חפש מאמרים:
שלום אורח
05.05.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

פרדוקס הבחירה בבניית אתרים- איך לשמור על מיקום גבוה בגוגל בלי להבריח את הגולשים מהאתר?

מאת: אלון סודרישיווק באינטרנט27/04/20091204 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

ערכה: תמר ברא"ז

תיאוריה מרתקת אודות תהליך קבלת החלטות פורסמה לא מזמן בספר שנקרא: "The Paradox of Choice: Why More is Less" של בארי שוורץ. בספרו כותב שוורץ שאנשים כל כך מוצפים במבחר גדול של מוצרים, ובמקום לשחרר אנשים, הבחירה הזאת משתקת אותם. העומס מבלבל את הבוחר ורק גורם לו לדחות את בחירתו או להימנע ממנה.

מצב זה מאפיין למשל צעירים אחרי צבא, בשלב בו הם צריכים לבחור היכן ללמוד.

לפני כעשור הבחירה הייתה הרבה יותר פשוטה, בין שבע אוניברסיטאות שכל אחת שמה דגש על תחומים שונים, ומעט מאד מכללות. כיום, עם עשרות מכללות לכל תחום, ירידי הרשמות וימים פתוחים לכל מכללה ואנשי מכירות המתקשרים כל אחד חמש פעמים לפחות כדי להזכיר לסטודנט הפוטנציאלי המבולבל לבוא ליום הפתוח, קשה מאד למיין את זיכרון הירידים השונים ואנשי המכירות השונים מבלי לשרטט "עץ" גדול עם התפצלויות רבות.

פרדוקס הבחירה הזה מאפיין את עולם האינטרנט, העמוס אתרים, תוצאות חיפוש, אינדקסים, פורטלים, קהילות ועוד.

במצב זה, הדבר האחרון שצריך המשתמש הוא בלבול דומה בתוך האתרים בהם הוא גולש.

לעומת המכללות, המוגבלות ביכולתן למנוע מהסטודנט להירתע מעומס האפשרויות ולברוח להמשך טיול גדול בהודו, לבעלי האתרים יש כוח רב יותר בלמנוע מהגולש לברוח מהאתר שלהם לאתרים ברורים יותר.

מהו האתר שגורם לגולשים "לברוח"?

אתר המעמיס מידע על הגולשים כבר בדף הבית. המידע הזה יכול לכלול טקסט ארוך מאד בדף הבית, יותר מידי תפריטים, יותר מידי קטגוריות בתפריטים, מידע חיוני שקשה מאד למצוא אותו, לינקים רבים מידי ועוד.

כדי למנוע מצב של פרדוקס בחירה, יש להקפיד על תפריט קצר וברור בדף הבית, מיון נכון בין תוכן ארוך, תוכן קצר, מידע פרסומי, מאמרים ועוד, וכן לדאוג לכך שדף הבית לא ייראה עמוס.

בנוסף לכך, יש להקפיד שלאתר יהיה מראה חזותי נעים. יש לשים תמונות בין הפסקאות השונות ולעצב את האתר בצורה מושכת לעין שאינה מפריעה לקורא להתרכז בתכנים. בוני אתרים ומקדמי אתרים רבים אינם מקפידים על העיצוב החזותי, מהסיבה שמנוע החיפוש של גוגל מציב אתרים עם תמונות במיקומים נמוכים יותר בתוצאות החיפוש, ומציב אתרים עם טקסטים ארוכים ויבשים במיקום גבוה יותר. עם זאת, יש למצוא את האיזון הנכון בין דרכי הפעולה של גוגל לבין חווית משתמש נכונה (קרי: התמצאות קלה ומהירה באתר ועיצוב נעים לעין), ולזכור שאתר הנמצא במקום גבוה בגוגל ואינו ידידותי למשתמש איננו משיג את התוצאה הרצויה ואיננו תורם לפופלאריות של האתר.

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:
 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת אלון סודרי

מאת: אלון סודרישיווק באינטרנט09/02/101459 צפיות
לניהול תוכן שלושה מטרות: לייצר תדמית לעסק, לשווק את המוצרים או השירותים של העסק, ולקדם את אתר העסק בגוגל.

מאת: אלון סודרישיווק באינטרנט20/01/101967 צפיות
כיצד להביא לאתר אינטרנט חשיפה בתוצאות החיפוש של גוגל? אילו מילות מפתח כדאי לבחור לשם כך?

מאת: אלון סודרישיווק באינטרנט27/12/091416 צפיות
מאז ההסכם שנחתם בין טוויטר למנועי החיפוש, שיווק באינטרנט דרך טוויטר משלב אלמנטים של באז מרקטינג, יחד עם שיווק האתר בגוגל.

מאת: אלון סודרישיווק באינטרנט21/12/091896 צפיות
מאז השקתו של טוויטר, התפתחה תורה שלמה סביב השיווק בטוויטר. אילו קמפיינים של שיווק באינטרנט נעשו דרך טוויטר, וכיצד הרשת הזו סייעה לחברות למכור מוצרים ולפתח תדמית חיובית?

מאת: אלון סודריפרסום באינטרנט11/08/091478 צפיות
העברת מסרים פרסומיים במייל בעקבות תיקון חוק הספאם.

מאת: אלון סודרישיווק באינטרנט09/07/091644 צפיות
שיווק באינטרנט: יתרונות, חסרונות, ודרכים שונות לשווק אתר באינטרנט.

מאת: אלון סודרישיווק באינטרנט02/07/093987 צפיות
כיצד להשתמש במודל SWOT לשיווק האתר באינטרנט?

מאמרים נוספים בנושא שיווק באינטרנט

מאת: nirשיווק באינטרנט05/12/213565 צפיות
כמה עולה פרסום בפייסבוק בשנת 2022-2021? כל יזם מגרד יכול להשתמש במודעות פייסבוק כדי להנחית לקוחות ולהרחיב את העסק שלהם. למעשה, יש יותר מ-1.6 מיליארד אנשים ברחבי העולם שמחוברים לעסקים קטנים בדפי פייסבוק.

מאת: דניאל מלמדשיווק באינטרנט20/06/184499 צפיות
אחת הבעיות הגדולות ביותר של בעלי עסקים קטנים ובינוניים המבקשים לפרסם את עצמם בערוצים השונים באינטרנט היא, שהבחירות שהם עושים נובעות מנקודת המבט הצרכנית שלהם ולא העסקית

מאת: רן שבירושיווק באינטרנט07/06/172618 צפיות
הספרות המקצועית לצרכנות המקוונת לא הגיעה לרמה מספקת. אף לא מחקר אחד בחן בצורה מקיפה מאפיינים שמעודדים או מדכאים צריכה מקוונת, וכן אף מאמר אקדמי לא בחן כיצד סגנונות החיים של המשתמשים הצורכים באינטרנט משתנים לעומת אלו של המשתמשים שלא צורכים באינטרנט.

מאת: שרון צרפתישיווק באינטרנט18/11/162435 צפיות
כאן נכנס לביטוי קידום אתרים אורגני שיכול לעשות את כל ההבדל בין קיום של לידים חמים לעומת חוסר בלידים באופן גורף.

מאת: שלום כהןשיווק באינטרנט11/05/163297 צפיות
כל מי שמבלה זמן רב מול מסך המחשב, המכשיר הסלולארי או קונסולת המשחק, בוודאי מכיר לא מעט משחקים שמעבר לעובדה שהם ממכרים מאוד, הם גם מהנים ביותר.

מאת: tkidumשיווק באינטרנט14/12/153267 צפיות
אחת השאלות הנפוצות של בעלי עסקים מהו ההבדל בין שיווק לבין מכירות? נמשיל את ההבדל באופן ציורי לעולם החקלאות

מאת: מאיר סוויסה שיווק באינטרנט05/11/153379 צפיות
הובלות בנהריה עם ביטוח חברת הובלות בנהריה מעניקה שירות מקצועי ויעיל ללקוחותיה וברשותה צי רכבי הובלה הכולל משאיות, טנדרים פתוחים וסגורים, מנוף ורכבים נוספים. החברה מציעה שירות הובלות בנהריה ובכל אזור הצפון, ניתן להזמין הובלות לכל רחבי הארץ בתיאום מראש. חשוב להדגיש כי חברת הובלות בנהריה מציעה שירות בהתאם לסטנדרטים גבוהים ומחמירים לכן היא מקפידה לחתום על חוזה עבודה מסודר ומעניקה ביטוח מלא בהעברה

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica