חפש מאמרים:
שלום אורח
25.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

בשר, ברביקיו ומה שבינהם

מאת: רחלי פריבישול ואפיה12/10/20101478 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

לא משנה אם מדובר ביום העצמאות חול המועד סוכות או סתם שבת עם מזג אוויר נעים, ישראלים אוהבים בשר ואוהבים עוד יותר לעשות על האש, כלומר ברביקיו. ישנם אינספור תיאוריות על הדרכים להכין בשר על האש וטיפים להכנת ברביקיו איכותי ועל כן החלטתי לרכז כמה רעיונות ועצות למנגליסט המתחיל או המנוסה ולכל מי שחובב נקניקיות מרגז, סינטה, אנטריקוט או אפילו קבב רומני על אש גחלים לוחשות.

העצה הראשונה ואולי החשובה מכל להכנת בשר איכותי במהלך ברביקיו הוא לבחור את הבשר הנכון במקום הנכון. לרובנו בשר מסופרמרקט עושה את העבודה אבל אניני טעם, טרם יום ברביקיו, ייגשו לקצב המוכר או לאטליז השכונתי על מנת לרכוש בשר איכותי וטעים לצלייה על האש. צריך לוודא שאותו נתח בשר שנבחר עבר תהליך יישון כדי שיתאים ויהיה ראוי לעלות על האסכלה שלכם.

אין חובה לרכוש בשר טרי, גם בשרים קפואים עושים את העבודה אבל חשוב להקפיד להפשיר אותו באופן איטי ומבוקר שיכול להגיע עד כמעט לשבוע במקרר הביתי. בכל מקרה אסור בכל תוקף לשים בשר קפוא על הברביקיו.

לאחר שנתחי הבשר מוכנים והגחלים לוחשות וודאו כי רשת המנגל עשויה מברזל מוליך חום. ישנם מתקני ברביקיו אשר מאבדים את חומם ברגע שנוגע בהם הבשר מה שמשפיע על תהליך הכנתו וכמובן על הטעם של התוצר הסופי. את רשת הברביקיו יש להניח במרחק של בין עשרים לחמישה עשר סנטימטר מהגחלים. במידה והמרחק יהיה קטן יותר הבשר עלול להישרף או להתקשות ומרחוק יותר, חלקו החיצוני עלול להישרף בעוד שחלקו הפנימי של הבשר יהיה עדין נא.

לעיתים מדובר בברביקיו של בשר רב הכולל מגוון בשרים וכמות גדולה. במצבים כאלה נתקלים לעיתים קרובות במצב בו הגחלים מתקררות ויש להוסיף גחלים חדשות. במקרים כאלה אין להוסיף את הגחלים החדשות למנגל לפני שמדליקים אותם ומחממים אותם בנפרד. עליהם להיות מוכנות ולוחשות בטרם הן מצטרפות לחברותיהם על הברביקיו על מנת לא ליצור הבדלי טמפרטורה שיגרמו להפרשי צלייה בתוך סוגי הבשר השונים.  את הגחלים בהם אנו משתמשים כדאי לבחור על פי גודלם כאשר גחל איכותי יותר ומוצלח יותר ככל שהוא גדול יותר.

התיבול הוא תחום בעייתי כיוון שלכל אחד יש את הטעם שלו ואת המסורת בה הוא מכין את נתחי הבשר בברביקיו שלו. יחד עם זאת חשוב לציין שישנו תיבול מועדף לבשר ברביקיו והוא מלח גס ופלפל גרוס טבעי שגם הם יבואו רק לאחר שהבשר נצרב על אסכלת הברביקיו משני צידיו.

מנהג מגונה שטבוע בישראלי הממוצע הוא בדיקה של מידת הצלייה על ידי חתך בבשר. חתך כזה גורם לאיבוד נוזלים ועסיסיות של הבשר ועל כן באופן וודאי הבשר יצא איכותי הרבה פחות.

 



תגיות המאמר: בשר, ברביקיו


 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

מאמרים |  עיצוב הבית

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת רחלי פרי

מאת: רחלי פריבניין ואחזקה - כללי25/03/121302 צפיות
קרני השמש הים תיכונית העזה מסכנות לא רק את בשר גופנו, אלא גם חודרות דרך החלונות והדלתות אל תוך הבית, עושות שפטים ברהיטים ומפריעות לפעמים לפעולות שונות בתוך הבית

מאת: רחלי פריאיפור21/02/121359 צפיות
אנו שומעים רבות על המושג איפור קבוע, אבל האם אנו יודעים באמת מה הכוונה?

מאת: רחלי פריהומור וסטנד-אפ06/01/121832 צפיות
תמונות מצחיקות או סרטונים מצחיקים - מה הם עושים לנפש? כנסו ותקראו עוד!!!!!!!!

מאת: רחלי פרישיפוצים11/09/111832 צפיות
אוטמים את הגג? הפתרון הטוב ביותר הוא יריעות ביטומניות.

מאת: רחלי פריאימון אישי18/08/111279 צפיות
החיים רצים בקצב מטורף, ולא תמיד אנו יודעים לנווט אותם בצורה הנכונה, ולכן צריך מאמן אישי...

מאת: רחלי פריציפורניים10/08/112137 צפיות
הציפורניים שלך הם בעצם מראה שמשקפת את התייחסותך למראך החיצוני...

מאת: רחלי פריגינון02/03/111551 צפיות
כריתת עצים כרוכה בסיכון לא מבוטל, הן לאנשי המקצוע שמבצעים את הכריתה, והן לכל מי ומה שנמצא בסביבה...

מאמרים נוספים בנושא בישול ואפיה

מאת: אבי דוידיבישול ואפיה12/11/183896 צפיות
חולמים להגיש ארוחה ביתית ברמה של מסעדה אך אנכם יודעים לבשל? עם שירותי שף עד הבית תוכלו להגיש לאורחים שלכם ארוחה מדהימה מבלי לבלות אפילו שעה אחת במטבח.

מאת: SEOMANבישול ואפיה28/04/183267 צפיות
מהו בית בד וכיצד ניתן לדעת האם בית הבד מייצר את שמני הזית בצורה טובה, בריאה ואיכותית? כל מה שרציתם לדעת על תהליך הכנת שמן הזית בבתי הבד השונים ועל סגולותיו של שמן הזית בהוספתו בבישול.

מאת: דודישבישול ואפיה20/03/174494 צפיות
את המיתוס הגורס שעל מנת להכין פסטה טובה באמת צריך להיות נצר למשפחה איטלקית באתי לנפץ, למרות שאני האמנתי בו בכל ליבי במשך תקופה ארוכה מאוד.

מאת: דודישבישול ואפיה16/03/164067 צפיות
ידע זה כוח, וידע יאפשר לכם באמת להיות טבעונים. ללא הידע אתם עלולים להישבר מהר מאוד ולהרגיש אין לכם מה לאכול או אף לסבול מחסכים תזונתיים שממש אין סיבה שיהיו לכם

מאת: עידן שלומןבישול ואפיה21/10/152647 צפיות
העולם הקולינרי בישראל הופך להרבה יותר מקצועי ואיכותי כאשר בבתים ישראלים רבים כבר לא מסתפקים בסטים בסיסיים של כלי בישול, אפייה והגשה שלהם, אלא בציוד מודרני מעוצב שמוסיף לחוויה עצמה.

מאת: ענת אמרבישול ואפיה17/09/151996 צפיות
אנחנו מבינים ויודעים כמה קשה לתמרן בין זמן המשפחה, לעבודה לבין כל מה שמסיבת יום הולדת דורשת. אנחנו גם יודעים שאת רוצה מסיבה יפה, שילדך יהנה ממנה ותוכלו להיזכר בה בתמונות גם עוד שנים ארוכות.

מאת: ירון כהןבישול ואפיה29/12/142162 צפיות
אם אתם מוכשרים באפיה ורוצים להעשיר את המטבח שלכם במאפים נפלאים ללא גלוטן תמצאו באתר המאפים של תמר מגוון מתכונים ללא גלוטן למאכלים פשוט נפלאים. תוכלו למצוא באתר של המאפיה של תמר מגוון מתכונים אנינים ומעולים שכולם מתכונים ללא גלוטן ביניהם תמצאו מאפים מתוקים ללא גלוטן, מאפים מלוחים ללא גלוטן, עוגיות ללא גלוטן ועוגות ללא גלוטן. לקבל באתר ידע נרחב תמר עברה מסלול לימודים מכובד בקונדיטוריה והיא חולקת את הידע הנפלא הזה באתר.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica