חפש מאמרים:
שלום אורח
30.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

מהי מדה מתפלסת ומתי משתמשים בה

מאת: יערה דניאלשיפוצים15/09/20108846 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

המונח "מדה מתפלסת" הוא עוד אחד מאותם מושגים מקצועיים הלקוחים מתחום הבנייה והבטון, שנשמעים לאוזנינו כמו סינית מדוברת. האוזן שומעת ומיד המילים ממשיכות ויוצאות החוצה בעד האוזן השנייה, מבלי שהבנו דבר. אולם אין מדובר במושגים מסובכים, ומדה מתפלסת היא אמצעי שימושי מאוד ונפוץ ביותר בבניינים ובבתים מכל סוג, ולכן כדאי לערוך עם צמד המילים הללו היכרות ראשונית.

כפי שמשתמע משמה, מדה מתפלסת נועדה קודם כל למטרות פילוס. כלומר, יישור ואיזון מפלס פני השטח, והבאתם לכדי מצב אופקי מושלם. פעולת הפילוס היא חשובה במיוחד בענף הבנייה כשמדובר בהנחת ריצוף, שכן בלעדיה רצפת הבית תהיה עקומה ונוטה על צדה – באופן שהוא גם מסוכן וגם אינו אסתטי. יש דרכים שונות לדאוג לאיזון מפלס פני השטח, למשל בעזרת המכשיר הידוע פלס בנאים, ואחת מהן היא אותה מדה מתפלסת.

מדה מתפלסת עשויה למעשה מתערובת גרגרית ויבשה, שכמו בטון מתקשה לאחר ערבוב עם מים והתייבשותה. לאבקה זו תכונות מיוחדות שונות המסייעות לה להתיישר ולהתאזן בקלות כשנוצקים אותה ומיישמים אותה על משטח כלשהו. על כן היא אידיאלית לצורכי פילוס פני השטח, ואין צורך במכשור מיוחד כגון הליקופטר (המשמש ליישור והחלקת בטון) כדי לישרה.

בזכות תכונותיה אלו, מדה מתפלסת משמשת לרוב כמצע לריצוף – היא מיישרת את פני השטח עבור הקמת הרצפה, והריצוף מורכב עליה. ואין מדובר רק במרצפות: מדה מתפלסת נוחה לשימוש כתשתית עבור מגוון רב של חומרים, בהם רצפת בטון, הנחת שטיחים, שיש, גרניט, הדבקת קרמיקה, PVC, פרקטים ועוד. למעשה, מדה מתפלסת אינה נראית על פני השטח, אלא משמשת מצע עבור משטחים מאוזנים שונים, המסתירים אותה מן העין. עם זאת, יש כיום מדה מתפלסת מסוג מיוחד שהינה משמשת כריצוף עמיד מאוד בפני שחיקה עבור צרכים מסחריים בעיקר.

מדה מתפלסת הפכה לנפוצה בשימוש לא רק בשל תכונות הפילוס שלה. לרשותה יש כמה יתרונות חשובים נוספים. קודם כל, היא לרוב נעשית בשכבה דקה יחסית, ועל כן אינה תופסת יותר מדי נפח (מדה מתפלסת לרוב תהיה בעובי של מילימטרים בודדים עד 30 מילימטר). היא מהירה להכנה, זריזה להתייבש, וכבר תוך לא יותר מיום (או יומיים, כשמדובר במדות מסוימות) ניתן לדרוך עליה ולהמשיך בעבודות הבנייה כסדרן. מדה מתפלסת ניחנת בתכונות פיזיקליות מצוינות, ובעמידות גבוהה. היא מצוינת בעיקר עבור יישור משטחי בטון – דבר שהינו שמיש מאוד כיום, בעידן שבו בטון הפך לריצוף טרנדי ונפוץ, בזכות פיתוחים כגון בטון צרוב, בטון מוחלק, בטון מוחתם וכן הלאה.

ישנם סוגים שונים של מדה מתפלסת בהתאם לצרכים הנדרשים (עבור רצפת בטון, כתשתית לחימום תת רצפתי, כריצוף חשוף וכן הלאה). למשל, מדה מתפלסת שבסיסה הוא צמנט, המעולה עבור רוב סוגי החיפויים השונים. ישנה גם מדה על בסיס גבס, המתאימה בעיקר לחימום תת רצפתי ולהנחת אריחים. ישנן, כאמור, מדות מתפלסות עמידות שחיקה, המיושמות כריצוף בפני עצמו במחסנים ובמבני תעשייה.

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

יערה דניאל

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת יערה דניאל

מאת: יערה דניאלאבטחת הבית11/08/111362 צפיות
מערכות כיבוי אש הן אביזר חיוני בכל מבנה. מערכות אלו, כדוגמת הספרינקלרים, מספקות מענה ראשוני לכל שריפה, מיד כשהיא פורצת וגם אם איש עדיין לא הבחין בקיומה

מאת: יערה דניאלפרופילי חברות11/08/111789 צפיות
אוטובוסים בדרך כלל מזכירים לנו את תקופת הילדות. אז, לפני שהיה בידינו רישיון נהיגה או חברים בעלי רישיון נהיגה, אבל כשהיינו כבר מספיק גדולים כדי להגיע ממקום למקום באופן עצמאי, אוטובוסים היו כלי התחבורה שבאמצעותו התניידנו. מאמר בנושא

מאת: יערה דניאלנשים - כללי11/08/112154 צפיות
המראה שלנו והטיפוח הם חלק חשוב בחיינו בשנים אלו. מדברים הרבה על קוסמטיקה- במאמר הבא 5 דברים שאומרים על קוסמטיקה, והאמת מאחוריהם.

מאת: יערה דניאלבניין ואחזקה - כללי09/08/111508 צפיות
הובלות מנוף כשמן כן הן – הובלות אשר לשם ביצוען יש להשתמש במנוף. לא בכל הובלה נדרש השימוש בכלי המכאני, אולם ישנם מצבים המחייבים שימוש בו על מנת שההעברה תצלח - מאמר בנושא

מאת: יערה דניאלרהיטים08/08/111315 צפיות
כל מי שיש לו דירה עם גינה או עם מרפסת יודע, שאין כמו ריהוט גן איכותי כדי להפוך את הישיבה בחוץ לנעימה במיוחד. המאמר הבא יעזור לכם לבחור ריהוט לגינתכם בצורה הנכונה.

מאת: יערה דניאלבית חכם26/07/111418 צפיות
כמדי שנה, גם הקיץ, בשלהי חודש יולי, אנו מתבשרים באמצעי התקשורת על שיאי חום חדשים. וכמדי שנה, גם הקיץ חברת החשמל משמיעה את איומיה הקבועים על הפסקות חשמל יזומות, כדי שתוכל לעמוד בביקושים העצומים לחשמל

מאת: יערה דניאלבניין ואחזקה - כללי26/07/111701 צפיות
כל חברת בנייה עושה שימוש בכלים מכאניים ובחומרים אשר שמם הכולל הוא "ציוד לבניין". על מנת שהתוצאות בשטח תהיינה טובות ויעילות, חשוב שהחברות יעשו שימוש בכלים חזקים ובחומרים באיכות טובה, שיאפשרו בנייה חזקה ויציבה.

מאמרים נוספים בנושא שיפוצים

מאת: בנימין קלינגרשיפוצים25/07/232643 צפיות
מה ניתן לעשות במקרה של צו הריסה מנהלי צו הריסה מנהלי: בענף הבנייה, כל הליך של בנייה נדרש לאישורים מתאימים. אין זה סוד כי במקרה של היתרי בנייה, מדובר בביורוקרטיה מורכבת ומעייפת שעלולה להתארך חדשים ואף שנים, אך עם זאת אסור להתעלם מחשיבותם ונחיצותם העילאית של היתרי בנייה, אשר מבטיחים בנייה מורשית ובטוחה שעברה את כל הבדיקות הנדרשות וקיבלה היתר.

מאת: בנימין קלינגרשיפוצים22/01/223307 צפיות
במסגרת תיקון 101 לחוק התכנון והבניה- ביום 1.8.2014 נכנסו לתוקף תקנות חדשות המאפשרות ביצוע עבודות הפטורות מהיתר בניה, בהתאם לתקנות קבעה הועדה המקומית לתכנון ובניה הנחיות מרחביות משלימות לצורך ביצוע העבודות בתחום שיפוט העיר גבעתיים. כדאי להיוועץ עם מומחה בתחום לפני ביצוע עבודה מאחר ואי פרוש והבנה נכונה של הנחיות, מדיניות הוועדה יכולים להסתיים בצו הריסה וקנס מנהלי קצוב.

מאת: בנימין קלינגרשיפוצים18/12/212875 צפיות
מבנה מסוכן מוגדר כך על ידי מהנדס בניין בהכשרתו, אשר ביצע בדיקה יסודית והגיע למסקנה כי אותו מבנה ספציפי מהווה סכנה עבור דייריו או עוברי אורח. הגדרת מבנה בתור 'מבנה מסוכן' נעשית באמצעות הוצאת 'צו מבנה מסוכן' על ידי מחלקת הנדסה אזרחית או היחידה למבנים מסוכנים של הרשות המקומית. לאחר הבדיקה המקצועית, ולאחר ביצוע התיקונים והעבודה הנדרשת רק מהנדס בניין רשאי להסיר את צו המבנה מסוכן .

מאת: דוד כהןשיפוצים23/09/211350 צפיות
האם באמת נחוץ לך מנוף הרמה לקומה גבוהה? לאיזה קומה אתה עובר? אילו רהיטים אתה צריך להעביר? כל השאלות שעליך לשאול את עצמך לפני שאתה שוכר שירות מנופי הרמה.

מאת: דוד כהןשיפוצים18/08/211228 צפיות
כשעוברים לדירה בקומה גבוהה, אין מנוס מהזמנת מנוף הרמה לקומות גבוהות. קיראו איך לעשות זאת נכון ומה חשוב לדעת לפני שמזמינים מנופים.

מאת: אבי דוידישיפוצים04/10/201403 צפיות
מה חשוב לדעת בכדי לבחור נכון באופן קבוע צבעי מוצרי צריכה לשימוש ביתי?

מאת: yoni romשיפוצים07/09/201135 צפיות
מה עושה מאתר נזילות? למה להשתמש במצלמה תרמית?

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica