חפש מאמרים:
שלום אורח
26.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

דיאטה מהעולם העתיק

מאת: עמיחי דרכפודיאטה ותזונה06/10/20101030 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

דיאטה של ילידים - דיאטות מסורתיות

דיאטות מסורתיות הם הן דיאטות שנמצאות במנהגים של אוכלוסיות של ילידים במקומות שונים בעולם כגון לאינדיאנים או האבוריג'נים האוסטרלי. לעתים קרובות, המרכיבים הכנת האוכל במטבח מבחינה תרבותית, בדיאטות מסורתיות כוללים יותר חקלאות אורגנית ואוכל עונתי. כלומר שנהוג לאכול רק מה שגדל באדמה באותו זמן על יד הנהר או ליד כל אדמה חקלאית אחרת שמרובה במים. אוכל שמלא בסוכר בשביל הטעם הוא המצאה מודרנית, בחברות מסורתיות אוכלים בצורה מאופקת על מנת לשמור על האוכל כי בהתאם לקצב גידול האוכל, והמרכיבים בתוך המאכלים הם טבעייים ולא מהונדסים בצורה כזו או אחרת.

דיאטות מסורתיות נוהגות להשתנות עם זמינות של משאבים מקומיים, כגון דגים בעיירות החוף, צלופחים, ביצים בהתנחלויות שפך הנהר, סקווש, תירס, שעועית וחקלאות בעיירות. במקרים מסוימים, יבולים ובעלי חיות מבויתות המאפיינות דיאטה המסורתיים מחליפים על ידי הסוחרים לתזונה המודרנית ומביאים לתשואה גבוהה. הגידולים של דיאטה מסורתית אינם זמינים כמו פעם, הרבה דלתות שבעבר היו פתוחות נסגרו בקטגוריה זו. קיימות מספר תנועות חברתיות כמו המזון האיטי המנסות לשמור על דיאטות מסורתיות שתורמות הרזייה לגוף האדם.

דיאטה בדת - מרכיבים תזונתיים דיאטטיים בדת מונותאיסטית

קיימות מספר דתות שמנהג האכילה של מרכיבים תזונתיים בריאים אצליהם נחשב כמצווה מאלוהים כמו כל שאר המצוות בדת. לדוגמה, ביהדות נהוג לאכול רק מזון כשר ובאיסלאם מותר רק "מזונות הילאל" הכוללים אכילה בריאה ותזונתית. מזון כשר ביהדות לדוגמא לא נהוג לאכול מאכלים שיכולים לגרום לחומציות בקיבה כמו התרכובת של בשר וחלב יחד או מאכלים שיכולים להכניס לגוף האדם כמויות גדולות של שומנים או חומרים הגורמים למחלות נאסרים ביהדות. הדת היהודית חושבת באופן מאוד אמפירי. היא היבנה את הקשר בין תזונה נכונה לבריאות. למשל, בחזיר יכולה להיות תולעת הגורמת למוות ולכן נאסר ביהדות לאכול חזיר.

דיאטה במצרים העתיקה

מאז המצאת החקלאות, למצרים, עמק הנילוס, דלתא, היה יתרון ייחודי על רבים אחרים כאשר הוא בא אוכל. כמובן, היו פעמים רזה, כאשר הגאות של הנילוס הכשלה אותם, אבל ברוב המקרים זה לא היה המקרה. למעשה, אנו מוצאים הרבה פסלים ותמונות של המצרים הקדמונים שהם שמנים היטב.

עם זאת, קל מאוד לתאר את כל תהליך במצריים העתיקה, זה מובן רחב מדי של מונחים. אך גם עליך לקחת בחשבון כי מצרים העתיקה משתרעת על-פני אלפי שנים, במהלך תקופה זו היו להם דיאטות מגוונות במידה מסוימת, ואילו מזונות חדשים נוספו גם תפריטים שלהם, כמו לחם ואוכל דגנים

חקלאות התקיימה מתאריך מוקדם במצרים. לאנשים רגילים של מצרים, מזונות דגנים מבנה עמוד השדרה המרכזית של הדיאטה שלהם מתוך המחזור גם המשך שקדמו עבור העשירים, ממוצע שידוך זה כלל בדרך כלל מנה של מגוון שונה לחם, לעתים קרובות עם שאר החומרים מעורבבים.

 

 

 

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

 חברת ask4web מתמחה בתחום הקמת אתרים ו קידום אתרים בגוגל

אתרים מומלצים נוספים:
עו"ד עמיחי זילברברג - התמחות בהוצאת דרכון פולני

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת עמיחי דרכפו

מאת: עמיחי דרכפועסקים - כללי26/10/10924 צפיות
מסות גדולות של אנשים משתמשים בשירותי שליחויות שצריכים לוודא שהחבילות שלהם יועברו בצורה מהירה ובטוחה. שירותי השליחויות באנגליה החלו..

מאת: עמיחי דרכפועסקים - כללי26/10/10873 צפיות
לעיתים קרובות, אנשים לא מחזיקים בציפיות הנכונות מחברת שליחויות. זה אומר שאנשים בדרך כלל מצפים לשירותים שלא נמצאים..

מאת: עמיחי דרכפועסקים - כללי26/10/10941 צפיות
שירותי חברות השליחויות הן שירותים שאין להן תחליף לכל שירותי הבית והעסקים, אשר פותרות את הלקוחות מהמתחים הקשורים לשיגור המשלוחים אשר גוזלים זמן רב. מה יהיו השיקולים שלך בבחירת חברת שליחויות ?

מאת: עמיחי דרכפועסקים - כללי26/10/10971 צפיות
שליח זהו אדם או חברה אשר מבצעת שליחויות של הודעות, חבילות ודואר. שליחים מובדלים מדואר רגיל עקב כמה הבדלים כמו מהירות, ביטחון, מעקב, חתימה, התמחות ובידול של השירותים המוצעים, וזמני הגעה של דבר דואר קבועים מראש שזה שירות אופציונאלי לרוב שירותי הדואר..

מאת: עמיחי דרכפוניקיון26/10/10899 צפיות
אז נכון, כל אם בישראל ואב ממש מתחשב יגידו לכם כי הם מתנגדים לרעיון הכללי של ניקיון דירות בידי אחרים, כי הרי לא..

מאת: עמיחי דרכפובריאות הנפש26/10/101418 צפיות
טיפול פסיכולוגי בשיטת דמיון מודרךנחשב טיפול קצר מועד, כלומר, כזה המגיע לתוצאות מיידיות בזמן יחסית קצר של כמה חודשים. יחד עם זאת, חשוב להבין..

מאת: עמיחי דרכפועסקים - כללי26/10/101013 צפיות
בחירת חברת שליחויות חייבת להיעשות במלוא הרצינת הראויה שכן זוהי יכולה להיות החלטה שתייעל את העסק שלך או שתסבך..

מאמרים נוספים בנושא דיאטה ותזונה

מאת: יעקב קובי עזראדיאטה ותזונה06/03/201556 צפיות
קובי עזרא ויטמין D כנגד זיהומים - ויטמינים. לאחר התפרצויות שפעת H1N1 בשנת 2009, המליצו בחום על כל עובדי הבריאות והחולים להיבדק ולטפל במחסור בוויטמין D כדי למנוע החמרה של דלקות בדרכי הנשימה. ויטמין D מפחית גם את ייצור הציטוקינים הפרו-דלקתיים, מה שעלול להפחית את הסיכון לסערת ציטוקין בזיהום H1N1.48

מאת: מאיה אהרונוביץדיאטה ותזונה27/10/191994 צפיות
טיפים מסדנת תזונה- כיצד להקפיד על תזונה בריאה בשעות העבודה

מאת: אסף סגלדיאטה ותזונה08/08/181694 צפיות
שורש מאקה הוא שורש מופלא הגדל בהרי האנדים. הוא מכיל את כל אבות המזון ומוגדר כמזון על. מחקרים מראים על סגולות רבות שיש לשורש בתחומים שונים. כיצד מאקה יכול לעזור לכם ולמה כדאי לכם לצרוך אותו.

מאת: דודישדיאטה ותזונה16/03/181278 צפיות
כיום כולנו יודעים שעודף משקל הוא לא בריא. אורח החיים העכשווי הביא לנו את שומן הטראנס, העבודות הסטאטיות וחוסר התזוזה שלנו לאורך היום

מאת: אסף סגלדיאטה ותזונה22/01/189693 צפיות
מגנזיום הוא מינרל חשוב לתפקוד תקין של גוף האדם, מבדקים בישראל מצאו שהישראלים סובלים מחוסר חמור במגנזיום בערבות הרגלי השתייה בישראל. כיצד מגנזיום משפיע על הגוף והאם כדאי לי לצרוך אותו?

מאת: אסף סגלדיאטה ותזונה22/01/181494 צפיות
תבלין הכורכום הפופולרי משמש את התרבות ההודית כבר אלפי שנים בטיפול בבעיות בריאותיות שונות. מחקרים אחרונים על תבלין הכורכום השאירו את המומחים פעורי פה לנוכח היכולות האנטי דלקתיות שבחומר הפעיל בתבלין הכורכום - הכורכומין. כיצד הכורכומיו עובד וכיצד הוא יכול לסייע לטיפול בבעיות רפואיות שונות.

מאת: אסף סגלדיאטה ותזונה15/01/181566 צפיות
גרסיניה קמבוג'יה הוא להיט הרזיה שכבש את העולם בעקבות תכניתו של ד"ר אוז מתכנית הבריאות האמריקאית. כיצד גרסיניה קמבוג'יה יכול לסייע לכם לרדת במשקל?

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica