חפש מאמרים:
שלום אורח
29.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

הבנת ציורי ילדים - חשוב לעודד ילדים לצייר ולהביע

מאת: טלי ירדניגרפולוגיה20/10/20101760 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

פענוח ציורי ילדים, נהוג לומר, נותן לנו פתח לעולמו של הילד, חלון להבנת עולמו הרגשי והמחשבתי. אין ספק שיש בכך הרבה מן האמת, ושהורים ואנשי חינוך יכולים ללמוד רבות אודות ילדים מתוך הבנת ציורים שלהם. עם זאת, ציורי ילדים, הם קודם כל ציורים. הם ביטוי של היצירתיות והמחשבה של הילדים, והתנסויות שלהם בעולם היצירה, המוטוריקה העדינה, הכרת חומרי יצירה ועוד. ציורי ילדים הם עוד היבט בהתפתחות וביצירתם של ילדינו.

על כן, חשוב לעודד ילדים לצייר ולהביע את עצמם על ידי ציור, גם בלי שנגש לנושא פענוח ציורי ילדים. חשוב לתת דרור ליצירתיותם של ילדים, ולפתוח להם הזדמנויות להתנסות בעולם החומרים והיצירה (כפי שכדאי שנאפשר זאת גם עבור עצמנו).

ואכן, בנוסף לכך, הבנת ציורים של ילדינו יעניק לנו מידע חשוב אודותיהם, אודות רגשותיהם ועולמם הפנימי, שאותו הם לא תמיד יוכלו לדבר. פענוח ציורי ילדים הוא נושא מורכב ומקצועי, ובבואנו לעסוק בנושא של הבנת ציורים, חשוב שלא נסיק מסקנות פזיזות או מידיות מדי מהיבטים כמו הצבעים שהילד משתמש בהם, אופי ציור דמויות (כאשר הציורים כבר אינם מופשטים) ועוד. פענוח ציורי ילדים אמין מתבסס על סדרה של ציורים, ומתרכז לא רק בתוכן הציור אלא גם באופיו – עד כמה חזק הילד לוחץ על הצבעים, כמה הציור ממלא את הדף, מה אופי הקווים,סימנים גרפיים שהילד משתמש בהם, ועוד.

פענוח ציורי ילדים יאפשר לנו להבין את החוויות היומיומיות של ילדינו, להסתכל לתוך רגשותיהם, ולראות אם אולי נוכל לסייע להם בדבר מה. נפש הילד היא נושא שלא תמיד מובן לנו, ולכן הבנת ציורים מאפשרת לנו הצצה מיוחדת לעולם זה.

אפילו בגילאי הגן, ניתן לראות הבדלים בין ציורי ילדים, בין באופי הלחיצה, באופי משיכות הצבע – בין אם הן ספיראליות או חדות, בין אם הן מכסות את כלל פני השטח ובין אם לא. הבנת ציורים אלה היא משמעותית, אם מבינים כל ציור כחלק ממכלול של חיים, יצירתיות והתפתחות של ילדינו.

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

המכון לגרפולוגיה, בניהולה של טלי ירדני ,מתמחה במתן חוות דעת למעסיקים ,בסיוע במיון וקליטת עובדים בתחומים שונים .למכון לגרפולוגיה ניסיון עשיר במתן חוות דעת למעסיקים בחברות שונות במשק הישראלי ,חברות הנותנות שירותים, חברות הייטק, משרדי פרסום ועוד.נציג למעסיקים חוות דעת אמינה למגוון מועמדים רלוונטיים העונים לכל דרישות המשרה, וכל זה בסודיות ובהקפדה המתבקשות.

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת טלי ירדני

מאמרים נוספים בנושא גרפולוגיה

מאת: יובל בן בסטגרפולוגיה06/10/143327 צפיות
הלהיט שכובש את ערבי הבידור בארץ ! ערב גרפולוגי לחברה שבו נצחק, נשתף, נעצים, נחבר דרך כתב היד. החברה יצאו עם ידע חדש ופרקטי וטעם של עוד בדיוק כמו הפעם הראשונה שמתנשאים במשהו שלו מכירים.

מאת: יובל בן בסטגרפולוגיה05/08/143561 צפיות
קבלו רעיון פשוט כיצד לערוך פעילות כיף לעובדים. מזמינים גרפולוג לערב צוות. כל עובד מקבל 3 דפים חלקים מגלגל והופך לכדור. השלישי שמצליח לג'אנגל למשך 5 שניות מקבל אבחון גרפולוגי ראשוני של כתב היד.

מאת: יובל בן בסטגרפולוגיה12/06/144631 צפיות
מכירה מישהי שלא אוהבת לגלות על עצמה דברים ?חברת יוקו פיתחה את התערובת הכימית להחלקה יפנית. הזמנת גרפולוג לערב גיבוש הינה פעילות מתאימה לעשירון העליון מסביון ועד לעשירון התחתון מרמת אביב ג

למרות שישי לנו את הנטיה להגיב של כתבים כגברי או נשי למעשה לא ניתן לראות את מינו של הכותב. כתב היד משקף לנו את השילוב של הזהות החיצונית שלנו עם זו הפנימית. הכתב משקף, בין היתר, את האנימה והאנימוס, כלומר – את החלק הגברי שבאישה והיחס שלה אליו ואת החלק הנשי אצל הגבר והיחס שלו אליו.

איכות קו כתיבה היא אלמנט חשוב בתורת הגרפולוגיה ואותו לא ניתן ללמוד או לזייף. הגר וולטר היה גרפולוג צרפתי אשר הוציא ב-1938 ספר בשם "הגרפולוגיה של הקו". בספר זה הוא פיתח שיטה ייחודית אשר מתבססת על ארבעה סימנים של קו הכתיבה. סימנים אלו מייצגים את טמפרמנט האדם, את הליבידו שלו ואת אופן הליכתו אל מטרות.

תיאוריית האישיות של רנה לה-סן כוללת שמונה טיפוסים. מאמר זה מסכם את המושגים הבסיסיים של התיאוריה, את הטיפוסים ואת המאפיינים הגרפולוגיים של כל טיפוס.

מאת: יובל בן בסטגרפולוגיה29/07/128924 צפיות
גרפולוג ליום הערכות המשלב תכנים מעולם עבודת צוות והנחיית קבוצות הינו פתרון מצוין. מי שעוקבת אחרי הישרדות יכולה לשים לב שבמועצת השבט מצלמים את כתב היד והשם שכל אחד/ת בחר/ה להדיח.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica