חפש מאמרים:
שלום אורח
27.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

כפל ביטוח – טיפים לבדיקה

מאת: אוהד רגבביטוח - כללי25/10/20102472 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

פוליסות ביטוח הן אחד המוצרים הנפוצים כיום לצריכה בשוק, ואחד המוצרים המורכבים לבדיקה והבנה. חברת ביטוח משווקת פוליסות בצמוד לעסקאות הביטוח אותן היא מוכרת ללקוחותיה אולם השפה המשפטית הסבוכה בה נעשה שימוש בניסוח פוליסות ביטוח אלו לעתים כולל אלמנטים אשר מקשים עלינו בהבנת הדקויות השונות, ההחרגות והמשמעויות המסתתרות מאחורי המילים אשר כתובות בפוליסה.

שני תחומים חשובים במיוחד בקריאת פוליסות ביטוח שונות הוא זיהוי ההחרגות אשר כלולות בפוליסת הביטוח וזיהוי מוקשי כפל ביטוח.

ביטוח - החרגות

ככלל, קיימים שני סוגי פוליסות ביטוח - פוליסת ביטוח אשר כתובה בלשון הכל כלול ופוליסת ביטוח בה נמנים המצבים אשר מכוסים על ידי הביטוח. מבין שני סוגי פוליסה אלו, פוליסת הכל כלול היא ככלל כוללת יותר ורחבה יותר מאשר פוליסה הכוללת רשימת מקרים אשר מכוסים.

בפוליסת ביטוח הכל כלול, כל מקרה ביטוחי אשר בו נגרם נזק לדבר המבוטח, יהי זה ברכוש או בבריאות, זכאי לקבלת פיצוי עבורו מאת חברת ביטוח ממנה נקנתה פוליסת הביטוח. היוצאים מכלל זה הינם החרגות אשר כלולות במסגרת רשימה המפורטת בפוליסת הביטוח אשר עבור המקרים הביטוחיים הללו לא יינתן פיצוי. בפוליסות מסוג זה יש לקרוא היטב ולהבין באילו מקרים לא יינתן פיצוי ולשאול האם אחד מהמקרים הללו עשוי להיות רלוונטי עבורנו. דוגמה לכך היא פוליסת ביטוח רכב מקיף אשר מגדירה כי לא יינתן פיצוי עבור רכב אשר לא הותקנו בו אמצעי מיגון מסוימים.

בפוליסת ביטוח מהסוג השני, עבודת המבוטח קשה יותר כיוון שעליו לחשוב לא רק על אותם מקרים המצוינים במפורש במסגרת פוליסת ביטוח כי אינם מזכים בפיצוי אלא אף על רשימת כל המקרים בגינם עלול להדרש פיצוי ולבדוק כי המקרים כולם מפורטים בפוליסת הביטוח.

ביטוח - כפל ביטוחים

כאשר באים לבדוק האם קיים כפל ביטוחי, יש להבין את משמעות הדבר. ביטוח בא לפצות על מקרה ביטוחי כאשר פיצוי או שיפוי משמעו החזרת הדבר המבוטח למצבו אשר לפני קרות המקרה הביטוחי. קיימים מצבים ביטוחיים בהם לא ניתן להחזיר את הדבר המבוטח למצבו הקודם, כגון מקרה מוות. במקרה זה, קיום כפל ביטוח אינו דבר רע כיוון והפיצוי לו תהיה משפחתיכם זכאית הינו פיצוי מצטבר מכל פוליסות ביטוח החיים אשר ברשותכם.

יחד עם זאת, במרבית המקרים, הפיצוי ניתן לא כערך מוחלט אלא ביחס לנזק אשר נגרם: במידה ואתם זקוקים לניתוח פרטי, הפיצוי לו אתם זכאים הוא בגובה הסכומים אותם תאלצו להוציא עבור ניתוח זה: שכר מנתח, שכר מרדים, שכר אחות פרטית, שכר אשפוז בבית חולים פרטי. מרגע שתשלומים אלו הועברו אליכם, אינכם זכאים לפיצוי נוסף, גם אם ברשותכם ביוטח נוסף מאותו הסוג. באופן דומה, במידה ורכבם נגנב ובידכם שתי פוליסות ביטוח מקיף לרכב, הפיצוי לו תזכו בגין הגניבה יהיה בגובה שוויו של הרכב, ולא יותר, כלומר פוליסה אחת לא תופעל כלל.

ביטוח - מתי כדאי לבדוק כפל ביטוחים

קיימים מצבים אשר כמעט מובנים לפוליסות הביטוח השונות אשר מזמנים מצבי כפל ביטוח - מצב בו אתם משלמים דמי ביטוח עבור שתי פוליסות שונות, אולם בקרות מקרה ביטוחי תזכו לפיצוי יחיד, על פי רב הגבוה מבין שתי הפוליסות אשר ברשותכם.

מצב אחד כזה הוא רכישת פוליסת ביטוח דירה הכולל רכיבי ביטוח תכולת דירה וביטוח מבנה לדירה. עבור דירות רבות ביטוח מבנה לדירה משולם במסגרת פוליסת ביטוח משכנתא אשר חויבתם לרכוש בעת נטילת הלוואת המשכנתא. במידה ואתם משלמים ביטוח משכנתא וביטוח דירה - רצוי לבדוק כי רכיב ביטוח מבנה לדירה מופיע רק באחת משתי פוליסות אלו.

מצב שני נוגע לפוליסות ביטוח בריאות. מצבים רבים מכוסים על ידי שירותי הבריאות הנוספים אשר ניתן לרכוש מקופות החולים ברכישת שב"ן או שב"ן מורחב. יש לבדוק מה הם סעיפי החפיפה בין פוליסת ביטוח בריאות פרטית והשירותים הניתנים במסגרת השב"ן והאם מדובר בכפל ביטוחי.

נושא נוסף הינו שוק העבודה כיום. כיום נהוג להחליף מקומות עבודה אחת למספר שנים. בזמנו, כל חברה עבדה עם חברות ביטוח שונות והעניקה תנאים סוציאלים שונים במסגרת חברות שונות. מצב זה הביא לכך כי בידי אנשים רבים מצויים מספר גדול של פוליסות חסכון פנסיוני מחד ואף ביטוחי בריאות מאידך. אין יתרון לשמירה על ביטוח בריאות אשר נרכש במסגרת חברה אחת ברכישת ביטוח בריאות אשר נרכש באמצעות חברה שניה ומדובר בכפל ביטוח.

 



תגיות המאמר: ביטוח, חברת ביטוח


 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:
 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת אוהד רגב

מאת: אוהד רגבביטוח רכב22/12/102141 צפיות
קיימות כיום מערכות בטיחות ברכב אשר יכולות להקטין באופן משמעותי את הסיכויים להקלע לתאונת דרכים, אולם התקנת מערכות אלו בכלי הרכב אינה מחויבת על פי חוק או אף נדרשת על ידי חברות הביטוח.

מאת: אוהד רגבביטוח נסיעות14/12/1010802 צפיות
איך צריך להתארגן לקראת נסיעה לחו"ל? מה יש לקחת עימנו? מה צריך לסדר? איך בודקים איזה פוליסת ביטוח נסיעות לחו"ל יש לרכוש, ומה משפיע על החלטה זו?

מאת: אוהד רגבביטוח משכנתא09/12/101449 צפיות
אחד הכיסויים המוצעים במסגרת פוליסות ביטוח משכנתא הינו ביטוח אובדן כושר עבודה.

מאת: אוהד רגבביטוח נסיעות30/11/101327 צפיות
על מה יש להקפיד בעת הפעלת או רכישת פוליסת ביטוח נסיעות לחו"ל? מה הם הדגשים המיוחדים ובאילו נקודות אתם עלולים למצוא את עצמכם ללא כיסוי ביטוחי?

מאת: אוהד רגבביטוח רכב23/11/101268 צפיות
אלו אמצעי מיגון נפוצים תדרוש חברת הביטוח להתקין בכלי רכב מבוטחים, ומה השפעת המיגון על תוקפה של פוליסת ביטוח רכב אשר רכש המבוטח.

מאת: אוהד רגבביטוח פנסיוני18/11/101956 צפיות
המאמר הבא דן בהשוואה בין סוגי ביטוחי פנסיה השונים המוצעים היום הן לעובדים שכירים והן לעובדים עצמאיים. כאשר ההחלטה על מסלול הפנסיה המועדף ניתנת בידי העובד, חשוב להבין את משמעויות הבחירות השונות.

מאת: אוהד רגבביטוח - כללי13/11/101346 צפיות
במקרים רבים נאמר לנו כי חשוב לבחור בחברת ביטוח בעלת גב כלכלי איתן. מה הם הגורמים לקשר הזה, ואיך קשור נושא הביטוח לנושא חסכונות פנסיונים?

מאמרים נוספים בנושא ביטוח - כללי

מאת: רוני הכהןביטוח - כללי04/06/172791 צפיות
הקושי רק עולה כאשר מגלים עד כמה צריכים לעבוד על מנת לקבל מה שחשים שמגיע בזכות, ולא מתוך חסד שמעניקים המוסד שבו מעסקים והמוסדות הרלבנטיות של המדינה.

מאת: עידן שלומןביטוח - כללי04/06/174825 צפיות
רוצים לדעת איך עובדת המסלקה הפנסיונית בפועל? איך עושים סדר בביטוחים מבלי לשלם כפל ביטוח? אם אתם רוצים לחסוך כספים , זה הזמן לדבר על תמונה מקיפה אודות חיסכון של כל אדם במדינת ישראל.

מאת: כתיבת מומחיםביטוח - כללי12/04/164251 צפיות
נהג צעיר על פי חוק הוא נהג שלא מלאו לו עדיין 24 שנים.

מאת: Roei Kalvoביטוח - כללי10/03/163531 צפיות
כל ההיבטים שצריך לדעת לפני שסוגרים ביטוח צלילה - כנסו ותלמדו כדי שלא יעבדו עליכם!

מאת: אלטים ביטוח ופיננסיםביטוח - כללי15/08/155316 צפיות
בחיי היום יום אנו מקבלים החלטות שונות על בסיס מאפיינים, על חשבון העלות הכלכלית עבורנו, במאמר זה נסביר איך לבצע השוואת מחירים גם לענפי הביטוח וניתן לכם כלים שונים לביצוע השוואה טובה ואמיתית.

מאת: כתיבת מומחיםביטוח - כללי06/07/154853 צפיות
נמצאים לפני קניית דוד חשמל? אם גם אתם מצאתם את עצמכם בהתלבטויות לגבי רכישת המכשיר, כאן תוכלו לקרוא הדרכה אובייקטיבית המתייחסת לפרמטרים השונים שתוכלו לבדוק בכל דוד, ולהחליט האם הוא מתאים לסוג השימוש שאתם מייחלים לו.

מאת: רוני הכהןביטוח - כללי01/07/154758 צפיות
את כל אלה מכסים סוגים שונים של ביטוחים המעניקים לנו סוג של שלווה ורוגע בנוגע לכל אספקט בחיים שלנו, תמורת תשלום חודשי. הכיסוי הביטוחי משתנה מחברה לחברה אשר בוחרת את מי לבטח, באלו תנאים ותמורת איזה תשלום חודשי. גם אם אתם צריכים לפנות אל חברת ביטוח באשקלון, אתם תמיד תמצאו מגוון רחב של חברות מבטחות עבור הסוגים השונים של פוליסות ביטוח.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica