חפש מאמרים:
שלום אורח
25.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

למה חשוב שבחקירה משפטית יתלווה אלינו עורך דין פלילי

מאת: רחלי פריפלילי13/10/2010816 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

כולנו מכירים את המונח חקירה משפטית אך האם אנחנו באמת יודעים את השלבים של התהליך? האם גם האזרח שהוא אינו עורך דין פלילי מכיר את הפרקטיקה של התחום או שהוא שואב את המידע שלו מחוק וסדר ופרקליטי אל אי ששודרו בערוץ הראשון.

רוב אלה מאיתנו שעמדו בפני חקירה כזו עשו זו באופן עצמאי ללא עו"ד פלילי שילווה אותנו ויסביר לנו על התהליך. מדובר במתן עדות על תאונת דרכים, הגשת עדות על פרימה, שוד וכדומה. אנו עומדים בצד המעיד ולא בצג המואשם ולכן באמת בדרך כלל לא קיים צורך אמיתי בליווי של עורך דין פלילי. החקירות המבוצעות על ידי המשטרה במקרים חמורים יותר מתחילות כחקירות סמויות בהן חוקרים סמויים אוספים מידע, מתשאלים ומנסים לסגור את כל הקצוות בטרם יהפכו את החקירה לחקירה גלויה. במקרים כאלה לרובנו אין את ההבנה עדיין כי יש צורך בגיוס של עורך דין פלילי לשירותינו אך ברגע שהחקירה הופכת לגלויה, מגיעה השעה, במידה ואנחנו חשודים במעשה, לשכור עו"ד פלילי ולפרט בפניו את המקרה ככל הידוע לנו.  יחד עם זאת, במידה וקיים חשד כי מתקיימת חקירה סמויה כנגדנו חשוב להתייעץ עם עורך דין פלילי לגבי פרטי המקרה על מנת שכשיגיע הרגע בו החקירה תהפוך לגלויה נופתע מעט ככל האפשר, ונדע להתמודד עם הבאות.

כל מקרה לגופו, וגם ללא תלות של נוכחות עו"ד פלילי או העדרו, כמעט לעולם החשדנות נגד חשוד אינם מסתיימות כפי שהן התחילו. מחד המשטרה מציגה כתב אישום מנופח עם סעיפים שלחשוד אין כל קשר אליהם וכך ככל שתהליך המשפט או החקירה נמשכים הסעיפים הולכים ופוחתים אך מאידך גיסא חשדות מינורים מתבררים לפעמים כמעשה פלילי של ממש שהולכים ומתרבים עם גילויים חדשים, עדויות חדשות וראיות שצצות. אופייה של הדמוקרטיה מחייבת את המאשים להוכיח מעבר לכל ספק כי אכן מדובר בהפרה של החוק ולכן היוועצות עם עורך דין פלילי יסייע במקרים רבים למנוע הפעלת מניפולציות רגשיות על החשוד ובכך לגרום לו להודות בפעולות שלא בהכרח הוא ביצע.

עורך דין פלילי יסביר לחשוד כי עליו לענות רק על מה שנשאל ורק על החשדות המיוחסים אליו על מנת לא לגרום לנזק. באופן זה יכול החשוד למנוע הפללה של עצמו או של הקרובים לו.

לאדם מהשורה אשר מוצא את עצמו חשוד מרכזי בעבירה, מעצר יכול לגרום למפח נפש עצום לו ולמשפחתו. הטלטלה של המעבר מחיים נורמאליים ושגרתיים לחיים של חשוד ואף למעצר יכולה לפרק משפחה או לגרום לנזקים נפשיים אדירים. על כן קיימת נטייה באופן אוטומטי להודות בכל המיוחס לאותו חשוד רק על מנת לסיים את הפרשה בהקדם האפשר. מכאן הדרך לכתב אישום קצרה מאוד ועל כן חשוב לזכור גם בנקודות חולשה כי עורך דין פלילי הוא גורם חשוב המתמחה במצבים אלה ולכן למרות כל הקשיים כדאי לקחת אוויר ולבקש להתייעץ בשירותיו של עו"ד פלילי טרם קבלת החלטות.

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

מאמרים |  עיצוב הבית

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת רחלי פרי

מאת: רחלי פריבניין ואחזקה - כללי25/03/121302 צפיות
קרני השמש הים תיכונית העזה מסכנות לא רק את בשר גופנו, אלא גם חודרות דרך החלונות והדלתות אל תוך הבית, עושות שפטים ברהיטים ומפריעות לפעמים לפעולות שונות בתוך הבית

מאת: רחלי פריאיפור21/02/121359 צפיות
אנו שומעים רבות על המושג איפור קבוע, אבל האם אנו יודעים באמת מה הכוונה?

מאת: רחלי פריהומור וסטנד-אפ06/01/121832 צפיות
תמונות מצחיקות או סרטונים מצחיקים - מה הם עושים לנפש? כנסו ותקראו עוד!!!!!!!!

מאת: רחלי פרישיפוצים11/09/111832 צפיות
אוטמים את הגג? הפתרון הטוב ביותר הוא יריעות ביטומניות.

מאת: רחלי פריאימון אישי18/08/111279 צפיות
החיים רצים בקצב מטורף, ולא תמיד אנו יודעים לנווט אותם בצורה הנכונה, ולכן צריך מאמן אישי...

מאת: רחלי פריציפורניים10/08/112137 צפיות
הציפורניים שלך הם בעצם מראה שמשקפת את התייחסותך למראך החיצוני...

מאת: רחלי פריגינון02/03/111551 צפיות
כריתת עצים כרוכה בסיכון לא מבוטל, הן לאנשי המקצוע שמבצעים את הכריתה, והן לכל מי ומה שנמצא בסביבה...

מאמרים נוספים בנושא פלילי

מאת: בנימין קלינגרפלילי01/11/201369 צפיות
כיצד תרגישו אם ביום בהיר אחד ידפקו לכם על הדלת וימסרו לכם ביד "צו הריסה מנהלי"? או אולי תמצאו את צו ההריסה מודבק על המבנה או סתם זרוק בכניסה לבניין. מדובר ככל הנראה על הסיטואציה שלא הייתם מוכנים לה או רוצים להימצא בה. בעקבות הלשנה של "שכנים טובים" או עקב ערנות של מפקחי הבניה זה בהחלט יכול לקרוא גם לך אם בנית ללא היתר. רבים נאלצים להתמודד עם מציאות שכזאת לראשונה, מבלי שיהיו מודעים לזכויות, החובות ודרכי הפעולה הרלוונטיות להם.

מאת: בנימין קלינגרפלילי08/09/201188 צפיות
1. עבירות מינהליות (א) שר המשפטים רשאי לקבוע בתקנות כי עבירה על הוראה שנקבעה בחוק מהחוקים המנויים בתוספת או התקנות שהותקנו לפיו, שאינה פשע, היא עבירה שבשלה ניתן להטיל קנס בדרך מינהלית (להלן - עבירה מינהלית); הקביעה יכול שתהיה דרך כלל, בתנאים או בסייגים. (ב) תקנות לפי סעיף קטן (א) טעונות הסכמת השר הממונה על ביצועו של החוק שלפיו נקבעה העבירה, ואישור ועדת החוקה חוק ומשפט של הכנסת (להלן -הועדה). (ג) נקבע בתקנות לפי סעיף קטן (א) כי עבירה פלונית היא עבירה מינהלית, יחולו הוראות חוק זה גם לגבי עבירה

מאת: בנימין קלינגרפלילי01/09/191567 צפיות
אכיפה שיפוטית סימן ה' לחוק התכנון והבנייה: באחריות יחידת החקירה בוועדה המקומית לבצע חקירה בהתאם להנחיות ולכללים שמפורסמים מעת לעת על מנהל היחידה הארצית לאכיפת דיני התכנון והבניה. ובסיום החקירה להעביר לתובע את חומר החקירה להכרעה בדבר העמדה לדין והגשת כתב אישום.

מאת: אבי דוידיפלילי21/11/181468 צפיות
עורך דין פלילי בצפון מסביר על תנאים של שחרור בערבות ועל הסיכויים לאישור בקשת השחרור בערבות.

מאת: שירה אלהפלילי27/07/161900 צפיות
אדם בן 39, ללא עבר פלילי, מכר לחבריו סם מסוג חשיש בכמה הזדמנויות שונות. בית המשפט, בצעד חריג ביותר, החליט שלא להרשיע אותו, והסתפק בלשלוח אותו לבצע שירות לציבור.

מאת: אופירפלילי05/04/161933 צפיות
יש מסמכים שעבורם תרגום נוטריון הוא מתבקש והגיוני אך יש גם סוגים נוספים של תרגום נוטריון שמעט מפתיע שיש צורך לגביהם בתרגום מיוחד של נוטריון.

מאת: אלעד שנירפלילי17/03/162533 צפיות
הטרדות מיניות אינן נחלתם של מבוגרים בלבד, והן מתרחשות גם בקרב בני נוער. מהו היחס של החוק לקטין המטריד מינית? כיצד בית הספר מטפל באירוע הטרדה מינית? וכיצד ניתן לזהות שהילד שלך מוטרד מינית? על כך במאמר שלפניכם.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica