חפש מאמרים:
שלום אורח
08.05.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

בתי השקעות - המדריך המקוצר

מאת: פיננסיםהשקעות10/10/20101224 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

במאמר זה נסביר מהם בתי השקעות, כיצד מנהלים תיק השקעות בפועל ומהם הקריטריונים שעליכם לבחון בטרם תחליטו היכן להשקיע את כספיכם. אם צברתם סכום כסף מסויים בעקבות חסכון משכורת, ירושה, זכייה לא צפויה וכדומה – כדאי לכם לשקול היטב את האופציות העומדות בפניכם להפקת רווחים עתידיים.

קיימים שני מסלולים מרכזיים להפקת רווח מסוג זה - השקעה וחסכון. מסלול חסכון נעשה לרוב בבנקים, כאשר אנו סוגרים סכום כסף בחשבון הבנק שלנו במטרה לצבור ריבית. אופציה זו נחשבת כבעלת סיכון מינימלי המבטיחה ריבית קבועה, ולכן היא עדיפה לזהירים שבינינו.

מסלול השקעה נעשה לרוב באמצעות בתי השקעות אשר באמצעותו אנו משקיעים את כספנו בבורסה. אופציה זו נחשבת כבעלת סיכון רב יותר ביחס לחסכון בבנק והתשואה בה אינה מובטחתאך הסיכוי לרווח גדול יותר. אלו שבוחרים להשקיע את כספם באמצעות בתי השקעות יהנו מצוות מומחים פיננסיים אשר יעמוד לרשותם מטעם אותו בית השקעות, דוגמת אנשי שוק הון, אנליסטים, יועצי השקעות וכדומה.

בתי השקעות משקיעים את כספנו במספר מסלולים וכלים פיננסייים כגון מניות, אגרות חוב, מטבע חוץ, קרנות נאמנותועוד. מכלול ההשקעות הכספיות שלנו מאוגד לתוך תיק השקעות אחד המנוהל ע"י מנהל תיקי השקעות.

מנהל תיק השקעות הוא האיש שמחליט בפועל היכן להשקיע את כספינו, בהתאם למדיניות ההשקעה שנקבעה מראש על ידי המשקיע ויועץ ההשקעות שלו. במדיניות ההשקעה קובעים איזה חלק מכספינו אנו מעוניינים להשקיע באגרות חוב ואיזה במניות. אגרות חוב נחשבות להשקעה בטוחה יותר לעומת מניות, ובהתאם לכך גם פוטנציאל התשואה יכול לגדול.

בתי השקעות מנוסים, בעלי וותק רב וצוות מקצועי, יעזרו לנו להפיק תשואה נאה. כייוון שחסכונותינו נמצאים בידיהם, חשוב מאוד שנדע לבחור נכון בית השקעות שיתאים לצרכינו. ישנן מספר נקודות חשובות במיוחד שכדאי לשים לב אליהן בטרם בוחרים בית השקעות:

ותק, ניסיון מוכח ומקצועיות – בדקו כמה שנים קיים אותו בית השקעות וחפשו ביקורת והמלצות ממשקיעים אחרים. חשוב לבדוק את הישגיו של בית ההשקעות גם בטווח הקצר אך במיוחד בטווח הארוך. ניתן לבדוק הישיגם אלו באמצעות סקירה באינטרנט או באמצעות פנייה לבתי השקעות במטרה לקבל את המידע הרלוונטי.

ניסיון ורמת מקצועיות – בדקו כמה שנים עוסק מנהל ההשקעות בתחום ניהול תיקים, בכדי שתוכלו להתרשם מהידע והניסיון שרכש בנושא זה. בדקו את הישייגיו בטווח הקצר ולאורך מספר שנים בכדי לקבל תמונת מצב מלאה.

תשואות – חשוב לבדוק תשואות בתי השקעות לטווח האורך, ולא להסתנוור מהצגת הישגים בטווח הקצר. חשוב לבחור בית השקעות בעל היסטוריה יציבה בתחום, כי רק כך נוכל לדעת שמדובר בהישגים קבועים ולא מקריים. בחינת התנהלות בית השקעות לאורך תקופה של משבר כלכלי יכולה להוות אינדיקציה טובה להערכת ביצועיו בפועל. זכרו – מוניטין יציב ואמין של בית השקעות מצמצם את אלמנט הסיכון בהשקעתנו.

שקיפות – חשוב תמיד לבדוק את שיטת העבודה של בית ההשקעות, מנהל תיק השקעות ואת אסטרטגיית בחירת הרכב התיק וגודל הסיכון שבכל מרכיב נבחר. כמו כן, חשוב שתיהיה לעמית גישה מיידית ועדכנית לגבי שינויים בהרכבי התיק בנוסף לעליות וירידות בתשואות וברווחים.

שירות – חשוב שנבחר בית השקעות גם בהתאם לאופי השירות שניתן בו. האם מנהל תיק ההשקעות שלנו מתאפיין בשירות יעיל, מהיר ואדיב? האם לבית ההשקעות יש מחלקת שירות לקוחות המספקת מענה לשאלות הלקוח? האם ימצא האיש שיקשיב לנו במידת הצורך?

דמי ניהול – בתי השקעות גובים עמלה בעבור השיות אותו הם מספקים. זכרו לבדוק את גובה דמי הניהול שגובים בתי השקעות שונים בטרם תחליטו היכן להשקיע את כספכם. שימו ב כי לעיתים, אך לא תמיד, עדיף לשלם דמי ניהול מעט גבוהים בתמורה למוניטים חזק של בית השקעות ואפשרות להפת רווח משמעותי יותר.

לסיכום, כאשר אנו ניגשים לבדוק בתי השקעות חשוב לבחון את הגורמים הבאים:ותק, ניסיון, מקצועיות, תשואות, שקיפות, שירות ודמי ניהול. אל תתביישו לבדק היטב את ההיסטוריה של כל בית השקעות, לדרוש מידע רלוונטי ולודא שהשירות אדיב וזמין תמיד.

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

אתר פיננסים הנו פורטל מגוון להצעות מחיר להלוואות ומשכנתאות, בתי השקעות וייעוץ פיננסי, מארבע חברות מקצועיות ומהימנות.

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת פיננסים

מאת: פיננסיםמשכנתא16/05/121086 צפיות
רוב האנשים נאנחים למשמע הביטוי משכנתה ורכישת דירה, אבל לא ניתן להתחמק מהנושא, ככלות הכל, כולנו רוצים להגשים את החלום, וללא נטילת משכנתאות מגוף פיננסי כלשהו, סביר להניח שלא נוכל לעשות זאת. במאמר הבא נסביר על ריבית משכנתאות, כיצד ניתן ומדוע חשוב כל כך לחשבן, טרם בחירת משכתנה כזו או אחרת.

מאת: פיננסיםבורסת ת"א20/03/121379 צפיות
מי שמחפש יציבות כלכלית, כתוספת מן הצד, או כעיסוק עיקרי, ייתכן ויפנה להשקעה בבורסה. ככל שנושא המסחר בבורסה נשמע מפתה, הוא טומן בחובו גם סיכון פיננסי. במאמר הבא נסביר אודות השקעה ומסחר בבורסה, למתעניינים שבינינו.

מאת: פיננסיםהלוואות09/08/111160 צפיות
בשל הריביות המשתנות ותנאי ההלוואה בכלל, מומלץ לערוך השוואה מקיפה, שבסופה תבחרו להלוות מהמקום שתנאיו יתאימו לכם ולצרכיכם.

מאת: פיננסיםשוק ההון07/08/111340 צפיות
ישראל זו מדינה קטנה ומשום כך מגוון החברות הנסחרות בבורסה הישראלית הינו קטן. חלק מבתי ההשקעות והבנקים מאפשרים ללקוחותיהם לערוך מסחר במניות בחו"ל. אין זה דורש לעזוב את הארץ, אין זה דורש לדעת שפות רבות, כל שצריך הוא לפנות לחבר בורסה שיבצע את המסחר עבורכם.

מאת: פיננסיםמסחר יומי14/10/101395 צפיות
מסחר בבורסה או מסחר עצמאי הינה כל פעולה בניירות ערך לדוגמה קניה או מכירה של מנייה של טבע, אורמת או בנק הפועלים. בעבר הלא רחוק ניתן היה לסחור רק באמצעות העברת פקודה לפקיד הבנק ולכן המסחר נעשה דרך הבנק הו מנוהל חשבון העו"ש.

מאת: פיננסיםהלוואות10/10/101329 צפיות
הלוואה לרכב היא מימון רכב הניתן ע"י הבנק למטרה ספציפית – רכישת רכב חדש. ההבדל בין הלוואה לרכב והלוואה רגילה הוא שבהלוואה לרכב אנו ממשכנים למעשה את הרכב לטובת הבנק.

מאת: פיננסיםהלוואות10/10/101261 צפיות
במאמר זה נסביר מהן הלוואות חוץ בנקאיות, מה ההבדל בין הלוואות אלו להלוואות בנקאיות רגילות ולמי הן מתאימות במיוחד. הלוואות חוץ בנקאיות הן הלוואות כספיות הניתנות ע"י גופים פיננסיים שאינם בנקים – ומכאן שמם – הלוואות חוץ בנקאיות.

מאמרים נוספים בנושא השקעות

מאת: SEOMANהשקעות21/01/181582 צפיות
המדריך להשקעה חברתית מניבה הוא גם זה שיעזור לכם להבין איך להשקיע נכון במיזם סטארט-אפ חדש עם פוטנציאל לרווחיות גבוהה. אין ספק כי זהו גיוס המונים שווה זהב, במידה ותדעו מהו גובה פוטנציאל ההצלחה של כל אחד מהמיזמים והפרויקטים המגייסים כעת סכום גבוה להשקעה בכדי לפרוץ לשוק המקומי והבינלאומי.

מאת: רוני הכהןהשקעות28/03/173058 צפיות
בשנים האחרונות אנחנו יכולים לשים לב כי התחרות בין ספקים שונים של שירות בהחלט עלתה מדרגה, והדבר כולל גם את ענף הבנקאות אשר מנגיש אל הלקוחות הפוטנציאליים והקיימים איכות גבוהה יותר של שירות בכל היבט אפשרי. שכחו מהימים שבהם קיבלתם עט מהאדם שמנהל לכם את החשבון.

מאת: amirdadon90השקעות25/01/171709 צפיות
יוסי הרצוג הוא אחת הדמויות המוכרות והבולטות בשוק ההון מזה שנים רבות רבות. במקביל לניסיון הרב שצבר בתחומים רבים הרלוונטיים לשוק זה, מקפיד הרצוג על התעדכנות מתמדת - שכן לתפישתו, ולא רק לתפישתו כמובן, הטכנולוגיה מכתיבה שינויים דרמטיים בשוק ההון ובעולם הבנקאות באופן כללי.

מאת: גיא חזןהשקעות17/01/171773 צפיות
גם אם מדובר בקרן השקעות נדל"ן המשוייכת ומנוהלת ע"י גוף השקעות גדול ומוכר – זה עדיין לא ערובה להצלחה או ביטחון כלכלי. ברגע שהכסף יוצא מחשבון הבנק שלך – אינך שולט בו יותר והסיכון שנטלת – גבוה ביותר.

מאת: גיא חזןהשקעות26/12/161752 צפיות
בשנות ה – 80 האינפלציה בישראל הגיע לרמה של 400% בשנה. ובכלל, מדינת ישראל חיה והתקיימה בתוך כלכלה אינפלציונית מאז הקמתה. תושבי ישראל התרגלו כי האינפלציה היא תושבת קבע וכספם נשחק בכל שנה ושנה.

מאת: שלום כהןהשקעות22/11/161601 צפיות
קופות גמל הן מכשיר חיסכון פנסיוני אשר מאפייניו קבועים בחוק. חיסכון בקופות גמל אפשרי לכל אזרח בישראל אם כאפיק חיסכון פנסיוני מרכזי ואם...

מאת: גיא חזןהשקעות13/04/161470 צפיות
הלקוחות של ענבל אור כנראה ולכאורה הפסידו את כל כספם. כל שקל שעבר לענבל אור לא ישוב עוד לעולם והמשקיעים, קוני הדירות, איבדו כך את כספם.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica