול משברים.

איפה הטעות? הטעות היא קודם כל בגישה. כשאדם מפנה אצבע מאשימה הוא מפנה 4 אצבעות כלפי עצמו. כל הסבר ונימוק שהקריאו ארז טל ואסי עזר יכול להסתר באופן מיידי באמצעות קטעים מהתוכנית עצמה. ארז ואסי אמרו שכל אחד יכול לצאת מהבית כשהוא רוצה. באמת? מי לא זוכר את עדנה קנטי מאבדת את עצמה כשהיא מטפסת במדרגות הלוך ושוב בתחינה לצאת מהבית? הרי למה דודו קפרא וברי סימון מיהרו לצאת עם מי שהודחו? הם ידעו שהדלת ננעלת ושוב לא תפתח, אז ניצלו את ההזדמנות. המנחים המשיכו: הפקת התוכנית אינה עושה מניפולציות על הדיירים. באמת? מי לא יודע להסביר לעצמו בשניה אחת מדוע במשימת הזוגות סער ואיילה צוותו אחד לשני במדי אסיר ואזיקים?

בניהול משברים הבסיס הקבוע והבלתי מתפשר הוא אמת דברתי. תתמודדו עם הטענות שהוטחו בכם בהגינות. בהסברה. מותר גם להגיד עשינו טעויות, נפיק את הלקחים.

לטעון במהלך תגובה כי המרואיין איים עליכם ודרש דמי שתיקה, זו התנהלות שתעבור מצוין בסרט קולנוע שבו השליטה על הצופה מוחלטת. לא בריאליטי האמיתי שבו אין מצלמות ותסריט שמתוזמן על השנייה.

בניהול משברים קושי גדול של הארגון המתמודד הוא בגיוס המדיה שתספר את סיפורו. והנה, אם למישהו היה ספק בקשרים המסחריים שפועלים ורוחשים בעולם התקשורת הישראלי, הרי שהיום הוא כבר יכול להתרווח בכורסה שלו ולהירגע. יש קשר והוא הדוק והוא תומך והוא מגויס.

רשת מצידה, כמו ערוץ10, ממלאה מסך טלוויזיה מים, אבל חברת החדשות אפשרה ראיון צמרגפני מפנק ואוהד עם המון מחמאות לגדולתו וכישרונו של המפיק אלעד קופרמן שבו שיתף בתסכול האישי שלו מצביעותו של המתלונן מבלי להישאל שאלה אחת קשה. מבלי להישאל שאלה אחת עניינית על מידת המעורבות והנוכחות של הפסיכיאטר בישיבות ההפקה. והוא הרי חייב לשבת בהן. שכן בישיבות האלה מדברים על המתמודדים, על מצבם ואם לא ישמעו את הפסיכיאטר אז מה בעצם תפקידו שם? את הפסיכיאטר אגב, גם את זה למדנו מהתגובה, הם מיהרו לזרוק מתחת לפסי הרכבת. עוד מהלך, שלמרות שהפסיכיאטר עצמו לא במיוחד אהוד בציבור, מעיד על הרבה מאוד דברים לא טובים..

במקביל התראיין קופרמן ארוכות לישראל היום. ראיון שנוצר מעכשיו לעכשיו, בטח למול אילוצי סגירה קשים כפי שנהוג בסגירת כל מוסף שישי. גם בראיון הזה קיבל קופרמן במה אוהדת לספר על כאבו האישי, על הנתינה ועל ההשקעה במתמודדים. ולא, אני לרגע לא חושדת בקופרמן שטובת המתמודדים אינה לנגד עיניו. אבל בית אידילי ורגוע שבו כולם אומרים שלום ובוקר טוב ומנומסים אחד לשני, הוא לא בית שמביא 40% רייטינג.

משבר תקשורתי צריך לנהל בשקיפות. לא בואקום. לא בפאניקה. דף מסרים הוא חשוב אבל כשהמסרים לא נתפסים כהגיוניים אי אפשר לצפות ששטיפת המוח תעבוד ובסופו של דבר הציבור יאמין. כלומר לצפות אפשר, אבל האם זה גם יקרה? לקשת יש עוצמה גדולה שאסור לזלזל בה, אבל דווקא הפעם נדמה שהציבור תופס את העוצמה הזו כזלזול בו ובשכל הישר שלו ואם קשת לא תתאים את עצמה מהר מאוד למשבר הנוכחי, היא עוד עלולה למצוא את עצמה במשבר מתגלגל.

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

משרד יחסי ציבור וייעוץ תקשורתי ושיווקי הוקם באוקטובר 2005 ומשרת מאז חברות טכנולוגיה מובילות וסטארטאפים בראשית דרכם המקצועית. המשרד מתבסס על ראייה שיווקית רחבה המחברת בין כל פעילויות השיווק והתקשורת הנדרשות לארגון. את המשרד מנהלת עינת מירון, בעלת ניסיון עשיר של למעלה מ-18 שנים בכל ערוצי המדיה השונים.

עינת מירון

יחסי ציבור, יעוץ תקשורת ושיווק

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת עינת מירון

מאת: עינת מירוןאינטרנט - כללי25/01/101415 צפיות
בהתאם להסכם שיתוף הפעולה, חברת waze תעשה שימוש במידע ובמפות של Location World ובתמורה תספק עדכוני מפות בזמן אמת, בהתאם למצב התנועה. המהלך יאפשר ל- Location World לספק ללקוחותיה שירות מפה עדכני, בזמן אמת, הראשון מסוגו באקוודור ובהמשך בשאר מדינות אמריקה הלטינית

מאת: עינת מירוןהודעות לעיתונות - כללי25/01/101529 צפיות
אתר ozeret4u.co.il מקבוצת דפי זהב חושף כמה תשלמו לעוזרת הבית שלכם ומה היא תהיה מוכנה לעשות בתמורה. האתר מהווה את מאגר המידע הגדול והאמין ביותר בארץ לעוזרי ועוזרות בית. באתר רשומים אלפי עובדים במקצועות משק הבית, כש-694 מהם זמינים לעבודה מיידית. כולם, רואיינו בסינון מקדים טרם אישור הרשמתם לאתר. באתר מידע רחב הכולל מידע למעסיקים, טיפים לניקיון הבית, לתחזוקתו ועוד.

מאת: עינת מירוןצילום27/08/091376 צפיות
מתחילים בעכו ב-2.9.09, יתר תושבי הארץ מוזמנים להתעדכן באתר החברה www.karat.co.il

מאת: עינת מירוןיחסי ציבור22/07/091362 צפיות
השבוע, עם תחילת ההשקה שלך בסלקום התקשורת הגיבה בקרירות יחסית. כן, התייחסו. סיקרו. צילמו וציטטו אותך בהרחבה, אבל כותרות מפרגנות כבר לא היו. ברשת לעומת זאת כמות האזכורים עם הכותרת השלילית "מדוע אני לא אוהב את מודו" היתה עצומה (בסדר, במונחי נישה ישראלים).

מאת: עינת מירוןפרופילי חברות16/01/091607 צפיות
משרד יחסי ציבור וייעוץ תקשורתי ושיווקי הוקם באוקטובר 2005 ומשרת מאז חברות טכנולוגיה מובילות וסטארטאפים בראשית דרכם המקצועית. המשרד מתבסס על ראייה שיווקית רחבה המחברת בין כל פעילויות השיווק והתקשורת הנדרשות לארגון. את המשרד מנהלת עינת מירון, בעלת ניסיון עשיר של למעלה מ-18 שנים בכל ערוצי המדיה השונים.

מאת: עינת מירוןיחסי ציבור16/01/091475 צפיות
כדי להיות אופרטיביים אני מציעה ליח"צני מלם-תים שאמורה עוד לנהל את מערכת הבחירות המקדימות של מפלגת קדימה לשנות אסטרטגיה ומהר.

מאת: עינת מירוןיחסי ציבור16/01/091491 צפיות
לא פשוט להיות איש יחסי ציבור של חברה שמנכ"לה עומד בפני ועדת ביקורת. מטבע הדברים, איש יחסי הציבור הוא איש סודו של המנכ"ל. הוא נושא בתפקיד אמון. המנכ"ל מינה אותו ולכן הקשר ההדוק מתבצע מולו. איש יחסי ציבור טוב יתחבב מקצועית ואולי אפילו אישית, גם על בעלי תפקידים אחרים, גם בכירים בחברה, אבל כשתדרש תגובה על מהלך עסקי או על אירוע חדשותי המנכ"ל ולא הבכירים שתחתיו, יקבל את הבכורה. המנכ"ל הוא המזוהה. ברב המקרים הוא-הוא המיתוג.

מאמרים נוספים בנושא יחסי ציבור

מאת: לילה בן הרוש יחסי ציבור25/07/213711 צפיות
עסקים קטנים יכולים לייצור לעצמם יחסי ציבור בדיוק כמו כל עסק גדול ! באמצעות שליחת הודעות לעיתונות ושיווק אינטרנטי יעיל, גם אתה יכול להשיג פרסום חינם לעסק שלך. בעיתונות כל הזמן ! כל יום כל שבוע מחפשים סיפורים ומוצרים מעניינים לפרסם !

מאת: לילה בן הרוש יחסי ציבור19/07/213681 צפיות
יחסי ציבור למעשה הן פעולות שנעשות על ידי איש יחסי ציבור שמטרתן להשפיע על דעת הקהל באמצעות תקשורת המונים עיתונות( כתובה אינטרנטית ומודפסת ), רדיו , טלוויזיה ואינטרנט בערוצים השונים. היום בניגוד לעבר רוב המידע שלנו מגיע מערוצי התקשורת השונים ולכן פעולות יחסי הציבור של כל חברה או עסק ישנה השפעה רבה. יחסי ציבור בניגוד לפרסום ולשיווק היא פעולה ארוכת טווח ואיננה יעילה אם היא מתבצעת באופן חד פעמי. איש יחסי הציבור תפקידו להעביר מידע לעיתונאי וביחד לייצור אייטמים וכתבות.

מאת: בנימין קלינגריחסי ציבור08/07/213796 צפיות
קלינגר בן רישוי עסקים והיתרי בניה – משרד אדריכלים ומהנדסי בנין שנת יסוד 1983 שם נוסף קלינגר רישוי עסקים והתרי בנייה שם לועזי Klinger Building Permits, Business Licensing and Municipal Consulting דואר אלקטרוני klinger_b@bezeqint.net אתר החברה www.klinger.co.il טלפון 03-6990132 פקס 03-6990134 כתובת שטרייכמן יחזקאל 13/18, תל אביב יפו 6967112 שעות פעילות בשבת פניות חרום בלבד, ימים א - ה 08:00-20:00, יום ו 08:00-17:00 שפת שירות עברית, אנגלית, רוסית, גרמנית איזורי שירות כל הארץ

מאת: ישראל רף יחסי ציבור09/06/213941 צפיות
מתנות לסיום שנת הלימודים, עציצים ממותגים עם צמחים בעלי משמעות מיוחדת ממותגים לפי הזמנה עם מסר שלכם מזכרת בלתי נשכחת תוצג תמיד על השולחן במשך שנים רבות מתנה ייחודית, ערכית וחינוכית לשמירת הסביבה עציצים ממותגים עם מסר ירוק של צמיחה ופריחה אישית. מתנה שכל אחד ישמח לקבל. ישראל רף 052-2978583

מאת: ישראל רף יחסי ציבור13/08/176462 צפיות
המתנות שבעלי העסקים מחלקים במטרה לשמח, לחזק את הקשר, מסייעות לעסק לפרסם את עצמו, דוגמה למוצר פרסום ממותג מעולה עציץ ממותג מכיל גם את לוגו העסק ומהווה מתנה נפלאה וירוקה, עציץ ממותג מונח תמיד במקום בולט וחושף את העסק לקהל יעד נרחב במשך זמן רב, לכן ההצלחה מבטחת

מאת: ישראל רף יחסי ציבור28/07/175631 צפיות
למה כדאי לכם לחלק ללקוחות מתנות ממותגות לראש השנה? כוחן של המתנות הממותגות כאקט שיווקי עסקי הוא משמעותי. כולם אוהבים לקבל מתנות ברכה ופרסום בעציץ אחד – עסקת חבילה מושלמת לעסק שלכם, העציץ הממותג נושא את שם העסק, הלוגו ודרכי ההתקשרות עם העסק שלכם ויוצב על שולחנם של הלקוחות זוהי מתנה יוצאת דופן, בעלת נוכחות בולטת ואפקט קידומי מנצח.

מאת: amirdadon90יחסי ציבור17/01/175613 צפיות
דודי מליץ הוא אחת ההוכחות היותר משכנעות ליכולת של אדם להשתנות, גם אם התקשורת מנסה להעמיד אותו על משבצת מאוד ספציפית ולהדביק לו תווית מסוימת.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica