חפש מאמרים:
שלום אורח
19.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

גידול ירקות בבעיה

מאת: רחלי פריחקלאות18/10/20101703 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

אין ספק שבשבועות האחרונים העגבנייה והמלפפון הפכו לכוכבי הערב בשיח הציבורי בישראל. גידול ירקות שהיה נחשב עד עכשיו למובן ואליו הפך למצוקה קשה שהמשק הישראלי לא יודע כיצד להתמודד איתו. עד לפני כחודש משלוחי פירות וירקות מהשדות החקלאיים היו סדירים וקבועים והקמעונאים ידעו בדיוק כמה קילוגרם עגבניות וכמה קילוגרם מלפפונים הם יקבלו מהספק החקלאי.

ההפתעה הגדולה הגיע בסוף אוגוסט שהשמש הקופחת השפיעה קשות על ענף חקלאי שלם וחקלאים רבים אשר כל חייהם מושקעים בביצוע גידול ירקות נחרדו לגלות שהגידולים אינם מצליחים לשרוד בטמפרטורות הגבוהות והקיצוניות שנרשמו השנה. מטעי עגבניות שלמים פשוט נרקבו או לא הבשילו לפרי מה שגרם ליבול דליל שהגיע לחנויות ובעקבותיו החלה עליית מחירים שלא נראתה כדוגמתה מעולם בישראל.

משלוחי פירות ירקות שבוצעו על ידי לקוחות החלו להצטמצם באופן משמעותי. אנשים החלו מוותרים על עגבניות בסלט, מנות כמו שקשוקה או סלט ערבי הפכו ליקרות יותר במסעדות ובתי קפה ואותו ענף של גידול ירקות החל סובל מפגיעה קשה.

משרד החקלאות מנסה, אם כי לא בהצלחה רבה, לנסות ולתקן את העיוות שנוצר אך תושבים רבים מתחילים להבין כי גידול ירקות הוא כנראה ענף שהופך להיות לא רווחי וכמדינה ייתכן ועלינו לעבור לייבוא ולהזמין משלוחי פירות וירקות ממדינות רחוקות כמו סין, ברזיל ודרום אפריקה.

שנים רבות לאזרח הישראלי המטייל באירופה היה נראה מוזר מאוד הסופרמרקט הממוצע אשר היה מוכר פלפל אדום אחד מנוילן באריזה חד פעמית על המדף, או מארז של שני מלפפונים אך ככל שהזמן עובר אנו מתחילים להבין כי עתידנו בתחום גידול ירקות יהיה כנראה דומה מאוד.

לא עוד השפע בו אנו עדיין פוגשים בשווקים השונים כמו שוק התקווה , שוק מחנה יהודה ושוק הכרמל, ולא עוד מדפים עמוסים לעייפה של ירקות טריים  על מדפי הירקן והסופרמרקטים. אותם יחליפו משלוחי פירות וירקות של עגבניות בודדות, עלי חסה ארוזים בתיבת פלסטיק ואולי אף קישוא באריזה מהודרת. עלינו להתכונן למצב זה אם כי ייתכן והוא לא קרוב כמו שזה נדמה.

למרות כל הפסימיות ישנם מומחים של גידול ירקות אשר החליטו לעשות מעשה ולנסות לשנות את הגזירה. פיתוחים מיוחדים של זרעי העגבנייה עוברים כעת ניסויים וייתכן שעד הקיץ הבא תמצא נוסחא לגידול עגבניות עמידות לחום קיצוני כמו שפגשנו השנה. שיחי עגבניות אלה יניבו פרי איכותי למרות צמצום במי ההשקיה והחום השורר בחממות כל השנה ואם אכן יצלח הדבר, נוכל לדחות מעלינו את אותם משלוחי פירות וירקות שאנו מעדיפים לא לשמוע עליהם אפילו.

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

מאמרים |  עיצוב הבית

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת רחלי פרי

מאת: רחלי פריבניין ואחזקה - כללי25/03/121300 צפיות
קרני השמש הים תיכונית העזה מסכנות לא רק את בשר גופנו, אלא גם חודרות דרך החלונות והדלתות אל תוך הבית, עושות שפטים ברהיטים ומפריעות לפעמים לפעולות שונות בתוך הבית

מאת: רחלי פריאיפור21/02/121359 צפיות
אנו שומעים רבות על המושג איפור קבוע, אבל האם אנו יודעים באמת מה הכוונה?

מאת: רחלי פריהומור וסטנד-אפ06/01/121832 צפיות
תמונות מצחיקות או סרטונים מצחיקים - מה הם עושים לנפש? כנסו ותקראו עוד!!!!!!!!

מאת: רחלי פרישיפוצים11/09/111829 צפיות
אוטמים את הגג? הפתרון הטוב ביותר הוא יריעות ביטומניות.

מאת: רחלי פריאימון אישי18/08/111278 צפיות
החיים רצים בקצב מטורף, ולא תמיד אנו יודעים לנווט אותם בצורה הנכונה, ולכן צריך מאמן אישי...

מאת: רחלי פריציפורניים10/08/112132 צפיות
הציפורניים שלך הם בעצם מראה שמשקפת את התייחסותך למראך החיצוני...

מאת: רחלי פריגינון02/03/111550 צפיות
כריתת עצים כרוכה בסיכון לא מבוטל, הן לאנשי המקצוע שמבצעים את הכריתה, והן לכל מי ומה שנמצא בסביבה...

מאמרים נוספים בנושא חקלאות

מאת: eyalfatranחקלאות06/10/171366 צפיות
אז לפני שאתם חושבים מה תרצו שיהיה בחצר, בדקו את גודל השטח ואז תוכלו להתחיל להגדיר מה אתם רוצים, כאשר האפשרויות הן רבות ומגוונות: שטח דשא, גינת תבלינים, עץ הדרים, בריכה, מפלי מים, פינת ברביקיו, בריכה, שביל אבנים, פינת ישיבה, פסלים מעוצבים ועוד.

מאת: אדירום אוורור תעשייתיחקלאות05/07/153875 צפיות
מהם סופחי לחות, אילו סופחי לחות קיימים בשוק ועבור מי הם מיועדים? יבשנים עבור השוק הפרטי, לתעשייה ולחקלאות.

מאת: שפריר גודלחקלאות05/03/151650 צפיות
הודו איננה רק גסטהאוס בשיפולי ההימליה או בגואה ותמונות צבעוניות של השונה והאחר. 70% מהתפוחים שלה מיובאים, כך מרבית ההדרים, התמרים ועוד ועוד. הודו מתקשה לספק את המזון לאוכלוסייתה ולכן מייבאת חלק ניכר ממנו. היצואנים החקלאיים, כמו רבים אחרים בישראל, נוטים בטעות ש"לא לספור" את הודו שנתפסת אצלם כמרוחקת, אקזוטית, עניה ולא מתאימה כשוק.

מאת: ליאורחקלאות02/02/151873 צפיות
מלגזות למכירה בתנאים מעולים, יעזרו לכם לשנע סחורות ביעילות רבה. מלגזות למכירה, מתאימות לעבודה במחסנים, במפעלי ייצור, בחקלאות, בנמלי ים ועוד.

מאת: רוני מיכאלחקלאות29/10/143289 צפיות
למרות שהביקוש למשרות גבוה יותר מהיצע העבודות, ישנו מגזר אחד בו הביקוש לעובדים תמיד יישאר גבוה. מדובר בענף החקלאות, ענף שדואג הן לספק סחורה רבה למגזרים שונים במשק הישראלי והן לייצא החוצה את הדברים בהם הם הכי מתמקצעים.

מאת: שפריר גודלחקלאות11/08/131572 צפיות
עסקים חקלאיים, בין אם מדובר במגדלים, חברות יצוא תוצרת, חברות סטרט-אפ או חברות יצרניות, עשויים ליהנות ממסלולי הלוואות וסיוע שונים העומדים לרשותם בסיוע המדינה וגופים נוספים. במקרים רבים המנהלים אינם מודעים לאפשרויות הללו ומחמיצים את ההזדמנות להסתייע בכלי הסיוע הנוחים הללו. הרשימה הבאה סוקרת בקצרה את אופי מסלולי הסיוע הזמינים כיום.

מאת: hapachmcחקלאות07/01/138316 צפיות
חברות רבות יעשו הכל על מנת להגיע לקהל היעד. חלק מקידום מכירות יעיל הוא הצבת מתקני תצוגה בחנויות המוכרות את המוצרים והבאה לחשיפת מקסימלית מול הלקוח.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica