חפש מאמרים:
שלום אורח
26.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

דמיון מודרך?מה זה? איך הוא משפיע עלינו?

הסמלים אינם זורמים מן הלא מודע כדי לומר לנו את שאנו כבר יודעים. הם באים להראות לנו את שעלינו ללמוד. (רוברט א. ג'ונסון)

המונח דמיון מודרך מעורר תגובות שונות . יש אנשים שאצלם דמיון זה משהו לא מציאותי, אחרים סבורים שדמיון זה בזבוז זמן ויש כאלה החוששים או חרדים מאיבוד השליטה או מחוויה של בדידות .

 

הפעלת הדמיון נעשה באופן טבעי ואוטומטי.נסו לדמיין שאתם שותים כוס מלאה בלימון.... ודאי חשתם בתגובה של הגוף . הגוף הגיב לפעולה שהתרחשה בדמיון.

היזכרו בסרט מתח שראיתם לאחרונה.האם שמתם לב כיצד גברו פעימות הלב שלכם? הסיפור התרחש בדמיונכם אך הגוף שזיהה מצב של סכנה הפריש אדרנלין שהגביר את קצב פעימות הלב. הסיבה התרחשה בדמיון שלכם ואולם התוצאה באה לידי ביטוי בגוף.

בדמיון מודרך אנו משתמשים באופן מודע ומכוון בכוחו של הדמיון כדי להשיג מטרה שנבחרה מראש.

בבסיס השיטה עומדת ההנחה כי המוח האנושי מגיב באופן זהה לאירוע בין אם הוא דמיוני ובין אם הוא מציאותי. לכן אפשר להיעזר בדמיון ככלי טיפולי שביכולתו לשנות מצבים גופניים, נפשיים ורוחניים.

הדמיון המודרך מתבצע לרוב בשילוב עם הרפיה.  המתרגל מבצע בעזרת טכניקות הדמיה והרפיה אשר מאפשרות לו להיכנס אל עולמו הפנימי ולחפש שם את הדרך לשינוי ולריפוי

דמיון מודרך משתמש בדמיון כדי להעלות תכנים מן התת מודע באופן אסוציאטיבי, על מנת לחוות סיטואציות בהקשר שונה ומרפא.
דמיון מודרך או הדרכת התת מודע הוא בעצם התקשרות עם התת מודע, אשר נעשה בד"כ בעיניים עצומות, תוך כדי הרפיה ונינוחות. למונחה יש אפשרות לסגור מעגלים מעברו, להתמודד עם פחדים, לנקות י זיכרונות מעיקים ולסלול לעצמו את הדרך החדשה שהוא בוחר בה.

כיצד פועל עלינו הדמיון המודרך?

מחקרים מראים כי יש שוני במערכת הנוירו פפטידים (הורמונים שיש להם תפקיד מרכזי במערכת העצבים) בין אנשים החווים שמחה וסיפוק לבין אנשים החווים כעס, אומללות חרדה וחסכים.

יש אינטראקציה בין המערכות בגוף ולכן מחשבות מסויימות גורמות לשינויים גופניים.

כאשר אנו שמחים או מדוכאים יודע הגוף שלנו עד רמת התא. כל עצב וכל תא משתתף בשמחה או בעצב.

מסרים חיוביים מעצימים את הגוף והנפש ומסרים שליליים גורמים לגוף להיות חלש .

ומכאן ניתן להבין כי הנשמה והגוף מתקשרים באמצעות הרגשות שאליהם מתלווים דימויים ותמונות.

הדימויים הם זרם של מחשבות שאנו יכולים "לשמוע" "לראות" "לטעום" "להריח" ולחוש כאילו הם מציאות מוחשית.

"לכל אדם, אשר חוה את החוויה המופלאה של דמיון מודרך ההופך למציאות יש תאוריה משלו לגבי אופן פעולתו של הדמיון המודרך. פסיכולוג עשוי לשער כי קיבוע של דימוי במחשבות ממריץ את תת המודע להיות ערני ללא הרף למצבים, אשר יקדמו את המטרה ולאותת למוח המודע לפעול באסרטיביות במצבים אלה. אדם דתי עשוי לומר, כי מדובר באלוהים השומע את תפילתו של אדם ונענה לה. מיסטיקן המתמחה בתורות הנסתר עשוי לומר, כי האנרגיה, המקיפה את החיזיון הדמיוני, משפיעה באופן ישיר על החפצים והאנשים בעולם סביב." (מייק סמיואלס)

הדמיון המודרך מתבסס על האמונה שהמחשבה יוצרת את המציאות ולכן אם הנטייה הספונטנית היא לחשוב מחשבות " שליליות" וליצור תסריטים שליליים, הרי שהדמיון המודרך ינחה את האדם ליצור תסריט "שלילי".(למשל: אדם שלפני שהוא הולך לרופא שיניים נוצר אצלו מתח וחוסר שקט, פחד, הוא ידמיין את הביקור אצל רופא השיניים כחוויה שיש בה כאב, אובדן שליטה פחד. ומאחר שהמוח אינו מבחין בין דמיון ומציאות, האדם מגיב על פעולות הדמיון תגובה אופיינית למתח: עליה בקצב הלב, ובלחץ דם הפעלת בלוטות הזיעה.. המתח מגביר את תחושת הכאב ומצמצם את יכולות ההרגעה הטבעיים של הגוף).

הדמיון המודרך ינחה את את האדם ליצור תסריט חיובי בו ניתן יהיה להתכונן לביקור, באמצעות דימוי פעולות מרגיעות לפני ובמהלך הטיפול כמו: האזנה למוזיקה מרגיעה, שיחה עם הרופא לפני הטיפול, נשימה מודעת ורוגע.

לסיכום,

דמיון מודרך הוא טכניקה הפותחת צוהר לדרך חיים מעשית על-ידי שימוש בדימויים, הכלים הנמצאים בתוכנו, במטרה לשפר את איכות החיים: לומדים לגעת ברובד העמוק, מפתחים זווית ראייה רחבה המאפשרת שינוי מתוך החוויה, מתבוננים ברגשות ובמחשבות המפריעים לנו לזרום נכון ומשחררים אותם בהתאמה לתהליך ולקצב האישי שלנו.

 

ורדית גולד מוזס - ליווי והנחיה ליצירת שינוי

מאמנת אישית (),

מתמחה בטיפול באמצעות ודמיון מודרך,

מנחת סדנאות ומפגשי העצמה.

אתר: www.im-4u.com

דוא"ל: נייד: 054-4650142

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

ורדית גולד מוזס - ליווי והנחיה ליצירת שינוי

מאמנת אישית

מתמחה בטיפול באמצעות  N.L.P ודמיון מודרך,

מנחת סדנאות ומפגשי העצמה.

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת ורדית גולד מוזס

מאת: ורדית גולד מוזסאימון אישי13/09/11826 צפיות
"בלב ליבו של הקושי שוכנת ההזדמנות" אמר אלברט איינשטיין. והשאלות הנשאלות הן איך: איך מתוך הקושי והמצוקה נוכל לזהות את ההזדמנות? לראות אותה? ולנצל אותה?

מאת: ורדית גולד מוזסהעצמת נשים20/01/091737 צפיות
למה אנחנו עסוקות כל כך? לאן אנחנו רצות? מה אנחנו מנסות להשיג? כולן רוצות לחיות חיים אידיאליים, מושלמים. מה זה אומר? נסו להגדיר לעצמכן מהם חיים אידיאלים עבורכן ותופתעו לגלות שאתן לא רחוקות מהחיים שאתן רוצות בהן, ואולי אתן כבר חיות אותם.
נשים שלא מגדירות את האידיאל שלהן או את המטרות שלהן ומצפות להגיע לדבר המושלם נשמעות כך: "החיים בזבל", "הכול חראגיל", "סוחבים" ,"יהיה טוב", "בסדר".
למה הן נשמעות כך?, תשאלו, והתשובה היא: כי הן חושבות שהמקום בו הן נמצאות רחוק מאוד מהאידיאל שלהן. הם לא הגדירו


מאמרים נוספים בנושא אימון אישי - כללי

מאת: בנימין קלינגראימון אישי - כללי13/08/205541 צפיות
קנסות מינהליים עיריית תל אביב-יפו מפעילה צעדי אכיפה מינהליים ומשפטיים כנגד עבירות על חוק התכנון והבנייה ובכלל זה עבודה אסורה או שימוש אסור בנכס. ב-20 בדצמבר 2018 נכנסו לתקפן תקנות העבירות המינהליות [קנס מינהלי - תכנון ובנייה] תשע"ח 2018. על פי תקנות אלו, ניתן יהיה להטיל קנסות מינהליים על עבודה אסורה, שימוש אסור ועל אי קיום צווים מינהליים להפסקת עבודות או להפסקת שימוש.

מאת: דניאל seoאימון אישי - כללי28/12/196097 צפיות
תראו חברים יקרים, אני עוסק בהשגת משכנתאות למסורבים כבר כמעט 10 שנים, אני חייב לציין שהמצב הכי קשה שיכול להיות - זה מצב שבו צריכים לקחת משכנתא כדי לסגור הלוואות או חובות והבנקים פשוט לא מוכנים לאשר את זה.

מאת: דרור אטריאימון אישי - כללי26/03/194052 צפיות
כאשר הבנק מסרב למשכנתא, מגיעים למצב שבו הכול נמצא בסימן שאלה ולא יודעים מה לעשות מכאן. במצב הזה צריכים לעצור דקה אחת, לקחת אוויר ולהחליט מה עושים. הכוונה שלי היא להגיע למצב שבו אתם מבינים שהדרך הנכונה היא להביא מומחה למשכנתאות של מסורבים כדי שיוכל להשיג את האישור הנדרש ולהביא תוצאות.

מאת: דרור אטריאימון אישי - כללי28/10/173145 צפיות
אחת החברות המעניינות ביותר בישראל בעיני היא חברת שבט זבולון, החברה בבעלות יעקוב שאול עוסקת באחד התחומים המעניינים ביותר בעולם הנדל"ן. כלומר מה שהיא עושה, זה לספק ציוד חסר עבור אתרי בנייה.

מאת: דרור אטריאימון אישי - כללי28/10/173132 צפיות
אנחנו נתחיל עם רונית מרום, שהנה אדריכלית מובילה בכל הקשור לדירות יוקרה באשדוד בעיקר, אך גם ברחבי ישראל השונים. רונית נחשבת לחברה באותוו חוג של מעצבי פנים מובילים, שיכולים לקבוע בון טון בעולם הנדל"ן של דירות יוקרה.

מאת: לילה בן הרוש אימון אישי - כללי30/11/162649 צפיות
אחד הנושאים המרתקים ביותר בעבודה עם אנשים, ילדים ובכלל בכל מערכת יחסים, זה הנושא של הרגש האנושי, ויותר מכך - הידיעה שלכל אחד מאיתנו יש את היכולת להפוך למאסטר ברגשות, שזה אומר לדעת להתחבר לכל אדם, לשדרג את כל מערכות היחסים שלנו ושל האנשים שאנחנו מקדמים, ולהרגיש באופן אמיתי הרגשה של שמחה ואהבה.

מאת: ברסלב מאיראימון אישי - כללי28/10/162379 צפיות
בראשית ברא אלוקים את השמים ואת הארץ... והוא חובה על כל אדם ונברא להתחדש בכל בוקר שזוכה לקום משינתו, כי לא כולם קמים ואם קמים קמים עם העצבות של האתמול במקום השמחה והתקווה של המחר !

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica