חפש מאמרים:
שלום אורח
04.05.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

מהי תוכנית חיסכון – מדריך לחוסך המתחיל

במאמר זה נסביר מהי תוכנית חיסכון, למי היא מיועדת ומהם ההבדלים בין אפיק חיסכון בבנק לאפיק השקעה בבורסה ובשוק ההון. תוכנית חיסכון כשמה כן היא – תוכנית מובנת בבנק שמטרתה לסייע לנו בצבירת כספים ושמירתם לשימוש עתידי. ניתן לפתוח תוכנית חיסכון בבנק ולהפקיד בה סכום כסף קבוע על בסיס חודשי – באופן זה החיסכון מתחיל מאפס וגודל עם הזמן.

אופציה אחרת הינה פתיחת תוכנית חיסכון בבנק והפקדת סכום כסף גדול באופן חד פעמי, במטרה לשמור את הכסף לשימוש עתידי ולהרוויח עליו ריבית קבועה בזמן שלא משתמשים בו. גם אם בוחרים באופציה זו עדיין ניתן להוסיף מדי פעם מכסף לחשבון בהתאם לרצון הלקוח.

ממה מורכבת תוכנית חיסכון? הבנקים מציעים מגוון רחב של תוכניות חיסכון שונות וייחודיות, אך עם זאת ישנם ממספר אלמנטים קבועים, והם:

גובה הריבית – זהו למעשה אחד המאפיינים החשובים ביותר בבחירת תוכנית חיסכון – מהו גובה הריבית שהבנק נותן לכם בתמורה להפקדת כספכם אצלו.

תקופת חיסכון – לרוב תוכניות החיסכון קובעים מראש משך זמן לקיומה. ככל שמדובר בתקופה ממושכת יותר - כך הריבית גודלת וניתן להרוויח יותר.

נקודות יציאה – כדאי לברר מראש מתי ניתן לפדות את תוכנית החיסכון ולהשתמש בכסף שצברנו. יש תוכנית חיסכון שמאפשרת לפדות את הכסף בחלוף שלוש שנים מפתיחתה – יש תוכנית חיסכון שמאפשרת נקודות יציאה כל חצי שנה כעבור פרק זמן מסויים – ויש עוד תוכניות שונות ומגוונות.

מדוע כדאי לפתוח תוכנית חיסכון? כמספר תוכניות החיסכון – מספר הסיבות לפתיחתן. כל אדם חוסך כסף למטרות שונות, ולכן רצוי להתאים בין הצרכים שלנו לתוכנית חיסכון שתענה עליהם באופן הטוב ביותר. למרות שיש סיבות רבות ומגוונות לפתיחת תוכנית חיסכון – קיימות מספר סיבות נפוצות במיוחד:

תוכנית חיסכון לטיול אחרי צבא – צעירים רבים בוחרים לפתוח תוכנית חיסכון בעת גיוסם לצה"ל, במטרה לחסוך כסף לטיות שאחרי צבא. לרוב מפרישים סכום כסף מסויים לתוכנית החיסכון על בסיס חודשי – כאשר החוסך יכול לבחור את גובה ההפקדה החודשית.

תוכנית חיסכון ללימודים אקדמאיים – תוכנית זו מתאימה לחברה צעירים שבדיוק סיימו צבא או חזרו מטיול בחו"ל, וברצונם לממן את השכלתם האקדמית באוניברסיטה.באמצעות חיסכון מוקדם, יכול הסטודנט העתידי להבטיח לעצמו שקט כלכלי במשך תקופת לימודיו.

תוכנית חיסכון למימון חתונה – תוכנית חיסכון מסוג זה מתאימה במיוחד עבור זוגות צעירים המודעים לכך שחתונה היא עסק כלכלי, ומבקשים להתכונן אליו באופן הטוב ביותר. בנוסף, ישנן הורים רבים אשר פותחים תוכנית חיסכון מסוג זה במטרה לעזור לילדם לממן את הוצאות החתונה בבוא העת.

תוכנית חיסכון למשכנתא – תוכנית זו מתאימה במיוחד לזוגות צעירים אשר חושבים להתחתן ואף להקים משפחה יחד – ע"י הפקדה חודשית וחיסכון לאורך תקופה מסויימת, יכולים אותם זוגות צעריים לחסוך מספיק כסף בכדי לממן חלק מהדירה ולהבטיח את זכאותם למשכנתא.

מהם ההבדלים בין תוכנית חיסכון והשקעה בבורסה? אם יש ברשותנו סכום כסף מסויים שאין לנו כרגע שימוש בו, אנו יכולים להפנות אותו לאחד משני נתיבים אפשריים: השקעה בבורסה לניירות ערך ובשוק ההון באמצעות בתי השקעות, ופתיחת תוכנית חיסכון בבנק.

ההבדל הגדול ביותר בין השקעה בבורסה וניהול כספינו באמצעות תוכנית חיסכון בבנק הוא במידת הסיכון: כאשר אנו חוסכים את כספינו בבנק מידת הסיכון נמוכה מאוד וכמעט אינה קיימת – כיוון שאנו סוגרים את כספינו בחשבון והבנק הוא זה שמשתמש בו לצרכיו השונים.

בתמורה לכך שסגרנו את כספינו בתוכנית חיסכון, הבנק מעניק לנו ריבית קבועה. הבנק יכול להרוויח ויכול להפסיד את הכסף בסהשקעות שונות – אך הריבית שלנו תישאר קבועה והכסף ישמר בחשבון הבנק – כך שאין חשש ממשי להפסיד אותו.

כאשר אנו משקיעים את כספינו בבורסה באמצעות בית השקעות, מידת הסיכון גוברת: כאשר אנו משקיעים את כספינו במניות או באגרות חוב של חברה מסויימת – הרווח וההפסד שלנו תלויים במידת ההצלחה של אותו חברה במשק – ואין לה קשר לבית ההשקעות אשר משמש כצינור להעברת כספים.

כאשר חוסכים בתוכנית חיסכון – הבנק משתמש בכסף להשקעה בבורסה – אבל אם הוא מפסיד הוא נושא בהוצאות בעצמו – בעוד שאם נו משקיעים באופן עצמאי או באמצעות בית השקעות בבורסה – אנו נאלצים לשאת בהפסדים מכיסנו.

זוהי הסיבה שתוכנית חיסכון נחשבת סולידית ובטוחה יותר בעוד השקעה בבורסה נחשבת מסוכנת יותר – אך לצד הסיכון המוגבר קיימת אפשרות להנבת רווח גבוה יותר בעוד הריבית בבנק קבועה ואינה משתנה.

לסיכום, אם בחרתם לסגור את כספכם בבנק בתמורה לריבית קבועה – רצוי שתבדקו מספר רב של תוכניות חיסכון ותשוו בינהם בטרם תחליטו היכן להשקיע את כספכם. זכרו לבדוק את גובה הריבית אך גם את משך תקופת החיסכון ונקודות יציאה אפשריות.

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

אתר פיננסים הנו פורטל מגוון להצעות מחיר להלוואות ומשכנתאות, בתי השקעות וייעוץ פיננסי, מארבע חברות מקצועיות ומהימנות.

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת פיננסים

מאת: פיננסיםמשכנתא16/05/121086 צפיות
רוב האנשים נאנחים למשמע הביטוי משכנתה ורכישת דירה, אבל לא ניתן להתחמק מהנושא, ככלות הכל, כולנו רוצים להגשים את החלום, וללא נטילת משכנתאות מגוף פיננסי כלשהו, סביר להניח שלא נוכל לעשות זאת. במאמר הבא נסביר על ריבית משכנתאות, כיצד ניתן ומדוע חשוב כל כך לחשבן, טרם בחירת משכתנה כזו או אחרת.

מאת: פיננסיםבורסת ת"א20/03/121379 צפיות
מי שמחפש יציבות כלכלית, כתוספת מן הצד, או כעיסוק עיקרי, ייתכן ויפנה להשקעה בבורסה. ככל שנושא המסחר בבורסה נשמע מפתה, הוא טומן בחובו גם סיכון פיננסי. במאמר הבא נסביר אודות השקעה ומסחר בבורסה, למתעניינים שבינינו.

מאת: פיננסיםהלוואות09/08/111160 צפיות
בשל הריביות המשתנות ותנאי ההלוואה בכלל, מומלץ לערוך השוואה מקיפה, שבסופה תבחרו להלוות מהמקום שתנאיו יתאימו לכם ולצרכיכם.

מאת: פיננסיםשוק ההון07/08/111340 צפיות
ישראל זו מדינה קטנה ומשום כך מגוון החברות הנסחרות בבורסה הישראלית הינו קטן. חלק מבתי ההשקעות והבנקים מאפשרים ללקוחותיהם לערוך מסחר במניות בחו"ל. אין זה דורש לעזוב את הארץ, אין זה דורש לדעת שפות רבות, כל שצריך הוא לפנות לחבר בורסה שיבצע את המסחר עבורכם.

מאת: פיננסיםמסחר יומי14/10/101394 צפיות
מסחר בבורסה או מסחר עצמאי הינה כל פעולה בניירות ערך לדוגמה קניה או מכירה של מנייה של טבע, אורמת או בנק הפועלים. בעבר הלא רחוק ניתן היה לסחור רק באמצעות העברת פקודה לפקיד הבנק ולכן המסחר נעשה דרך הבנק הו מנוהל חשבון העו"ש.

מאת: פיננסיםהשקעות10/10/101223 צפיות
במאמר זה נסביר מהם בתי השקעות, כיצד מנהלים תיק השקעות בפועל ומהם הקריטריונים שעליכם לבחון בטרם תחליטו היכן להשקיע את כספיכם. אם צברתם סכום כסף מסויים בעקבות חסכון משכורת, ירושה, זכייה לא צפויה וכדומה – כדאי לכם לשקול היטב את האופציות העומדות בפניכם להפקת רווחים עתידיים.

מאת: פיננסיםהלוואות10/10/101327 צפיות
הלוואה לרכב היא מימון רכב הניתן ע"י הבנק למטרה ספציפית – רכישת רכב חדש. ההבדל בין הלוואה לרכב והלוואה רגילה הוא שבהלוואה לרכב אנו ממשכנים למעשה את הרכב לטובת הבנק.

מאמרים נוספים בנושא פיננסים וכספים - כללי

מאת: nirפיננסים וכספים - כללי 29/08/211358 צפיות
מנכ"לית הבורסה מינתה וועדה שבחנה את נושא קיצור שעות המסחר, לאחר מספר דיונים הוחלט לקצר את שעות המסחר.

מאת: עוזי פלגפיננסים וכספים - כללי 09/04/208713 צפיות
הקלות והנגישות למקורות מימון, הפותרת את הבעיה לפרק זמן קצר, מרגיעה את צרכני המימון העסקיים והפרטיים, ובמקום לבחון את מבנה ההוצאות וההכנסות, והסיבות לחוסר התזרימי. ממשיכים בדרכם השגויה, והלא אחראית ומחריפים את הבעיה.

מאת: moraleפיננסים וכספים - כללי 18/03/202956 צפיות
אחד המנגנונים החשובים ביותר לצורך מעקב ובדיקה של בתי עסק בכלל ובפרט עסקים שעובדים עם חברות קבלן, הוא דוח בודק שכר מוסמך מטעם משרד העבודה. דוח זה נועד לבחון האם העסק מבצע את החוק כלשונו ומשלם לעובדים לפי הנחיות החוק, האם הוא עומד בכל התנאים והדרישות הסוציאליות ממנו.

מאת: גיא חזןפיננסים וכספים - כללי 08/08/193018 צפיות
אז נכון, האנושות אכן מרוויחה בגדול מהתפתחות הטכנולוגיה אך כמו כל דבר גם הצדדים הפחות מחמיאים משתדרגים.

מאת: אלכסיי קוגןפיננסים וכספים - כללי 29/04/181368 צפיות
ישנם שני סוגים של הליכי פירוק חברות מרצון: פירוק חברה ע"י הבעלים שלה ופירוק חברה ע"י הנושים.

מאת: רוני הכהןפיננסים וכספים - כללי 14/01/181616 צפיות
עבור ביצוע של החזר מס הכנסה בצורה עצמאית ממש לא צריכים לשלם כל עלות שהיא, אלא פשוט צריכים לדאוג להעביר את הטפסים הרלבנטיים כאשר יש שתי דרכים לביצוע של הבדיקה לזכאות, בצורה עצמאית או בצורה אחרת שהיא על ידי פניה אל משרד של רו"ח אשר מתעסק עם הפעילות מהסוג הזה.

מאת: שלום כהןפיננסים וכספים - כללי 10/11/172025 צפיות
אחד היתרונות הבולטים של לימודי הנהלת חשבונות, הינו שאתם יכולים להתחיל בקורס בסיסי 1+2 שאורך לא יותר מאשר שנה שבסיומו תוכלו להמשיך ללמוד סוג 3. להבדיל ממקצועות אחרים כגון רפואה, עריכת דין והוראה, שיש ללמוד הרבה שנים. תוכלו ללמוד מבלי להשקיע שנים ולנווט עם הזמן את הלימודים כמו קורס בסיסי וקורס מעמיק יותר הכול תלוי בשאיפות של כל אחד, הקורס הבסיסי של הנהלת חשבונות התחלתי, היות וזהו צעד ראשון ללימוד מקצוע שיהיה משתלם במיוחד עבורכם. האפשרות שלאחר הלימודים הבסיסיים, ניתן יהיה להשתלב מיד בעבודה מה שלא נ

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica