חפש מאמרים:
שלום אורח
16.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

טיפול לקוי של סוכן ביטוח במבוטח שרכבו ניזוק מתאונה.

להלן המקרה:

ע"פ דבריו של בעל רכב שהתקשר אלינו נמסר כי "לפני חודשיים בשעת לילה מאוחרת כשעמד ברמזור אדום , ופתאום הגיח מאחרי רכב שכור ונכנס ברכבי מסוג מזדה 6  שנת יצור 2007". - עוד הוסיף כי "עצרנו בצד, החלפנו פרטים וכל אחד הלך לדרכו תוך שאני גורר את הרכב למקום מגורי".

"בבוקר מוקדם התקשרתי לסוכן הביטוח שלי ודיווחתי על התאונה תוך שאני מוסר לסוכן הביטוח שלי את הפרטים של צד ג' ושמה של חברת ההשכרה.", "לאחר כחצי שעה חזר אלי הסוכן ביטוח שלי וטען בפני כי הוא שוחח עם חברת ההשכרה וכי הם מודעים על התאונה שאירעה  אתמול ע"י אחד הרכבים שלהם וכי חברת ההשכרה  שולחת את השמאי  שלהם בכדי  לבדוק את הנזק לרבות  הודאה כי הם אחראים לתאונה "ויסדרו" לו את הרכב" במוסכי הסדר שלהם."

לאחר כשעתיים הגיע שמאי הבית של חברת ההשכרה וטען כי הנזק אינו רציני וכי הוא מזמין גרר ולוקח את הרכב למוסך הסדר של חברת ההשכרה אשר יטפלו בתיקון התאונה". - עוד טען המבוטח כי: "לא קיבלתי רכב חלופי במשך שבוע ימים בזמן תיקון הרכב במוסך". - "בעת פירוק החלפים שנפגעו ברכב התגלה כי השלדה נפגעה ויש צורך גם להחליף את הפח האחורי."

"הרכב תוקן ע"י מוסך ההסדר תוך הפקת חוות דעת של שמאי הבית של חברת ההשכרה אשר החליט לתת לי רק 2.5%  מערך הרכב כ "ירידת ערך" , אני לתומי לא הסכמתי המשיך לטעון המבוטח, והחלטתי להילחם... "הגעתי עם צד ג' עד לבית המשפט" , החלטת השופט הייתה חד משמעית והסתמכה על חוות דעת היחידה של שמאי הבית בחברת השכרה.. ולכן גם הפסדתי את הוצאות המשפט". - עד כאן הייתה תמצית דבריו של המבוטח אשר נפגע ע"י צד ג'...

להלן הערותיי למקרה ביטוח, לרבות זכויות המבוטח בעת קרות מקרה תאונה.

1. מכוון שהלקוח לא בקיא בביטוח, ו/או לא ידע להתנהג במקרה של תאונה.. האמין המבוטח  בסוכן הביטוח שלו אשר לא רצה לטפל בתביעה צד ג' והפנה את הטיפול לחברת ההשכרה.

2. מחובתו של סוכן הביטוח לטפל בכל מקרה ביטוח  לרבות תביעות צד ג'.. – הרינו  להדגיש כי סוכן הביטוח זכה לתגמול הולם בעת חידוש הפוליסה תוך חיזור אחר לקוחותיו .

3. זכותו של כל מבוטח לבחור שמאי רכב שלא מרשימת שמאי הביטוח ו/או  המלצת סוכני הביטוח,  לרבות כל שמאי  אשר רשום בפנקס השמאים במשרד התחבורה.

4. בתביעה צד ג' ובהפעלת פוליסת הביטוח.. זכותו של כל מבוטח לתקן את רכבו בכל מוסך מורשה משרד התחבורה ולא במוסכי הסדר כאלו ואחרים.

מכאן אתייחס בקצרה לסיפור הנ"ל תוך שאני נותן את הערותיי למקרה:

1.  הטעות התחילה עם סוכן הביטוח אשר הפנה את הטיפול לחברת ההשכרה ולא המליץ למבוטח את זכויותיו.

2. טיפול של שמאי ביטוח ו/או שמאי הבית של חב' ההשכרה הינו לקוי לחלוטין - מדוע ? מפני שכל השמאים אשר פרנסתם תלויה בחברת השכרה, ו/או כל חברה אחרת..ישמרו על האינטרנס של "החברה" ו/או  שולחם...

3. ע"פ סיפורו של בעל הרכב ותאור הנזק הבנתי כי שילדת הרכב נפגעה, תיקון או החלפת פח אחורי תוך ביצוע תיקוני פח אחרים לרבות צביעה לא מקורית של החלפים נפגעו והוחלפו ברכב.

** מבלי לראות את הרכב וע"פ תאור המבוטח הבנתי כי אחוז ירידת ערך אשר נתן שמאי הבית של חברת ההשכרה הינו זעום מאוד וכי האומדן של משרדינו בגין פגיעה בשלדה, פגיעה בפח אחורי, פגיעה ברצפת תא מטען, צביעה לא מקורית של החלפים שנפגעו הינה: ירידת ערך בשיעור של כ.."שתי ספרות" - *שעור ירידת ערך כמצוין הינו בגדר השערה בלבד ואינו מחייב אותנו מבלי לראות את הרכב בפועל.

4. טיפול במוסך הסדר חברה כשהתביעה צד ג' הינה החלטה לקוייה, מפני שאותו מוסך  מתפרנס בעיקר מעבודה ואינו מעוניין להחליף חלפים רבים אשר הרווח בהם הינו מזערי..מה גם שישנם חברות ביטוח / ליסינג אשר מספקים את החלפים למוסכי ההסדר שלהם.

5. להגיע לבית המשפט ללא חוות דעת של שמאי אחר הינה טעות חמורה !!!  - ועל כן השופט מסתמך על חוות  דעת אשר הניחו בפניו בעת הדיון המשפטי.

6.  ערעור לפסק הדין במקרה הזה אינו ניתן מפני שערעור בדרך כלל השופט מסתמך על ראיות ועובדות אשר נטענו במשפט ולכן במקרה הזה למעשה קשה מאוד להחזיר את הגלגל אחורה, - רוב הסיכויים כי הערעור  ידחה.

סיכום: אנו רואים את השתלשלות המקרה מתחילתה ועד סופה , הכול התחיל והסתיים בטיפול של סוכן הביטוח אשר לא המליץ בפני המבוטח את זכויותיו, נוסיף כי אי ידיעת המבוטח בבחירת שמאי רכב הינה טעות יסודית, מה עוד שהרכב תוקן במוסך הסדר של חברת ההשכרה במקרה שלנו בתביעה צד ג' .

בקיצור, סיכום הפרשה והגעה לבית משפט מבלי לזמן שמאי רכב אשר יבצע חוות דעת נגדית תוך ציון ירידת הערך הינה עוד טעות יסודית (ולכן במקרה שלנו השופט הסתמך על חוות דעת היחידה שהונחה על שולחנו).

מכאן חברים יקרים, קראתם את הטעויות שבוצעו לאורך כל הדרך, כאן אנו מבקשים ללמוד מהסיפור העצוב של אותו מבוטח אשר נפגע כספית ורגשית לאורך כל הדרך ... - ראוי לציין כי הרכב של המבוטח (רכב 2007) נפגע וניזוק בצורה קשה .. כך שאם ירצה למכור את הרכב, יפחיתו מערכו "ירידת ערך מסחרית בגין ליקוי בשלדה לרבות פגיעה בכל החלפים שניזוקו בתאונה בשיעור של 20-30% מערכו של הרכב..

אנו למדים מהסיפור המר של חברינו אשר נפגע כספית, רגשית, תוך שלא ניצל את זכויותיו מהאירוע שבנדון, (מחוסר ידיעה).

נסיעה טובה ובטוחה, חיים שריקי שמאות רכב ורכוש 054-6800905 car-10@012.net.il

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

 

 

תודה על שיתוף פעולה,

 

 

             בברכה,

   חיים שריקי - שמאי רכב

   נייד -     054-6800905

   פקס -      08-8570910  

  

http://www.car-10.com לאתר האינטרנט שלנו = > 

P    למען הסביבה.. תדפיסו אותי רק אם צריך,

 

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת חיים שריקי שמאות רכב

מאת: חיים שריקי שמאות רכבתאונות דרכים26/10/101606 צפיות
רכבה של המבוטחת נגנב, חברת הביטוח חשדה במבוטחת כי ביימה את הגניבה והעלתה שלל טענות, אשר בסופו של דיון התנדפו ברוח, בין השאר, טענה חברת הביטוח, כי המבוטחת ביימה את גניבת הרכב משום שמדובר ברכב ישן עם קילומטרג' גבוה. - השופטת יעל הניג, מבית משפט השלום בתל אביב, דנה בטענה.

מאת: חיים שריקי שמאות רכבתאונות דרכים26/10/101639 צפיות
בראש ובראשונה נגדיר את משמעותו של המושג "ירידת ערך"... "ירידת ערך" משמעה ההפרש בין שווי השוק של הרכוש (רכב, ציוד וכיוצ"ב) המבוטח לפני שאירע מקרה ביטוח , לבין שוויו של הרכב לאחר תיקון הנזקים שנגרמו לו. פוליסת ביטוח רכב כוללת ירידת ערך רכב עם השתתפות עצמית שגובהה מוסכם בין הצדדים כאחוז משווי הרכב.

מאת: חיים שריקי שמאות רכבביטוח רכב20/10/101691 צפיות
האם הייתם מאמינים כי חברת ביטוח תמכור לכם פוליסה, אשר רשום בה כי היא מבטחת אתכם, בתנאי שלא תהיו בני גילכם? בית משפט השלום בת"א נדרש לאחרונה לדון במקרה בו המבוטח שהינו נהג צעיר, רכש פוליסה דרך סוכן ביטוח , שהכיר אותו היטב ואף צילם את תעודת הזהות שלו, יחד עם זאת, חברת הביטוח רשמה בפוליסה מגבלה של "נהג צעיר", ולאחר שהתרחשה תאונה ניערה את חוצנה ממנו. להמשך המאמר.....

מאת: חיים שריקי שמאות רכבתאונות דרכים26/08/102150 צפיות
תקציר = > לאור העובדה שרוב הציבור אינו מכיר את החוק מצאתי לנכון לעשות ככל שביכולתי לפרסם כתבות ומאמרים רבים בנושא ואשר יעזרו לכם לממש את זכויותיכם מול חברות הביטוח ובכדי לקבל את המגיע לכם לרבות פיצוי ירידת ערך לרכב שנפגע כתוצאה ממקרה ביטוח. תאונה ו/או פגיעה צד ג'.

מאת: חיים שריקי שמאות רכבתאונות דרכים17/03/092636 צפיות
נגמרו החגיגות של חברות הביטוח, זכותו של כל אזרח ומבוטח לבחור שמאי רכב מורשה ורשום בפנקס השמאים, ע"פ ראות עיניו ומקצועיותו של השמאי. על פי חוק נקבע כי חל איסור מוחלט על כל חברת הביטוח לחייב אתכם בשמאי מטעמם ו/או מרשימת השמאים שיציגו בפנכם. דעו כי אותם שמאים שיציגו בפינכם הינם שמאים אשר פועלים ע"פ הנחיותיהם של חברות הביטוח תוך שמירה קפדנית על אינטרס חברות הביטוח בחיסכון כספים לרבות אי קביעת ירידת ערך מסחרית שנקבעה לרכב כתוצאה מתאונה. להמשך הכתבה לחץ כאן....

מאמרים נוספים בנושא תאונות דרכים

מאת: אור ורדיתאונות דרכים14/07/152325 צפיות
אני לא פיזיקאי, אבל אני כן יודע שלכל חפץ יש מרכז כובד וככל שמרכז הכובד קרוב יותר לקרקע – אותו גוף יהיה יותר יציב. ובשביל לפשט את העניינים – נמיר את המונח "מרכז כובד" ל"משקל".

מאת: אור ורדיתאונות דרכים07/07/151637 צפיות
אני מתעורר בבוקר, מתלבש, שותה כוס קפה, לוקח את חוליו (הכלב) לטיול. חוזר זריז לסגור דברים אחרונים ואז... עולה על אפוד, חובש את הקסדה, סכין בין השיניים ולוקח את המפתחות של הטויוטה.

מאת: אור ורדיתאונות דרכים30/06/151562 צפיות
מה קורה לנו כאשר אנחנו מוסחים תוך כדי נהיגה? ומה הם הפתרונות?

מאת: אור ורדיתאונות דרכים16/06/151550 צפיות
זה היה כשהייתי במשרד, בערך בשעות הצהרים – ממש אחרי שחזרתי מהרצאה שהעברתי לעמותת "אור ירוק".

מאת: נינה כהןתאונות דרכים05/11/142693 צפיות
ברגע שצריך לחקור תאונת דרכים יש לבצע מספר רב של פעולות שרק איש מקצוע מהתחום יכול לבצע אותן

מאת: נינה כהןתאונות דרכים05/11/142657 צפיות
מומחיות היא דבר חשוב שיש לו ערך רב בין אם עוסקים בתחום מוכר מאוד ובין אם מדובר בתחום ממוקד כלשהו.

מאת: נינה כהןתאונות דרכים05/11/142528 צפיות
לא קשה להבחין בקיומו של בוחן תנועה במשפטי תעבורה רבים בישראל. למרבה הצער לא מעט תאונות קורות ברחבי ישראל מדי שנה,

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica